تاریخ امروز1 اردیبهشت 1403
بی بی کرم- سی سی کرم- دی دی کرم

تفاوت BB، CC و ‌DD کرم چیست؟

شاید شما نیز هنگام خرید کرم با عناوین بی بی کرم- سی سی کرم- دی دی کرم برخورد کرده و کنجکاو شده باشید که به چه معنی هستند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند. با شناخت این تفاوت‎‌ها شما می‌توانید در انتخاب کرم مناسب پوست خود موفق‌تر عمل کنید.

داشتن پوستی زیبا و سالم برای بسیاری از افراد دغدغه‌ای مهم محسوب می‌‎شود. بدون شک استفاده از محصولات مراقبت پوستی و کرم‎‌‌های مناسب می‌تواند در داشتن پوستی شفاف و سالم بسیار تاثیرگذار باشند. از محصولات پرکاربرد و پرطرف‌دار این روزها بی‌بی کرم‌ها، سی‌سی کرم‌ها و دی‌دی کرم‌ها هستند. ممکن است تصور کنید که این کرم‌ها با هم تفاوتی ندارند اما باید بگوییم سخت در اشتباهید! دانستن تفاوت این سه نوع کرم به شما کمک می‌کند انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی این تفاوت‌ها پرداخته‌ایم.

بی‌بی کرم

BB کرم‎‌ها برای پوشاندن لکه‎‌های پوست بسیار مناسب بوده و دارای خاصیت آبرسانی هستند. همچنین این نوع کرم‎‌ها از پوست در برابر نور خورشید محافظت کرده و خاصیت ضد پیری دارند. بی‎‌بی کرم همچنین می‎‌تواند به پوست لطافت و روشنایی ببخشد. البته باید به این نکته دقت کنید که درست است که این کرم‎‌ها پوست شما را در برابر نور خورشید محافظت می‎‌کنند اما زمانی می‎‌توانید از آن به‌ تنهایی و بدون ضدآفتاب استفاده کنید که به طور دائم در معرض نور خورشید نباشید. در غیر این صورت، این کرم به‌ تنهایی کافی نبوده و باید از یک ضدآفتاب نیز برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. کسانی که جنس پوست نرمال تا چرب و رنگ پوست روشن تا متوسط دارند، می‌‎توانند از این کرم‎‌ها استفاده کنند. همچنین این کرم برای استفاده بر روی پوست‎ جوان مناسب‌‎تر است.

اگر می‌خواهید یک پرایمر غیر روشن کننده، فونداسیون سبک، مرطوب کننده و ضدآفتاب را یکجا داشته باشید، کرم‌های بی‌بی انتخاب مناسبی هستند. این کرم‌ها جایگزین خوبی برای آرایش زیاد هستند و زمان‌هایی که تمایل دارید به پوستتان استراحتی بدهید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین استفاده از این کرم باعث می‌شود پوستتان درخشان شده و سطحی صاف روی آن ایجاد شود. نکته آخر در مورد بی‌بی کرم این است که این کرم تقریبا توانایی انجام هر کاری را دارد اما بازهم نمی‌تواند جایگزین محصولاتی مثل ضدآفتاب و کرم‌پودر شوند.

ترکیبات موجود در بی‌بی کرم

اغلب این دسته از کرم‎‌ها ترکیبات سیلیکونی دارند که باعث نرمی پوست می‌‎شود. اما بی‎‌بی کرم حاوی پیگمنت‎‌ها، رنگ‌دانه‌ها و ضدآفتاب نیز بوده که ممکن است پوست را خشک کنند. به همین دلیل شاید همه آن‎‌ها برای استفاده به‌ جای مرطوب‌کننده مناسب نباشند. جالب است بدانید که در این کرم‎‌ها ویتامین C و E و  A نیز یافت می‎‌شود. همچنین در برخی از آن‎ها عصاره گیاه شیرین‌بیان نیز وجود دارد.

روش استفاده از بی‌بی کرم

بی‌بی کرم می‌تواند به‌ عنوان مرطوب‌کننده و یا کرم پایه استفاده شود. چون این کرم رنگی است، نیازی نیست که مقدار زیادی از آن استفاده شود و فقط یک لایه سبک از آن، پوست را درخشان می‌کند.

