تاریخ امروز10 فروردین 1403
رفع موهای زائد در خانه

آسان ترین راه رفع موهای زائد در خانه چیست؟

امروزه لیزر مو های زائد یکی از آسان ترین راه رفع موهای زائد در خانه است اما نه در خانه. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی روش های رفع موهای زائد در خانه بپردازیم. همچنین نکات ریز و درشتی که درباره ی عواقب و عوارض راه های از بین بردن مو خواهیم پرداخت. با روژه همراه باشید.

موی زائد چیست و معمولا در کدام نواحی از بدن رشد می کنند؟

مو ها در برخی از نقاط بدن تیره تر و ضخیم تر از سایر نقاط هستند. اصطلاحا به این مو ها، مو های زائد گفته می شود. این دسته از موها زبر هستند و عموما ظاهری زشت به پوست می دهند. معمولا این موها به صورت کلی در نواحی خاص رشد می کنند. ناحیه زیر بغل، بیکینی و چانه در خانم ها و ناحیه سینه، زیر بغل و مایو برای آقایان از این نواحی هستند. اما گاها به دلیل تغییرات هورمونی در بانوان که به عنوان سندروم هیرسوتیسم شناخته می شود، موهای زائد در نواحی ای که معمولا آقایان مو دارند، رشد می کند.  همچنین سندروم هایپرتروکئیس در آقایان، که به سندروم پر مویی معروف است باعث رشد بیش از حد مو ها در برخی دیگر از نواحی بدن می شود. اما امروزه عبارت مو های زائد تنها به موهای این نواحی خلاصه نشده است. بلکه هر مو ی تیره ای که در هر کدام از نواحی بدن وجود داشته باشد و ظاهری نا زیبا به شما بدهد را اصطلاحا موهای زائد می نامند. به طور مثال، ساق و ران پا ، ساعد دست ها و صورت و گردن نیز در این لیست قرار می گیرند.

 

رفع موهای زائد در خانه

 

روش های رفع موهای زائد در خانه :

تا کنون با خودتون فکر کردید که در گذشته افراد چگونه از شر موهای زبر خلاص می شدند؟ یکی از روش هایی که اخیرا مورد توجه افراد مخصوصا خانم ها شده است استفاده از مواد گیاهی و روش های سنتی است. چرا که این روش ها بی درد، بی دردسر و آسان هستند.

این روش ها به آسان ترین راه پاکسازی موهای زائد در خانه تبدیل شدند و عوارض کمتری هم دارند. راه حل های مختلف دیگری نیز وجود دارد که ما در این مقاله بهش می پردازیم. دسته بندی های روش هایی که شما میتوانید موهای زائد بدن خودتون را در خانه از بین ببرید شامل موارد زیر هستند :

1- اولین راه شیو کردن :

یکی از روتین ترین، ارزان ترین و فراگیر ترین روش های اصلاح در سر تا سر جهان اصلاح با تیغ یا همان شیو کردن است. این روش که قدمتی بسیار طولانی و حتی تاریخی دارد. همیشه شیو کردن گزینه ی اول رفع موهای زائد در خانه برای هر فرد بوده است. کمپانی های مختلفی در طول تاریخ به تولید تیغ های اصلاح با قابلیت های مختلف و ویژگی های خلاقانه پرداخته اند. عموما این تیغ ها در قالب تیغ های اصلاح مناسب بانوان و تیغ های اصلاح مناسب آقایان بسته به تفاوتی که مو و پوست این دو گروه دارند، تولید و به بازار عرضه می شوند. برای این روش کافیست یکی از تیغ های موجود در بازار که در مغازه ها در درسترس هست تهیه کنید.  بعد محل مورد نظر خودتون را با آب یا صایون ( جهت راحتی شیو کردن ) خیس کنید. سپس تیغ را در جهت مخالف رشد موها کشیده و موهای زائد را به آسانی از بین ببرید.

2- کرم موبر :

رفع موهای زائد در خانه

کرم موبر می تواند جایگزین خوبی برای لیزر باشند. یکی دیگر از راه های آسان رفع موهای زائد در خانه بدن به شمار می رود. کرم موبر ، مو را از زیر خط رویش آن از بین میبرند و طبیعتا متناسب تر از تیغ و روش شیو کردن هستند. در این روش فقط کافیست کرم را در محل مورد نظر خودتون بمالید (قبلش سعی کنید با آب سرد بشویید). سپس تفریبا حدود 2 الی 3 دقیقه منتظر بمانید و آن را با کارد مخصوص پلاستیکی خود از روی پوست بردارید. سپس با با آب شستشو دهید تا کامل خشک شود. این نوع از کزم ها در دسته بندی کرم موبر فروشگاه روژه می‌توانید پیدا کنید.

3- وکس :

یکی از روش های رفع موهای زائد وکس است. اما این روش کمی درد آور است برای همین آسان ترین راه محسوب نمی شود. این روش بر اساس ساز و کار موم ها می باشد که بعد از گرم شدن موم آن را به محل مورد نظر می مالند و بعد از این که خودش را در دمای محیط سفت کرد با سرعت زیاد از پوست جدا کرده و باعث از بین رفتن موهای زائد می شود. یکی از اتفاقاتی که ممکن است در این روش رخ دهد قرمزی پوست است. همچنین برای افرادی که مشکل انعقادی دارند توصیه نمی شود.


در ادامه این مطلب، مقاله راز از بین بردن موهای زائد با زردچوبه چیست ؟ نیز برایتان مفید خواهد بود.

4- استفاده از روش های سنتی و مواد گیاهی :

مسلما یکی از بهترین، آسان ترین روش های رفع مو های زائد استفاد از روش های سنتی است. زیرا اکثرا منشا مواد گیاهی، طبیعت است و برای تهیه آنها نیاز به هزینه خاصی نیست. همچنین تقریبا برای اغلب افراد مناسب است و عوارض خاصی به همراه ندارد. روش های بخصوصی در این زمینه وجود دارد. مانند استفاده از ادویه های مخصوص ترکیبات عصاره میوه ها و …


اگر به دنبال روش‌های خانگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مقاله آموزش وکس در خانه دیدن فرمائید.

استفاده از زرد چوبه (روش هندی)

زرد چوبه برخلاف باور عموم ادویه‌ای پرکاربرد و پرخاصیت است. شاید ندانید که هندی ها با استفاده از زرد چوبه، موهای زائد خودشان را تا حدودی از بین می بردند. روش‌های گیاهی رفع موهای زائد در خانه با استفاده از زردچوبه یکی از روش هایی است که کمتر کسی به آن توجه کرده است.  طرز استفاده از این روش بدین شکل است :

ابتدا خمیر تهیه کنید. برای این کار ابتدا لازم است زرد چوبه و شیر (به جای شیر از آب هم می توان استفاده کرد) را باهم مخلوط کنید. سپس روی حرارت قرار دهید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. بعد از این که سرد شد، باید شکر و کمی آرد به آن اضافه کنید. قبل از استفاده نهایی بهتر است که محل مورد نظر را با ذرت کمی آغشته کنید. سپس خمیر را باید در جهت موافق رویش موها، روی پوست مالیده و به آرامی رها کنید تا خشک شود. بعد از مدتی حدودا 10 الی 15 دقیقه، محل مورد نظر را با آب سرد بشویید. بعد از تکرار این روش به مرور، رویش موهای زائد پوست شما کم خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.