تاریخ امروز1 اردیبهشت 1403
تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

معمولا در بحث محصولات مراقبت از پوست، دو واژه آبرسان و مرطوب کننده باهم یا به جای هم به کار می‌روند و خیلی از کمپانی‌های فعال در این زمینه، ادعا می‌کنند آبرسان و مرطوب کننده می‌تواند پوست را جوان‌تر کند و به همین دلیل شاید در نگاه اول خیلی از افراد و مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، این دو واژه را از هم تشخیص نداده و متوجه تفاوت این دو محصول نشوند. اما تفاوت این محصولات چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید آبرسان و مرطوب کننده یک کار را روی پوست انجام می‌دهند؟ در این مقاله تخصصی همراه ما باشید تا متوجه تفاوت این دو محصول شوید زیرا با آگاهی از این مسئله به سادگی خواهید توانست با توجه به نوع نیازتان، یکی از این دو محصول یا هر دو آن‌ها را استفاده کنید.همچنین، این مقاله یک راهنمای خرید جامع آبرسان و مرطوب کننده محسوب شده و در پایان این مقاله قصد داریم چند محصول آبرسان و چند محصول مرطوب کننده را برایتان معرفی کنیم تا علاوه بر اطلاع از تفاوت آبرسان و مرطوب کننده، بتوانید انتخابی درست و مطمئن داشته باشید.

 

ساختار پوست خشک و نشانه‌های آن

قبل از این‌که به طور مستقیم به تفاوت آبرسان و مرطوب کننده اشاره داشته باشیم، بهتر است با پوست خشک و دهیدراته آشنا شوید. مشکل خشکی پوست، یکی از مشکلات رایجی است که معمولا به طور یکسان میان خانم‌ها و آقایان دیده می‌شود ولی این مسئله در بین افراد مسن بیشتر یافت شده است؛ زیرا این افراد بیشتر در معرض بی آبی بدن قرار دارند. وقتی سن ما بالاتر می‌رود، علاقه و اشتهای پوست نسبت به ترشح چربی‌های مفید پوستی به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده و اگر این اتفاق بیفتد، آب پوست تبخیر خواهد شد و در نتیجه پوست خشک می‌شود که بارزترین علائم آن، چین و چروک و پوسته پوسته شدن پوست است. بنابراین داشتن بهترین انتخاب می‌تواند عوارض کرم آبرسان را برای پوست هر فرد به حداقل برساند.

 

پوست دهیدراته و علائم آن

اصولا این نوع از پوست‌ها، از کمبود آب شدید رنج برده و پوست دهیدراته برای این‎که کمبود آب را جبران کند، شروع به تولید چربی خواهد کرد که این مورد می‌تواند علائمی مانند خارش پوست، افزایش حساسیت، ایجاد چین و چروک شدید و ... همراه خود داشته باشد و شما با هر نوع پوست، ممکن است با این مشکل مواجه شوید.


بد نیست تا راهنمای خرید بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب را مطالعه کنید.

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

 

ویژگی‌های پوست خشک

  • معمولا جنس پوست خشک به صورت مادرزادی بوده و از بدو تولد وجود دارد.
  • پوست خشک فاقد چربی یا سبوم است.
  • این پوست‌ها همیشه و به خصوص در فصل زمستان به مرطوب کننده نیاز خواهند داشت.
  • افرادی که خشکی پوست دارند، نسبت به دیگر افراد بیشتر مستعد ابتلا به پیری زودرس هستند.
  • تمام پوست بدن حتی کف سر و دست‌ها احساس خشکی دارند.
  • احتمال پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردن در این نوع از پوست‌ها بالا است.

 

ویژگی‌های پوست دهیدراته

  • این نوع از پوست برای درمان به محصولات غنی شده از آب نیاز دارد.
  • احتمال ایجاد جوش در افراد دارای پوست دهیدراته زیاد است.
  • هر کس با هر نوع پوستی، توانایی این را دارد که به آن مبتلا شود.
  • پوست‌های دهیدراته از کمبود آب رنج می‌برند.
  • افراد دارای پوست دهیدراته ممکن است احساس چربی و خشکی را به طور همزمان تجربه کنند.
  • احساس کشیدگی و تنگی در پوست
  • پوست دهیدراته سریع قرمز می‌شود.

