تاریخ امروز10 فروردین 1403

نکات مهم در مراقبت از پوست آقایان

برای بسیاری از مردان، “مراقبت از پوست” کاری است که همسرانشان انجام می‌دهند. آنها همیشه از خود می‌پرسند این محصولات و کرم‌های مختلف رنگارنگ و گران‌قیمت آیا ارزش پلاستیک بسته‌بندیشان را دارند یا نه؟ بنابراین تعجب آور نیست اگر بدانیم که بسیاری از مردان به محصولات مراقبت از پوست آقایان اعتقادی ندارند و حتی به آنها واکنش منفی نشان می‌دهند و  فرض را بر این می‌گذارند که خریدشان فقط  برای خالی کردن جیب آنهاست.

با این حال، استفاده از برنامه‌ها و محصولات مراقبت از پوست آقایان در بین اقشار جوانتر و مدرن‌تر رو به گسترش است و حتی مردان میانسال هم به دنبال راههایی می‌گردند که جوانتر و شادابتر به نظر برسند.

متخصصان پوست معتقدند، مهم نیست که چقدر خوب لباس می‌پوشید، موهایتان چقدر مرتب و زیبا است و چقدر سالم هستند، اگر پوستی کدر و پر از چین و چروک داشته باشید نمی توانید بهترین و جذابترین باشید.


اگر به دنبال افزایش ماندگاری عطر خود هستید، سری به مقاله جذاب برای مدت زمان بیشتری خوشبو بمانید بزنید.

هدف از استفاده از محصولات مراقبت از پوست آقایان فقط جوان ماندن نیست؛ با به کار گرفتن اصولی ابتدایی می‌توان از سرطان‌های کشنده پوست جلوگیری کرد. طبق نظر آکادمی پوست و زیبایی آمریکا، هر سال بیش از یک میلیون مورد جدید سرطان پوست گزارش می‌‍شود. تقریبا 8000 مورد از این موارد مرگبار هستند. خوشبختانه، راههای ساده‌ای برای مراقبت از پوست ساده آقایان وجود دارد که نیاز به حداقل هزینه زمان و پول دارند.

نکات مهم در مراقبت از پوست آقایان

نکاتی در مورد ساختار پوست آقایان

اگر از این موضوع که هر روز نیاز دارید صورتتان را اصلاح کنید ناراحت هستید، بهتر است از این زاویه به این موضوع نگاه کنید: تمامی این فولیکولهای مو کمک می‌کنند که صورت شما بدون چین و چروک باقی بماند. موهای صورت مردان به عنوان یک نوع ساختار حمایتی برای صورت عمل می‌کنند. پوست مردان نیز دارای الیاف کلاژن و الاستین هستند – عواملی که به پوست حالت ارتجاعی و مقاومت می‌دهند – و شبکه‌ای قوی از بافت چربی نیز مستقیما زیر پوست وجود دارد. پوست مردان به طور متوسط ​​20 تا 30 درصد ضخیم تر از پوست زنان است. پوست ضخیم تر مقاومت بهتری در برابر چین و چروک دارد. غدد مو چربی تولید می‌کنند که به این معنی است که چهره  مردان به طور طبیعی چربتر از زنان است، این چربی رطوبت  طبیعی پوست را حفظ می‌کند و به آن ظاهر جوانتر می‌دهد.

در نهایت می‌توان گفت اصلاح صورت یک لایه از پوسته‌های بیرونی را حذف کرده و آن را لایه‌برداری می‌کند که منجر به ظاهر جوانتر پوست می‌شود.

اما با همه این اوصاف، چهره مردان هم پیر می‌شود. مردان هم در معرض سرطان پوست هستند و پوست‌ چرب تر باعث می شود مردان بیشتر به مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش‌های سرسیاه مبتلا شوند. اما روشهایی وجود دارد که مردان می‌توانند با استفاده از آنها، از پوستشان محافظت کنند.


صورتتان را روزی چندبار می‌شویید؟ مقاله شستن صورت و اشتباهات رایج آن را مطالعه کنید.

یک برنامه ساده: از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

یک توصیه بسیار ساده داریم برای آقایانی که چندان حوصله استفاده از محصولات مختلف را ندارند: استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص آقایان . با توجه به این که 90٪ از سرطان‌های کشنده پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید است، این کار می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. بنابراین فواید استفاده از یک ضدآفتاب بسیار بیشتر از ایجاد یک ظاهر سالم و جذاب است.

