تاریخ امروز31 فروردین 1403

توصیه‌هایی برای داشتن دستان زیبا و جوان

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید مراقبت از پوست، فقط باید در ناحیه صورت، گردن و قفسه سینه انجام گیرد؟ اگر کمی بیشتر فکر کنید متوجه می‌شوید که دست‌ها یکی از اولین نقاطی است که در آن علائم پیری ظاهر می‌شود، بنابراین بهتر است اقدامات ضدپیری را بر روی دست‌های خود تمرکز کنید تا بتوانید دستان زیبا و جوان داشته باشید! در این مطلب به شما توصیه‌هایی خواهیم کرد که با به کارگیری آن‌ها رسیدن به این هدف چندان دور از انتظار نخواهد بود.

شاید فکر کنید دستان شما همیشه جوان و شاداب به نظر می‌رسند اما بدون توجه به نکات مراقبتی و در واقع مراقبت نکردن از دستان در مقابل علائم پیری، یکی از اولین بخش‌های بدن که نشانه‌های زودرس پیری را نشان می‌دهند، دست‌ها هستند. درست مانند پوست صورت، گردن و قفسه سینه، پوست دستان شما هم می‌تواند دچار  چروک، لک‌های تیره و سایر علائم پیری شود، و طبیعتا تا جایی که ممکن است دلتان می‌خواهد از بروز این مشکلات اجتناب کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید با چند راهکار ساده و مراقبت روزانه به راحتی می‌توانید مدت‌های طولانی دستان زیبا و جوان خود را حفظ کنید.

دستان زیبا و جوان

گام اول: یک یا دو بار در هفته دستان خود را لایه برداری کنید.

درست مانند پوست بدن و صورت، لایه برداری هفتگی برای پوست دستان هم بسیار مفید است. لایه برداری، به از بین بردن سلول‌های مرده پوستی کمک می‌کند که بر روی دست‌ها نیز اثرات خود را نشان می‌دهد. این کار باعث جذب بهتر محصولات مراقبت از دست مانند سرم، روغن و البته کرم‌های دست می‌شود. ما توصیه می‌کنیم یک اسکراب بدن را از بالای دستان خود به سمت پایین ماساژ دهید. این کار را هم زمانی که پوست دست‌تان خشک است انجام دهید و هم هنگام شستن دستان‌تان. پس از انجام این کار از یک کرم دست مناسب استفاده کنید.


برای استفاده صحیح از محصولات مراقبتی، لازم است مقاله زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست چقدر است؟ را مطالعه کنید.

گام دوم: از یک سرم استفاده کنید.

در شب، هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضدپیری ( ضد چروک و لیفتینگ ) خود، کمی از همان محصولات به خصوص سرم‌های ضدپیری را بر روی دستان خود ماساژ دهید. اگر به صورت اتفاقی میزان زیادی از این محصولات را کف دست خود ریخته‌اید، با این کار از به هدر رفتن آن جلوگیری می‌کنید و در عین حال این موقعیت را به دست‌تان می‌دهید تا از خواص و مزایای آن‌ها استفاده و تغذیه کند. اگر می‌پرسید بهترین سرم‌ها برای ماساژ دادن دست‌ها کدام هستند؟ جواب این است: هر چیزی با ترکیب آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین C. نکته بعدی این است که از محصولات ضد لک صورت هم می‌توانید به عنوان درمان موضعی برای لک‌های روی دستان خود استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

 

گام سوم: پوست خود را تغذیه کنید.

با روغن کوتیکول پوست دست خود را تغذیه کنید. اگر از این نوع روغن در دسترس‌تان نیست از روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، روغن آرگان و غیره استفاده کنید تا پوست دست‌تان به خوبی تغذیه شود. هم‌چنین به ناخن‌های خود نیز از این روغن‌ها بمالید و ماساژ دهید.

دستان زیبا و جوان

گام چهارم: از کرم دست به طور منظم استفاده کنید.

