تاریخ امروز9 فروردین 1403
رفع موهای زائد

رفع موهای زائد بدن بدون هیچ هزینه ای

موهای زائد به دلیل تغییرات هورمونی، می توانند رشد پیدا کنند. این امر ممکن است تحت تاثیر ژنتیک هم باشد. اگر موهای زائد شما را کلافه کرده است و به دنبال رفع موهای زائد بدن بدون هزینه هستید ، این نکات را دنبال کنید :

انواع روش های رفع موهای زائد بدن بدون هزینه

  1. تراشیدن موها
  2. موچین
  3. دستگاه اپیلاتور
  4. اپیلاسیون
  5. لیزر خانگی
  6. کرم های موبر
  7. بند انداختن
  8. داروهای کاهش مو

مزایا و معایب تراشیدن و استفاده از تیغ در رفع موهای زائد

رفع موهای زائد

اصلاح یکی از سریع ترین و ساده ترین راه برای حذف مو است. فرقی ندارد که شما از یک تیغ اصلاح  یکبار مصرف یا یک ماشین اصلاح الکتریکی استفاده می کنید، هر دو تیغه ای ساخته شده اند که بر روی سطح پوست کشیده می شود  و مو را از سطح پوست جدا می کند.

ریش تراش ها می توانند بر روی قسمت های مختلف بدن قرار بگیرند، از جمله :

  • پاها
  • بازوها
  • زیر بغل
  • منطقه بیکینی
  • صورت

آنها همچنین می توانند موها را در قسمت های زیر به راحت بردارند :

  • لب بالا
  • چانه
  • ابرو
  • خط ریش

با این حال، نتایج دائمی یا طولانی مدت ندارند. پوست شما  برای مدت یک تا سه روز  بدون مو خواهد بود  و سپس باید دوباره اصلاح کنید.

برای دستابی به نتایج بهتر، پوست خود را تمیز کنید  و با یک لایه صابون یا کرم اصلاح کنید. این عمل باعث افزایش سطح صاف و کاهش احتمال برش می شود. اصلاح در جهت رشد مو باشد .

که این روش نسبتا ایمن است، موهای در حال رشد می توانند یک عارضه جانبی از اصلاح باشند. به این صورت که مو به پوست باز می گردد یعنی موی زیر پوستی به وجود می آید. مو ها  رشد می کنند و معمولا در طول روز خود را بهبود می بخشند.


برای آشنایی با بهترین مراکز لیزر تهران، مقاله بهترین مرکز لیزر تهران چه ویژگی هایی دارد؟ را بخوانید.

موارد پرکاربرد استفاده از موچین برای رفع موهای زائد

رفع موهای زائد

 

موچین یک راه موثر و ارزان برای حذف موهای صورت است. این روش کمی متفاوت از تراشیدن مو کار می کند. به جای از بین بردن مو با تیغ که مو ها فقط از سطح پوست جدا می کند، موچین برای کشیدن مو از ریشه طراحی شده است.

موچین بیشتر برای موهای صورت استفاده می شود، در هنگام شکل دادن ابرو بسیار مفید است. به طور معمول، نتایج اصلاح با موچین تا سه تا هشت هفته است.

برای تمیز کردن موهای صورت، این مراحل را دنبال کنید :

  • قبل از شروع، صورت خود را با یک دستمال مخصوص گرم  پاک کنید.
  • جدا کردن موهایی که میخواهید از ریشه جدا کنید.
  • در حالی که پوست خود را نگه داشتید، یک مو را در یک زمان بکشید.
  • همیشه در جهت رشد مو را از ریشه جدا کنید .
  • عارضه : خارش ناخوشایند می تواند ناراحتی ناخوشایند ایجاد کند، اما معمولا دردناک نیست. اگر درد دارید، قالب یخ را روی این منطقه قرار دهید تا قرمزی و التهاب را کاهش دهد.

مطمئن شوید که موچین خود را با الکل قبل و بعد از اصلاح ضد عفونی شده باشد.

 

نقش و عملکرد دستگاه اپیلاتور برای رشد طولانی تر موهای زائد

 

رفع موهای زائد

 

استفاده از دستگاه اپیلاتور یک راه دیگر برای رفع موهای زائد است. این تکنیک می تواند مو را تا چهار هفته از بین ببرد، که ممکن است انتخاب خوبی باشد اگر شما زمان کافی ندارید و نمی خواهید به طور مرتب اصلاح کنید.

اپیلاتورها دو نوع سری دارند ، یک سری تیغه دارد و عمل تراشیدن مو را انجام می دهد و سری دیگر مو را از ریشه جدا می کند . تفاوت این است که اپیلاتورها موها را با گرفتن چندین مو در یک زمان و آنها از ریشه حذف می کنند . از آنجا که مو از ریشه برداشته شده، طول می کشد تا رشد کند.

