تاریخ امروز31 فروردین 1403

نکاتی برای مراقبت از موها در زمستان

وضعیت موها، به خصوص موهای خشک در فصل زمستان بسیار بد است. اگرچه این فصل زمان خوبی برای خوردن سبزیجات و غذاهای سالم است که برای سلامت موها بسیار مفید هستند اما باد های سرد و خشک رطوبت موها را از بین برده و آنها را خشن و غیر قابل کنترل می کند. محصولات متعددی در بازار وجود دارند که به شما کمک می‌کنند از موهای خود در زمستان مراقبت کنید. به خصوص اگر موهای خشکی دارید استفاده از این محصولات برای شما بسیار مفید خواهند بود. در کنار این محصولات، راه حل های خانگی و روزمره‌ای نیز وجود دارند که کارآمد هستند و میتوانند درخشندگی و نرمی مو را در سرمای این فصل حفظ کنند. در این مطلب میتوانید نکات و راه حلهای ضروری برای مراقبت از موها در زمستان را بخوانید.

روغن گرم برای ماساژ پوست سر و مو مناسب است

برای مراقبت از موها در زمستان و درمان موهای خشک و شکننده، روغن های گرم بسیار مفید هستند. شما می توانید روغنهایی مانند روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن زیتون یا روغن نارگیل را استفاده کنید. میتوانید آنها را به نسبت مساوی در یک کاسه بریزید و برای چهار تا پنج دقیقه بر روی حرارت قرار دهید. دقت کنید که آن را بیش از حد داغ نکنید زیرا ممکن است به مو و پوست سر آسیب برساند. با استفاده از نوک انگشتان این ترکیب را بروی پوست سر و کل مو بمالید و ماساژ دهید. و سپس با یک حوله گرم سرتان را بپوشانید. برای یک یا دو ساعت آن را به همین حالت بگذارید و سپس با یک شامپو ملایم بشویید.


اگر می‌خواهید درباره روغن‌های گیاهی اطلاعات بیشتری به دست آورید مقاله فواید روغن‌‌های گیاهی مختلف را بدانید ، را مطالعه کنید.

ماسک موز و آووکادو انتخاب خوبی برای رطوبت رسانی است.

موز کمک می‌کند تا خاصیت ارتجاعی یا الاستیک مو بهبود پیدا کند و آواکادو نیز مرطوب کننده و آبرسان خوبی است. آووکادو سرشار از پروتئین و روغنهای مفید طبیعی است، میزان رطوبت مو را تعدیل کرده، رطوبت را در فولیکولهای مو حفظ کرده و موهایی سالم و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک موز رسیده و دو آواکادوی رسیده را در یک کاسه بریزید و آنها را به اندازه کافی مخلوط کنید. می توانید آنها را در یک مخلوط کن بریزید تا یک ترکیب صاف و یکدست بدست آورید. این مخلوط را روی موهای خود قرار دهید و با کلاه دوش موهای خود را بپوشانید. پس از 20 تا 30 دقیقه با آب ساده و شامپوی ملایم بشویید. برخی این ماسک مو را با تخم مرغ یا ماست هم ترکیب می‌کنند.


اگر قصد بلند کردن موی خود را دارید، مقاله چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟ را از دست ندهند.

شال و روسری مناسب استفاده کنید.

در طی زمستان موهای شما در معرض آب و هوای سرد است. این مساله باعث ایجاد انواع مشکلات در موی شما می شود. اگر در منطقه سردسیر زندگی میکنید ممکن است موهای شما یخ بزند و یا در اثر سرمای شدید و خشکی بیش از حد بشکند. هنگامی که در طول شب زمستان بیرون می روید، بهتر است از شال یا روسری مناسب استفاده کنید. بسیاری از خانمها برای گرم نگاه داشتن سر خود، یک روسری و شال پشمی و ضخیم انتخاب میکنند اما، جنس ابریشم بهتر است، زیرا سبک و گرم است و از شکستگی موها نیز جلوگیری میکند.

نکاتی برای مراقبت از موها در زمستان

از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید.

در طول زمستان، خشک کردن موها کار سختی است. هوای سرد و کافی نبودن نور خورشید این کار را دشوارتر هم می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای خشک کردن موهایشان از سشوار یا برای صاف کردن آن از اتوی مو استفاده میکنند. اما بهتر است بدانید که این وسایل می توانند واقعا برای موهای شما مضر باشند و موهای شما را خشک‌تر و خشن‌تر میکنند و آسیب زیادی هم به موهایتان وارد میکنند. شما می‌توانید موهای خود را با هوای آزاد خشک کنید. موهای خیس خود را در یک حوله با آبگیری مناسب بپیچید تا آب موهایتان گرفته شود. سپس در کنار پنجره و زیر کمترین نور آفتاب یا اگر هوا خیلی سرد نباشد در هوای آزاد بروید، کمی با انگشتانتان لای موهای خود بکشید و موهای خود را شانه کنید تا کم کم خشک شوند. این راه بهترین روش برای ایجاد کمترین آسیب به موهایتان است.

از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

 اکثر ما فکر می کنیم که شامپوهایی که بیشتر کف میکنند بهترند اما کف شامپو به علت وجود سولفات است. اگر چه سولفات به تمیز کردن بیشتر مو کمک می‌کند، اما می‌تواند باعث خشکی و شکستگی موها نیز شود. سولفات، روغن‌های طبیعی موی را از بین می‌برد و باعث کدری موها هم می‌شوند. بنابراین برای مراقبت از موها در زمستان از شامپو بدون سولفات استفاده کنید. شامپویی انتخاب کنید که حاوی کراتین باشد، کراتین کمک می‌کند تا فولیکول‌های موی شما ترمیم و بازسازی شده و نرمی و شادابی را به آنها بازمی‌گرداند.


همچنین اگر می‌خواهید موهایی درخشان و زیبا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونه موهای درخشان داشته باشیم؟ را بخوانید.

برای حل مشکل الکتریسیته شدن موها از اسپری روغن خشک استفاده کنید.

الکتریسیته شدن موها و به هوا رفتنشان اغلب ناشی از خشکی و آسیب است، بنابراین توصیه می‌شود از اسپری روغن خشک برای ترمیم آنها استفاده کنید. این اسپری ها که در بازار موجود هستند از روغنهای طبیعی تشکیل شده‌اند و موهای شما را از ریشه تا ساقه رطوبت رسانی می‌کنند.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.