تاریخ امروز1 اردیبهشت 1403
بهترین ضد آفتاب پوست مختلط

راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب پوست مختلط

موضوعی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم ، راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب پوست مختلط است. معمولا همه افراد برای کاهش عوارض نور خورشید و محافظت از پوست، به فکر استفاده و انتخاب بهترین ضد آفتاب متناسب با نوع پوستشان هستند. به طور کلی 5 نوع پوست وجود دارد که از میان آنها ، این بار پوست مختلط را انتخاب کرده‌ایم تا درباره موضوعات مربوط به آن مانند پوست مختلط و اثرات مضر نور خورشید ، نحوه مصرف ضد آفتاب پوست مختلط ، معیارهای انتخاب ضد آفتاب متناسب با این نوع پوستو بهترین ضد آفتاب‌های پوست مختلط صحبت کنیم تا در نهایت شما را در انتخاب بهترین ضد آفتاب پوست مختلط راهنمایی کنیم. در انتهای این مقاله نیز ، ما 7 عدد از بهترین ضد آفتاب های پوست مختلط را بر اساس میزان فروش در سایت روژه ، درصد رضایت مصرف کنندگان این محصولات و قیمت برای شما معرفی کرده‌ایم تا انتخاب بهتر و رضایتمندانه‌تری داشته باشید.

پوست مختلط

اصولا هر نوع پوستی که داشته باشید ، اعم از خشک ، چرب ، مختلط یا حساس ، عامل اصلی آن ژنتیک شماست. همانطور که از نام آن پیداست ، پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و چرب است. اگر یک T بزرگ را روی صورت بکشید، این ناحیه که به آن تی زون گفته می‎شود چرب است و بقیه نقاط معمولا خشک و پوسته پوسته است. این نوع پوست که متاسفانه عمومیت بیش تری هم دارد به مراتب مراقبت های بیشتری از پوست های چرب و خشک می خواهد چرا که افراد عوارض و ویژگی های هر دو نوع پوست چرب و خشک را همزمان روی صورتشان می بینند و لازم است از هر قسمت پوستشان به طور جداگانه و با روش های جداگانه مراقبت کنند تا پوستشان آسیب نبیند و به همین دلیل ، استفاده از بهترین ضد آفتاب پوست مختلط و البته در کنار آن دیگر محصولات مراقبتی مانند کرم دور چشم، مرطوب کننده و ... برای آنها کاملا ضروری است زیرا اگر از پوست خود در برابر نور خورشید مراقبت نکنند ، با آسیب های جدی و خطرناکی مانند بیماری های پوستی ، اختلال در سیستم ایمنی بدن ، لوپوس ، ناخنک چشم ، تغییرات رگ های خونی در اثر نور شدید آفتاب ، برآمدگی پوست صورت و ... روبرو می شوند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.


مقاله بهترین پاک کننده پوست خشک و حساس را در روژه مگ بخوانید.

اثرات مضر نور خورشید

نور خورشید از بزرگترین نعمت های طبیعی است که نه تنها برای کل طبیعت بلکه برای پوست هم بسیار مفید و حتی ضروری است. بنابراین لازم است که افراد برای سلامت بدن و پوست خود حتما زیر آفتاب قرار گیرند. اما در عین حال ، آفتاب تأثیرات منفی نیز دارد که می‌تواند برای پوست موجب آسیب های بسیار جدی شود. این آسیب ها زمانی اتفاق می افتند که پوست بیش از حد نیاز و یا بدون مراقبت کافی زیر نور خورشید قرار بگیرد.

  • برآمدگی پوست صورت

    اشعه ی ماورای بنفش خورشید باعث ایجاد خال های بزرگ و گوشتی روی قسمت هایی از پوست می شود که اگر این امر ادامه پیدا کند ، ممکن است به ضایعاتی که حالت پیش سرطانی دارند ، تبدیل شود.

  • التهاب و قرمزی پوست

    التهاب پوست یکی دیگر از عوارض قرار گیری بیش از حد در زیر نور خورشید است. یعنی اینکه پوست به صورت مزمن تغییر رنگ می دهد و داغ می شود و اصطلاحأ می سوزد که علائم آن بیشتر در گونه ها ، نواحی بینی و پیشانی خود را نشان می دهد.

