تاریخ امروز10 فروردین 1403

چرا به تونر صورت نیاز دارید؟

اضافه کردن یک تونر صورت به برنامه روزانه مراقبت ازپوست، یک راه عالی برای سالم و شاداب نگه داشتن پوست است. در گذشته استفاده از تونر چندان پیشنهاد نمی‌شد زیرا اعتقاد بر این بود که به دلیل داشتن الکل، رطوبت پوست را از بین می‌برند. اما حقیقت این است که یک تونر خوب با آنتی اکسیدان ها و ترکیبات لازم برای بازسازی، پوست را به خوبی تغذیه می‌کند.

تونر چیست؟

تونر صورت ، یک مرطوب کننده مایع با فرمول و ترکیب پیشرفته است که لایه سطحی پوست را بهبود میبخشد و پوست را تازه تر، نرمتر و مرطوبتر می‌کند. در پوستهای ترکیبی و چرب پوست تونر می‌تواند منافذ بزرگ را جمع کند و چربی بیش از حد آن را کم کند. تونرها، از قرمزی و پوسته پوسته شدن پوستهای نرمال، خشک و حساس کم می‌کنند.


اگر از براش‌های آرایشی خود زیاد استفاده می‌کنید، مقاله چگونه برس‌های آرایشی خود را بشوییم؟ را مطالعه کنید.

تونرهایی که با فرمول‌های دقیق و حرفه‌ای ساخته شده‌اند، می‌توانند ظاهر و احساس پوست شما را پس از استفاده از پاک کننده‌ها بهبود ببخشند. هدف از استفاده از تونر این است که پس از پاک کردن آرایش و پاکسازی، پوست دوباره تغذیه شود، عملی که می‌تواند به طور چشمگیری به پوست شما کمک کند. حتی اگر شما از یک پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید، پوست شما باید عناصر خوبی که پاک کننده آنها را از بین برده سریعا بدست آورد. می کند و این دقیقا کاری است که یک تونر موثر و خوب می‌تواند انجام دهد!

تونر می تواند به سرعت و به طور اساسی پوست را با مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها، عوامل آرامش بخش و ترکیبات آبرسانی ضروری تغذیه کند.  هنگامی که شما شروع به استفاده از یک تونر مناسب با فرمول درست و خوب می‌کنید، نتایجی که مشاهده می‌کنید بی‌نظیر است.

آنچه تونرها نباید داشته باشند

اگر تمام شرکت‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، تونرهایی با فرمول‌های پیشرفته عرضه می‌کردند، شرایط بسیار ایده‌آلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌شد اما متاسفانه، این شرایط ایده‌آل در دنیای محصولات مراقبت از پوست وجود ندارد. متأسفانه، برندهای مختلف، بسیاری از تونرها را با فرمول‌های قدیمی با مواد تشکیل دهنده مشکل ساز یا ترکیبات نامناسب تولید و عرضه می‌کنند.

بهتر است از تونرهایی که حاوی الکل صنعتی، منتول یا هرگونه ترکیب تهاجمی هستند دوری کنید. این ترکیبات مواد مفید لازم برای حفاظت از پوست را از بین می‌برند.

تونر هایی که مخصوص پوستهای چرب یا ترکیبی هستند، تقریبا همیشه حاوی مواد تشکیل دهنده تهاجمی و شدید هستند و باعث ایجاد مشکلاتی در پوست می‌شوند. تونرهای مخصوص پوست نرمال و خشک هم بهتر نیستند. اغلب آنها عطر و ترکیبات حساسیت زا هستند و یا فرمول موثری ندارند. در واقع بسیاری از تونرهایی که آسیب‌رسان نیستند هم به دلیل همین فرمول ضعیف، کارایی و تاثیرگذاری لازم را ندارند.

از تونرهای حاوی عصاره‌های معطر مانند روغن گل رز ، مرکبات، یا روغن‌های ضروری اجتناب کنید. این نوع تونرها اغلب به عنوان “خوشبو کننده ها” یا “روشن کننده ها” نامگذاری می‌شوند اما در واقع این تونرهای معطر هستند، علت اصلی واکنشهای منفی پوست هستند.

به طور کلی می‌توان گفت بهتر است از این ترکیبات در تونر انتخابی خود اجتناب کنید: الکل صنعتی، عطر و رایحه، ترکیبات تهاجمی به پوست و منتول.

به یاد داشته باشید: تونرهای بد عناصر لازم پوست را از بین میبرند اما تونرهای خوب این عناصر را به خوبی به پوست بازمی‌گردانند.


برای از بین بردن جوش های سرسیاه، مقاله روش‌‌های درمان جوشهای سرسیاه را مطالعه کنید.

آنچه تونرها باید داشته باشند

حالا که ترکیبات بد و فرمول های ضعیف تونرها را می‌شناسید می توانیم بفهمیم که چگونه یک تونر با مواد مفید می‌تواند به پوست کمک کند. پاک کننده های لوازم آرایش حتی اگر بسیار ملایم باشند، عناصر حیاتی پوست را نیز از بین می‌برند و این جایی است که تونر می تواند نقش مهمی ایفا کند. یک تونر مناسب می‌تواند به سرعت و به طور موثر مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها، عوامل آرامش بخش و مواد آبرسان را برای پوست تامین کند. همچنین می تواند برای پاک کردن آخرین اثرات لوازم آرایش به شما کمک کرده و منافذ پوست را به صورت عمیق تمیز کند. جوری که می‌توان گفت استفاده از تونرها در برنامه روزانه مراقبت از پوست، یک ضرورت است نه یک گزینه اختیاری!

به طور کلی میتوان گفت که اگر پوست خشکی دارید از تونرهای حاوی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید و اگر پوستتان چرب است از میان تونرهای سبک، یک مورد را انتخاب کنید. ترکیبات مفیدی که بهتر است در تونر شما وجود داشته باشد عبارتند از : آنتی اکسیدان، هیالورنیک اسید، سرامید،گلیسرین، پانتنول، مواد نرم کننده.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.