تاریخ امروز31 فروردین 1403

روش‌های مبارزه با خشکی پوست در زمستان

برای بسیاری از مردم، روزهای سرد زمستان به معنای چیزی بیش از ایجاد یک سرخی ملایم در گونه‌ها است. آنها در این روزها خشکی ناخوشایندی را در پوست صورت، دستها و پاها احساس می‌کنند. برای بعضی از افراد، این مشکل بدتر می‌شود و آنها پوست خیلی خشک، پوسته پوسته شدن، ترک خوردن و حتی اگزما و التهاب را تجربه می‌کنند. اگر شما هم با خشکی پوست در زمستان درگیر هستید و با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کنید، بدانید که با برخی راه‍ها و روش‌های ساده می‌توانید پوست خود را مرطوب و سالم نگاه دارید.

همواره از کرم دست استفاده کنید.

دست‌ها در زمستان بسیار خشک می‌شوند. از کرم مرطوب کننده‌ای که واقعا موثر است استفاده کنید و آن را همواره در دسترس خود داشته باشید تا در طول روز هربار که نیاز پیدا کردید و یا پس از هربار شستن دستانتان از آن استفاده کنید. این کرم ضد اگزما و محافظت کننده در مقابل سرما، باد و … است و دستها را بازسازی می‌کند. وجود گلیسیرین گیاهی و ماده موثر Dimethicon و ترکیبی از ویتامین های A و E و پروویتامین B5 پوست را عمیقاً تغذیه کرده و قدرت تدافعی دستها را بخصوص در فصل زمستان افزایش می‌دهد. استفاده مداوم از کرم دست با جلوگیری از ایجاد هرگونه حساسیت و التهاب، پوستی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان می آورد.

صورت خود را فقط یک بار در روز بشویید.

در آب و هوای گرم تابستان، صورت چرب و مرطوب خود را دو بار در روز بشویید. اما در زمستان، فقط در شب این کار را انجام دهید و پوست خود را با این کار خشک نکنید. بهتر است صابون صورت خود را در این فصل عوض کرده و از صابون ملایمتری استفاده کنید و یا حتی با یک روغن پاک‌کننده، پوست خود را به آرامی تمیز کنید. پاک کننده‌هایی مانند پاک کننده صورت کیووی میتواند به شما در فصل سرما کمک کند. این پاک کننده غیر صابونی (Soap-Free) با فرمولاسیونی کرمی و کف ملایم، فاقد عطر و رنگ و مناسب برای هر نوع پوست است.

مقابله با خشکی پوست در زمستان

از لوسیون و مرطوب‌کننده بدن استفاده کنید.

معمولا افراد در استفاده از لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌های بدن تنبلی می‌کنند اما اگر از لوسیونها یا روغن‌های غنی استفاده کنید، از رطوبت پوست خود محافظت کرده‌اید. لوسیون بدن برای مرطوب نگه داشتن طولانی مدت بدن و فعال کردن کانال های انتقال رطوبت پوست بسیار مناسب است و نرم‌کننده و تغذیه‌کننده پوست بسیار موثری است.

با آب داغ دوش نگیرید و صورت خود را نشویید.

هیچ چیزی برای روزهای سرد دلپذیرتر از دوش گرفتن با آب داغ نیست، اما آب گرم در واقع دشمن پوست‌های خشک زمستان است. آب بیش از حد گرم موجب افزایش تبخیر رطوبت طبیعی پوست می‌شود و حتی برای پاک کردن آرایش صورت در این فصل هم مناسب نیست. بنابراین بهتر است  با استفاده از یکی از پاک کننده های میسلار واتر آرایش و گرد و غبار را پاک کنید تا تماس پوست با آب داغ را به حداقل برسانید. این محصولات به آرامی پوست شما را تمیز می‌کنند و  پس از استفاده از آنها به شستشو نیاز ندارید.


اگر پوستی حساس دارید، سری به مقاله چگونه از پوست‌های حساس مراقبت کنیم؟ بزنید.

از رتینول کمتر استفاده کنید.

اگر از خشکی پوست در زمستان رنج می‌برید، رتینول می‌تواند باعث خشکی و تحریک  بیشتر پوست، به ویژه در فصول سرد و خشک سال شود. اگر از ترکیبات قوی مثل رتینول استفاده می‌کنید، یک شب در میان و یا حتی کمتر آنها را مصرف کنید.

از کرم ضد آفتاب غافل نشوید.

کرم ضد آفتاب فقط برای تابستان نیست  بلکه خورشید زمستانی حتی هنگام بارش  برف هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. سعی کنید از یک کرم ضدآفتاب طیف گسترده با SPF 30 و بالاتر برای صورت و دستهای خود استفاده کنید و حدود 30 دقیقه قبل از رفتن به خارج از خانه آن را استفاده کنید. اگر مدت زمان طولانی در خارج از خانه ماندید، مجددا آن را تجدید کنید.

مبارزه با خشکی پوست در زمستان

دستکش، شال گردن و جوراب بپوشید.

اگر به شدت از خشکی پوست در زمستان رنج می‌برید، بهتر است در فصول سرد همه این موارد را همراه خود داشته باشید و حتما دقت کنید که به هیچ عنوان جوراب و دستکش خیس و مرطوب نپوشید زیرا می‌توانند پوست شما را تحریک کنند و باعث خارش، ترک خوردگی، زخم، و حتی اگزما شوند.

رطوبت، رطوبت و رطوبت

سیستم‌های گرمایشی موجود در منازل که فضا را گرم می‌کنند، هوای داخل منزل را بسیار خشک می‌کنند و به دلیل اینکه پنجره‌ها بسته است، این مشکل شدیدتر هم می‌شود. از دستگاههای بخور یا رطوبت‌ساز برای افزایش رطوبت در هوا استفاده کنید، که به رفع خشکی پوست در زمستان کمک می‌کند. چند دستگاه بخور و رطوبت ساز کوچک را در جاهای مختلف خانه خود قرار دهید تا رطوبت را به طور مساوی پراکنده کنند.


همراهان عزیز مجله زیبایی روژه، برای داشتن پوستی شفاف بهتر است اشتباهات رایج در مراقبت از پوست را بدانید.

آب رسانی به بدن برای سلامت بدن شماست نه فقط برای پوست شما

نه یکبار که مطمئنیم هزاران بار این جمله را شنیده‌اید: نوشیدن آب به پوست شما کمک می‌کند که جوان و شاداب به نظر برسد. در واقع، این مساله یک اصل اساسی است. به علاوه آب برای سلامتی کلی شما مناسب است و به خصوص پوستی که به شدت خشک شده به شدت به مایعات نیاز دارد. البته نوشیدن آب به تنهایی به رفع خشکی پوست کمک نمی‌کند و در کنار این مساله باید از سایر محصولات مرطوب‌کننده و آبرسان پوست هم استفاده کنید.

محافظت از پاها را فراموش نکنید.

لوسیون‌ و کرم پا معمولا در ماه‌های گرم تابستان دلچسب هستند، اما در طول زمستان نیز پای شما نیاز به این محصولات دارد. سعی کنید از میان لوسیون‌های حاوی وازلین یا گلیسیرین یک مورد انتخاب کنید. علاوه بر این برای از بین بردن سلولهای پوستی مرده کف پا را لایه برداری کنید تا هر مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید سریع تر و عمیق تر جذب شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.