تا اینجای مقاله سعی کرده‌ایم شما را با پوست‌های خشک و دهیدراته آشنا کنیم و امیدواریم نوع پوست خود را تشخیص داده باشید. در ادامه مقاله نیز، تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را برایتان شرح خواهیم داد.

 

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

مقایسه و تفاوت کرم ابرسان و مرطوب کننده یک مسئله مهم و ضروری برای مصرف کنندگان محسوب می‌شود و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد. این دو محصول، برای ایجاد رطوبت در پوست استفاده می‌شوند و در راستای جوان‌سازی و شفافیت پوست، قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما وظایف آن‌ها اندکی با هم فرق دارد. آبرسان‌ها خشکی پوست را کاهش داده و مرطوب کننده‌ها به پوست خشک کمک خواهند کرد تا رطوبت خود را از دست ندهد.پوست خشک در واقع یک نوع پوست است که طبق ژنتیک، هیچ چربی از خود ترشح نمی‌کند و به علت نبودن چربی روی پوست، آب پوست تبخیر و در نهایت، پوست خشک می‌شود. در مقابل پوست کم آب یا دهیدراته نوعی از پوست است که آبی در درون خود نداشته و مشکل آن کاملا بنیادی است. نکته مهم درباره این پوست‌ها این است که پوست کم آب صرف نظر از نوع پوست، دچار بی آبی خواهد شد و فرقی ندارد پوست شما چرب است یا خشک.

 

آبرسان:

مواد اصلی تشکیل دهنده آبرسان، باعث می‌شوند آب کافی به پوست اضافه شود و کمک خواهند کرد تا پوست شما آب بیشتری از بدن دریافت کند. وقتی شما از یک آبرسان استفاده می‌کنید، در واقع سلول‌های خود را با آب پر کرده‌اید و توانایی پوست شما برای جذب مواد مغذی و رطوبت بهبود پیدا خواهد کرد. اصولا پوست‌های دهیدراته و کم آب به دلیل کمبود رطوبت و آب، نیاز به محصولات آبرسان دارند.

 

مرطوب کننده:

وظیفه اصلی این محصولات، نگه داشتن و حبس آب در پوست شما است. مرطوب کننده‌ها مانند یک سد دفاعی و محافظ مانع از بین رفتن مایعات درون پوست خواهند شد و در نهایت پوست شما را نرم و صاف می‌کنند. اصولا شما با مصرف آبرسان و نوشیدن آب، آب درون پوست را زیاد کرده و با مرطوب کننده مانع از تبخیر آن روی پوست می‌شوید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوست شما چربی لازم را دارد، نیازی به مرطوب کننده نخواهید داشت و استفاده از آبرسان گزینه بهتری برای شما است. ‌


بهترین روش‌های مبارزه با خشکی پوست در زمستان را در روژه مگ بخوانید.

پوست شما به آبرسان احتیاج دارد یا مرطوب کننده؟!

امیدواریم تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را درک کرده باشید. حال وقت آن رسیده است تا به این موضوع پی ببرید که با توجه به نوع پوستی که دارید، بهتر است از آبرسان استفاده کنید یا مرطوب کننده. به طور کلی، اگر پوست شما تمایل به خشک شدن داشته و مصرف آب بالایی دارید و در عین حال، آب درون پوستتان به راحتی و متناسب با محیطی که در آن قرار دارید از بین می‌رود، استفاده و مصرف مرطوب کننده برای شما امری ضروری است. در نقطه مقابل، اگر پوست شما به طور کلی و در همه فصول خشک است، نشان از بی آبی پوست شما دارد و باید از یک فراورده آبرسان استفاده کنید.

در پایان این مقاله تخصصی، می‌خواهیم 2 آبرسان و 2 مرطوب کننده را برایتان معرفی کنیم تا به طور کامل متوجه تفاوت آبرسان و مرطوب کننده شده و به اهمیت استفاده از این محصولات تاثیرگذار و مفید، پی ببرید.

