تاریخ امروز1 اردیبهشت 1403
اولین جلسه ی موهای زائد

شایع ترین اتفاقات قبل و بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد که باید بدانیم!

اکثر کسانی که به مراکز لیزر موهای زائد مراجعه نکردند و یا از لیزر موهای بدنشان هراس دارند به دلیل عدم آگاهی از اتفاقات جلسه اول لیزر موهای زائد است. بعضی ها بر این باورند که لیزر درد آور است. بعضی ها هم فکر می کنند که به دلیل پرمویی زیاد نمی توانند لیزر کنند. از همین رو ما در این مطلب قصد داریم به مهم ترین نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد در جلسه اول بپردازیم. با ما همراه باشید.

قبل از لیزر موهای زائد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از هرچیزی باید در انتخاب یک مرکز لیزر مناسب کاملا دقت کنید تا با شرایطی که دارید بتوانید به راحتی جلسات لیزر موهای زائد را طی کنید. نکته ی بعد میزان تیرگی پوست شماست، که نظر پزشکان و متخصصان این است که به هیچ وجه قبل از لیزر برنزه نکنید. آفتاب گرفتگی باعث تیرگی پوست شده و مانع از جذب شدن آن توسط فولیکول های مو می شود. همچنین به هنگام عمل لیزر، در صورتی که پوستتان تیره باشد احساس درد میکنید و یا سوختگی موضعی روی پوستتان بوجود می آید. همانطور که در نکات قبل از لیزر موهای زائد خواندید اندازه‌ی موی زائد باید بقدری باشد که لیزر موهای زائد بتواند تاثیر خودشو روی فولیکول های موها بگذارد. نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه. اندازه ی مناسب مو قبل از لیزر موی زائد بین 2 الی 3 میلی متر باید باشد. بهترین روش برای کوتاه کردن موهای زائد قبل از لیزر استفاده از ژیلت و یا تیغ است. استفاده از وکس و کرم موبر اصلا توصیه نمی شود زیرا با استفاه از این روش ها شما فولیکولی برای انجام لیزر باقی نمی گذارید.


اگر با تیرگی زیر بغل مشکل دارید، مقاله بهترین راه های رفع تیرگی زیر بغل را بخوانید.

موهای بعد از لیزر چطور میریزد؟

در این مورد باید گفت که ریختن موهای زائد بعد از لیزر امری کاملا طبیعی است. البته اینکه در چه مدت زمانی موی بعد از لیزر برای هر فرد شروع به ریزش می کند متفاوت است. ممکن است بعد از جلسه اول خود شاهد ریزش نباشید چون ریش موها به صورت آهسته شروع به ریزش می کنند. به طور کلی موی بعد از لیزر معمولا به مدت 1 تا 2 هفته ای میریزد. همچنین احتمال خیلی کمی وجود دارد تا مویی که از قبل لیزر شده دوباره بلافاصله رشد کند. موهایی که در مرحله ی رشد بوده اند و عمل لیزر روز آنها صورت گرفته دیگر رشد نمی کنند زیرا فولیکول آنها تخریب شده است. عمل لیزر طی 6 تا 8 جلسه فقط 80 ای 90 درصد موهای زائد بدن را از بین می برد برای همین باید 1 الی 2 بار تمدید سالیانه ( هر 6 ماه یکبار ) صورت گیرد تا به صورت دائمی رشد موهای زائد کاهش یافته باشد.

 

جلسه اول لیزر موهای زائد

چرا جلسه اول لیزر موهای زائد بیکینی مهم و حساس است؟

یکی از حساس ترین ناحیه های لیزر موهای زائد به قسمت بکینی در زنان و مردان اختصاص داده می شود (دستگاه تناسلی ). از آنجایی که پوست ناحیه ی بیکینی در خانم ها بسیار نازک و حساس است با کمترین جلسات لیزر نتیجه به وضوح دیده می شود.  لیزر موهای زائد قسمت تناسلی یکی از بهترین گزینه ها بشمار می آید زیرا در حدود 4 الی 5 جلسه می توان حدود 80 درصد از آنهارا از بین برد. همچنین این قسمت تنها قسمتی است که بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد آن می توان تغییر آن را حس کرد. برای تست می توانید 1 یا 2 شات را به صورت تست امتحان کرده و نتیجه اش را ببینید. به علاوه بعد از آن به هیچ عنوان بیماری های پوستی، زخم و … را دیگر مشاهده نمی کنیم. برخلاف باور لیزر جلسه اول موهای زائد این قسمت از بدن بدون درد است.

 

آیا می توان بعد از جلسه اول لیزر از ژیلت استفاده کرد؟

ژیلت موهای زائد یا به اصطلاح شیو کردن با تیغ بعد از 24 ساعت از اولین جلسه ی لیزر موهای زائد مجاز می باشد. چون بعد از لیزر تا حدود 2 هفته موها ریزش دارند بهتر است که اجازه دهید این عمل (ریختن موها) به صورت طبیعی اتفاق بیفتد. اما می توانید بعد از 2 یا 3 روز به این روند با استفاده از تیغ سرعت ببخشید. یادتان نرود که از روش های دیگر مثلا موم، وکس یا بند انداختن به هیج وجه استفاده نکنید زیرا کل پولی که برای جلسه اول لیزر صرف کردید هدر میرود. همانطور که قبلا گفتیم چون ژیلت از ساقه موها را از بین می برد و کاری به ریشه ندارد میتوان از ژیلت استفاده کرد. در بعضی موارد دبده می شود که بعد از جلسات لیزر در ناحیه ی تناسلی و یا زیر بغل تعداد کمی (مثلا 2 یا چند تار) مو رشد می کند. دیده شدن این تار های مو هرچند کم باشد بسیار آزاردهنده است، به خصوص در زنان. برای همین در این مواقع پیشنهاد می شود که از قیجی های کوچک استفاده کنند. یادتان نرود که برای انجام هر کاری نظیر استفاده از ژیلت و یا استفاده از قیچی بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد حتما با دکتر مشخص خودتان مشورت کنید.


آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ بررسی عوارض لیزر را در این مقاله بخوانید

در چه صورتی رویش موها پس از لیزر مشاهده می شود؟

موهای زائد شما بعد از لیزر دیگر رشد نمی کنند (نه 100درصد). موهای زائد به طور کلی به دلایل مختلف (هورمونی، ژنی و …) همیشه رشد می کنند. که البته این در افراد مختلف چه خانم و چه آقا متفاوت است و بستگی به نوع پوست هم دارد. بعد از این که تمامی جلسات لیزر خود را به طور کامل که بین 6 الی 8 جلسه است طی کردید. باید برای تمدید آن باید هر 6 ماه یکبار و یا هر 12 ماه یکبار به کلینیک رفع موهای زائد مراجعه کرده و فولیکول های جدید را نیز تخریب کنید. حال اگر جلسات لیزر خود را تمدید نکنید و یا وکس و یا موم بیندازید موهای ناخواسته دوباره شروع به رشد کردن می کنند و در مدت زمان کمی کاملا نمایان می شوند.

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.