تاریخ امروز28 فروردین 1403
بهترین کرم دور چشم

راهنمای خرید بهترین کرم دور چشم

نمی توان به طور دقیق گفت از چه سنی نیاز استفاده از کرم دور چشم ایجاد می‌شود زیرا این موضوع به نوع پوست افراد و موارد دیگر بستگی دارد ولی معمولا اکثر مردم مخصوصا خانم‌ها بعد از ورود به سن‌های بالاتر و با به وجود آمدن چین و چروک های دور چشم، پف و تیرگی به فکر استفاده از آن می‌افتند و به نوعی مجبور هستند که به طور مداوم از آن مصرف کنند. در این راهنمای خرید جامع قصد داریم شما را در انتخاب بهترین کرم دور چشم راهنمایی کنیم و به سوالات رایجی مانند چرا استفاده از کرم دور چشم ضروی است، نحوه مصرف کرم دور چشم، فواید کرم دور چشم، بهترین کرم دور چشم کدام است، از چه سنی باید کرم دور چشم بزنیم و ... پاسخ دهیم و علاوه بر این، شما را در معیارهای انتخاب بهترین کرم دور چشم راهنمایی خواهیم کرد تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

در پایان این مقاله، 9 عدد از بهترین محصولات دور چشم را که توسط کارشناسان روژه و براساس میزان فروش، تاثیر گذاری، قیمت و ... در لیست قرار گرفته شده‌اند را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوانید بهترین کرم دور چشم را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

کرم دور چشم چیست؟!

معمولا بیشتر کرم‌هایی که در بازار وجود دارند، با موادی که شامل مقدار زیادی مرطوب کننده هستند، فرموله شده‌اند ولی در کرم‌های دور چشم کمی موضوع متفاوت‌تر است. ساختار اصلی این محصولات را بیشتر آب تشکیل می‌دهد و گلیسیرین هم جزو دیگر فراورده‌هایی است که در آن‌ها وجود دارد و دلیل وجود آن، کمک کردن به پوست برای جذب راحت تر آب است. موادی به نام امولسیفایرها هم به کرم‌های دور چشم اضافه می‌شوند تا آب و چربی از یکدیگر جدا نشوند. البته وجود نرم کننده در ساختار کرم‌های دور چشم بی تاثیر نیست و باعث می‌شوند به راحتی روی پوست پخش شوند. نکته ای که درباره کرم دور چشم وجود دارد این است که این محصولات باید از سایر پماد‌های نرم کننده غلیظ تر باشند تا به راحتی روی پوست لیز نخورند و پخش نشوند.

چرا استفاده از کرم دور چشم ضروری است؟

همان طور که احتمالا می‌دانید ، پوست چشم انسان از نازک‌ترین و ظریف‌ترین لایه‌ها تشکیل شده است و نسبت به دیگر نواحی پوست، غدد چربی کمتری دارد و به دلیل این‌که در این ناحیه تحرک بیشتری وجود دارد، مستعد چین و چروک است و در نتیجه، پیری زودرس اتفاق می‌افتد. مشکلاتی مانند تیرگی یا کبودی دور چشم، چین و چروک، افتادگی پلک و حالت پف آلود بالای چشم جزو مواردی هستند که ممکن است برای هر فردی و در هر سنی اتفاق بیفتد و باید به هر طریق و روشی کنترل شوند و مورد مداوا قرار گیرند زیرا همه این موارد می توانند تاثیر زیادی در چهره و زیبایی افراد داشته باشند. استفاده از بهترین کرم دور چشم، جزو اولین موارد و راه کارهایی است که می توان برای مقابله با این مشکلات پیشنهاد داد. کرم های دور چشم به دلیل ساختار خود و وجود ویتامین‌های متعدد، قادر هستند تا پوست دور چشم را لایه برداری کنند و بافت از بین رفته آن‌را دوباره بسازند.


راهنمای خرید بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب را در روژه مگ بخوانید.

