تاریخ امروز9 فروردین 1403
آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ بررسی عوارض لیزر

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ این سوالی است که برای اکثر افراد به وجود می آید و برایشان بی پاسخ مانده است. عمل لیزر  اصولا بی درد و بدون عوارض است مگر در صورت وجود مشکل و عارضه ی قبلی که باید پیش از لیزر موهای زائد با دکتر و متخصص موردنظرتان مطرح کرده باشید. در این مطلب تیم روژه مگ قصد دارد تا به عوارض و عوامل آسیب رسان لیزر گفت و گو کند.

چگونگی مراحل لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد فرآیندی طولانی است که از انتخاب بهترین مرکز لیزر شروع می شود و تا تمدید 2 بار یا 1 بار در ماه به اتمام می رساند. اما در این بین چه نکاتی حائز اهمیت است؟ با روژه مگ همراه باشید تا در ادامه به بررسی عوارض لیزر بپردازیم. بعد از این که مناسب ترین مرکز لیزرتان را انتخاب کردید نوبت به برسی مرکز لیزر تخصصی لیز می رسد. اگر با مشاوران و متخصصان لیزر در مورد ناحیه ی لیزر و تعداد جلسات آن هم مشاوره گرفتید نوبت می رسد به عمل لیزر. قبل از هرچیز حتما نکات قبل از لیزر موهای زائد را بررسی کنید. در هنگام لیزر باید از محافظ های پوششی چشم استفاده کرد. قبل از آن هم نباید آفتاب گرفته باشید و 2 تا 3 روز قبل از روز اولین لیزرتان باید یا تیغ یا ژیلت شیو کرده باشید. در روز اول لیزر تعداد شات ها کم است چون پوست های افراد با هم مختلف است پس طول موج های نیز فرق خواهد کرد. بعد از گذشت جلسات اولیه که باید به طور کامل بین 8 الی 10 جلسه لیزر کرده باشید شاید همراه با درد و سوزش باشد که امری طبیعی به شمار می رود.


آقایان بخوانند. لیزر موهای زائد مردان ، ناگفتنی ها و هرآنچه که باید درباره لیزر موهای زائد آقایان بدانید!

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

آیا اشعه لیزر خطر دارد ؟

از آنجایی که تکنوبوژی در حال پیشرفت است و به مرور دستگاه های جدید با طیف های متفاوتی تولید می شود اشعه های لیزر طول موج های متفاوتی پیدا خواهند کرد. از این رو شاید با توجه به این که نوع پوست ها با یکدیکر فرق دارد شاهد سوزش درد موضعی و قرمزی بعد از لیزر خواهیم بود اما به طور کلی خطر ندارد. اشعه لیزر همانطور که در مباحث قبلی بهش اشاره کردیم تنها در عمق 3 الی 5 میلی متر پوست نفوذ کرده و به جز فولیکول های مو آسیبی نمی زند. خطر لیزر بستگی به شرایط افراد و رنگ پوست آن ها دارد. هرچه پوست تیره تر باشد خطر سوزش و خارش بشتر است.

 

ممکن است لیزر موهای زائد باعث نازایی شود ؟

جالب است بدانید لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی هم بی خطر و بدون درد می باشد. لیزر بالای قسمت بیکینی در جلسات اول به صورت کامل خودش را نشان می دهد. پژوهشگران توصیه کرده اند قبل از لیزر ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه کنند. لیزر به کیسه ی بیضه و تخمدان ها هم آسیب نمی زند.


همچنین اگر تا به حال لیزر انجام نداده‌اید، مقاله نکات قبل از لیزر موهای زائد که نباید فراموش شوند! را مطالعه کنید.

آیا لیزر موهای زائد عوارضی به همراه دارد ؟

بهتره بگیم عوارض در عمل لیزر به صورت طبیعی وجود ندارد و به افراد بستگی دارد. اگر فردی قبل از لیزر موهای زائد خود برنزه کرده باشد و یا آفتاب گرفته باشد هنگام لیزر موهای زائد دچار سوختگی، سوزش و درد می شود. همانطور که در جواب به آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟  گفتیم که خیر این طور نیست، در این مورد هم صدق می کند. حساسیت پوستی، تعداد فولیکول های پوست و یا رنگ آن در بروز عوارض لیزر موهای زائد تاثیر گذار است.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

با توجه به این که ناحیه صورت نسبت به جاهای دیگر حیلی حساس است، در جواب این سوال که  آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟ یا خیر باید گفت به هیچ عنوان لیزر برای انسان سرطان زا نیست. لیزر موهای زائد اگر در شرایط عادی باشیم به هیچ وجه به ما آسیب نخواهد زد. عمل حذف موهای زائد بدون درد و عوارض جانبی صورت می گیرد. البته شایان ذکر است که هنگام لیزر صورت باید دقت کرد که محافظ چشم استفاده شود زیرا اشعه ی لیزر برای چشم بسیار خطرناک است و حتی ممکن است منجر به کوری شود.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.