تاریخ امروز31 فروردین 1403
بهترین مرطوب کننده ارزان

بهترین مرطوب کننده های ارزان و اقتصادی

در روژه مگ درباره محصولات محبوب و پرمصرفی مانند ضد لک قوی، ضد آفتاب، مرطوب کننده و ... صحبت کرده‌ایم.  موضوع پرطرفدار دیگری که در این مقاله قصد صحبت کردن راجع به آنرا داریم، معرفی بهترین مرطوب کننده های ارزان و اقتصادی بازار است. معمولا همه افراد به خصوص بانوان تمایل بسیار زیادی به زیبا شدن دارند و سعی می‌کنند با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، طراوت و شادابی پوستشان را ثابت نگه دارند. ولی امروزه باتوجه به افزایش قیمت این محصولات لوکس، خرید آنها برای خیلی از افراد جامعه امکان پذیر نیست و بهترین راه ‌حل برای مقابله با این مسئله، خریداری محصول مشابه با قیمت کمتر است. البته در این میان برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید محصولات برندهای کمتر شناخته شده، از محصولات تقلبی برندهای مارکدار و لوکس استفاده کنند که این مسئله به صورت جدی باعث آسیب رسانی به سلامتی آنها شده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا به صورت کلی با نحوه عملکرد محصولات مرطوب کننده آشنا شوید و در پایان نیز، چند عدد از پرفروش‌ترین و بهترین مرطوب کننده های ارزان موجود در بازار را برایتان معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتوانید انتخابی درست و منطقی داشته باشید.

 

دلیل نیاز به یک محصول مرطوب کننده

قبل از این‌که بخواهیم بهترین مرطوب کننده های ارزان را معرفی کنیم، می‌خواهیم درباره عملکرد کلی محصولات مرطوب کننده و دلایل نیاز پوست به آنها صحبت کنیم. برای داشتن پوستی زیبا و با طراوت، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که در این میان، مصرف محصولات مرطوب کننده یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های موجود است که پیش روی شماست. علاوه بر این، استفاده از این محصولات برای پوست‌های خشک نیز بسیار کاربردی بوده و به همین دلیل است که افراد دارای این نوع پوست‌ها، معمولا از محصولات و کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌کنند. همان طور که احتمالا می‌دانید، خشکی پوست مسئله‌ای کاملا شایع است و به دلیل کاهش آب موجود در لایه اپیدرم پوست که سطحی‌ترین لایه آن است، رخ می‌دهد. مواردی از جمله ترک خوردگی، خارش و پوسته پوسته شدن جزو اصلی‌ترین مشخصه‌ها و نشانه‌های خشکی پوست محسوب می‌شوند.


همچنین دانستن زمان مناسب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در یک شبانه‌روز برای شما ضروری است.

فواید استفاده از مرطوب کننده ها

 

درمان خشکی پوست:

همان طور که در بالا به آن اشاره نمودیم، اصلی‌ترین کاربرد این محصولات برای پوست‌های خشک و خیلی خشک است. افرادی که دارای پوستی خشک هستند، با مصرف منظم این محصولات، می‌توانند از تشدید خشکی و پوسته پوسته شدن پوستشان جلوگیری کنند و چهره‌ای کاملا یکنواخت و صاف داشته باشند.

 

جلوگیری از ایجاد جوش:

ممکن است کمی عجیب باشد، اما باید صورت خود را کاملا مرطوب نگه دارید تا بدون آکنه باشد و از چرب شدن آن جلوگیری شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می‌کند. بنابراین، منافذ پوستتان مسدود می‌شود و جوش می‌زنید.

 

مراقبت از پوست‌های حساس:

افرادی که پوست تحریک پذیری دارند، مواردی مانند قرمزی، اگزما و لکه های خارش دار را خیلی تجربه می‌کنند. اگر پوست شما هم حساس است، به دنبال مرطوب کننده صورت حاوی ترکیبات آرام بخش، مانند بابونه و آلوئه ورا باشید. این مواد از چهره ی شما محافظت کرده و به آن ظاهر مطلوبی می‌بخشد.

