تاریخ امروز9 فروردین 1403
بهترین شامپو ضد ریزش

راهنمای جامع خرید بهترین شامپو ضد ریزش

اگر جزو کسانی هستید که مشکل ریزش مو دارید و به دنبال خرید بهترین شامپو ضد ریزش هستید، ما در این مقاله تخصصی که یک راهنمای خرید جامع محسوب می‌شود، شما را راهنمایی خواهیم کرد و به بررسی مشکلات ریزش مو، راه درمان ریزش مو و فواید استفاده از بهترین شامپو ضد ریزش مو خواهیم پرداخت و در پایان این مقاله، 9 عدد از بهترین شامپوهای ضد ریزش را که براساس میزان فروش، رضایت مصرف کننده و تعداد فروش در سایت روژه چیده شده‌اند، برایتان معرفی خواهیم کرد تا دغدغه شما در انتخاب شامپوی مناسب کم کنیم.

ریزش مو

ریزش روزانه تعدادی از موها برای همه افراد به صورت طبیعی وجود دارد اما ریزش موی بیش از حد، یک نگرانی بزرگ هم برای آقایان و هم برای خانم هاست. این نگرانی می‌تواند با دیدن چند تار موی ریخته شده و یا موهایی که هنگام شانه کردن موها کنده شده، شروع گردد. در بعضی موارد این ریزش موی بیش از حد، ممکن است فرد را به سمت طاسی ببرد. طاسی به ریزش بیش از حد موی شما اشاره دارد که می تواند ارثی و یا ناشی از مصرف بعضی از داروها باشد یا علامتی از یک بیماری زمینه‌ای باشد. زنان، مردان و حتی کودکان ممکن است در هر سن و سالی ریزش مو را تجربه کنند.

 

ریزش مو در چه زمانی نگران کننده است؟

روزانه ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ مو برای ما طبیعی تلقی می‌شود و از آنجایی که ما حدود یک میلیون تار مو بر روی سر خود داریم، این میزان از ریزش مو مهم نیست و نمی‌تواند علت قابل توجهی برای کم پشت شدن موهای سر باشد. همچنین کاهش تراکم موهای سر، جزئی طبیعی از روند پیری‌ است و با افزایش سن موها کم پشت می‌شوند. با این حال در صورتی که تجدید رویش موها از تعداد موهای ریخته شده کمتر باشد و یا موهای جدید نازکتر از مو های قبلی باشند، شما دچار ریزش مو شده‌‎اید. معمولا راه‌های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد ولی مصرف سرم‌های مو و استفاده از شامپوهای ضد ریزش نسبت به کاشت مو و دیگر روش‌های درمانی، بهترین و منطقی ترین گزینه پیش رو است.


کدام گزینه بهتر است؟ شامپو آلپسین C1 بخریم یا شامپو ضد ریزش اینسایت ؟

انواع ریزش مو

1-  نوع آندروژنیک ( ارثی ) یا الگوی کچلی: این نوع از ریزش مو می‌تواند در هر دو جنس رخ دهد. در این فرم، دوره رشد مو از ۲ تا ۳ سال کوتاه‌ تر است و موها ضخیم و محکم نیستند. با هر چرخه از رشد مو، ریشه مو به سمت سطح پوست سر متمایل تر شده و با شستشو و شانه کردن، راحت تر دچار ریزش می‌شود.

2- آلوپسی اسکار: این نوع از ریزش مو دائمی است و مشخصه آن التهاب فولیکول مو است. التهاب باعث صدمه به فولیکول مو و در نهایت ریزش آن می‌شود. به دلیل التهاب ، موی جدید رشد نمی‌کند. این نوع از ریزش مو خود به خود و به تنهایی رخ نداده و معمولا در همراهی با بیماری‌های پوستی از قبیل لیکن پلان و لوپوس مشاهده می‌شود.

3- آلوپسی آره آتا: افرادی که دچار این اختلال هستند، به طور کلی در وضعیت خوبی از سلامتی قرار دارند اما تعداد کمی از آنها، ممکن است اختلالات دیگر خود ایمنی نظیر بیماری تیروئید را داشته باشند. محققین بر این باورند که برخی افراد به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به این وضعیت هستند و در برخی دیگر، عفونت های ویروسی زمینه ساز این اختلال می‌شود.

4- تلوژن افلوویوم: در این مورد، مو به طور ناگهانی و غیر منتظره می‌ریزد. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که یک شوک عاطفی یا جسمی برای شما روی دهد و در نتیجه فولیکول های مو به فاز استراحت می روند اما عموما در عرض چند ماه فولیکول‌های مو مجددا فعال شده و موهای جدید شروع به رشد می‌کنند.