دلایل ایجاد مشکلات دور چشم

می‌توان گفت دلیل این‌که بعضی از افراد خیلی زود و قبل از سن 40 سال دچار چین و چروک می‌شوند ، خشکی بیش از حد پوستشان است ولی تیرگی زیر چشم‌ها که به آن هاله کبودی دور چشم می‌گویند ، مربوط به بحت وراثت است و اگر برای مثال، یکی از والدین دارای این مشکل باشد، نصف فرزندان این خانواده هم دچار این مشکل می‌شوند ولی باید به این نکته هم اشاره کرد که این عارضه ممکن است حتی برای کسانی که والدینشان دچار این مشکل نباشند ، اتفاق بیفتد. دلیل علمی تیره شدن پوست دور چشم، وجود مویرگ‌های بسیار ریز و فشرده در این ناحیه است که باعث تیرگی پوست می‌شود. به طور کلی همه این موارد را می توان خیلی راحت و به وسیله انواع بهترین کرم دور چشم کنترل کرد و از بین برد و حتی می‌توان از به وجود آمدن این چروک‌ها جلوگیری نمود و به نوعی روند پیری پوست را به تعویق انداخت.

فواید استفاده از کرم دور چشم

1- رطوبت رسانی قوی به پوست

2- جلوگیری از ایجاد چین و چروک های جدید

3- از بین برنده خشکی پوست دور چشم

4- ضد حساسیت

5- رفع چروک های قدیمی دور چشم

6- از بین برنده خطوط اطراف چشم

7- مقابله با اشعه های مضر نور خورشید

8- شفاف کردن تیرگی های زیر چشم

از چه سنی باید کرم دور چشم بزنیم؟

خیلی از کارشناسان عقیده دارند که هیچ سنی برای استفاده از کرم دور چشم زود نیست. در بسیاری از موارد افرادی با وجود داشتن سنی در حدود ۱۷ سال نیز به دلیل خشکی پوست دچار چین‌هایی در ناحیه پوست دور چشم خود می‌باشند. معمولا به توصیه پزشکان پوست می توان استفاده از کرم دور چشم را با توجه به نوع مشکل، از بیست سالگی شروع کرد و هر صبح و شب آن را به روشی صحیح و استاندارد مصرف نمود.


اگر نمی‌توانید پاک کننده مناسب انتخاب کنید، مقاله انتخاب پاک کننده صورت متناسب با نوع پوست را از دست ندهید.

معیارهای انتخاب بهترین کرم دور چشم

1 – هدف از انتخاب کرم دور چشم : قبل از هر چیز ما باید هدف خود را از انتخاب و خرید یک کرم دور چشم مشخص کنیم. معمولا مقابله با مواردی شامل چروک هایی عمیق یا سطحی در نواحی دور چشم، وجود تیرگی یا کبودی در این ناحیه، خشکی بیش از حد پوست دور چشم و یا حالت پف آلوده در این ناحیه می تواند یکی از اهداف خریدن بهترین کرم دور چشم باشد. شفاف کردن این موضوع برای خود و یا کارشناس زیبایی می‌تواند کمک بزرگی در انتخاب صحیح یک کرم دور چشم مناسب برای ما باشد.

۲ توجه زیاد به ساختار کرم دور چشم : همواره باید به برچسب فرمولاسیون یا مواد تشکیل دهنده این محصول دقت نمائید. اگر هدف شما مقابله با چین و چروک‌های افزایش سن می‌باشد، باید از وجود موادی همچون رتینوئید، آلفا هیدروکسی اسید، کافئین، آنزیم Q10 و ویتامین C در کرم دور چشم خود مطمئن شوید.

۳ مواد ضد تیرگی دور چشم : اگر انتخاب شما یک کرم دور چشم ضد تیرگی باشد، باید حتما موادی همچون هیدروکینون، رتینول، چای سبز، کافئین یا ویتامین K درون آن وجود داشته باشد.

۴ زمان استفاده از کرم دور چشم: کرم دور چشم شب یا روز نیز مهم بوده و باید این مسئله را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از کرم دور چشم خود در زیر میکاپ استفاده نمائید، باید از محصولات مخصوص روز که دارای مواد روشن کننده هستند، استفاده کرده و از وجود SPF مناسب در آن مطمئن شوید.

۵ قیمت کرم دور چشم : استفاده از کرم دور چشم گران‌قیمت به هیچ عنوان نمی‌تواند معیاری مناسب جهت تضمین بهبود این ناحیه باشد. در بسیاری از موارد استفاده از یک محصول ارزان‌قیمت نیز می‌تواند بسیار پرثمر بوده و یا حتی از محصولات گران نیز بهتر باشد.البته برعکس این مسئله هم وجود دارد و توصیه می شود حتما خرید خود را از فروشگاه های مطمئن انجام دهید تا بتوانید بهترین کرم دور چشم را خریداری کنید.