رطوبت، کلید جوانی و زیبایی پوست دست شماست. با استفاده از یک کرم دست یا لوسیون همواره دستان خود را مرطوب نگاه دارید. بر خلاف لوسیون بدن، غالبا کرم دست، بافت و ترکیب غنی‌تری دارد، که می‌توانند برخی از قسمت‌های پوست دست که ضخیم‌تر هستند و یا به دلیل تماس با اشیاء مختلف خشک شده یا آسیب دیده‌اند را، به خوبی مرطوب کنند. یک کرم دست در نزدیکی سینک ظرفشویی بگذارید و پس از هر بار شستن دستان، از آن استفاده کنید. در همه جا از جمله کیف دستی و کشوی میز کار خود نیز کرم دست داشته باشید تا همیشه دستان زیبا و جوان و مرطوب نگاه داشته شوند.

 

گام پنجم: دستان خود را به صورت عمقی رطوبت‌رسانی کنید.

هنگامی که مرطوب کننده‌ها کافی نیستند و در دستان خود باز هم احساس خشکی دارید، کمی بیشتر وقت بگذارید و به روش‌های دیگر و برای مدت طولانی‌تر دستان خود را مرطوب نگاه دارید. یک بار در هفته، روغن‌های مراقبت از پوست مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان را بر روی دست‌هایی که تازه لایه‌برداری کرده‌اید ماساژ دهید، سپس دستان خود را درون یک پلاستیک قرار دهید و آن‌ها را با یک جفت جوراب محکم کنید تا در جای خود ثابت شود و چند ساعت یا حتی یک شب کامل اجازه دهید به همین حالت باقی بماند و پس از این مدت دستان خود را بشویید. با رطوبت‌رسانی عمیق به پوست دست، دستان زیبا و جوان شما کمتر در معرض آسیب‌دیدگی و خشکی قرار می‌گیرند.


آقایان بخوانند. نکات مهم در مراقبت از پوست آقایان چیست؟

گام ششم: همواره با استفاده از محصولات ضدآفتاب از دستان خود محافظت کنید.

به عنوان مهم‌ترین توصیه، لازم است تاکید کنیم که همیشه از کرم ضد آفتاب SPF 15  یا بالاتر در صبح و در طول روز به صورت موردی (به عنوان مثال پس از اینکه دستان خود را شستید) استفاده کنید. این محصولات می‌توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید از جمله آفتاب سوختگی، نشانه‌های زودرس پیری و حتی سرطان کمک کنند. بنابراین حتما حتما حتما برای داشتن دستان زیبا و جوان به طور مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

گام هفتم: میوه‌های آبرسان بخورید.

وقتی پوست صورت و بدن‌تان کم آب می‌شود پیری و چروک زودتر به سراغ‌تان می‌آید. برای این‌ دستان و زیبا و جوان شما از پیری و چروک‌های آن در امان باشند، باید میوه‌ی تازه و علی‌الخصوص، میوه‌های آبدار به مقدار زیاد مصرف کنید.

6 میوه‌ای که آبرسان قوی برای پوست هستند از سوی پزشکان معرفی شده‌اند که مصرف آن‌ها می‌تواند به آبرسانی مناسب پوست بدن کمک بسزایی کند. این شش میوه و میزان آبرسانی آن‌ها در ادامه آمده است:

خـیار 96%

گوجـه 94%

آنانـاس 87%

کدو سبز 95%

هنـــدوانه 92%

توت فرنـــگی 92%

دستان زیبا و جوان

نتیجه گیری

هرچه آب بیشتری بنوشید، مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوست‌تان بهتر می‌شود. برای سلامت پوست دست‌تان، به دنبال داروهای خاص و روش‌های عجیب و غریب نباشید؛ راز داشتن دستان زیبا و جوان ، در مراقبت‌ مداوم و آبرسانی کافی شما به پوست است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.