5- آلوپسی کششی: این نوع از ریزش مو زمانی روی می‌دهد که شما موهای خود را برای فرم دادن به آن بیش از حد بکشید. در این وضعیت، ریشه های مو کم کم ضعیف شده و شروع به ریزش می‌کنند.

 

علت ریزش مو

دلایل زیادی برای ریزش مو در یک فرد وجود دارد ولی این دلایل در زنان و مردان متفاوت است. برای درک دلایل ریزش مو باید ابتدا چرخه رشد مو را مورد بررسی قرار دهیم.

 

چرخه رشد مو

موهای ما دارای چرخه های رشد و استراحت هستند ولی این چرخه‌ها در هر فرد متفاوت است. به طور کلی دوره رشد هر تار مو حدود ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد و در این مدت موی ما، هر ماه حدود یک سانتیمتر رشد می‌کند. پس از این مدت رشد مو متوقف شده و مو وارد مرحله استراحت می‌شود که این مرحله برای مدت ۲ تا ۳ ماه ادامه می‌یابد. در پایان مرحله استراحت، مو دچار ریزش می‌شود و در همان جا موی جدیدی شروع به رشد می‌کند، بنابر این دوره جدید رشد شروع می‌گردد. این چرخه ممکن است به دلایل مختلف مختل گردد.اگر شما دچار اختلالات هورمونی یا انواع خاصی از تحریکات پوست سر گردید، فاز رشد برخی از فولیکول‌های مو کوتاه‌تر شده و در نتیجه موهای کوتاه‌تر و نازک‌تری پدید می‌آیند. در ادامه به بررسی دلایل اصلی ریزش مو خواهیم پرداخت.


راهنمای انتخاب و خرید بهترین شامپو مو وز را در روژه مگ بخوانید.

اصلی ترین دلایل ریزش مو

تغذیه: یکی از علت های بالقوه از دست دادن مو، تغذیه نامناسب است. مقادیر ناکافی پروتئین ، آهن ، یا ویتامینB12  در رژیم غذایی شما، می‌تواند باعث شود که شما ریزش مو را تجربه کنید.

بیماری: شرایطی مانند دیابت و لوپوس دو بیماری شناخته شده ای هستند که می‌توانند باعث ریزش مو شوند. اختلالات روانی مانند افسردگی و مشکلات قلبی مانند فشار خون بالا ممکن است باعث ریزش مو در برخی افراد شود.

شیمی درمانی: شیمی درمانی یا پرتودرمانی برای درمان سرطان نیز، باعث ریزش مو می‌شود. این درمان باعث می‌شود موهای سالمی که در حال رشدند، در طول یک دوره شروع به ریزش کنند. پس از اتمام درمان، موهای به احتمال زیاد مجددا رشد می‌کنند.

تغییرات هورمونی: یکی دیگر از دلایل شایع برای ریزش مو تغییرات و عدم تعادل هورمونی است و این موضوع می‌تواند باعث ریزش موی موقت به ویژه در زنان شود. در طول زندگی یک زن، تغییرات هورمونی در دوران بارداری، زایمان، قطع قرصهای جلوگیری از بارداری، شروع یائسگی یا به دلیل یک غده تیروئید پر کار یا کم کار رخ می‌دهد و در طول بارداری ، طبیعی است که موها پرپشت تر است. با این حال بعد از زایمان، ریزش و کم پشت شدن موها طبیعی است.

 مواد شیمیایی: یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو، مواد شیمیایی است که برای رنگ کردن و حالت دادن موها استفاده می‌شوند که می‌توانند باعث صدمه و ریزش موها شوند.فرم دادن موها بوسیله وسایل فر کننده، برس و شانه کردن بیش از حد اگر باعث آسیب به مو شود، می‌تواند باعث ریزش مو شود

عفونت‌های قارچی: همچنین، عفونت‌های قارچی پوست سر مانند کچلی موضعی می‌تواند به مو و پوست شما حمله کند و منجر به ریزش مو شود. البته بعد از درمان عفونت، معمولا مو مجددا رشد می‌کند.