اپیلاتور ها با سایز های مختلف سری طراحی شده اند به همین دلیل می توان از آن ها برای قسمت های مختلف بدن استفاده کرد.

در هنگام استفاده از اپیلاتور، لازم نیست پوست خود را آماده کنید. با این حال، پس از گذشت چند روز بعد از پوسته پوسته شدن، پوست را نرم می کند و احتمال ایجاد موی زیر پوستی را کاهش می دهد.

پس از آماده شدن برای پاک کردن مو با اپیلاتور، این مراحل را دنبال کنید:

  • اپیلاتور را در زاویه 90 درجه نگه دارید.
  • پوست خود را نگه دارید. اپیلاتور را در جهت رشد مو حرکت دهید.
  • برای جلوگیری از شکستن مو به آرامی بر روی پوست خود قرار دهید. آن را بیش از حد سخت بر روی پوست خود فشار ندهید.

این روند می تواند دردناک باشد، اما حرکت دستگاه به آرامی می تواند درد را کاهش دهد. اگر بعد از آن حساسیت ایجاد شد، یک قالب یخ را روی پوست خود قرار دهید  تا تورم و التهاب را کاهش دهید.


اگر به روش‌های خانگی علاقه دارید، مقاله آسان ترین راه رفع موهای زائد در خانه چیست؟ را از دست ندهید.

انجام انواع اپیلاسیون در منزل

 

رفع موهای زائد

 

اپیلاسیون یک راه موثر برای حذف همه مو در یک منطقه است. دو نوع مختلف کیت مومی وجود دارد :

  1. نوار موم است که شما بین دستان خود، قبل از استفاده آن را گرم می کنید.
  2. مومی که در حرارت گرم ذوب شده و سپس با یک چوب به منطقه اعمال می شود.

هنگام خرید موم، برای صورت به دنبال موم نرم یا مومی که برای استفاده روی صورت آماده شده است، باشید. موم سخت برای پا و منطقه بیکینی بهتر است.

اگر دنبال مومی هستید که باید در خانه گرم شود، یک مومی بخاری بخرید. گرما موم را به طور مساوی گرم می کند و به شما اجازه می دهد که کنترل بیشتری روی دمای موم داشته باشید. همچنین، مقدار زیادی از چوبهای موم را خریداری کنید تا یکبار از هر چوب استفاده کنید.

قبل از استفاده از موم، یک تست بر روی پوست خود انجام دهید تا ببینید آیا واکنش آلرژیک دارید یا خیر، و مطمئن شوید موم در دمای مناسب است. موم نباید خیلی گرم باشد و باید به راحتی بر روی پوست شما قرار گیرد.

برای رفع موهای زائد خود این مراحل را دنبال کنید:

  • دست ها را بشویید ، پوست خود را تمیز کنید.
  • موم را در حین نگه داشتن پوست ، روی پوست بمالید.
  • نوار را به طور موثر در جهت رشد مو بکشید.
  • هنگامی که به پایان رسید، موم باقی مانده را با روغن کودک از روی پوست برداشته و سپس مرطوب کنید.

 لیزر موهای زائد در خانه

رفع مو های زائد

 

مشکل اصلی بسیاری از روش های حذف مو این است که نتایج به طور موقت یا تنها چند هفته طول می کشد. برای نتایجی طولانی تر، می توانید از دستگاه لیزر استفاده کنید.

این روش با استفاده از پرتوهای لیزر و پالسی برای آسیب رساندن به فولیکول های مو، منجر به از دست دادن مو می شود. این یک راه حل نیمه پایدار است – موها بعد از حدود شش ماه رشد می کنند. گاهی اوقات موها هرگز رشد نمی کنند. اگر موها رشد کنند ممکن است نازک تر و غیر قابل تشخیص باشند.

حذف موی به وسیله ی لیزر می تواند گران باشد. اگر می خواهید از مزایای استفاده از لیزر مو بدون پرداخت هزینه گزاف بهره مند شوید، یکی از گزینه های خرید کیت لیزر در خانه است. درمان خانگی در خانه مقرون به صرفه و راحت است. شما می توانید درمان های حذف مو را در اطراف برنامه خود  در خانه بگنجانید.

حذف مو با  لیزر در هر قسمت از بدن و صورت امکان پذیر است، مانند لب بالا و چانه. اما برای برداشتن موها از اطراف پلک ها و مناطق اطراف آن، باید از لیزر اجتناب کنید.