به علاوه، نور خورشید، ذراتی با انرژی بالا به نام رادیکال های آزاد ایجاد می‌کند که به سلول‌های پوست حمله کرده و کلاژن را تخریب می‌کند و باعث آسیب  به  DNA سلولی می شود که می‌تواند منجر به سرطان شود. کرم های ضد آفتاب باید دارای حداقل SPF 30 باشند. مردان با پوست روشن‌تر  باید بیشتر پوست خود را در مقابل خورشید محافظت کنند تا مردان با پوست تیره.

اگر همچنان استفاده از ضدآفتاب‌ها را در برنامه روزانه خود ندارید، این توصیه‌های کارشناسانه را در اینجا مطالعه کنید. عمل کردن به آنها بسیار آسان است:

  • یک ژل یا یک اسپری ضد آفتاب را امتحان کنید. بسیاری از مردان لوسیون یا کرم را دوست ندارند و به همین دلیل استفاده از ژل ها یا اسپری ها را ترجیح می‌دهند.
  • اگر موهایتان ریخته حتما از یک کلاه استفاده کنید یا روی آن قسمت کرم ضدآفتاب بمالید.
  • از کلاه، شلوار بلند یا پیراهن آستین بلند استفاده کنید.
  • برای برنزه کردن از سولار استفاده نکنید زیرا امن نیستند و مانند نور خورشید آسیبهایی زیادی به پوست و سلامت شما می‌زنند.

نکات مهم در مراقبت از پوست آقایان

برنامه مراقبت از پوست شما

متخصصین پوست می‌گویند که برنامه مراقبت از پوست شما، به ویژگی‌های فردی شما و نوع پوستتان بستگی دارد.

هنگام انتخاب محصولات مورد نظرتان شاید بخواهید محصولات تولید شده مخصوص آقایان را بخرید. ترکیبات این محصولات معمولا همانند محصولات مخصوص خانمها است. اما بافت آنها کمتر کرمی هستند، رایحه‌ها مردانه هستند و بسته بندیشان بیشتر مردانه است.


اگر تناژ پوست خود را نمی‌دانید، مطلب تناژ پوستتان را پیدا کنید را مطالعه کنید.

تعدادی از محصولات مورد استفاده رایج را با هم مرور می‌کنیم:

  • شوینده صورت آقایان : صابون و آب برای بسیاری از انواع پوست مناسب است، اما مردان با پوست چرب ممکن است بخواهند از محصول موثرتری که قابض منافذ پوست باشد استفاده کنند. محصولات بدون عطر و یا بدون مواد نگهدارنده برای مردان با پوست حساس توصیه می‌شود.
  • تیغ اصلاح : تیغ‌های اصلاح جدید که چند تیغه هستند برای شیو کردن صورت بسیار مناسبند و لایه های مرده پوست را از بین می‌برند. اما برای مردان آفریقایی-آمریکایی و مردانی که موهای بسیار فر دارند، این تیغه ها به احتمال زیاد باعث بروز دردسرهایی مثل موهای زیرپوستی می‌شوند. این مردان ممکن است تیغ‌های یک تیغه یا ماشین اصلاح را ترجیح دهند. همچنین خوب است از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنند.
  • افترشیو : استفاده از افترشیوهای حاوی الکل پوست را بیش از حد خشک می‌کند. در عوض، بالم‌های حاوی یک ضدعفونی‌کننده و مرطوب‌کننده، برای جلوگیری از جوشهای سرسیاه و موهای زیرپوستی بسیار مناسب هستند.
  • رتینوئید: این ترکیبات از انسداد منافذ جلوگیری می‌کند. معروفترین آنها رتینوئیدهای مبتنی بر ویتامین A  هستند مانند Retin A یا Renova. رتینوئیدها تجویز می‌شوند تا مانع از پیری پوست ناشی از نور خورشید شوند.
  • آنتی اکسیدان‌ها: ویتامین C موضعی یک آنتی اکسیدان محبوب است. مطمئن شوید که شما ویتامین C را در سرم موضعی دارید نه کرم، زیرا فقط سرم به خوبی درون پوست جذب می شود. سایر آنتی اکسیدان‌ها شامل ویتامین E و عصاره چای سبز می باشند.

اگر از تعدد و تنوع محصولاتی که باید استفاده کنید گیج می‌شوید و یا حوصله و زمان استفاده از آنها را ندارید محصولات ترکیبی مانند کرم ضدآفتاب حاوی مرطوب‌کننده‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و البته کرم ضد لک را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر نیاز دارید که کسی برای انتخاب بهترین محصولات به شما کمک کند حتما با یک دکتر متخصص پوست مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.