 

جوان سازی پوست:

پوست صورت، گوش، گردن و قفسه سینه شما نسبت به تغییرات محیطی بسیار حساس است. در واقع این اعضا، معمول‌ترین قسمت‌های بدن برای ایجاد سرطان پوست به‌شمار می‌روند. همچنین این مناطق پوست سلول‌های خود را سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن از دست می‌دهند. به همین دلیل، این بخش‌ها برای ترمیم خود به رطوبت نیاز دارند که این امر باعث می‌شود سلول‌های جوان‌تر به سطح پوست منتقل شوند. از سوی دیگر، رطوبت‌رسانی مشکلات پوست را کاهش می‌دهد. برای مثال، مرطوب‌ کننده‌ می‌تواند احتمال بروز خشکی شدید یا چرب شدن آن را کاهش دهد.


مقاله روشهایی برای از بین بردن حلقه سیاه زیر چشم را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معرفی 6 عدد از بهترین مرطوب کننده های ارزان به انتخاب روژه

امیدواریم به خوبی با عملکرد محصولات مرطوب کننده آشنا شده و دلیل نیاز پوست به این فراورده‌های محبوب را درک کرده باشید. حال می‌خواهیم 6 عدد از بهترین مرطوب کننده های ارزان و مقرون به صرفه را به صورت کاملا اختصاصی و از برندهای مختلف و قابل اعتماد مورد بررسی قرار دهیم.

1- کرم مرطوب کننده کلاژن دکتر ژیلا

اولین محصولی که در لیست بهترین مرطوب کننده های ارزان قرار دارد، مربوط به برند قدیمی و نام آشنای دکتر ژیلا است. نکته قابل توجه این است که شرکت ایران آوندفر یکی از 10 شرکت برتر تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی کشور است که توانسته گواهی سیستم مدیریت کیفیت الگوی ایزو 9000 در صنایع بهداشتی و آرایشی را برای تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی دریافت کند و برند دکتر ژیلا نیز، جزو زیر مجموعه‌ همین کارخانه است. کرم مرطوب کننده کلاژن دکتر ژیلا نیز محصولی با کیفیت است که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد چروک پوست بوده و به دلیل ساختار ویژه خود می‌تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

  • خاصیت نرم کنندگی و ترمیم کنندگی فوق العاده
  • ضد التهاب، نرم کننده، ضد چروک، جذب سریع و ماندگاری بالا
  • با خاصیت آنتی اکسیدان و پیشگیری از چین و چروک
  • نرم کننده، التیام بخش، ضد التهاب و ترمیم کننده
  • مغذی و بازسازی کننده پوست

دکتر ژیلا

2- کرم مرطوب کننده کامان حاوی عصاره آووکادو مناسب پوست خشک

کامان جزو برندهای بومی است که محصولاتش را با مشورت لابراتورهای سوئیسی تولید می‌کند و به دلیل ارائه کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این، در تولید محصولات مراقبتی نیز تخصص خاصی داشته و از ترکیبات کاملا گیاهی در فرمولاسیون محصولاتش استفاده می‌کند. کرم مرطوب کننده کامان عصاره آووکادو پوست خشک نیز، یکی از بهترین محصولات این برند است که برای پوست‌های خشک و حساس تهیه شده و می‌تواند پوست را به صورت کامل و عمیق آبرسانی کند. همچنین رطوبت پوست را حفظ خواهد کرد و به دلیل قدرت بالای آبرسانی و التیام بخش، در درمان اگزما نیز بسیار موثر و مفید است.

  • مناسب پوست خیلی خشک، ملتهب، آسیب دیده و یا آفتاب‌سوخته
  • مرطوب کننده دست و صورت
  • از بین برنده سریع چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده بر روی پوست
  • تغذیه موثر پوست
  • آبرسانی مدام به پوست

کامان

3- کرم مرطوب کننده قوی هیدرودرم

هیدرودرم یکی از برندهایی است که توسط لابراترو نام آشنای پارس حیان تاسیس شده است و محصولات آن، نسبت به نیاز مصرف‌کنندگان و با‌توجه به تنوع محصول، برند و شکل بسته‌بندی، در ارتباط با توان تولید و با بهره‌گیری از تجربیات متخصصین مجرب و حاذق فعال در این زمینه، طراحی و تولید شده اند. علاوه بر موارد ذکر شده، هیدرودرم در زمینه ارائه محصولات و فراورده‌های مراقبتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند با برندهای مشابه خارجی رقابت کند. کرم مرطوب کننده قوی هیدرودرم نیز جزو بهترین مرطوب کننده های ارزان است که از پوست شما در برابر عوامل مختلف محیطی و اشعه آفتاب محافظت خواهد کرد.

