تاریخ امروز10 فروردین 1403

چگونه براش‌های آرایشی خود را بشوییم؟

براش‌های آرایشی شما مهره‌های اصلی کیت ابزار زیبایی شما هستند. بنابراین، این ابزار مهم و اساسی را باید تمیز نگه دارید. تمیز کردن براش‌های آرایشی یک بخش اساسی از روتین آرایشی و زیبایی شماست و باید مواد آرایشی باقی مانده، گرد و خاک و روغن از روی آنها پاک شود. وجود این آلودگی‌ها بر روی براش‌های آرایشی می‌تواند باعث بروز آکنه و احتمالا حساسیتهای پوستی و التهاب و قرمزی شود.

براش‌های آرایشی خود را هر هفته تمیز کنید

آلودگیهایی که در مورد آنها صحبت کردیم، فقط پس از پاک کردن و شستن خوب براش از بین می‌روند. اگر شما یک میکاپ آرتیست هستید و یا مقدار قابل توجهی آرایش می‌کنید، بهتر است پس از هر بار استفاده، براش خود را کاملا بشویید. این روتین را برای خود در نظر بگیرید: برای براش‌های فاندیشین ( کرم پودر ) یا زیرسازی ( پرایمر ) و کانسیلر هفته‌ای یکبار شستشو نیاز است. زیرا اینها مستقیما با پوست شما در تماس هستند و هرچه تمیزتر باشند بهترند. البته اگر مشکل خاص پوستی، عفونت یا حساسیت خاصی ندارید میتوانید کمی این کار را در فواصل بیشتر انجام دهید. براش‌های آرایشی که برای دور چشم خود به کار میبرید بهتر است ماهی دو بار شسته شوند و برای سایر براش‌ها ماهی یکبار کافی است. در فواصل زمانی بین این شستشوها میتوانید از براش‌ها و تجهیزات مخصوص این کار هم استفاده کنید.


برای داشتن یک آرایش خاص پاییزی، سری به مقاله خلق بهترین آرایش پاییزی با استفاده از رنگ های فصل بزنید.

روشهای تمیز کردن براش‌های آرایشی

یک قاشق شامپو با ترکیبات ملایم (شامپو بچه بهترین گزینه است) در یک لیوان بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. براش‌های خود را در آب بچرخانید و به آرامی آن را به کناره‌های لیوان بکشید یا با دستان خود بمالید تا آلودگیها کاملا از لابلای موهای براش خارج شود. آن را کاملا آبکشی کرده و دقت کنید هنگام آبکشی، آب به داخل فلز دسته برسها نرود زیرا چسبی که موهای براش را به این دسته وصل میکند را از بین میبرد و براش را خراب می‌کند. در ضمن حتما سر براش را به سمت پایین بگیرید تا هم حالت موها از بین نرود و هم آب کاملا از بین موها خارج شود. پیش از خشک شدن براش، موهای براش را با دست مرتب کرده و به آن فرم و حالت نرمالش را بدهید و سپس سعی کنید برای حفظ این حالت، آن را از جایی آویزان کنید تا خشک شود. برای این کار آن را روی حوله یا دستمال به حال خود رها نکنید زیرا این کار هم به موهای براش آسیب می‌زند. از سشوار هم برای خشک کردن این براش‌ها استفاده نکنید زیرا موهای این براش‌ها از موهای سر حساستر است و با گرمای سشوار هم به راحتی خراب می‌شود. در ضمن از شستن براش‌های آرایشی با آب داغ خودداری کنید زیرا موهای آن را خراب می‌کند. می‌توانید آن را به آرامی بر روی یک دستمال حوله‌ای بکشید تا آب، شامپو و باقی آلودگیها خارج شود. دقت کنید که اگر از این براش‌ها برای لوازم آرایش کرمی مثل کرم پودرها استفاده میکندی بهتر است پیش از شستن با شامپو آنها را به کمی روغن زیتون یا روغن بادام آغشته کنید.  برای تمیز کردن روزانه می‌توانید از براش و ابزار مخصوص این کار استفاده کنید. به جای شامپو هم می‌توانید از پاک کننده صورت خود نیز استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم که برخی تجهیزات آرایشی دیگر خود مثل فرمژه را هم هر چند روز یکبار به همین طریق بشویید.


برای فهمیدن زمان اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست، مقاله زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست چقدر است؟ را مطالعه کنید.

نحوه شستن برس‌های آرایشی

چه زمانی باید براش‌های آرایشی خود را تعویض کنید؟

به عنوان یک قاعده کلی، هر سه ماه شما باید چند براش جدید بخرید و آنها را جایگزین قدیمی‌ها کنید.

اما تا زمانی که موهای براش‌های شما نریخته‌اند، بوی خاصی نگرفته‌اند و یا به شدت تغییر رنگ نداده‌اند، می‌توانید آنها را استفاده کنید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.