  • بیماری های پوستی

    نور خورشید باعث می شود تا پوست زمخت شود ، همچنین باعث می شود لایه های اولیه ی پوست با سرعتی بیشتر از سرعت معمول رشد کنند. بنابراین پوست چروک و وارفته خواهد شد و پیری زودرس فرا خواهد رسید. در این حالتی وضعیتی بوجود می آید که سولار الاستوز نام دارد . همچنین ، یکی دیگر از اثرات نازک شدن پوست خونمردگی و پارگی پوست است.

  • سرطان پوست

    افرادی که زمان زیادی دچار آفتاب سوختگی می شوند نسبت به بقیه افراد ، درصد بیشتری امکان ابتلا به سرطان پوست را دارند. آفتاب سوختگی بیماری ای است که بوسیله ی تماس طولانی مدت با نور خورشید ایجاد می شود. اثرات سرطانی آفتاب سوختگی دراز مدت است و در زمان کوتاه خود را نشان نمی دهد. حتی ممکن است عوارض آن بعد از گذشت ۱۰ سال پدیدار شود.

  • لوپوس

    بیماری لوپوس از عوارض قرار گیری زیر آفتاب شدید است. لوپوس نوعی بیماری نقص ایمنی است که در آن سلول های ایمنی بدن بر ضد سلول های خود بدن عمل میکنند. از علائم این بیماری این است که در آن لکه های پوستی روی بدن به شکل خطوطی شبیه خطوط صورت گرگ نمایان می شود.

  • بیماری ناخنک چشم

    از علائم این بیماری این است که یک بافت اضافی در ناحیه ی سفیدی چشم ایجاد می شود. این بافت اضافه در نزدیکی قرنیه بوجود می آید. ناخنک یک بیماری شایع چشمی بعد از بیماری آب مروارید است. این بیماری جزء خفیف ترین بیماری های چشمی حاصل از آفتاب شدید است. علت اصلی آن قرار گرفتن چشم در معرض آفتاب شدید به مدت طولانی و بدون عینک آفتابی است.

  • تغییرات رگ های خونی در اثر نور شدید آفتاب

    اشعه ی فرا بنفش نور خورشید دیواره ی رگ های خونی را می تواند نازک کند. در این حالت ، حتی در اثر ضربه های بسیار کوچک خونمردگی در زیر پوست ایجاد می شود.

موارد بالا تنها چند نمونه از آسیب های جبران ناپذیر و خطرناک نور خورشید است که ممکن است برای انواع پوست ها و البته پوست های مختلط بوجود آید. پس می توان نتیجه گرفت انتخاب بهترین ضد آفتاب پوست مختلط تا چه حد مهم و ضروری است.


پیشنهاد می‌کنیم سری به راهنمای جامع خرید لایه بردار پوست چرب بزنید.

نحوه مصرف بهترین ضد آفتاب پوست مختلط

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که نه تنها در تابستان بلکه کل سال و در هنگام خروج از منزل ، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید که هر بار از چه مقدار کرم ضد آفتاب باید استفاده کرد و در چه فواصل زمانی باید آن را تجدید کنید، نکات زیر را بخوانید:

  1. هنگام مصرف بهترین ضد آفتاب پوست مختلط ، فراموش نکنید که به قسمت‌های بالای پا، گردن، گوش‌ها و بالای سرتان هم مالیده شود.
  2. برای پوشاندن تمام پوستتان که در معرض نور خورشید قرار دارد، از مقدار کافی ضدآفتاب استفاده کنید. اغلب بزرگسالان حدود ۳۰ گرم کرم، معادل پر شدن یک لیوان کوچک، برای پوشاندن تمام بدن‌شان نیاز دارند.
  3. ۱۵ دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، به پوست خود درحالی که خشک است ضد آفتاب بزنید.
  4. وقتی که از منزل خارج می‌شوید و در فضای باز هستید، تقربیا هر دو ساعت یک ‌بار و بعد از شنا کردن و تعرق، بهترین ضد آفتاب پوست مختلط خود را مطابق با دستورالعمل روی کرم تجدید کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