هنگام استفاده از دستگاه خانگی، این مراحل را دنبال کنید:

  1. پوست را تمیز و با تیغ اصلاح کنید. زیرا لیزر در عمق پوست و ریشه های مو را تحت تاثیر قرار می دهد ، اگر مو ها بلند باشند تمام انرژی لیزر جذب ساقه مو می شود.
  2. میزان انرژی و تابش لیزر را با توجه به رنگ پوست و آستانه تحمل دردتان انتخاب کنید.
  3. هر دو هفته تکرار کنید تا نتایج دلخواه خود را دریافت کنید. دستورالعمل بسته به نوع لیزر که خریداری می کنید متفاوت است. از دفترچه راهنما دستگاه استفاده کنید.

عوارض جانبی رایج استفاده از لیزر قرمزی پوست است. یخ را برای کاهش ناراحتی اعمال کنید.

کرم های موبر و حساسیت های پوستی احتمالی

 

رفع مو های زائد

 

کرم موبر  یکی دیگر از گزینه ها برای رفع موهای زائد بدن است. نتایج ممکن است طولانی تر از اصلاح شدن باشند و این کرم ها ممکن است ارزان تر از موم ( وکس یا اپیلاسیون )  باشد.

این کرم دارای مواد شیمیایی مانند سدیم، دی اکسید تیتانیوم و سولفید باریم است که پروتئین ها را در موها فرو می ریزد تا به راحتی حل و شسته شوند. اگرچه این مواد به طور کلی ایمن هستند، اما خطر واکنش و حساسیت پوستی وجود دارد.

اگر اولین بار هست که از یک کرم رفع موهای زائد استفاده می کنید، ابتدا آن را تست کنید و مقدار کمی از کرم را روی پوست خود بمالید. علائم واکنش عبارتند از: قرمزی پوست، ضربه و خارش. قبل از اعمال کرم نسبت به قسمت های بزرگتر پوست خود، اجازه دهید  حداقل 24 ساعت از انجام تست بگذرد.

چگونگی انجام کار:

یک لایه کرم را روی موهای زائد خود  بمالید.

اجازه دهید کرم به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست شما بنشیند.

برای پاک کردن کرم و پاک کردن موهای زائد از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

پوست خود را با آب بشویید و خشک کنید.

این محصولات به عنوان ژل، کرم و لوسیون در دسترس هستند. در حالی که این کرم ها را می توان بر روی هر قسمت از بدن استفاده کرد، برخی از کرم ها به طور خاص برای موهای صورت طراحی شده اند. این بدان معنی است که آنها نیز دارای مرطوب کننده صورت هستند.

توصیه های محصول :

کرم موبر بدن پوست های حساس بیوتال:

ضد آلرژی و حساسیت

کرم موبر صورت هیدرودرم:

حاوی کمپلکس مرطوب کننده و ترمیم کننده

 

آیا بند انداختن برای رفع موهای زائد مناسب است؟

 

رفع موهای زائد

مورد دیگر گزینه ای است که اغلب برای شکل دادن به ابروها و رفع موهای زائد صورت مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان برای رفع موهای زائد هر قسمت از بدن استفاده کرد ولی کاری خسته کننده و زمان لر است.  این روش از فولیکول مو جلوگیری می کند، موهای زائد را چرخانده و از ریشه بیرون می کشد. نتایج ( رشد دوباره مو ) طولانی تر از تراشیدن مو است، به علاوه این روش باعث ایجاد موهای زیر پوستی  نمی شود.

همچنین در بند انداختن مواد شیمیایی وجود ندارد . بنابراین، خطر ابتلا به واکنش و حساسیت پوستی وجود ندارد، اگرچه ممکن است به دلیل از بین بردن فولیکول های مو و کندن مو از ریشه ، احساس ناراحتی و درد داشته باشید..

اگر پوستتان مستعد  آکنه هست این روش برای شما توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است موجب تحریک پوست و بروز آکنه گردد.

استفاده از دارو و کرم های موضعی

 

رفع موهای زائد

علت ریشه ای رشد برخی از مو های زائد در بدن هورمونی می باشد و باید به یک متخصص مراجعه کنید و با بررسی تخمدان ها ، کارکرد غدد فوق کلیه ، هورمون های رشد و … از علت آن با خبر شوید و در جهت رفع آن تلاش کنید . گاهی متخصص به شما قرص ، دارو معرفی می کند . البته این قرص ها و دارو ها به طور کامل باعث رفع موهای زائد نمی شوند بلکه میزات آن ها را کاهش می دهند.

نتیجه گیری

موهای زائد  برای برخی افراد می تواند بسیار آزار دهنده باشد، اما برای از بین بردن موهای زائد یک راه حل آسان وجود دارد. بسته به روش انتخاب شده ، می توانید از موهای زائد خود برای روزها، هفته ها یا ماه ها خلاص شوید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.