تاریخ امروز4 اردیبهشت 1403

کدام محصولات ضد پیری مناسب سن شما است؟

یکی از سوالات رایجی که بسیاری افراد از متخصصین پوست می‌پرسند این است که: در چه سنی باید استفاده از محصولات ضد پیری را شروع کنم؟ و یکی از پاسخ‌های حرفه‌ای به این سوال این است: اگر شما در حال حاضر از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری استفاده نمی‌کنید، امروز زمان مناسب برای شروع است! شاید تنها زمانی که استفاده از این محصولات ضروری نیست سال های نوجوانی شماست. با این حال، بهترین روش برای مبارزه با پیری، اقدامات پیشگیرانه است. حتی در اوایل دهۀ 20 شما می‌توانید (و باید) از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری استفاده کنید!

در اینجا سوال مهمی مطرح می‌شود: برای پیشگیری از پیری و چین و چروک‌های پوستی، چه محصولاتی با چه ترکیبات و مواد تشکیل دهنده‌ای در سنین و مراحل مختلف زندگی خود باید استفاده کنیم؟ خوب، این دقیقا همان نکته‌ای است که در این مطلب در مورد آن صحبت می‌کنیم!

محصولات ضد پیری مناسب دهه 20 سالگی

هنگامی که شما در اوج جوانی هستید و دهه 20 سالگی خود را می‌گذارنید، پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک در آن برای شما بسیار بعید و دور به نظر می‌رسد. هنگامی که پوست شما جوان است، می توانید با رویکردی مینیمالیستی از پوست خود مراقبت کنید و حتی گاهی افراد چندان به این مساله اهمیت نمی‌دهند اما این روش، رویکردی نیست که همیشه بتوانید آن را ادامه دهید. استفاده از محصولات با کیفیت بالا و با ترکیبات و مواد تشکیل دهنده قوی می‌توانند مدت طولانی‌تری پوست را شاداب و جوان نگه دارد. در این دوران، لازم نیست که محصولات قوی و مخصوص ضد پیری را بخرید، اما برچسب ها را به خوبی خوانید تا بدانید چه ترکیباتی دارند، پوستتان را مرطوب نگاه دارید و مطمئن شوید که از پوست زیبای خود محافظت می‌کنید (ضمنا هرگز استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید!) اشعه خورشید بزرگترین علت ایجاد چین و چروک‌ها و نشانه‌های دیگر پیری است و تنها راه خلاص شدن از آسیبهای نور خورشید، جلوگیری از آن است. اگر هیچ کاری انجام نمی‌دهید، همیشه فقط از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و در تمام طول سال هم این کار را انجام دهید. برای این کار در آینده سپاسگزار خودتان خواهید بود.


مقاله آشنایی با محصولات ضدپیری و ضدچروک را در روژه مگ بخوانید.

در صورت شک و تردید، به متخصص پوست یا زیبایی خود مراجعه کنید، زیرا آنها می‌توانند قدم به قدم با شما پیش بیایند تا بهترین محصولات ضد پیری را برای مراقبت از پوست خود پیدا کنید. بنابراین حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همیشه آینده‌نگری داشته باشید.

محصولات ضد پیری مناسب دهه 30 سالگی

هنگامی که به 30 سالگی خود نزدیک می شوید، اضافه کردن یک محصول ضد پیری یا یک کرم ضد چروک با کیفیت بالا به برنامه مراقبت از پوست خود، چیزی است که به شدت توصیه می‌شود. رتینول یک گزینه بسیار رایج است (هرچند همیشه قبل از استفاده از آن با متخصص پوست یا زیبایی خود مشورت کنید). رتینول اساسا یک ویتامین A خالص است و برای پوستهای با مشکل آکنه مفید است و همچنین یک راه حل قدرتمند ضد پیری است. به طور کلی 30 سالگی زمانی است که شما باید انتظار داشته باشید علائم خفیف اما قابل توجهی از پیری را در صورت خود مشاهده کنید و به همین دلیل بهتر است بدانید که کدام مواد تشکیل دهنده ضد پیری برای پوست شما مناسبند و می‌توانند این علائم را کاهش دهند و پوست شما را جوان‌تر نگاه دارند.  موادی که بهتر است به دنبال آنها بگردید عبارتند از: اسید گلیکولیک، اسید هیالورونیک و ویتامین C! البته استفاده از کرم دور چشم نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

باید بدانید که ممکن است با هر محصول یا مواد مراقبت از پوست جدید، کمی سوزش احساس کنید، پس با متخصص پوست خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که محصولی درست برای نیازهای خود انتخاب کرده‌اید و در مورد روش درست استفاده از آنها نیز کمک بگیرید.