معیارهای انتخاب بهترین ضد آفتاب پوست مختلط

با وجود کرم‌های ضد آفتاب متنوعی که در بازار وجود دارد ، شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که باید به چه فاکتورها و معیارهایی هنگام خرید بهترین ضد آفتاب پوست مختلط دقت کنیم؟ یکی از مواردی که به باید به آن اشاره کرد SPF ضد آفتاب است. اگر دقت کرده باشید بر روی همه ضد آفتاب ها می توان لغت SPF را دید.این کلمه نشان دهنده توانایی یک ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما است. به طور معمول پیشنهاد می‌شود از کرم ضد آفتابی که حداقل SPF آن ۳۰ است ، استفاده کنید. نکته دوم این است که شاید خیلی ها تصور کنند در فصل زمستان آفتابی وجود ندارد که بخواهیم از پوست در برابرش محافظت کنیم و به همین دلیل ،  موجب می شود تصمیم بگیریم در فصل زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده نکنیم. این اشتباه را مرتکب نشوید. پوست در تمام فصول سال باید در برابر اشعه خورشید محافظت شود. حتی در ابری‌ترین روزها که هیچ خورشیدی در آسمان دیده نمی‌شود نیز اشعه UV خورشید وجود دارد و مصرف بهترین ضد آفتاب پوست مختلط حتی در روزهای زمستان هم ضروری است.

معرفی 10 برگزیده سایت روژه به عنوان بهترین ضد آفتاب پوست مختلط

1- کرم ضد آفتاب ویشی مدل وِلوِتی

ضد آفتاب های IDEAL SOLEIL برند ویشی با استفاده از تکنولوژی نانو، موجب جذب سریعتر و نفوذ عمقی به لایه های زیرین پوست شده و به خوبی از سلولهای پوستی در برابر اشعه های فرابنفش نور خورشید محافظت می نماید. کرم ضد آفتاب ویشی مدل وِلوِتی که در این دسته قرار دارد، همانند دیگر ضد آفتاب های ویشی، بالاترین سطح محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB داشته و مانع از نفوذ این اشعه های مضر به سلولهای پوستی می شود.

  • محافظت بالا در مقابل اشعه UV
  • حاوی عوامل رطوبت رسان
  • بهبود چین و چروک های پوستی
  • رفع التهابات و آسیب های ناشی از خشکی پوست
  • با فاکتور محافظتی SPF50

ضد آفتاب پوست مختلط

2- کرم ضد آفتاب رنگی ژیورل

کرم ضد آفتاب رنگی ژیورل با بهره گیری از عناصر محافظ و مؤثر در دفع مضرات و اثرات سوء اشعه نور خورشید، علاوه بر حداکثر محافظت از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش، از بروز چین و چروک، لک های قهوه ای ناشی از آفتاب سوختگی بر روی پوست و در نهایت سرطان پوست جلوگیری می نماید. فاکتور های محافظتی بکار رفته در این محصول عبارتند از: عناصر اکتیو CW که موجب جلوگیری از التهاب، آفتاب سوختگی و ایجاد جوش می شود، ROUMEX تایروستات معدنی که روشن کننده طبیعی پوست بوده و باعث روشن شدن و درمان لک های روی پوست می شود.

  • دفع اشعه های مضر خورشید
  • جلوگیری از ایجاد سرطان پوست
  • ضد التهاب
  • ضد جوش
  • درمان لکه های پوستی

کرم ضد آفتاب رنگی ژیورل

3- کرم ضد آفتاب رنگی SPF50+ سینره

این کرم علاوه بر ترکیبات مهار کننده‌ی اشعه‌های مضر UVA و UVB خورشیدی، دارای مواد دیگری است که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. کرم ضد آفتاب رنگی SPF50+ سینره سرشار از ویتامین E است. ویتامین  E موجود در این محصول آثار مخرب رادیکال‌های آزاد را که به طور ارگانیک حین فعالیت‌های طبیعی و متابولیسم بدن به وجود می‌آیند از بین می‌برد. این ویتامین همچنین قادر خواهد بود تا از پیری زودرس پوست جلوگیری نماید. ترکیب دیگری که در مواد تشکیل‌ دهنده‌ی اصلی این محصول به کار رفته است آلفا بیزابولول است. این ماده فعال که به طور طبیعی در گیاه بابونه پیدا می‌شود خاصیت ضد التهابی فوق العاده‌ای دارد.

  • حاوی کمپلکس‌های گیاهی آلفا بیزابولول
  • دارای ویتامین E
  • رفع چین و چروک
  • قدرت جذب سریع و بدون احساس سنگینی بر روی پوست
  • قدرت ماندگاری ۳ الی ۴ ساعته

کرم ضد آفتاب پوست مختلط

4- کرم ضد آفتاب فاقد چربی spf 50 اریکه

این محصول فرانسوی از برند محبوب اریکه به دلیل ویژگی هایی مانند مقاوم بودن در برابر تعریق ، خاصیت مات کنندگی بالا ، ترکیبات کنترل کننده چربی پوست در لیست بهترین ضد آفتاب پوست مختلط قرار گرفته است. کرم ضد آفتاب اریکه با ساختاری سبک به سرعت جذب پوست شده و در عین حال به دلیل داشتن مواد مرطوب کننده، پوست را نرم و لطیف می کند. تنوع این کرم ها، پاسخگوی نیاز هر نوع پوستی است. محصولات مراقبت از پوست رایج، مشکلات پوست های چرب مانند آکنه را تشدید می کنند. این محصول حداکثر حفاظت در برابر اشعه آفتاب را بدون تشدید مشکلات برای پوست های چرب فراهم می کند.