بی بی کرم- سی سی کرم- دی دی کرم

سی‌سی کرم

این کرم‌ها پوشش‌دهنده خوبی برای لکه‌های قرمز، خال‌های ریز پوست و جوش‌ها هستند. همچنین این کرم‌ها برای گریم نیز بسیار مناسب بوده و به‌عنوان اصلاح‌کننده رنگ پوست نیز مورداستفاده قرار می‎گیرند. سی‌سی کرم محافظت‌کننده خوبی در برابر نور خورشید بوده و می‌توان به‌ جای کرم ضدآفتاب نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در سی‌‎سی کرم‌ها فرمولاسیون خاصی به‌کاررفته است که به آن خاصیت آبرسانی بخشیده است. اگر می‌خواهید مجموعه‌ای از کرم‌های آب‌رسان، کرم‌پودر، ضدآفتاب و پرایمر را یک‎جا داشته باشید، این دسته از کرم‎‌‌ها مناسب شما هستند. در ضمن سی‎سی کرم برای پوست های چرب تا مختلط مناسب است.

می توان گفت تمرکز اصلی این محصول بر روی تصحیح رنگ پوست است و شامل اجزای پخش ‎کننده نور بوده که برای اصلاح قرمزی، کدری و … بسیار مناسب هستند. این کرم می تواند رنگ زرد و پریده یا رنگ سرخ بیش از حد را پوشش داده و رنگی متعادل و طبیعی به پوست ببخشد. همچنین کسانی که می‌خواهند از شر آکنه‌ های پوست خود رها شوند، می‌توانند از این دسته از کرم‌ها استفاده کنند.

روش استفاده از سی‌سی کرم

این کرم‌ها می‌ توانند روی مرطوب کننده نیز مورد استفاده قرار گیرند.

تفاوت سی‌سی کرم و بی‌بی کرم چیست؟

  1. هنگام معرفی ویژگی‎‌های بی‌‎بی کرم مطرح کردیم که این کرم‌‎ها نمی‎‌توانند جایگزین کرم‌پودر شوند اما بر خلاف این کرم، سی‎‌سی کرم‌‎ها جایگزین خوبی برای کرم‌پودرها هستند. همچنین همان‌طور که قبل ‎تر گفتیم خاصیت پوشانندگی CC کرم‎‌ها بسیار قوی است، درحالی‌که بی‌‎بی کرم‌‎ها به دلیل بافت بسیار نرم خود نمی‎‌توانند سیاهی زیر چشم و یا جوش‎‌ها را به‌ خوبی بپوشاند.
  2. همچنین اشاره کردیم که سی‌سی کرم‌ها می‌‎توانند به‌عنوان ضدآفتاب مورد استفاده قرار گیرند ولی خاصیت ضدآفتابی بی‌بی کرم‌‎ها کم‎تر است.
  3. یکی از چیز‎هایی که خیلی از افراد هنگام خرید کرم برایشان اهمیت دارد این است که آن کرم خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد. بین دو کرم بی‌بی و سی‌سی، سی‌سی کرم به دلیل فرمولاسیون خاص خود، آبرسانی بهتری از بی‌بی کرم دارد.

بی بی کرم- سی سی کرم- دی دی کرم

دی‌دی کرم

اگر بخواهیم بدانیم که کارایی دی‎‌دی کرم شبیه کدام یک از دو کرم قبلی است، می‎توانیم بگوییم شبیه بی‎‌بی کرم است ولی با این تفاوت که توانایی دی‎‌دی کرم در محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید بیش‎تر است. از طرفی دیگر تمرکز این دسته از کرم‌‎ها بیش‎تر روی ضد پیری بودن است و خواص BB کرم‎‌ها و CC کرم‌‎ها را با هم دارد. پوشش‌دهنده‌‎ای بسیار خوب است و می‎‌تواند لک‌‎های صورت را به‌ راحتی محو کند. همچنین دی‎‌دی کرم دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز است و می‎‌تواند رنگ پوست را بهبود ببخشد. ویژگی دیگر این کرم این است که توانایی خارق ‎العاده ‎ای در محو کردن چین و چروک پوست دارد. ‎