 

راه‌های مختلف درمان ریزش مو

 محلول‌های ماینوکسیدل و محصولات مربوطه: ماینوکسیدل فوم یا مایعی است که برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده است و شما با مصرف آن، می‌توانید رشد موی خود را تحریک کنید و خیلی سریع به نتیجه دلخواه برسید ولی شاید از عوارض ناخوشایند آن بی‌خبر باشید. این محلول که با قیمت بسیار کمی هم به فروش می‌رسد، در صورت استفاده بلند مدت می‌تواند باعث التهاب پوست سر شده و ضربان قلب را افزایش می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که ماینوکسیدل در ساختار خیلی از شامپوهای ضد ریزش وجود دارد و میزان کم آن برای مو زیان خاصی ندارد.

کاشت مو: معمولا در افرادی که ریزش مو شدیدتری دارند، پیوند یا کاشت مو یکی از شایع ترین راه‌هایی است که پزشکان پیشنهاد می‌دهند. کاشت مو روش‌های زیادی دارد که هر کدام از آن ها به نوبت خود می‌توانند عوارض‌هایی را برای شما به همراه داشته باشند. اولین عوارضی که در این مدل‌های کاشت مو (FUT) ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، تورم پیشانی و دور چشم است که به علت تزریق بیش از حد به وجود می‌آید. یکی دیگر از شایع‌ترین عوارض این روش، نکروز شدن پوست سر و مو‌های کاشته شده است که طبق آمار، از هر 10 نفر 8 نفر دچار این پدیده خواهند شد که این اتفاق سبب عدم رشد مو در این نواحی می‌شود. عفونت از دیگر عوارض کاشت مو به روش FUT است که فرد متقاضی پس از کاشت مو، دچار عفونت در قسمت‌های پشت سر خود شده و احساس سوزش می‌کند.

شامپوهای تقویتی: بدون شک استفاده از شامپوهای ضد ریزش و تقویتی، منطقی‌ترین گزینه است که برای درمان ریزش مو باید از آن کمک بگیریم. این محصولات معمولا دارای ph و قدرت پاک‌کنندگی بالایی هستند. ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی استفاده شده در ساختار آن ها، به راحتی می‌تواند مشکلات ریزش مو را حل کند و موجب تقویت موهایتان شود. استفاده از شامپوهای تقویتی نسبت به دیگر روش‌های درمان ریزش مو بسیار راحت‌تر است و علاوه بر آن، شما برای تهیه این محصولات نیازی به هزینه آنچنانی ندارید و می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، شامپوی مناسبتان را خریداری نمائید.


از راهنمای خرید بهترین ماسک مو رنگ شده دیدن فرمائید.

نکاتی که هنگام خرید بهترین شامپو ضد ریزش باید به آن توجه کنید

این نوع از شامپوها که به صورت کاملا تخصصی برای مقابله و قطع ریزش مو تولید می‌شوند، برای انواع موها در دسترس هستند. برای مثال شامپوهای ضد ریزشی که برای موهای خشک تولید می‌شوند ، دارای قدرت شویندگی کمتری نسبت به شامپوهای مخصوص موهای چرب هستند. ساختار بهترین شامپو ضد ریزش باید به گونه‌ای باشد که تارهای مو و سطح خارجی پوست سر را تحت تاثیر قرار دهد. در برخی از شامپوهای ضد ریزش، نرم کننده و ترکیبات قوی گیاهی وجود دارد که باعث نرمی و لطافت مو شده و در نتیجه، باعث حالت دهی بهتر موهایتان می‌شوند. همچنین، در هنگام خرید این محصولات به مواد استفاده شده در ساختار آن ها توجه کنید و بر اساس مویی که دارید، شامپوی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همان طور که در اوایل مقاله قولش را داده بودیم، قصد داریم 9 عدد از بهترین شامپوهای ضد ریزش که براساس میزان فروش، درصد رضایت مشتری، تاثیر گذاری و... چیده شده‌اند و در فروشگاه اینترنتی روژه به فروش می‌رسند را برایتان معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این محصولات براساس ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، به ترتیب در لیست بهترین شامپو ضد ریزش جای داده شده‎اند.

 

معرفی 9 برگزیده سایت روژه به عنوان بهترین شامپو ضد ریزش

 

1- شامپو ضد ریزش مو ناندل

اولین محصولی که از لیست بهترین شامپو ضد ریزش قصد معرفی آن را داریم، مربوط به برند فرانسوی ناندل است. این شامپو علاوه بر خاصیت ضد ریزش، دارای 3 عملکرد تغذیه کننده، تقویت کننده و تثبیت کننده است و می توان گفت به راحتی می‌تواند تمامی نیازهای موی شما را برآورده کند. عملکرد چندگانه این شامپو از اصلی ترین دلایل قرار گرفتن آن در رده نخست راهنمای خرید جامع ماست.