  1. مناسب پوست های چرب و مستعد جوش
  2. حاوی ترکیبات کنترل کننده ترشح چربی پوست
  3. با خاصیت مات کنندگی و ضد براقی پوست
  4. حاوی ترکیبات ضد چروک جهت رفع پیری ناشی از نور آفتاب
  5. مقاوم در برابر تعریق و شستشو

کرم ضدآفتاب فاقد چربی SPF 50 اریکه

5- کرم ضد آفتاب سانسل پوست مختلط لایسل

این محصول لایسل که می توانید از آن به عنوان پایه آرایش هم استفاده کنید ، از بروز آسیب های ناشی از عوامل مخرب محیطی جلوگیری می کند و موجب تقویت پوستتان می شود. کرم ضد آفتاب سانسل پوست مختلط +spf50 لایسل مناسب برای افراد دارای پوست مختلط و حساس است. به دلیل خاصیت ضد آب این کرم شما می‌توانید هنگام شنا و ورزش از آن استفاده نمایید و حتی به راحتی صورت خود را بشویید. این کرم در دو نوع رنگی و بی‌رنگ است که ضد آفتاب رنگی دارای۳ طیف رنگ با حجم۵۰ میلی لیتر است.

  • مناسب برای پوست‌های مختلط و حساس
  • دارا بودن فیلترهای ویژه
  • محافظ پوست در برابر رادیکال‌های آزاد
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدان
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست

ضد آفتاب پوست مختلط

6- کرم ضد آفتاب سان سنس دیلی فیس

کرم ضدآفتاب سان سنس (Sun Sense) مدل Daily Face SPF50 plus از ضدآفتاب‌های حرفه‌ای این برند استرالیایی است که از ویژگی‌های متعددی بهره می‌برد و برای انواع پوست معمولی و چرب قابل استفاده است. این کرم بافتی کاملا سبک و ملایم دارد که به راحتی قابل استفاده بوده و اثر چربی و نامطبوعی روی پوست باقی نمی‌گذارد. بافت کرم منافذ پوست شما را نمی‌بندد (non-comedogenic) تا موجب ایجاد بروز جوش‌های پوستی نیز نگردد. این محصول پوست با اس‌پی‌اف 50، از پوست شما در مقابل انواع پرتوهای مضر UVA و UVB محافظت می‌کند. این کرم انتخابی عالی برای پوست‌های نرمال، چرب و جوشی است.

  • کرم ملایم و سبک
  • حفاظت از پوست در برابر پیری زودرس ناشی از آفتاب و اشعه‌های مضر آن
  • کاملا بی‌رنگ و غیربراق
  • مات‌کننده
  • حاوی ویتامین‌های E و B3

ضد آفتاب مناسب پوست مختلط

7- کرم صورت هیدرولیپید و محافظ ضد آفتاب +۵۰ فارماسریز

کرم صورت هیدرولیپید و محافظ ضد آفتاب +۵۰ یک محافظ قوی برای محافظت از پوست کودکان بالای 6 ماه و بزرگسالان در برابر آفتاب است. این محصول علاوه بر داشتن فیلترهای ضد آفتاب، سرشار از ترکیبات مغذی و آبرسان بوده و از بروز خشکی، التهاب و نشانه‌های پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. این محصول یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد کرده و احتمال بروز لک، تیرگی، کک و مک را کاهش می‌دهد. کرم صورت هیدرولیپید و محافظ ضد آفتاب فارماسریز حاوی عصاره درخت شی باتر و تیتانیوم دی اکساید است. به همین دلیل لایه اپیدرم پوست را تغذیه کرده از بروز خشکی بیش از حد جلوگیری می‌کند. این محصول التیام بخش و تسکین دهنده پوست بوده از ایجاد التهاب، قرمزی و سوزش ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

  • محافظت کننده قوی در برابر اشعه‌های نور خورشید
  • جلوگیری از بروز کک و مک و لک‌های پوستی
  • مقابله با بروز نشانه‌های پیری پوست
  • جلوگیری از بروز سوزش و قرمزی بر روی پوست
  • تسکین دهنده و التیام بخش

