تاریخ امروز9 فروردین 1403

راه‌های درمان منافذ باز پوست

احتمالا بارها برایتان اتفاق افتاده که وقتی جلوی آینه رفته و از نزدیک صورتتان را زیر نور برانداز می‌کنید، مشاهده می‌کنید که بر روی پوستتان به خصوص در نواحی گونه‌ها و بینی، سوراخ‌های زیادی در کنار هم قرار دارند و در کنار بعضی از آنها، جوش‌های ریز و درشت سر سیاه و سرسفید درآمده است. موضوعی که در این مقاله قصد پرداختن به آنرا داریم، راه‌های درمان منافذ باز پوست است که شاید دغدغه خیلی از افراد به خصوص در فصل‌های گرم باشد و افراد زیادی هستند که به این مشکل دچار شده و معمولا روش‌های زیادی را امتحان می‌کنند ولی هیچ وقت به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. در ادامه مقاله نیز، علاوه بر اشاره به بهترین راه‌های درمان منافذ باز پوست، علت‌های مختلف این مسئله را برایتان شرح خواهیم داد و در پایان، چند عدد از بهترین محصولات و فراورده‌های مخصوص درمان این مشکلات را معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

علت ایجاد منافذ باز پوست

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن محسوب شده و بر روی آن میلیون‌ها منفذ وجود دارد که خیلی از آنها حتی با چشم انسان هم قابل مشاهده نیستند. این منافذ باز از نظر پزشکی، خطر خاصی برای سلامت پوست ندارند ولی به لحاظ زیبایی چهره و مسئله اعتماد به نفس، می‌توانند تاثیرگذار باشند. قبل از این‌که به راه‌های درمان منافذ باز پوست اشاره داشته باشیم، قصد داریم 3 عدد از اصلی‌ترین دلایل ایجاد و تشدید شدن منافذ باز پوست را بررسی کنیم.

ژنتیک: اولین علت بارز، ارث یا همان ژنتیک است. افراد زیادی هستند که به صورت مادرزادی این مشکل را داشته و در سنین بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی و ترشحات بیشتر، چربی پوستشان بیشتر شده و مشکلشان تشدید می‌شود. این افراد معمولا پوستی چرب دارند ولی ممکن است حتی افرادی با پوست خشک هم دچار این مشکل شوند.

استفاده بی‌رویه از وسایل آرایشی: مصرف زیاد فراورده‌های آرایشی مانند کرم پودر و کرم‌های چرب کننده از دیگر عوامل اصلی ایجاد و تشدید منافذ باز پوست است. این محصولات مواد سطح پوست و منافذ را می‌بندند و در نتیجه، سبوم ترشح شده از پوست نمی‌تواند از سطح آن خارج شود. وقتی این حالت اتفاق می‌افتد، منافذ پوست گشاد و باز خواهد شد. همچنین، تجربه ثابت کرده افرادی که زیاد از کرم‌های آرایشی استفاده می‌کنند، در دراز مدت منافذ پوستشان بازتر خواهد شد و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به طور ذاتی منافذ بازتری داشته و پوستی چرب دارند، کمتر از این محصولات استفاده کرده و بعد از مدت زمان مشخصی، به طور کامل صورتشان را از این گونه مواد پاکسازی کنند.

نور مستقیم خورشید: آخرین دلیل ایجاد منافذ باز پوست و صورت، به دلیل تابش شدید و مستقیم نور آفتاب است. معمولا افرادی که به دلایل کاری و دیگر دلایل مجبور هستند مدت زمان زیادی را زیر نور خورشید صرف کنند، به دلیل اشعه‌های مضر نور خورشید از جمله مادون قرمز و فرابنفش، منافذ صورتشان باز شده و دچار این مشکل می‌شوند.


بهترین راه های درمان جای جوش، یک راهنمای جامع برای کسانی که به دنبال رهایی از جای جوش و آکنه هستند.