توجه داشته باشید که این محصولات از 4 برند مختلف و معتبر انتخاب شده و توسط کارشناسان تخصصی فروشگاه اینترنتی روژه از لحاظ قیمت، میزان تاثیرگذاری، درصد فروش و ... مورد بررسی قرار گرفته‌اند و هرکدام با توجه به ویژگی متمایز کننده‌ای که دارند، ارزش خرید بالایی خواهند داشت.


راهنمای جامع خرید بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی را در روژه مگ بخوانید.

 

1- کرم مرطوب‌ کننده پوست خشک صورت اوره ۵درصد + اوسرین

در فرمولاسیون این کرم، از اوره ۵ درصدی استفاده شده است. اوره ماده‌ای است که به طور طبیعی در ساختار پوست وجو‌د دارد اما با افزایش سن، میزان آن در لایه‌های پوست کاهش پیدا می‌کند. این ماده بسیار شگفت‌انگیز دارای خواص نرم کنندگی قوی پوست بوده و می‌تواند به افزایش آب بین سلول‌ها به منظور افزایش کلی کیفیت پوست کمک زیادی کند. اوره همچنین در پوسته ریزی و جداسازی سلول‌های مرده از سطح پوست بسیار موثر است. با فعالیت مدوام اوره در پوست، لایه‌های فرسوده از سطح پوست جدا می‌شوند ‌و در عوض، لایه‌های جدید جایگزین می‌شوند.

  • التیام دهنده، خنک کننده و تسکین دهنده پوست به دلیل داشتن ترکیبات ژل آلوئه‌ورا
  • مناسب پوست‌های بسیار خشک و حساس
  • افزایش رطوبت و نرمی پوست به دلیل داشتن ترکیبات مرطوب کننده مانند گلیسیرین
  • قابلیت جذب سریع بدون ایجاد چربی اضافی
  • فاقد الکل، اسانس، پارابن و رنگ

آبرسان

2- کرم آبرسان و حفظ جوانی پوست الارو

با مصرف کرم پوست هیدرا الارو، افزایش انعطاف پذیری پوست و تقویت عضلات پوست به ویژه در پوست اطراف چشم و پیشانی صورت خواهد گرفت تا این مناطق که بیشتر مستعد چروک پوستی هستند، تقویت گردیده و از ایجاد چروک جلوگیری گردد. آرژنین ، لیپوسمیک ، سویا به کار رفته در کرم آبرسان الارو تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی و رفع پیری پوست دارد. همچنین وجود روغن کنجد و گندم موجب افزایش رطوبت رسانی و تغذیه پوست می گردد. کرم یوست هیدرا الارو بافتی بسیار سبک دارد و خشکی و زبری پوست را از بین می‌برد.

  • آبرسان، افزایش درخشندگی و شفافیت پوست
  • مناسب استفاده برای صورت، گردن و دکلته
  • مناسب انواع پوست حتی پوست‌‌های چرب
  • دارای بافت سبک با جذب سریع
  • افزایش کلاژن ‎سازی پوست

کرم آبرسان و حفظ جوانی پوست الارو (تفاوت آبرسان و مرطوب کننده)

3- کرم مرطوب کننده SPF25 نوتروژینا

کرم مرطوب کننده SPF25 نوتروژینا با قابلیت محافظت در برابر آلودگی و آسیب‌های خارجی یک انتخاب مناسب برای استفاده‌ی روزانه و قبل از آرایش خواهد بود، حجم 50 میلی لیتری این کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب مدت زیادی برای شما باقی خواهند ماند. کرم آبرسان هیدرا بوست سیتی شیلد SPF 25 نوتروژنیا یک همه کاره‌ی مفید برای روزهای شلوغ شما خواهد بود. یک مرطوب کننده صورت باید تمام خشکی‌ها را از بین ببرد و درخشانی خاصی را به پوست صورت اضافه کند اگر به دنبال انتخاب یک محصول برای استفاده‌ی طولانی مدت و بدون هیچ مشکلی هستید از کزم Hydra Boost City Shield نوتروژینا غافل نشوید.