خرید بهترین کرم ضد آفتاب

8- کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست الارو

محصولات این برند فوق العاده بوده و قیمت مناسبی دارند. یکی از محصولات ضد آفتاب این برند، کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست SPF50 الارو است که دارای سه نوع بی‌رنگ، بژ طلایی و بژ روشن بوده و می‌تواند پوشش یکدستی به منظور یکنواخت شدن و صاف شدن پوست ایجاد کند. افرادی که دارای پوست‌هایی چرب هستند می‌توانند از نوع فاقد چربی این محصول استفاده کنند که ترکیبات مشابه همین محصول دارد اما فاقد چربی بوده و می‌تواند پس از هر بار مصرف، براقیت پوست را از بین ببرد و ظاهری مات بر روی پوست ایجاد نماید‌. این کرم ضد آفتاب علاوه بر اینکه می‌تواند بر روی پوست شما پوشش مناسب و محافظی در برابر خطرات و عوامل اسیب‌زای محیطی ایجاد کند، قادر خواهد بود تا به واسطه‌ی مواد مرطوب کننده داخل محتویات خود، از چروک شدن و یا پیری زودرس پوست جلوگیری به عمل آورد.

  • خاصیت ضد چروک به واسطه مواد موثر ضد چروک
  • آبرسان و مرطوب کننده پوست به مدت طولانی
  • بدون پارابن و‌ یا مواد تحریک کننده پوست
  • تست شده توسط متخصیص پوست
  • مقاوم در برابر نور و دارای اثر طولانی مدت

کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست الارو

9- ضد آفتاب ضد لک فوتو 3 سین بیونیم

ضد آفتاب ضد لک سین بیونیم از سیستم دفاعی چندگانه به نام پرو-بی 3 پشتیبانی می‌کند و علاوه بر محافظت از پوستتان در برابر آفتاب، خاصیت ضد لک و روشن کنندگی دارد که این ویژگی به لطف وجود ترکیباتی از جمله ویتامین C و آلفا آربوتین است. شما بعد از مصرف این محصول به هیچ عنوان شاهد براقیت و چربی روی پوستتان نخواهید بود و احساس دلپذیری خواهد داشت. اگر به دنبال محصولی دوکاره هستید که علاوه بر محافظت از پوستتان در برابر آفتاب، لکه‌های آنرا به طور کامل رفع کند، انتخاب ضد آفتاب ضد لک فوتو 3 سین بیونیم بهترین گزینه است.

  • مقابله با علائم پیری زودرس
  • مناسب انواع پوست حتی پوست‌های حساس
  • دارای ترکیبات ضد لک و روشن کننده
  • محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید
  • از بین برنده لکه‌های صورت و جلوگیری از تشدید آن

ضد آفتاب ضد لک فوتو 3 سین بیونیم

10- لوسیون ضد آفتاب فاقد چربی اسکین کد

فرمولاسیون لوسیون ضد آفتاب فاقد چربی اسکین کد در برابر آب و تعریق کاملا مقاوم بوده و برای مدت طولانی از پوست در برابر اشعه های UV محافظت می نماید. عوامل موثره این محصول علاوه بر محافظت از پوست و جلوگیری از بروز نشانه های پیری زودرس، سد دفاعی پوست را تقویت کرده و آن را در برابر عوامل مخرب به خصوص اشعه های مضر نور خورشید و رادیکالهای آزاد مقاوم می سازد. از ترکیبات فعال و موثره لوسیون ضد آفتاب فاقد چربی اسکین کد، می توان به CM-گلوکان، فیلترهای UV، عصاره وانیل و ویتامین های C و E اشاره نمود.

  • مناسب برای انواع پوست ها
  • با ساختاری سبک و فاقد چربی
  • حداکثر محافظت از پوست در برابر اشعه های UV
  • رطوبت رسانی و تقویت کننده پوست
  • بهبود روند ترمیم و بازسازی سلولی

خرید کرم ضد آفتاب

در آخر 

ما در این راهنمای خرید سعی کردیم شما را با دلایل اصلی استفاده از ضد آفتاب آشنا کرده و ویژگی های اصلی بهترین ضد آفتاب پوست مختلط را برای شما شرح دهیم. در انتها اگر همچنان در انتخاب محصول مورد نظر خود تردید دارید، می توانید از کارشناسان و مشاوران زیبایی روژه کمک بخواهید صمیمانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.