  • افزایش خونرسانی به فولیکول مو
  • حاوی ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان
  •  کمک به بهبود ضخامت و رشد مو
  • حاوی ویتامین A، B6، بیوتین و پتاسیم
  • افزایش میزان جذب ترکیبات فعال و تنظیم چربی ترشحی

شامپو ضد ریزش مو ناندل

2- شامپو تقویتی و ضد ریزش مو مخصوص خانم‌ها سینره

در این شامپو از جینکو بیلوبا و عصاره سابال (نخل اره‌ای) استفاده شده است. جینکو بیلوبا منبعی غنی از فلاوونوئیدها و ترپنوئیدها است‌. این ماده حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان فعال می‌باشد که از اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد جلوگیری به عمل‌ آورده و وجود این ترکیبات را در سطح پوست به حداقل می‌رساند. در این گیاه ۴ درصد پروتئین، ۳۸ درصد کربوهیدرات، کتون های آلکالوئید، الکل‌‌ها، گلوکزیدهای سیانوژنیک و فنل‌ها به کار رفته است. ترکیبات ذکر شده‌ی این گیاه باعث تاثیرات درمانی این گیاه فوق العاده می‌شوند.7

  • حاوی پرو ویتامین B5
  • دارای عصاره جینکوبیلوبا
  • حاوی ویتامین E با تاثیرات محافظت کننده
  • دارای ترکیبات سابال و روی به منظور پیشگیری از ریزش مو
  • تحریک کننده رشد موهای جدید سر

شامپو ضد ریزش

3- شامپو ضد ریزش رز و رزماری شون

شامپو ضد ریزش رز و رزماری شون محصولی فوق العاده برای افرادی است که موهای شکننده و مستعد ریزش دارند. این محصول قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و بدون اینکه چربی طبیعی مو را از بین ببرد انواع آلودگی‌ها را از روی موها پاک می‌کند. عصاره رز موجود در این شامپو علاوه بر ایجاد یک رایحه دلپذیر و ملایم لطافت و شادابی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

  • تنظیم PH پوست کف سر
  • رایحه دلپذیر و ماندگار
  • مناسب برای استفاده روزانه
  • افزایش استحکام ریشه مو
  • جلوگیری از ریزش مو

شامپو ضدریزش

4- شامپو تقویت کننده مو کپیدرما

این شامپو ضد ریزش علاوه بر اینکه برای خانم ها و آقایان مناسب است، با عوامل رطوبت رسان خود قابلیت این را دارد که انواع موهای آسیب دیده را بازسازی کرده و فعالیت غدد سباسه را تنظیم می‌کند. بدون شک قیمت راضی کننده این شامپو از برند کپیدرما در کنار کیفیت قابل قبول، علتی است که در لیست 9 عددی ما قرار گرفته است.

  • تقویت کننده و ترمیم کننده فولیکول مو
  • افزایش دهنده ضخامت تار مو
  • کاهش ریزش مو
  • پاک کننده و تمیز کننده پوست سر
  • رطوبت رسان مو

شامپو تقویت کننده مو کپیدرما

5- شامپو تقویت کننده و ضد ریزش جوانه گندم سریتا

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش جوانه گندم سریتا محصولی فوق العاده برای درمان ریزش مو و ترمیم موهای آسیب دیده است. عصاره جوانه گندم به کار رفته در این شامپو سرشار از ویتامین های گروه B و E هستند. این ویتامین‌ها خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی فوق العاده‌ای دارند و باعث حفظ رطوبت پوست کف سر می‌شوند. ویتامین E با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی از پوست و مو شما در برابر رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند.

  • افزایش خونرسانی به پوست کف سر
  • کاهش ریزش مو و محرک رشد مجدد موها
  • ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده
  • افزایش رطوبت رسانی به موها
  •  جلوگیری از ایجاد موخوره

بهترین شامپو ضدریزش

6- شامپو اچ استیموپیورین فارماسریز

شامپو اچ استیموپیورین فارماسریز یک محصول ایده‌آل برای خانم‌ها و آقایانی است که به طور ناگهانی و به صورت دوره‌ای با ریزش مو مواجه می‌شوند. این محصول PH پوست کف سر را تنظیم کرده و با تغذیه فولیکول‌ها روند ریزش مو را کند می‌کنند. شامپو ضد ریزش فارماسریز بافت آسیب دیده را تقویت کرده و باعث افزایش مقاومت و استحکام تارهای مو می‌شود. شامپو تقویت کننده محرک رشد و پرپشت کننده مو اچ استیموپیورین برای درمان ریزش مو ارثی نیز مناسب است.