نحوه مصرف کرم دور چشم

مانند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات ضد لک نیز الگوی مصرف خاصی را دنبال می‌کنند و توصیه می‌کنیم برای رسیدن به نتیجه دلخواه، این الگو را دنبال کنید.

- قبل از انجام هر کاری، باید پوست را پاکسازی کنید تا بتوانید به خوبی از محصولات محافظ استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. ابتدا با کمک یک پارچه لطیف، دستمال مرطوب، شیر پاک کن یا روغن‌های گیاهی مناسب پوست، آرایش و آلودگی‌ها را از روی صورت پاک کنید

- هنگام استفاده از مواد پاک کننده، آن‌ر‌ا به آرامی روی پوست ماساژ دهید، سپس آن را آب‌کشی و خشک کنید. با در نظر گرفتن نوع پوست صورت، یکی از روش‌های لایه برداری از جمله استفاده از ماسک صورت، اسکراب، شستشو با صابون و … را برای پاکسازی عمیق پوست، انجام دهید.

- برای حفظ چربی و رطوبت، بعد از پاکسازی، بلافاصله از مرطوب کننده، لوسیون، بالم یا روغن استفاده کنید. پیش از خشک شدن کامل پوست، کرم یا پماد مرطوب کننده را به کار ببرید تا مانع از دست رفتن رطوبت موجود روی پوست شود.

- مقدار بسیار کمی از کرم دور چشم را روی انگشت اشاره قرار دهید و به آرامی آن‌را روی پوست اطراف چشم بزنید. سعی کنید انگشت را روی پوست نکشید و با سر انگشت ضربه‌های آرامی روی پوست بزنید و این کار را دو دقیقه ادامه دهید تا کرم به خوبی جذب شود. اگر بخواهید این کار را با سرعت انجام دهید، به پوست خود صدمه وارد خواهید کرد.


راهنمای جامع خرید بهترین کرم ضد لک را از دست ندهید.

در پایان این مقاله 5 عدد از بهترین محصولات دور چشم، که هرکدام با توجه به ویژگی منحصر به فردی که دارند، در لیست قرار گرفته اند را برایتان معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین کرم دور چشم به انتخاب روژه

1- کرم دور چشم سه کاره مای

کرم دور چشم سه‌کاره مای حاوی ترکیبات موثری است که باعث کاهش چین و چروک و جوانی پوست دور چشم می‌شود. کمپلکس به کار رفته در این کرم دور چشم تولید کلاژن در بافت پوست را افزایش می‌دهند و با نفوذ به درونی‌ترین لایه پوست باعث از بین رفتن چین و چروک‌های روی پوست می‌شوند. این کرم از تخریب کلاژن جلوگیری کرده و با گشاد کردن عروق خونی و افزایش خونرسانی، به از بین رفتن حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کند.

  • حاوی عصاره جوجوبا، ترکیبات دریایی
  • افزایش رطوبت بافت پوست
  • کمک به رفع چین و چروک اطراف چشم
  • کمک به رفع کبودی و پف زیر چشم
  • قیمت مناسب

کرم دور چشم

2- کرم دور چشم هیدرودرم

ین کرم دارای اسیدهای میوه یا A.H.A است. این کرم لایه مرده پوست را جداسازی می‌کند و ضمن سرعت بخشیدن به نوسازی سلول‌های پوست، به واسطه‌ی نمایان کردن لایه‌های جوان پوست، باعث کاهش چین و چروک‌های ظاهری پوست شما می‌شود. از دیگر ترکیبات کاهش‌دهنده چین و چروک پوست در این محصول می‌توان کلاژن، الاستین و هیدروکسی پرولین را نام برد. این سه ماده، بافت پوست را مستحکم کرده و به این طریق باعث افزایش خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیزی پوست می‌شوند.

