تاریخ امروز1 اردیبهشت 1403

راز از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز چیست؟

موضوع این مقاله از روژه مگ به بررسی از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز اختصاص یافته است. پس اگر می‌خواهید به ساده‌ترین روش و در کمترین زمان ممکن از شر موهای زائد خود خلاص شوید، حتما این مقاله متفاوت و جالب را تا انتها مطالعه نمائید.

طبیعی است که همه خانم‌ها می خواهند پوستی صاف، زیبا و البته بی مو داشته باشند. آنها به مدت طولانی برای از بین بردن موهای زائد از لیزر، اپیلاسیون، الکترولیز، وکس، انواع کرم موبر ، تیغ و غیره استفاده می کنند. اما آیا می دانستید که چطور می توان از زردچوبه برای حذف موهای زائد از ریشه استفاده کرد؟ این ماده به خصوص برای از بین بردن موهای زائد صورت بسیار موثر است. عوامل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد موهای صورت خواهد شد. چرخه‌های قاعدگی نامنظم، بعضی از داروهای خاص، تغییرات هورمونی پس از بارداری، عدم تعادل هورمونی و به طور کلی موارد این چنینی، باعث ایجاد چند رشته مو می‌شوند که معمولا روی صورت شما ظاهر می شود. همه ما می دانیم که زردچوبه یک ادویه زرد است که معمولا در آشپزخانه استفاده می‌شود. جالب است بدانید زنان هند نیز از زردچوبه برای درمان و زیبایی پوست استفاده می کنند. اکنون که تا حدودی با ماهیت این ماده بی‌نظیر آشنا شدید، شما را به اصلی‌ترین موضوع این مقاله یعنی از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز دعوت می‌کنیم. البته ناگفته نماند که در پایان این مقاله، چند محصول تاثیرگذار را برای شما عزیزان معرفی نمودیم تا در صورت نیاز و براساس سلیقه‌تان، آن‌ها را جایگزین زردچوبه و راه‌های مشابه کنید.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز امکان‌پذیر است؟

در این قسمت از مقاله چند دستورالعمل آزمایش شده وجود دارد که می‌توانید در خانه آزمایش کنید. پس با دقت به این روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، بهترین و ایده‌آل ترین نتیجه ممکن را بگیرید.

موهای زائد


برای درمان انواع زخم‌ها، سری به مقاله پماد زینک اکساید برای چیست بزنید.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه و شیر

این یک دستور العمل کاملا آسان برای از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز است که شما فقط نیاز به 2 مواد تشکیل دهنده دارید : مقداری پودر زردچوبه و شیر .

روش تهیه 

1-  3 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید. توجه داشته باشید تا زمانی که خمیر یکدست شود، به همزدن ادامه دهید.

2- سپس خمیر را به طور مساوی در ناحیه‌ای که می‌خواهید پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که خمیر را در جهت رشد مو اعمال کنید. آن را در حدود 20 دقیقه روی پوست قرار دهید تا خشک شود.

3- سپس با استفاده از یک پاک کننده خشک و تمیز، برای پاک کردن پوست خود اقدام کنید. حتما از حرکات دایره‌ای ملایم برای پاک کردن خمیر استفاده نمائید.

4- با استفاده منظم از این خمیر زردچوبه، نتایج را بعد از چند هفته مشاهده خواهید کرد. موهای شما کمتر رشد می‌کنند و به مرور زمان هیچ مویی رشد نخواهد کرد.


از بین بردن موهای زائد با خمیر زردچوبه

این خمیر زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد به عنوان یک ماسک خالص عالی نیز عمل می‌کند.

روش تهیه

1- در یک کاسه کوچک، ½ فنجان شیر سرد، ½ فنجان آرد گندم، 2 قاشق غذا خوری پودر زردچوبه و 1 قاشق غذا خوری نمک بریزید. همه چیز را به طور کامل مخلوط کنید، تا زمانی که یک خمیر صاف و یکدست بدست آید. اگر مخلوط شما شل بود، می‌توانید پودر زردچوبه اضافه کنید تا زمانی که خمیر را بدست آورید.