  • آبرسانی پوست به دلیل وجود هیالورونیک اسید
  • حاوی آنتی اکسیدان مانع از آسیب‌های خارجی محیطی به پوست
  • دارای تکنولوژی Helioplex جهت محافظت در برابر آسیب‌های خورشید UVA UVB
  • بدون چربی و ایده‌آل برای قبل از آرایش به عنوان یک پایه میکاپ
  • محافظت از پوست در برابر آسیب‌های سرمایش و گرمایش

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

 

4- کرم آبرسان و مرطوب کننده هویج بادی شاپ

فرمولاسیون این محصول به گونه ای است که حاوی ویتامین A و آنتی اکسیدان بوده  که از التهاب،خشکی و قرمزی پوست جلوگیری کرده و همچنین از پوست در برابر عوامل محیطی و رادیکال های آزاد محافظت کرده و بافت و ساختار ان را به خوبی ترمیم میکند. کرم آبرسان و مرطوب کننده هویج بادی شاپ برای انواع پوست به ویژه پوست هایی که خشک و دهیدراته شده اند مناسب است و بافت سبک و جذب سریعی دارد  و هدف از ساخت آن استفاده از مواد غذایی است که روزانه هدر میروند و از گنجینه ارزشمند آن ها استفاده نمیشود به همین دلیل این لاین بادی شاپ از هویج هایی تهیه شده است که ظاهر زیبایی ندارند و در فروشگاه ها برای فروش استفاده نمیشوند.

  • دارای رایحه کم هویج
  • دارای ترکیبات آبرسان 
  • حاوی ترکیبات ارگانیک
  • بدون تست حیوانی
  • بسته بندی قابل بازیافت

کرم آبرسان

5- کرم آبرسان Vitamin B5 ناک

کرم آبرسان قوی پوست با جذب بسیار بالایی که دارد به سرعت به عمق پوست نفوذ کرده و آبرسانی فوق العاده ای جهت رفع چین و چروک انجام می دهد. این محصول حاوی ویتامین B5 و عصاره آلوئه ورا است که می تواند از پیری زودرس پوست جلوگیری نماید و شادابی را به پوست شما هدیه ذهد. این کرم ابرسان با قیمت متناسبی که دارد می تواند برای کلیه نقاط بدن مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول به دلیل عملکرد بالایی که دارد پوست را آغشته نموده و به آرامی بر روی آن پخش می شود.

  • کرم آبرسان قوی پوست با جذب بسیار سریع
  • حاوی ویتامین B5 و عصاره آلوئه ورا
  • دارای مواد موثر جهت جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • مناسب جهت انواع پوست
  • آبرسانی فوق العاده جهت رفع چین و چروک

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان

6- کرم آبرسان سینت ایوز مدل Renewing

این محصول یک ترمیم کننده و آبرسان قوی است که در کاهش خشکی و زبری پوست بسیار موثر عمل خواهد کرد. همچنین الاستین موجود در کرم آبرسان سینت ایوز مدل Renewing، در کاهش چروک بی نظیر بوده و  با کلاژن هایی که دارد موجب سفتی پوست صورت می شود. جالب است بدانید که فرمولاسیون این کرم آبرسان موجب افزایش حالت ارتجاعی پوست شده و روند پیری زودرس را به تعویق می اندازد. در نظر داشته باشید که محتوایات به کار رفته شده در آن کاملا طبیعی و ضد حساسیت می باشد.

