تاریخ امروز31 فروردین 1403

زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست چقدر است؟

چه مدت طول می کشد تا نتایج استفاده از محصولات مراقبت از پوست را ببیند؟ فرایند تاثیرگذاری این محصولات در درمان آکنه و یا برای صاف کردن خطوط و چین و چروک پوست یک شبه نیست. برای رسیدن به نتایج مراقبت از پوست، زمان زیادی طول می کشد، اما چه مدت ما باید صبر کنیم تا نتایج را ببینیم؟ آیا چهار تا شش هفته معمولی است؟ ما در این مطلب در رابطه با محصولات مختلف به شما پاسخ داده‌ایم!

محصولات درمان آکنه و لایه بردار : 2 هفته تا 1.5 ماه

اگر شما از آکنه رنج می برید، با صبر و حوصله به مدت چهار تا شش هفته منتظر بمانید تا یک محصول ضد آکنه یا کرم ضد جوش تاثیرات خود را نشان دهد. بسته به نوع آکنه و پراکندگی آن و همچنین قوی بودن ترکیبات شیمیایی این داروها، این مدت زمان متفاوت است. درمان های موضعی مانند استیک‌های ضد جوش تی تری  که ترکیباتی از AHA و BHA دارند و برای خشک کردن سریع جوشها طراحی و فرموله شده‌اند، تاثیرگذاری سریعتری دارند اما محصولاتی با فرمول پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک زمان بیشتری برای نشان دادن نتایج کامل نیاز دارند. احتمالا هنگام استفاده از محصولات پراکسید بنزوییل بعد از دو هفته شاهد بهبود پوست خود خواهید بود اما برای دستیابی به نتایج ماندگار باید دوره درمان خود را کامل کنید. محصولات AHA و اسید سالیسیلیک ممکن است 1.5 ماه زمان ببرند تا اثرگذاری خود را نشان دهند و باید استفاده از آنها ادامه پیدا کند.


برای داشتن پوستی سالم و درخشان، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله اشتباهات رایج در مراقبت از پوست سر بزنید.

بنابراین هر نوع درمان آکنه که انتخاب می کنید را با جدیت ادامه دهید و دلسرد نشوید. با دیدن یک جوش اضافه در پوستتان دلسرد نشوید و بدانید که ادامه دادن استفاده از این محصولات به مرور زمان نه تنها همه آکنه‌ها را درمان می‌کند بلکه از زدن جوشهای جدید هم جلوگیری میکند.

زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست

محصولات ضد لک و روشن کننده: 1.5 تا 2 ماه

محصولات ضد لک و روشن کننده به حفظ درخشندگی پوست کمک می‌کنند، اما چقدر زمان نیاز است تا نتایج استفاده از این محصولات مراقبت از پوست را ببینیم؟ این امر به میزان غلظت شیمیایی هر فرمول بستگی دارد، اما به طور کلی، کرم ضد لک و روشن کننده معمولا به چند ماه زمان نیاز دارند تا نتایج مورد نظر شما را ایجاد کنند.

اگر محصولی که استفاده می‌کنید حاوی ویتامین C باشد حدود 1.5 الی 2 ماه زمان می‌برد تا تاثیر خود را بر رنگدانه‌های پوستی نشان دهند. یک قانون کلی در مورد این محصولات وجود دارد. محصولات خوراکی که بر روی بدن شما تاثیر میگذارند نسبت به محصولاتی که از طریق پوست جذب میشوند زمان بیشتری میبرند تا اثرات قابل مشاهده داشته باشند. به عنوان مثال اگر یک محصول خوراکی حاوی ویتامین سی را بخورید نسبت به سرم پوست حاوی ویتامین سی زمان بیشتری طول میکشد تا پوست شما را روشن کند.

ترکیبات محصولات مختلف با ترکیبات متفاوت هم میتواند اثربخشی بیشتری داشته باشد. مثلا اگر یک محصول حاوی ویتامین E را با محصولی با ترکیبات ویتامین C ترکیب کنید باعث میشود از مصرف ویتامین C  نتایج بهتری بگیرید زیرا ویتامین E به جذب بیشتر ویتامین C کمک میکند.


به نظر شما زمان مناسب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در یک شبانه‌روز چه زمانی است؟

هر محصول ضد لک و روشن کننده ای که انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید برای چند ماه به طور مداوم باید آن را مصرف کنید و بعد تصمیم بگیرید که  آیا برای شما مفید و موثر بوده یا نه.

زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست

محصولات ضد چروک و لیفتینگ : 3 تا 6 ماه

محصولات ضد چروک و لیفتینگ از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست هستند زیرا می توانند به رفع خطوط و چین و چروک های پوست کمک کنند و در عین حال قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشند و در نهایت باعث ایجاد پوستی جوان و پرانرژی می شوند. این محصولات در طولانی مدت نتایج قابل مشاهده‌ای را ایجاد میکنند، زیرا به بدن کمک میکنند تا تغییراتی را از درون ایجاد کنند و فقط در سطح پوست اثر نمیگذارند. سرم پپتید، به بدن شما کمک می کند تا کلاژن ایجاد کند، حدود سه ماه طول می کشد تا بدن شما در اثر استفاده از این محصولات کلاژن ‌سازی را به نحو بهتری انجام دهد.

محصولات حاوی رتینوئید ها و AHA ها زمان طولانیتری حدود شش ماه طول می کشد تا تاثیرات ضد چروک و لیفتینگ را به خوبی نشان دهد، زیرا آنها به تدریج پوست قدیمی را از بین برده و فضایی برای شکل‌گیری پوست تازه ایجاد می‌کنند. این پوست جدید به لطف وجود کلاژن کافی در بدن، پوست سالمتر، شادابتر و جوانتری است. بنابراین برای دستیابی به نتایج مورد انتظار خود، به طور مداوم این محصولات را استفاده کنید.

در آخر به یاد داشته باشید که هیچ نوعی از محصولات مراقبت از پوست نتایج سریع و ماندگار به بار نمی‌آورد. واقعیت این است که این محصولات به زمان نیاز دارند بنابراین مهم است که به مصرف آنها پایبند باشید تا بتوانید نتایجی که به دنبالش هستید را به دست آورید. به جای نا امید شدن از یک محصول و سریعا به دنبال محصولی با نتایج فوری گشتن، زمان بگذارید و به آنچه استفاده میکنید وقت کافی بدهید. به علاوه، به یاد داشته باشید که پوست افراد یکسان نیست، بنابراین بازه‌های زمانی گفته شده بسته به نوع پوست شما متفاوت است.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.