2- سپس، خمیر زردچوبه را روی ناحیه‎‌های که می‌خواهید موهای آن را حذف کنید، اعمال کنید. اطمینان حاصل کنید که خمیر را در حرکات دایره ای مالش دهید. اجازه دهید این ماسک برای حدود 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که روی پوست خشک شود، بماند.

3- سپس آن را با آب گرم بشویید. در نهایت، منطقه را با یک حوله تمیز خیس پاک کنید. توجه داشته باشید که شما می توانید این روش را یک بار در هفته برای به دست آوردن نتایج مطلوب انجام دهید.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز


از بین بردن موهای زائد با ماسک صورت زردچوبه

یکی دیگر از روش های از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز، استفاده از انواع ماسک صورت است.

روش تهیه

1- ابتدا 2 قاشق غذاخوری آرد نخود، 1 قاشق غذاخوری خامه تازه، 2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، 1 قاشق غذاخوری روغن خردل و 1 قاشق غذاخوری گلاب را همراه با کمی زردچوبه با هم مخلوط کنید.

2- سپس این مواد را به خوبی هم بزنید تا به شکل خمیر شوند.

3-  این ماسک را بر روی پوستی که موهای زائد دارد بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه، با آب سرد در جهت خلاف موها، پوست را شست و شو دهید تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.


از بین بردن موهای زائد با اسکراب صورت

جالب است بدانید این نوع خمیر زردچوبه در کاهش موهای ضخیم، موثرتر از بقیه دستورالعمل‌ها عمل می‌کند. علاوه بر از بین بردن موهای زائد، این خمیر دارای خواص انواع پاک کننده صورت نیز است که در کاهش باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌ها از روی چهره و پوست موثر است. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که خمیر زردچوبه همانند انواع کرم لایه بردار عمل کرده و پوست شما را صاف یکدست می کند:

روش تهیه

1- ابتدا 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه، 2 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری آرد گندم تهیه کنید.

2- مواد را به مقداری که در بالا ذکر شده شده است، با هم مخلوط کنید و خمیر را در جهت رشد مو قرار دهید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که در جهت مخالف مو آن را از روی پوست پاک کنید.

3- پس از این که 10 دقیقه روی پوست ماند، آن را با آب بشویید و با یک حوله خشک تمیز، آن را کاملا پاک کنید.

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز

 

کرم موبر، راه حلی بدون دردسر و جایگزینی مناسب

استفاده از انواع کرم موبر می‌تواند موهای زائد بدن و صورت زنان و مردان را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند. امروزه کرم موبر صورت در برندها و مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود و به صورت کاملاً گسترده‌ای در دسترس است. در حال حاضر این کرم‌ها به صورت لوسیون ها، ژل‌ها و اسپری در دسترس هستند که برای انواع پوست‌ها و قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شوند. در ادامه به بررسی مزایای این محصولات می‌پردازیم:

1- کاهش ضخامت موها

به طور کلی هرچه بیشتر از این کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید؛ با گذشت زمان ضخامت موهای شما کمتر شده و در نتیجه در مدت زمان طولانی‌تری رویش مجدد دارند. بنابراین با گذشت زمان موهای بدن شما نازک‌تر می‌شود و هم در مدت زمان طولانی‌تر رشد کرده و شما نیاز به استفاده مجدد از این کرم‌ها خواهید داشت.

2- استفاده آسان

این محصولات به دلیل ماهیتشان، طرز استفاده آسانی دارند و با یک دستورالعمل خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ این دستورالعمل خاص معمولاً به همراه محصول و در جعبه آن قرار دارند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پوستتان را خشک و تمیز کنید و این کرم‌ها را روی پوست قرار دهید؛ به طوری که سطح پوست را کاملاً بپوشاند؛ سپس بعد از گذراندن زمان تعیین شده در دستورالعمل، کرم را با یک اپلیکاتور از سطح پوست بردارید. این کار آسان است و هر شخص به تنهایی می‌تواند آن را انجام دهد.