  • کرم مرطوب کننده و آبرسان سینت ایوز سازگار برای انواع پوست
  • ساخته شده از پروتئین کلاژن و گیاهان طبیعی(کمک به نرمی ،رطوبت و صافی پوست)
  • ضد آلرژی
  • مناسب برای آقایان و بانوان
  • مشاهده نتیجه در 7 روز

کرم آبرسان

7- کرم بمب آبرسان کامان حاوی کلاژن

عصاره‌ها و مواد گیاهی به کار رفته شده در این کرم بسیار خوشبو هستند به همبن دلیل پس از هر بار مصرف، رایحه‌ای دلپذیر و بسیار خوشایند را بر روی پوست خود حس خواهی کرد. به دلیل وجود مقادیر زیاد  هیالورونیک اسید در ترکیبات این محصول، به آن بمب آبرسان نیز می‌گویند زیرا هیالورونیک به طور طبیعی دارای خواص آبرسانی طبیعی بوده و می‌تواند بعد از نفوذ به داخل لایه‌های پوستی، نمایی درخشان بر روی پوست ایجاد کند و پوست را ابریشمی و کاملا نرم کند.

  • خاصیت بازسازی کننده و ترمیم کنندگی پوست دست و صورت
  • افزایش اثرات کشسانی و ارتجاعی پوست صورت
  • مرطوب کننده و آبرسان عمیق
  • بدون ایجاد چربی و نمایی براق بر روی پوست
  • مناسب انواع پوست

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

8- کرم مراقبت روزانه از پوست دی دی درمدن

کرم مراقبت روزانه از پوست درمدن با ترکیب فوق العاده همانند ویتامین D در لایه های پوست، بدون نیاز به اشعه UV نور خورشید عمل می نماید. نسل جدیدی از محصولات مراقبت و زیبایی که پوست را از عوامل خارجی روزانه محافظت می نماید و موجب کاهش علائم ظاهری اولیه پیری پوست ( لک های قهوه ای، چین و چروک) می شود. این کرم مناسب انواع پوست، دارای رنگدانه های هوشمند میکروکپسول که قدرت انطباق با رنگ پوست را دارند.

  • مرطوب کننده روز
  • شبه ویتامین D
  • محافظت کننده قوی پوست
  • ضد لک، ضد چروک
  • یکنواخت کننده رنگ پوست

کرم مرطوب کننده

9- کرم مرطوب کننده کیو وی

کرم مرطوب کننده کیو وی محصولی با بافت نرم و سبک با جذب سریع، به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و رطوبت رسانی قوی برای سلولهای پوستی انجام می دهد. این کرم با خاصیت مرطوب کنندگی قوی، تاثیر بسزایی در درمان اگزما، خارش و پسوریازیس ناشی از خشکی پوست بوده و رطوبت پوست را برای مدت طولانی حفظ می نماید. کرم مرطوب کننده کیو وی علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز سلولهای پوستی، با خاصیت ترمیم کنندگی قوی خود، آسیب ها و عوارض پوستی را التایم بخشیده و روند احیا و بازسازی پوست را تسریع می نماید.

  • با خاصیت مرطوب کنندگی قوی
  • ایجاد لایه محافظ بر روی پوست
  • ترمیم و بازسازی آسیب ها
  • فاقد عطر، رنگ و لانولین
  • مناسب برای پوست های خشک و حساس

کرم مرطوب کننده

10- کرم مرطوب کننده صورت و بدن آسترال

این کرم آبرسان و مرطوب کننده برای نرمی و لطافت پوست طراحی شده است و به خوبی می‌تواند نیازهای رطوبتی آنرا به مرور زمان تامین کند. همان طور که به آن اشاره کردیم، حفظ رطوبت پوست یکی از مهم ترین ارکان مراقبت از آن است که باعث حفظ جوانی و شادابی آن خواهد شد و دقیقا به همین دلیل است که استفاده از کرم مرطوب کننده اهمیت زیادی دارد و این عمل را باید در برنامه‌ی روزانه خود قرار دهیم. درباره کرم مرطوب کننده صورت و بدن آسترال نیز باید بگوییم که به واسطه ترکیبات خود، به حفظ حائل طبیعی پوست کمک زیادی خواهد کرد و آن را ترمیم می‌کند

  • قابلیت جذب سریع و آسان
  • دارای گلیسیرین
  • مرطوب کننده و شاداب کننده پوست
  • رایحه شیرین میوه‌های تابستانی
  • حاوی جوجوبا و بادام شیرین

کرم مرطوب کننده صورت و بدن آسترال

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.