تاریخ امروز4 اردیبهشت 1403

آشنایی با محصولات ضدپیری و ضدچروک

لحظه‌ای در زندگی ما می‌رسد که متوجه می‌شویم خطوط چهره و چین و چروک‌ها ظاهر شده‌اند و استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به تنهایی کافی نیست و همه مشکلات پوستی را رفع نمی‌کند. در نهایت به خوبی میفهمیم که احتیاج به خرید و استفاده از کرم ضد لک یا انواع محصولات ضدپیری و ضدچروک داریم. اما اینکه کدام را انتخاب کنیم نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتری دارد که سعی می‌کنیم در این مطلب توضیح دهیم.

تفاوت محصولات ضدپیری و ضدچروک

مهمترین مساله این است که تفاوت محصولات ضدپیری و ضدچروک را به خوبی بدانید و درک کنید. کرم‌ ضد چروک فقط با چروک‌ها مبارزه می‌کنند اما محصولات ضدپیری تمام علائم پیری را نشانه می‌روند مانند چین و چروک، افتادگی یا شل‌شدگی، لک‌های پیری و شکنندگی پوست. محصولات ضدپیری حاوی تمامی مواد لازم برای تغذیه پوست هستند. مهمترین این عناصر عبارتند از رتینول برای از بین بردن چین و چروک، اسید میوه برای سرعت بخشیدن به بازسازی سلولی، هیالورنیک اسید برای رطوبت رسانی عمیق، پروکسیلن برای تقویت فیبرها، ویتامین c به عنوان یک آنتی اکسیدان، کلسیم برای افزایش مقاومت پوست و کافئین برای کاهش پف زیر چشم.


برای آشنائی بیشتر با محصولات لیفتینگ، به مقاله راهنمای خرید بهترین کرم لیفتینگ سر بزنید.

انتخاب محصولات ضدپیری و ضد چروک مناسب پوست

زمانی که اولین چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند و علائم خستگی، خطوط ریز و منافذ باز ظاهر می‌شوند باید از کرم‌های ضدپیری و کرم ضد چروک سبک و با پایه ویتامین E استفاده کنید تا پوست شما را شاداب کنند.

برای از بین بردن خطوط عمودی پیشانی و خط اخم عمیق باید از کرم ضدچروک مخصوص همان ناحیه استفاده کنید. رتینول برای از بین بردن خطوط عمیق بسیار مناسب است و در نتیجه استفاده از محصولات حاوی رتینول، چین و چروکها تا میزان زیادی از بین می‌روند، پوست شما سفت شده و رطوبت از دست رفته را باز می‌یابد.

برای بازسازی پوست‌های خشک و کدر باید از محصولاتی که رطوبت‌رسان هستند نیز استفاده کنید. هیالورنیک اسید با رطوبت رسانی عمیق نرمی و درخشندگی آن را باز می‌گرداند. اگر پوست چربی دارید از محصولات حاوی اسیدمیوه و رتینول استفاده کنید زیرا علاوه بر کمک به جریان خون، سطح پوست شما را لایه‌برداری می‌کنند.

برای حجم دهی به صورت نیز بهتر است محصولات حاوی هیالورنیک اسید را انتخاب کنید زیرا برای افزایش حجم و چاق کردن صورت و جوانتر به نظر رسیدنش گزینه بسیار مناسبی هستند.

اگر پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده است موادی مانند پپتیدها به بازگرداندن این قابلیت به پوست کمک می‌کنند. این مواد کلاژن  و الاستین که با افزایش سن، کاهش پیدا کرده‌اند را فعال می‌کنند.

اگر پوست شکننده‌ای دارید و اپیدرم پوستتان پژمرده شده است باید کرمی که انتخاب می‌کنید پایه و اساس کلسیم داشته باشد تا مقاومت و استحکام را به پوست شما بازگرداند.


راهنمای خرید کرم ضد آفتاب را در مجله زیبایی روژه بخوانید.

برای جلوگیری از ایجاد لک‌های پیری همیشه باید از ضدآفتاب استفاده کنید و در صورتیکه ایجاد شدند برای کمرنگ شدن آنها و تنظیم سطح ملاتونین باید از درمانهای آنتی پیگمان استفاده کنید.

آشنایی با محصولات ضدپیری و ضدچروک

 بهترین زمان شروع استفاده از محصولات ضدپیری و ضدچروک

از اوایل سی سالگی تولید کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد و بافت پوست آسیب‌پذیر می‌شود بنابراین متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از همین سنین شروع به استفاده از محصولات ضدپیری و ضدچروک کنید. اما اگر پوست نازکی دارید یا طرفدار آفتاب گرفتن هستید استفاده از آنها را زودتر شروع کنید. همیشه آرایش خود را پاک کنید، صبح و شب پوست خود را تمیز کنید، مرتب آن را مرطوب کنید و با استفاده از ضدآفتاب ها از پوست خود در مقابل اشعه‌های ماورای بنفش محافظت کنید.


راهنمای خرید مرطوب کننده پوست را در روژه مگ بخوانید.

همیشه اولین چروکها در قسمتهای نازکتر پوست صورت پدیدار می‌شوند و از اواسط بیست سالگی ممکن است چروکهای ریز کنار چشم را ببینید. بنابراین استفاده از کرم دور چشم اولین کاری است که باید انجام دهید. برای جلوگیری از ایجاد خط خنده و دور لب هم باید این نواحی را همواره مرطوب نگه دارید.

اگر از دهه بیست سالگی شروع به استفاده از محصولات ضدپیری و ضدچروک نکردید از حدود 35 سالگی حتما این کار را انجام دهید. زیرا چین و چروکها و خطوط چهره جا میافتند و کاملا مشخص میشوند، به همین دلیل باید کرم‌های ضد چروک و آبرسان را بویژه هنگام شب بر روی صورت خود بزنید تا به بازسازی سلول‌های پوستی کمک شود، سطح کلاژن در پوست حفظ شود و در نهایت خطوط کم عمق شوند.

در آخر باید این نکته را اضافه کنیم که برای جلوگیری از ایجاد خطوط جدید و کاهش عمق خطوط ایجاد شده باید سبک زندگی سالمی داشته باشید. غذاهای پرچرب و چاق کننده، مصرف سیگار و الکل و آلودگی‌ها روند پیری سلولهای پوست را تسریع می‌کنند بنابراین از تمامی این موارد باید پرهیز کنید. اهمیت خواب کافی و به موقع را فراموش نکنید. به خصوص سعی کنید حتما بین ساعات 1 تا 3 صبح خواب باشید زیرا کار بازسازی سلولهای پوست در این زمان مشخص به اوج خود میرسد. از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید و برای مدت زمانهای طولانی زیر آفتاب نمانید و حتما از ضد آفتابهای مناسب با SPF کافی استفاده کنید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.