تاریخ امروز10 فروردین 1403

آنچه باید هنگام شستن موها رعایت کنید

معمولا همه ما سعی میکنیم از بهترین شامپو و نرم کننده برای موهای خود استفاده کنیم. اما خوب است بدانید که با رعایت اصول و نکاتی ساده از جمله نکاتی مهم هنگام شستن موها میتوانید به زیباتر شدن و پرپشت‌تر شدن موهای خود کمک کنید.

  • موهای خود را هرروز شامپو نکنید. این موضوع که هر چند روز یکبار موهای خود را شامپو می‌کنید به شرایط محیطی که زندگی میکنید و خواسته خودتان بستگی دارد اما پیشنهاد ما این است که هفته‌ای دو بار این کار را انجام دهید. به خصوص اگر موهایتان خشک و آسیب دیده است بیشتر از هفته‌ای دو بار این کار را انجام ندهید زیرا رطوبت طبیعی موهایتان را از بین می‌برد. همچنین سعی کنید از شامپو مخصوص مو خشک استفاده کنید.
  • از ست یک شامپو و نرم کننده به طور همزمان استفاده کنید. بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی، ترکیب و مواد تشکیل دهنده محصولات خود را به صورتی انتخاب و تست میکنند که مکمل هم باشند و منجر به بهترین نتایج در کنار یکدیگر شوند. بنابراین بهتر است هنگام شستن موها ، شامپوها و نرم کننده‌های مختلف از برندهای متفاوت را همراه یکدیگر استفاده نکنید تا تاثیر بیشتری ببینید.
  • بیش از حد شامپو مصرف نکنید. در ابتدا با میزان کمی شامپو شروع کنید و اگر برایتان کافی نبود، کم کم به آن اضافه کنید. شامپوی بیش از حد نه تنها موهای شما را تمیزتر نمیکند بلکه شستن آن سختتر هم میشود. نرم ‌کننده زیاد هم باعث آسیب دیدن مو می‌شود.
  • برای شستن موها ، شامپو را مستقیما روی یک نقطه از سرتان نریزید. آن را در کف دستتان ریخته و بعد کم کم با نوک انگشتان آن را از پوست سر تا نوک موهایتان بمالید و ماساژ دهید تا کل موهایتان را تمیز کند.
  • موهای خود را کاملا بشویید و مطمئن شوید که شامپو یا نرم کننده در لابلای موهایتان باقی نمیماند. اگر موهایتان فر یا حالت دار است و چنگ زدن آنها و شستنشان سخت است یا باعث گره خوردن آنها میشود، میتوانید با یک شانه دانه درشت موهای خود را در حمام شانه کنید تا باقیمانده های شامپو یا نرم کننده کاملا از بین موهایتان خارج شود.
  • هنگام شامپو کردن موهایتان، کف سر خود را نیز ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که موهای سالم از پوست سر شما شروع به رشد میکنند بنابراین آن را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید تا جریان خون در آن افزایش یابد. اگر مبتلا به شوره سر یا خارش هستید شامپو ضدشوره استفاده کنید.

آنچه باید هنگام شستن موها رعایت کنید

انتخاب شامپو و نرم کننده مناسب

اگر موهای خشکی دارید هنگام خرید شامپو و مرطوب کننده به این عناوین بر روی لیبل آنها دقت کنید: مرطوب کننده، رطوبت رسان، ترمیم کننده، تغذیه کننده. در ترکیب این محصولات میزان بیشتری مرطوب کننده به کار رفته که موهای خشک را نرم تر و سالمتر کرده و ظاهر بهتری به آنها میدهند.


اگر می‌خواهید موهایی حجیم داشته باشید، مقاله بهترین راه های پرپشت شدن مو را از دست ندهید.

اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید از شامپو مو رنگ شده و یا ترمیم کننده و نرم کننده موهای رنگ شده استفاده کنید. این محصولات برای جلوگیری از تغییر رنگ موی شما در ترکیبات خود سولفات ندارند، ترکیبات ضعیفتری داشته و میزان کمتری پاک کننده دارند. همچنین حاوی نرم کننده هستند تا به ترمیم آسیبهای ناشی از رنگ مو کمک کنند.

اگر موهای لخت و صاف و نرمی دارید و یا تارهای موی شما نازک است بهتر است از شامپوهای حجم دهنده و پرپشت کننده مو استفاده کنید. این محصولات در ترکیبات خود نرم کننده ندارند و یا میزان خیلی کمی دارند تا به موی شما حجم و حالت بیشتری بدهند.

اگر موهای شما بر اثر حرارت، تابش زیاد نور آفتاب، رنگ کردن یا هر عامل دیگری آسیب دیده است. باید از شامپوها و نرم کننده های ترمیم کننده، بازسازی کننده و ضد شکنندگی مو استفاده کنید. در این محصولات حجم قابل توجهی از مرطوب کننده و ترکیبات رطوبت رسان و آبرسان وجود دارد تا رطوبت طبیعی را به موی شما بازگردانند. دقت کنید که تمامی عوامل آسیب رسان ذکر شده رطوبت موجود در موهای شما را از بین میبرند.


برای داشتن موهایی شاداب و تقویت شده در زمستان، مقاله نکاتی برای مراقبت از موها در زمستان را مطالعه کنید.

اگر موهایتان فر یا وز است از شامپو مو وز استفاده کنید. این محصولات همانند محصولات مخصوص موهای خشک حاوی میزان قابل توجهی مرطوب کننده و رطوبت رسان هستند که علاوه بر اینکه فر موهای شما را خوش حالت یا کم میکنند، از پف کردن بیش از حد موهایتان هم جلوگیری میکنند.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.