  • کمک به درمان اختلالات ناشی از افزایش ضخامت لایه شاخی
  • کمک به درمان خشکی و زبری بیش از اندازه پوست
  • حاوی لاکتات آمونیوم 14%، اوره 3%، شی باتر و اسکوالن
  • حاوی عوامل لایه بردار و مرطوب کننده و مقاوم در برابر آب و عوامل شیمیایی
  • مناسب برای پوست‌های خیلی خشک، اگزمایی و حساس

 

هیدرودرم

4- کرم مرطوب کنندگی قوی مای

کرم مرطوب کننده قوی مای سرشار از ترکیبات مغذی و آبرسان است که باعث ترمیم و احیا بافت آسیب دیده می‌شود. این محصول بافتی بسیار نرم و سبک دارد، به سرعت جذب پوست شده و به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. ویتامین E به کار رفته در ترکیبات این محصول اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از تخریب سلول‌ها جلوگیری می‌کند. این ویتامین همچنین می‌تواند از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند. عسل از دیگر ترکیبات موثر در این کرم است که خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی دارد. به همین دلیل کرم مرطوب کننده مای التهابات پوستی، سوزش و خارش را به طور کامل از بین می‌برد.

  • قدرت مرطوب کنندگی عالی پوست
  • افزایش انعطاف پذیری و لطافت پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس پوست
  • جذب پوستی بسیار سریع و آسان
  • مناسب پوست های خشک

مرطوب کننده

5- کرم مرطوب کننده گلیسولید

در میان برندهای موفق ایرانی که بررسی نمودیم، حال یک کمپانی آلمانی را معرفی خواهیم کرد. گلیسولید برند قدیمی است که تخصص ویژه‌ای در تولید محصولات مراقبتی دارد و بیشتر تمرکزش را در ارائه فراورده‌های مرطوب کننده و آبرسان گذاشته است. کرم مرطوب کننده گلیسولید نیز جزو محبوب‌ترین محصولات این کمپانی است که ساختاری کاملا طبیعی داشته و به راحتی می‌تواند در تمامی فصول سال، وظیفه مهم آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست را بدون کوچکترین آسیب به عهده بگیرد.

  • التیام بخش پوست‌های حساس
  •  حفظ شفافیت و زیبایی پوست
  • فاقد مواد نگه دارنده
  • آبرسان و مرطوب کننده پوست
  • ایجاد لایه محافظ بر روی پوست

گلیسولید

6- کرم مرطوب کننده کیو وی

کرم مرطوب کننده کیو وی محصولی با بافت نرم و سبک با جذب سریع، به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و رطوبت رسانی قوی برای سلولهای پوستی انجام می دهد. این کرم با خاصیت مرطوب کنندگی قوی، تاثیر بسزایی در درمان اگزما، خارش و پسوریازیس ناشی از خشکی پوست بوده و رطوبت پوست را برای مدت طولانی حفظ می نماید. کرم مرطوب کننده کیو وی علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز سلولهای پوستی، با خاصیت ترمیم کنندگی قوی خود، آسیب ها و عوارض پوستی را التایم بخشیده و روند احیا و بازسازی پوست را تسریع می نماید.

  • با خاصیت مرطوب کنندگی قوی
  • ایجاد لایه محافظ بر روی پوست
  • ترمیم و بازسازی آسیب ها
  • فاقد عطر، رنگ و لانولین
  • مناسب برای پوست های خشک و حساس

کرم مرطوب کننده

7- کرم میوه ای هیدرا تاچ (پوست نرمال) مای

کرم میوه ای هیدرا تاچ مای برای ترمیم و احیا انواع پوست بخصوص پوست نرمال، خشک، خیلی خشک و اگزمایی کاربرد دارد. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این کرم مرطوب کننده از بافت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ترکیبات مغذی به کار رفته در کرم مرطوب کننده هیدرا تاچ مای، از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. این محصول ماندگاری فوق العاده‌ای دارد و به مدت طولانی پوست را لطیف و شاداب نگه می‌دارد.