محصولات ضد پیری مناسب دهه 40 سالگی

40 سالگی نقطه عطفی برای پوست شماست. همانطور که در طی این دهه پیش می‌روید، نشانه‌های بیشتری از پیری را در قالب خطوط و چین و چروک مشاهده می‌کنید. حتی ممکن است در این دوران، شاهد از دست دادن خاصیت الاستیک و ارتجاعی پوست خود باشید. باید استفاده از مرطوب کننده و نرم کننده‌های قوی‌تر و محصولات حاوی مقادیر بالاتر آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد پیری را شروع کنید. اگر تا به امروز به درستی از پوست خود مراقبت کرده‌اید، در این بازی جلو هستید، اما برای اقدامات پیشگیرانه و کاهش سرعت روند پیری خیلی هم دیر نیست. نکته مهم این است که تاثیرات شیوه زندگی را فراموش نکنید! مقدار کافی استراحت و رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی مناسب در این راستا بسیار موثرند و درخشندگی سابق را به پوست شما بازمی‌گردانند!


به نظرتان بهترین‌ کرم مرطوب کننده برای پوست خشک و حساس کدامند؟

مجددا تکرار میکنیم: در هر زمانی که  برای شروع یک درمان ضد پیری جدید تردید دارید، کار عاقلانه این است که با متخصص  پوست خود مشورت کنید! این  امر می‌تواند در طولانی مدت، در وقت و پول شما صرفه جویی کند و احتمال واکنش منفی پوست شما به این محصولات را هم کم می‌کند.

محصولات ضد پیری مناسب دهه 50 سالگی

زمانی که به 50 سالگی می‌رسید، غدد چربی بدن شما، چربی کمتری تولید می‌کنند و این امر باعث می‌شود پوست شما خشک تر از آن چیزی باشد که در سال‌های جوانی احساس می‌کنید. جنبه مثبت این مساله این است که آکنه کمتری هم می‌بینید. اما هیچ خانمی نمی‌خواهد در پوست خود احساس خشکی کند زیرا بسیار ناراحت کننده است و کم کم چروک ها و خطوط ظریف نیز خود را نشان میدهند. اگر به این دسته از افراد پیوسته‌اید، سعی کنید با استفاده از یک کرم مرطوب کننده غلیظ و نرم کننده حاوی آنتی اکسیدان ها و سرامیدها (چربی های طبیعی حاوی رطوبت) به حفظ رطوبت پوست خود به طور طبیعی کمک کنید. همچنین در انتخاب پاک کننده‌ها نیز دقت کنید. از صابون  با مواد تشکیل دهنده خشن که رطوبت و چربی پوست شما را از بین می‌برند دوری کنید و در عوض، یک پاک کننده ملایم و سبک را انتخاب کنید که پوست شما را بدون اینکه خشک شود پاک کند.

محصولات ضد پیری مناسب دهه 60 سالگی و پس از آن

همانطور که از 50 سالگی خود عبور می‌کنید، چروک ها و خطوط پوست به طور طبیعی عمیق‌تر و واضح‌تر می‌شوند. این کاملا طبیعی است و در حالی که شما نمی توانید روند پیری را متوقف کنید، اما می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کنند. مانند 40 سالگی، باید گزینه‌های غنی‌تر و قویتر را مد نظر قرار دهید. داشتن یک برنامه کامل  منظم برای استفاده از مجموعه‌ای از محصولات مناسب، در این دوره ایده بدی نیست، زیرا می‌تواند به شما در دست یافتن به نتایج بهتر (در کوتاه مدت و بلند مدت) کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم در این دوره حتما به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید زیرا قرار است یک برنامه درمانی بسیار متنوع و هدفمند برای جلوگیری از پیری داشته باشید.

در تمامی این سالها و به تدریج شما می‌توانید تاثیرات مراقبت‌های خود را مشاهده کنید و همیشه دقت کنید که نمی‌توانید در تمامی سنین و شرایط از محصولات ثابتی استفاده کنید و در بعضی موارد، تغییر کامل در ترکیب محصول و مواد تشکیل دهنده آن واقعا مورد نیاز است. مراقبت از پوست با توجه به سن شما همراه با استفاده مداوم و همیشگی از یک کرم ضدآفتاب مناسب و محصولاتی مانند کرم ضد لک، شما را در این نبرد تا اندازه زیادی جلو می‌اندازد و باعث می‌شود در طول زندگیتان پوست شما سالم، تازه و درخشان باشد.

یک یادآوری مهم: پیری بخش عادی زندگی است و صرف نظر از اینکه چقدر می‌خواهیم باور کنیم یا نه، یک مرحله اجتناب ناپذیر است. به جای نگرانی در مورد پیر شدن، سال‌ها را با عقل و دانایی و آگاهی پشت سر بگذارید و بهترین انتخاب‌ها را نه تنها برای داشتن پوست سالم تر، بلکه برای یک سبک زندگی پر جنب و جوش، فعال و سالم داشته باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.