  • تقویت و تغذیه، تامین رطوبت مورد نیاز و رفع حلقه‌های تیره و پف اطراف چشم
  • بر پایه لیپوزوم AHA (آلفا هیدروکسی اسید)
  • فاقد اسانس هیپوآلرژنیک و غیر آلرژی زا
  • قابل استفاده برای سنین 25 سال به بالا
  • مناسب انواع پوست‌ها

بهترین کرم دور چشم

3- کرم دور چشم ژاک آندرل

کرم دور چشم ژاک آندرل، مناسب برای جلوگیری از چین و چروک و گودی دور چشم است و به دلیل داشتن کافئین و پروتئین هیدرولیز شده گیاه لوپین باعث کاهش کبودی و تیرگی دور چشم می‌شود. این محصول دارای عصاره جینلوبیلوبا است که به افزایش تغذیه و خون رسانی پوست کمک کرده و باعث نرمی و لطافت پوست زیر چشم می‌شود.

  • مناسب برای جلوگیری از چین و چروک ریز دور چشم
  • کاهش تیرگی و گودی دور چشم
  • کاهش و کنترل پف و ورم دور چشم
  • دارای پروتئین هیدرولیز شده گیاه لوپین
  • حاوی کافئین و تخم یونجه و ویتامین E

کرم های دور چشم

4- کرم رنگی دور چشم دریایی 7 کاره الگوترم

کرم رنگی دور چشم دریایی 7 کاره الگوترم محصولی با چند قابلیت مهم و تاثیرگذاری بالا برای رفع آسیب های پوست دور چشم و تقوت عمقی سلولهای این ناحیه از پوست صورت می باشد. فرمولاسیون این کرم سرشار از ترکیبات تقویت کننده و مغذی بوده و به سرعت پوست دور چشم را تقویت کرده و موجب افزایش شادابی آن می شود.

  • برطرف کننده تمامی مشکلات پوست دور چشم
  • افزایش گردش خون دور چشم و رفع تیرگی آن
  • افزاش شفافیت و درخشندگی پوست دور چشم
  • حاوی عوامل ضد چروک قوی
  • بازسازی و ترمیم کننده سلولهای پوست

بهترین کرم دور چشم

5- کرم دور چشم ام کیو

آخرین کرم این لیست، محصولی فرانسوی از برند ام کیو است. این کرم به دلیل ساختار خود و عوامل مرطوب کننده‌ای که دارد، باعث جوانی و لطافت پوست شما شده و حتی می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب قوی عمل کند و مشکلات پوستی شما را کاهش دهد. این محصول در مقایسه با سایر محصولات معرفی شده، از قیمت مناسب تری برخوردار است و یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که بودجه محدودی دارند. وجود عوامل مرطوب کننده و آبرسان در کرم دور چشم ام کیو MQ موجب افزایش جوانی و شادابی پوست اطراف چشم شده و روند بازسازی سلولهای این ناحیه را بهبود می بخشد.

  • ضد چروک و بازسازی کننده قوی
  • از بین برنده پف و تیرگی دور چشم
  • رطوبت رسان، التیام بخش و آنتی اکسیدان
  • سفت کننده ،استحکام بخش و لیفت کننده پوست دور چشم
  • انرژی رسان و جوان کننده پوست دور چشم

کرم ضد لک 5

6- ژل کرم سفت کننده قوی دور چشم حاوی ویتامین سی 4 در 1 پریم

ویتامین سی موجود در ترکیبات این کرم باعث از بین برندهن چروک و یا خطوط پنجه کلاغی دور چشم (crow’s feet wrinkles) است. ترکیبات تشکیل دهنده‌ی اصلی این ژل کرم تترا هگزیل دسیل آسکوربات، عصاره جلبک‌های دریایی، عصاره کاکائو، عصاره بابونه زرد (کریسانتلوم ایندیکوم)، ریبوز و عصاره پوست درخت ابریشم است. این ژل کرم مناسب انواع پوست است. اگر پوست شما چرب و یا خشک است می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. ژل کرم سفت کننده قوی دور چشم حاوی ویتامین سی 4 در 1 پریم محافظ DNA سلولی در برابر رادیکال‌های آزاد و مخرب است‌.

  • مناسب انواع پوست
  • سفت کننده سریع پوست حساس دور چشم
  • جلوگیری از افتادگی پلک فوقانی چشم
  • از بین برنده‌ی تیرگی دور چشم
  • کاهش پف‌کردگی زیر چشم

کرم دور چشم

 

7- کرم دور چشم خاویار دکلره

کرم دور چشم خاویار دکلره محصولی سرشار از ترکیبات مغذی و عصاره های گیاهی برای حداکثر تاثیرگذاری بر روی پوست دور چشم می باشد. خاویار موجود در این محصول پاسخگوی تمام نیازهای سلولهای حساس دور چشم بوده و علاوه بر انرژی رسانی، رطوبت رسانی قوی نیز برای سلولهای پوستی انجام می دهد. علاوه بر این، کرم دور چشم خاویار دکلره تاثیر زیادی در رفع چین و چروک های پوستی به واسطه عصاره خاویار به کار رفته در ساختار خود دارد.