کدام نوع از پوست بیشتر گرفتار خواهد شد؟؟

مسئله پوست کاملا ارثی بوده و نوع آن در افراد مختلف ممکن است به صورت خشک، چرب، مختلط و ... باشد که در میان همه این‌ها، پوست‌های چرب نسبت به سایر پوست‌ها بیشتر درگیر این موضوع خواهند شد. برای افرادی که دارای این پوست‌ها هستند، توصیه می‌شود دفعات شستشو را بیشتر کنند، تا جایی که می‌توانند پوستشان را خشک نگه دارند و کمتر از محصولات و کرم‌های چرب استفاده کنند.

راه‌های درمان منافذ باز پوست

امیدواریم تا اینجای مطلب با علل ایجاد منافذ باز بر روی پوست و صورت آشنا شده باشید. حال وقت آن رسیده تا به چند عدد از راه‌های درمان منافذ باز پوست اشاره داشته باشیم.علاوه بر این، قصد داریم شما را با یک روش بدون دردسر و توصیه شده آشنا نمائیم تا بتوانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

شستشوی روزانه صورت

یکی از راحت‌ترین کارهای ممکن، شستشوی صورت به صورت روزانه است. اگر شما روزی 2 بار این کار را انجام دهید، منافذتان با آلودگی‌های مختلف مسدود نخواهد شد و در نتیجه، چربی پوستتان به مرور زمان کم می‌شود. برای شستشوی صحیح صورت نیز حتما از آب ولرم استفاده کرده و تا جایی که می‌توانید، صورتتان را به آرامی بشویید زیرا ساییدن و مالش پوست به آن آسیب جدی وارد کرده و پوست شما را ملتهب‌تر از قبل خواهد کرد. همچنین، می‌توانید از یک شوینده‌ی ملایم و به اصطلاح غیر کمدوژنیک برای شستشو استفاده کنید. محصولات غیر کمدوژنیک به دلیل ساختاری که دارند، فاقد چربی هستند و منافذ شما را مسدود نمی‌کنند.


زیبا شدن در خواب! تاثیرات خواب بر زیبایی، یک مقاله متفاوت برای کسانی که به زیبایی پوستشان اهمیت می‌دهند.

مرطوب کردن پوست

از دیگر روش و راه‌های درمان منافذ باز پوست، استفاده از محصولات و کرم‌های مرطوب کننده است. وقتی شما از محصولات مرطوب کننده استفاده می‌کنید، چربی ایجاد شده به جای این‌که روی منافذ باز پوست بنشیند، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ خواهد کرد و در نتیجه، منافذ پوست با چربی مسدود نمی‌شوند. البته به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از محصولات مرطوب کننده به صورت روزانه توصیه نشده و بهتر است هر 2 روز یکبار این کار را تکرار کنید.

درمان افتادگی پوست

شاید در نگاه اول این کار خیلی منطقی به نظر نرسد ولی درمان افتادگی پوست یکی از بهترین راه‌های درمان منافذ باز پوست به حساب می‌آید. وقتی سن افراد بالا می‌رود، به مرور زمان سفتی و استحکام پوست تضعیف شده و دچار افتادگی می‌شود که نتیجه چنین حالتی، بزرگتر شدن منافذ پوست است. مصرف ویتامین ث، افزایش کلاژن و مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند فلفل دلمه‌ای، از جمله مواردی هستند که در پیشگیری از پیر شدن پوست و آویزان شدن آن جلوگیری می‌کند.

مصرف روزانه ضد آفتاب

متاسفانه هرچه قدر خورشید بیشتر به پوست ما بتابد، پوستمان بیشتر شل و افتاده خواهد شد و در نتیجه، پوستی که سفتی خود را از دست بدهد، منافذ آن بیشتر دیده می‌شوند. اگر شما از یک ضد آفتاب با spf30 به بالا استفاده کنید، تا مقدار زیادی از پوستتان در برابر آسیب‌های مختلف آفتاب محافظت خواهید کرد.

روش درمانی لیزر

یکی دیگر از روش‌های درمان منافذ باز صورت که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، استفاده از لیزر است. در این روش تخصصی که معمولا در آن تولید کلاژن صورت می‌گیرد، منافذ به صورت کامل پاکسازی خواهند شد و مشکلات پوستی از بین می‌رود. این روش برای کسانی که پوستشان بر اثر نور خورشید دچار آسیب دیدگی شده است، می‌تواند موثرتر باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این نوع از درمان ممکن است تبعات خاص خود را به همراه داشته باشد.


پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله روش‌های درمان آکنه بدن بزنید.

ما سعی کردیم انواع مختلفی از راه‌های درمان منافذ باز پوست و صورت را به شما معرفی کنیم. همه این روش‌ها تاثیرگذار بوده و باتوجه به شدت مشکل شما می‌توانند مفید باشند ولی به گفته خیلی از متخصصان پوستی و البته مصرف کنندگان عزیز، استفاده و مصرف کرم و سرم‌های جمع کننده منافذ، بیشترین تاثیر را داشته و نسبت به سایر روش‌ها مانند لیزر و لایه‌برداری، از قیمت بسیار کمتری نیز برخوردار هستند و زحمت آنچنانی نیز ندارند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تاثیرگذاری این محصولات فوق‌العاده آشنا نمائیم.

سرم و کرم‌های جمع کننده منافذ

معمولا این محصولات با مواد تشکیل دهنده خود، مانع از آسیب نور و اکسیداسیون پوست شده و از آن محافظت می‌کنند. فناوری به کار رفته شده در این فراورده‌ها اجازه می‌دهد تا علاوه بر بستن منافذ و رفع چربی ها از روی پوست، مواد مفید و مغذی زیادی به پوست رسیده و پوست شما به اصطلاح هیدراته شود. علاوه بر این، اکثر این محصولات شامل ترکیبات مفیدی از جمله ویتامینC، E و B6 هستند و ظاهر منافذ صورت را بهتر از قبل خواهند کرد و از همه مهم‌تر، شما به راحتی می‌توانید از این محصولات مراقبتی در هر زمان و مکان استفاده کنید.

همان‌طور که در اوایل مقاله به آن اشاره کردیم، قصد داریم 3 عدد از بهترین محصولات جمع‌کننده منافذ باز پوست را برایتان معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این محصولات توسط کارشناسان روژه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و جزو بهترین‌ها هستند.

1- سرم جمع کننده منافذ باز پوست اچ سی HC: محصول اول از کمپانی و برند ایتالیایی HC است که احتمالا نام آن زیاد به گوشتان خورده است. این سرم جمع کننده منافذ که یک پایه مناسب برای آرایش هم به حساب می‌آید، ترشح چربی پوست را به مرور زمان کاهش داده و پوست شما را به طور کامل سم زدایی و پاکسازی خواهد کرد. سرم HC مناسب انواع پوست بوده ولی برای پوست‌های مختلط و چرب بیشترین تاثیر را دارد. اگر به دنبال انتخاب محصولی تاثیرگذار و موثر هستید، این سرم می‌تواند به کمک شما بیاید و استفاده از آن یکی از بهترین راه‌های درمان منافذ باز پوست محسوب می‌شود.

سرم جمع کننده منافذ باز پوست اچ سی HC

2- کرم جمع کننده منافذ بایودرما مدل سبیوم پرریفاینر: این‌بار یک کرم جمع کننده منافذ را برایتان معرفی خواهیم کرد. این محصول فرانسوی با تأثیرگذاری قوی بر روی منافذ باز پوست و جمع نمودن آنها، شادابی و شفافیت خاصی به پوست بخشیده و مانع از بروز انواع جوش های سرسیاه و سرسفید بر روی پوست می شود. همچنین، با خاصیت ضد براقی و مات کنندگی خود، برق ناخوشایند پوست را از بین برده و چربی اضافی را بر روی پوست صورت برطرف می‌نماید.

کرم جمع کننده

3- لوسیون مات کننده پوست اسکین کد: آخرین محصول این لیست به برند مشهور و لوکس اسکین کد تعلق دارد. لوسیون مات کننده پوست اسکین کد علاوه بر کنترل چربی پوست، تاثیر زیادی در پاکسازی عمقی منافذ پوستی و جمع نمودن منافذ باز پوست داشته و به واسطه ترکیبات انحصاری CM-گلوکان، سیستم ایمنی و دفاعی پوست را تقویت کرده، روند ترمیم و بازسازی سلولی را بهبود بخشیده، خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را به مرور زمان افزایش خواهد داد.

لوسیون مات کننده پوست اسکین کد

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.