3- یک روش بدون درد

بر خلاف روش‌هایی مانند وکس و لیزر که در آن فرایند مو زدایی با درد همراه است؛ شما می‌توانید با خیال آسوده و بدون هیچ دردی از این روش موزدایی استفاده کنید و این موضوع یک مزیت فوق‌العاده برای این محصولات محسوب می‌شود.

4- تنوع بالای محصولی

شما به راحتی می‌توانید به راحتی می‌توانید با توجه به نوع پوست و بودجه‌تان از یک کرم موبر استفاده نماید. کرم‌های موبر در برندهای متنوعی عرضه می‌شوند که هر یک از آنها دارای فرمول شیمیایی خاص، بو و عطر مناسب و متناسب با نوع پوست خاص طراحی شده‌اند که می‌توانید با مشورت با  کارشناسان حاضر در این زمینه یک کرم موبر مناسب انتخاب کنید.

معرفی بهترین محصولات برای از بین بردن موهای زائد

1- کرم موبر بدن آلوئه ورا

اولین محصول متعلق به برند سی گل بوده که با فرمولاسیون ویژه خود قادر خواهد بود تا موهای زائد صورت را در کمتر از ده دقیقه از بین ببرد. این محصول حاوی عصاره آلوئه‌ورا است که این عصاره خواص ترمیم کنندگی دارد و از حساسیت پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این کرم حاوی ترکیبات گیاهی و کاملا ارگانیک بوده و البته حساسیت خاصی نیز ایجاد نخواهد کرد.

کرم موبر صورت سی گل

 

2- کرم موبر مخصوص صورت و بدن سینره

این کرم موبر سینره حاوی ترکیبات موثری مانند آلفابیزابولول، عصاره پاپایا، آلوئه‌ورا و روغن گل همیشه بهار است. آلفابیزابولول یک ترکیب فعال طبیعی بوده که در گیاه بابونه یافت می‌شود. این گیاه که خاصیت ضد التهابی و ضد خارش پوست دارد، با تشکیل یک لایه حفاظتی روی پوستتان، تاثیر عوامل تحریکی بیرونی را کاهش می‌دهد و از تحریک‌پذیری پوست جلوگیری به عمل می‌آورد. البته لازم به ذکر است که این ماده به جز مزایای ذکر شده، دارای خواص التیام‌دهنده، ضد قارچی و ضد میکروبی نیز هست.

کرم موبر مخصوص صورت و بدن سینره

 

3- کرم موبر بدن ویت مخصوص پوست حساس

این محصول مخصوص پوست های حساس تهیه شده و به لطف عصاره آلوئه ورا و ویتامین E، راه حل مناسبی برای رهایی موهای زائد، حتی موهای نرم و نازک که قابل اپیلاسیون نیستند، خواهد بود. همچنین از کرم موبر ویت مخصوص پوست های حساس می‌توان برای از بین بردن موهای تمامی قسمت های بدن استفاده کرد. جالب است بدانید در آقایانی که موهای زبر در ناحیه گردن داشته و با اصلاح مشکل دارند، کرم های موبر جایگزین خوبی برای اصلاح هستند.

کرم موبر بدن ویت مخصوص پوست حساس

4- کرم کاهنده رشد مو هیدرودرم

آخرین محصول این لیست، با فرمولاسیون انحصاری و عملکرد چندگانه خود جهت کند نمودن رویش مجدد موهای زائد به کار می‌رود و برای صورت و بدن نیز مناسب خواهد بود. همچنین این کرم موبر دارای خواص ضد التهابی، مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی بوده و پس از مدت زمان کوتاهی، باعث کم شدن تراکم موهای زائد می‌شود.

کرم موبر

 

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.