  • موثر در رفع پف و تیرگی دور چشم و ایجاد تاخیر در روند پیری پوست
  • سرشار از خاویار و خواص بی نظیر آن
  • حاوی ویتامین E و ساکارید
  • افزایش روشنی، شفافیت و رطوبت پوست دور چشم
  • با خاصیت جوان سازی قوی

کرم دور چشم

8- کرم دور چشم 4 در 1 اریکه

این محصول حاوی ترکیبات اختصاصی ضدچروک، ضد افتادگی و پف است. استفاده از کرم دور چشم 4 در 1 اریکه می تواند تیرگی های زیرچشم بواسطه افزایش جریان لنف را برطرف کند. این محصول به عنوان بهترین کرم دور چشم می تواند در فروشگاه روژه در اختیار شما قرار بگیرد. پیشنهاد می کنیم کرم کرم دور چشم 4 در 1 اریکه به سبد خرید خود اضافه کنید و از تاثیرات بی نظیر آن بهره ببرید.

  • حاوی ترکیبات اختصاصی ضدچروک
  • حاوی ترکیبات ضد افتادگی و پف
  • برطرف کننده تیرگی زیرچشم بواسطه افزایش جریان لنف
  • حاوی ترکیبات تغذیه کننده، مرطوب کننده و ضد التهاب
  • فیلترهای گیاهی ضد آفتاب

 

کرم دور چشم

9- کرم مرطوب کننده دور چشم اوریاژ

کرم مرطوب کننده دور چشم اوریاژ با استفاده از عوامل مؤثره به کار رفته در ساختار خود، و با رطوبت رسانی عمقی به پوست دور چشم، تیرگی های ناشی از کم آبی در این ناحیه را بسیار کاهش داده و روشنی و شفافیت از دست رفته را به آن باز می گرداند. این محصول با بهره گیری از عوامل آبرسان پوست حساس دور چشم را تقویت کرده و پف زیر چشم را نیز کاهش می دهد. کرم مرطوب کننده دور چشم اوریاژ غنی شده از آب درمانی اوریاژ برای بازسازی رطوبت دور چشم بسیار مؤثر می باشد.

  • مناسب برای پوست های حساس
  • مرطوب کننده پوست حساس دور چشم
  • برطرف کننده خطوط ناشی از کم آبی
  • شفاف کننده  قوی پوست دور چشم
  • با خاصیت روشن کنندگی قوی

بهترین کرم دور چشم

10- کرم دور چشم لامینین

این کرم دور چشم با فرمولاسیون خاصی که دارد می تواند لیفتینگ قوی در پوست زیر چشم ایجاد کند و چروک های اطراف آن را از بین ببرد. استفاده از کرم دور چشم لامینین با خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی که دارد می تواند تیرگی و گودی دور چشم را به مرور کاهش دهد. مواد تشکیل دهنده این کرم توانسته آن را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل کند.

  • مناسب بانوان و اقایان بالای 30 سال
  • از بین برنده ی چروک با خاصیت لیفتینگ قوی
  • کاهش تیرگی دور چشم
  • حاوی موثرترین کمپلکس مرطوب کننده و آنتی اکسیدان بصورت ترکیبات لیپوزومال
  • داای رتینول 0.5% و کمپلکس MDI

بهترین کرم دور چشم

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. ف ف پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من کرم دور چشمی میخوام که میلیا ایجاد نکنه
    ۳۲ سالمه و مقدار خیلی کمی چروک ریز در حال ایجاد زیر چشمم هست
    پوست صورتم مختلطه البته بیشتر قسمتها چرب هست
    این۵ کرم میلیا ایجاد نمیکنن؟؟

    1. دانیال شاطرپور نویسنده پاسخ

      سلام دوست عزیز
      ایجاد شدن میلیا معمولا بستگی به نوع پوست شما داره ولی محصولات قوی از برندهای مورد، اورلن و ژیورل هم ممکنه باعث بروزش بشن
      ترجیحا از محصولات سبک تر استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.