  • دارای کره گیاهی
  •  نرم کنندگی قوی و ماندگار
  • بهبود خشکی و التهاب ناشی از اگزما و آفتاب سوختگی
  • خاصیت مغذی و پیشگیری از چین و چروک و علائم پیری زودرس پوست
  • آبرسانی و مرطوب کنندگی پایدار پوست

مرطوب کننده و آبرسان ارزان

8- کرم مرطوب کننده هیدراسل لایسل

یکی از مهم‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و ساده‌ترین راه برای شادابی پوست صورت مرطوب نگه ‌داشتن پوست است و به همین دلیل استفاده از کرم مرطوب کننده بسیار اهمیت دارد. این‌بار از برند لایسل کرم مرطوب کننده هیدراسل لایسل را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. این محصول با فرمولاسیونی که دارد باعث از بین رفتن خشکی پوست و آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست در طول روز می‌شود، این کرم علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، دارای ویتامین سی که یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای جلوگیری از پیری پوست و تقویت پوست است را داراست. هم‌چنین این مرطوب کننده فاقد مواد مضر است. کرم هیدراسل لایسل بهترین مرطوب کننده های ارزان به شمار می آید.

  • آبرسانی عمیق پوست
  • حاوی ویتامین سی
  • تقویت کننده پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • فاقد مواد مضر

آبرسان ارزان

9- کرم آبرسان حاوی عصاره آلوئه ورا شون

کرم آبرسان آلوئه ورا شون محصولی منحصر به فرد برای افرادی است که پوست خشک و دهیدراته دارند. این کرم رطوبت و آب مورد نیاز سلول‌های پوستی را تامین کرده و خشکی شدید پوست را برطرف می‌کند. عصاره آلوئه ورا موجود در ترکیبات این کرم خاصیت ضد التهابی و التیام بخش دارد و التهاب ناشی از خشکی شدید، سوزش و خارش پوست را به طور موثری کاهش می‌دهد. هیالورونیک اسید، انواع ویتامین های مفید مثل ویتامین E و ویتامین B5 از دیگر ترکیبات کرم آبرسان آلوئه ورا شون است. این ترکیبات، آنتی اکسیدان‌های قوی هستند و از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی، اشعه مضر نور خورشید، رادیکال‌های آزاد و … محافظت می‌کنند.

  • بافت سبک
  • جذب سریع
  • رطوبت رسانی کامل پوست
  • افزایش لطافت، شادابی و نرمی پوست
  • محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد

مرطوب کننده ارزان

10- کرم نرم کننده پلی ویتامینه سی گل

این کرم از ویتامین A، ویتامین E، ویتامین F، عصاره شاه بلوط هندی و آلانتوئین تشکیل شده است. ویتامین A و E خواص ضد پیری دارند و از پیری زودرس پوست جلوگیری به عمل می‌آورند؛ به همین دلیل در محصولات درمانی و‌ مراقبتی ضد چروک و ضد پیری استفاده می‌شوند. ویتامین E علاوه بر خاصیت ذکر شده، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی نیز هست و به همین دلیل از تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. ویتامین F از اسیدهای چرب غیر اشباع است که از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست جلوگیری کرده و آن را نرم و لطیف می‌کند. عصاره شاه بلوط هندی از شکنندگی مویرگ‌ها جلوگیری می‌کند و آن‌ها را مقاوم می‌سازد.

  • التیام بخش التهابات پوستی
  • ترمیم کننده پوست‌های بسیار خشک و خشکی مزمن پوست
  • آنتی اکسیدان و پیشگیری از پیری زودرس پوست
  • مناسب برای پوست‌های معمولی تا خشک
  • نرم کننده، تقویت کننده و تغذیه کننده پوست

بهترین مرطوب کننده های ارزان

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.