باید توجه داشت که این دسته از کرم‌‎ها توسط هر شرکتی تولید نمی‎‌شوند و به همین دلیل نمی‎‌توان به‌ راحتی آن را به دست آورد. همچنین قیمت DD کرم‎ها از دو دسته قبلی بیش‎تر است. این دسته از کرم‎‌ها برای پوست‎‌های چرب کافی هستند اما کسانی که پوست‌‎های خشکی دارند بهتر است که از یک لایه مرطوب‎‌کننده نیز استفاده کنند. تنوع این کرم نسبت به دو کرم قبلی کم‎تر بوده و مناسب افرادی است که بالای 30 سال سن دارند.

ویژگی‎های دی‌دی کرم

  • اگر دنبال کرمی هستید که قدرت پوشانندگی بسیار بالایی داشته باشد، از دی‌دی کرم‌ها استفاده کنید. همچنین خواص این کرم‌ها چند برابر کرم پودرهای قوی است.
  • درست است که DD کرم‌‎ها خواص ضدآفتابی بسیار خوبی دارند اما اگر به دنبال یک ضدآفتاب قوی هستید، این محصول نمی‎‌تواند پاسخ‎گوی نیاز شما باشد.
  • خوب است بدانید که این کرم‌ها صرفا یک کرم آرایشی نیستند بلکه ترکیبات مفیدی دارند که به آن‌ها خاصیت ضدچروک، ضد پیری و روشن کنندگی بخشیده است.
  • از دیگر ویژگی‌های دی‌دی کرم می‌توان به توانایی آن در بهبود رنگ پوست اشاره کرد.
  • کرم دی‌دی می‌‎تواند از نقاط حساس پوست مراقبت و محافظت کند.
  • اگر دوست دارید لکه‌های پیری، خطوط ریز و دیگر علائم پیری پوست را از بین ببرید، از دی‌دی کرم استفاده کنید.

روش استفاده از دی‌دی کرم

این کرم‌ها به‌  منظور افزایش تُن و بافت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت‎ بین بی بی کرم- سی سی کرم- دی دی کرم

حال که با ویژگی‌‎های هرکدام از کرم‌ها آشنا شدیم، خوب است که به تفاوت بین آن‎ها بپردازیم تا شما در هنگام خرید بتوانید مناسب‎ترین کرم را با توجه‌ به نوع پوست خود انتخاب کنید.

  • در بین این سه کرم، بی‌بی کرم‎ ضعیف‎تر است زیرا بافت آن بسیار سبک و نرم است. اما دی‌دی کرم‌ها و سی‌سی کرم‌ها در پوشاندن لک‌ها و سایر نواقص پوست بسیار خوب عمل می‌کنند.
  • بی‌بی کرم‌ها به پوست ظاهری درخشان می‌دهند، در حالی‌ که سی‌سی کرم ها جلوه ‎ای مات به آن داده و دی‌دی‎ کرم‎ ها نیز باعث می‌شوند پوست شاداب به نظر برسد.
  • اگر بین این سه کرم، دنبال کرمی هستید که خاصیت ضدآفتابی قوی‎تری دارد ما به شما دی‌دی کرم را پیشنهاد می‌کنیم.
  • از نظر خواص و قدرت، DD کرم قوی‎ترین و BB کرم ضعیف‎ترین است.

سخن آخر

پوست ما به مراقبت و نگهداری احتیاج دارد و هرچقدر میزان این مراقبت بیش‎تر باشد، پوست ما نیز سالم‌‎تر خواهد بود. نکته‌ای که باید قبل از خرید هرکدام از این کرم ‎ها مورد توجه قرار دهید این است که نوع پوست شما چگونه است؟ برای مثال اگر شما پوستی چرب دارید بهتر است از کرمی که فاقد چربی است استفاده کنید. توجه به این نکته و مطالب گفته شده در مقاله در انتخاب کرم مناسب به شما کمک می‌کند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.