  • مناسب برای خانم‌ها و آقایان
  • مقابله با ریزش موی ارثی
  • جلوگیری از ریزش موی ناشی از عوامل محیطی
  • قابل استفاده برای پوست سر حساس
  • مانع از روند ریزش مو

بهترین شامپو ضد ریزش

7- لوسیون ضد ریزش مو خانمها ژاک آندرل

لوسیون ضد ریزش مو خانم‌ها ژاک آندرل، دارای خاصیت ضد ریزش و تقویت مو است که با فرمولاسیون تخصصی خود مناسب برای خانم‌ها است. این محصول به دلیل داشتن آناگن، لوندر و لیمونن به تحریک فولیکول مو و رویش مجدد موها کمک کرده و دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد باکتری است. هم چنین دارای ویتامین B6، C  و E  است که باعث کنترل ریزش مو، افزایش گردش خون و نرم کنندگی مو می‌شود.

  • ضد ریزش و تقویت کننده مو
  • حاوی عصاره لوندر، آناگن و لیمونن
  • دارای ویتامین‌های E، C  و B6
  • کنترل کننده ریزش مو
  • تحریک فولیکول مو

شامپو ضد ریزش

8- شامپو ضد ریزش مو ام کیو

اصلی ترین برتری این شامپو نسبت به دیگر رقبای خود، قیمت مناسب در کنار تاثیر گذاری سریع است. ساختار این محصول از کمپانی ام کیو به گونه ای است که عوامل مضر موی سر را به طور کامل بازسازی می‌کند و با افزایش خون رسانی به کف سر ، باعث رشد مجدد موهایتان شده و تارهای تضعیف شده را تقویت می‌کند.

  • کنترل کننده ریزش مو
  • افزایش دهنده خونرسانی به کف سر و محرک رویش مجدد مو
  • ترمیم کننده تار مو و تقویت فولیکول مو
  • با خاصیت پاک کنندگی مناسب
  • تنظیم چربی و رطوبت پوست سر

شامپو ضد ریزش مو ام کیو MQ

9- شامپو آلپسین مدل caffeine c1

نهمین و آخرین محصول از لیست انواع بهترین شامپو ضد ریزش مربوط به برند محبوب آلپسین است. این محصول قدرتمند به راحتی می‌تواند مشکل ریزش مو را برطرف کند و با تحریک پیاز مو ، رشد آنها را افزایش دهد و بر ضخامت آنها اضافه کند. این شامپوی منحصر به فرد ویژگی‌های متمایز کننده بی‌شماری دارد ولی میزان فروش بالای آن در سایت روژه، اصلی ترین دلیل قرار گرفتن آن در رده نهم لیست راهنمای خرید جامع است.

  • با خاصیت ضد ریزش قوی و حجم دهنده
  • تحریک کننده رویش مجدد موها
  • مناسب برای انواع مو
  • حاوی کراتین برای تقویت عمقی ریشه مو
  • استفاده از کافئین جهت رفع ریزش مو

شامپو آلپسین مدل Caffeine C1

 

سخن آخر درباره بهترین شامپو ضد ریزش

ما سعی کرده‌ایم در این مقاله با کمک کارشناسان متخصص زیبایی و سلامت فروشگاه اینترنتی روژه، اطلاعات شما را درباره ریزش مو و علت‌های بروز آن بالا ببریم و شما را در انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش کمک کنیم. امیدواریم بعد از خواندن این راهنمای خرید جامع، به پاسخ سوالات خود رسیده باشید و بتوانید به راحتی و با خیالی آسوده، شامپوی ضد ریزش مناسب را انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. لیلا کاشانی پاسخ

    سلام وقتتون بخیر من مشکل ریزش موی هورمونی دارم و قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ و فیناستراید ۵ مصرف میکنم . کدوم شامپو رو پیشنهاد میکنین برا کمک به کنترل ریزش مو و تقویت

    1. دانیال شاطرپور نویسنده پاسخ

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      مشکل ریزش موی هورمونی جزو مشکلات جدی مو محسوب میشه و با استفاده از محصولاتی مثل شامپو و سرم زیاد قابل حل نیست ولی اگه به دنبال شامپوی تقویتی برای کنترل ریزش موی سطحی هستید، برندهای سپیژن و کپیدرما گزینه های مناسبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.