تاریخ امروز6 اردیبهشت 1403
ضد آفتاب ضد جوش

راهنمای جامع خرید بهترین ضد آفتاب ضد جوش

بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل پیری زودرس در معرض آفتاب بودن و نور مستقیم خورشید است که با رسیدن فصل گرما و بالا رفتن حساسیت پوست، اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ضد جوش بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و از این رو در این مقاله که یک راهنمای جامع خرید بهترین کرم ضد آفتاب و ضد جوش محسوب می‌شود، شما را از ضرورت استفاده از یک کرم ضد آفتاب ضد جوش مرغوب آگاه کرده، به بررسی مشکلات پوست های حساس و آکنه دار خواهیم پرداخت و به نحوه صحیح مصرف ضد آفتاب ضد جوش اشاره می‌کنیم. از آن‌جایی که لیاقت شما تجربه استفاده از بهترین‌هاست، ما در پایان این مقاله تخصصی 5 عدد از بهترین ضد آفتاب‌های ضد جوش را که براساس میزان محبوبیت، قیمت، آمار فروش و ... لیست شده‌اند را برایتان بررسی خواهیم کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پوست، با استعداد آکنه و جوش

اصولا در بین پوست‌های مختلف، گزینه‌های چرب به علت میزان چربی بیشتر نسبت به دیگر گزینه‌ها، آمار بالاتری در بروز جوش و آکنه دارند. این پوست‌ها ساختاری ضخیم داشته و در نتیجه، منافذ بیشتر و بازتری دارند. غده‌های چربی در این نوع از پوست‌ها، فعالیت زیادی دارند و بیش از حد مجاز، از خودشان چربی ترشح می‌کنند و معمولا به دلیل لایه چربی که در روی خود دارند، همیشه براق به نظر می‌رسند. پوست‌های مستعد جوش و آکنه از پوست‌های خشک مقاوم‌تر بوده و در نتیجه، دیرتر دچار چین و چروک خواهند شد ولی به دلیل این‌که مستعد جذب گرد و غبار هستند، خیلی سریع کثیف شده و توصیه می‌شود چندین مرتبه در روز تمیز شوند.


راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب پوست خشک را از دست ندهید.

آکنه یا جوش چیست؟

این مورد ممکن است در هر سن و سالی اتفاق بیفتد ولی معمولا در دوران بلوغ بیشتر رخ می‌دهد. می‌توان گفت آکنه یک بیماری پوستی مزمن و التهابی است که موجب بروز جوش و لکه در نواحی گردن،سینه، صورت، پشت و شانه می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که این مشکل یک بیماری خطرناک به حساب نمی‌آید ولی به دلیل تاثیر زیادی که در زیبایی افراد داشته، ممکن است برای هر فردی ناخوشایند به نظر برسد و اعتماد به نفس را در افراد کاهش دهد.

آفتاب، دوست یا دشمن پوست‌های آکنه‌ای

خیلی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که 15 الی 20 دقیقه آفتاب ملایم می‌تواند روی پوست جوش‌دار و آکنه‌ای، اثر ضدالتهابی و مفید ایجاد کند ولی اکثر پزشکان اعتقاد دارند تابش آفتاب شدید برای پوست‌های آکنه‌ای، می‌تواند اثر نامطلوبی داشته باشد که در ادامه به بررسی 3 مورد از مهم‌ترین‌های آن خواهیم پرداخت.

- تابش آفتاب شدید، جای جوش و آکنه را تحریک کرده و باعث پررنگ‌تر شدن آن‌ها خواهد شد.

- خشکی ناشی از آفتاب، سلول‌های پوست و لایه خارجی آن‌را از بین برده و سلول‌های مرده‌ای که در پوست باقی می‌مانند، باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه، ایجاد جوش و آکنه خواهند شد.

- یکی دیگر از اثرات مضر خشکی آفتاب برای این پوست‌ها، ترشح بیش از حد چربی است که موجب خواهد شد پوست افراد بعد از حضور در آفتاب، چرب شود.


مقاله جامع راهنمای خرید کرم ضد آفتاب نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.

خصوصیات بهترین ضد آفتاب ضد جوش

مسائلی مانند سن و سال، نوع پوست، محل سکونت و ... در هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هیچ اهمیتی ندارند و همه افراد باید از این محصولات استفاده کنند تا کمترین آسیب را ببینند. این فراورده‌های تاثیرگذار که مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست به خصوص در فصل گرما محسوب می‌شوند با ترکیبات منحصر به فردی که در فرمولاسیون خود دارند، برای محافظت از پوست شما طراحی شده‌اند و به راحتی می‌توانند از شما در برابر موج‌های مضر نور خورشید محافظت کنند. معمولاً ضدآفتاب‌هایی که به‌صورت ژل، فلوئید و یا اسپری هستند سبک‌ترند و نسبت به ضدآفتاب‌های کرمی و قالب کرمی‌شکل می‌توانند انتخاب بهتری برای پوست‌های آکنه‌ای باشند. خیلی اوقات روی این ضدآفتاب‌ها Water base نوشته شده است، به این معنی که این‌ها موادی هستند که بر پایه‌ی آب تشکیل شده‌اند. به این نکته توجه کنید، یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد باید در زمان درمان آکنه به‌ویژه وقتی که از درمان‌های دارویی آکنه و یا درمان‌های موضعی استفاده می‌کنند، این است که باید بدانند پوستشان نسبت به آفتاب حساس‌تر می‌شود و این‌جا هست که لزوم استفاده از ضدآفتاب برای این افراد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند بهترین کرم ضد آفتاب و ضد جوش، باید فاقد چربی یا همان Oil Free باشد که معمولا همه ضد آفتاب‌های زیر 20 درصد چربی، Oil Free محسوب می‌شوند. همچنین، توصیه می‌شود این نوع از ضد آفتاب‌ها، فاکتور ضدجوش یا Non-comedogenic را در فرمولاسیون خود داشته باشند تا هنگام مصرف، باعث بسته شدن منافذ و تشدید جوش‌های زیر پوستی شما نشود. نکته آخر که در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب و ضد جوش بسیار مهم و ضروری است، استفاده از محصولی است که ایجاد کننده حساسیت نبوده و به نوعی Hypoallergenic باشد.

Spf  مناسب

Spf، یک میزان اندازه‌گیری علمی است و درک مشخصی درباره این موضوع ارائه می‌دهد که استفاده از یک ضد آفتاب تا چه میزان باعث کاهش آسیب‌های پوستی خواهد شد. اگر بخواهیم خیلی ساده به آن اشاره کنیم، وقتی روی پوستتان ضد آفتاب زده‌اید، در مقایسه با زمانی که ضد آفتاب نزدید، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا اشعه فرابنفش B به پوست شما نفوذ کند و باعث قرمزی آن شود. برای مثال، اگر آفتاب سوختگی پوست دارای ضد آفتاب، 30 برابر بیشتر از پوست بدون ضد آفتاب طول بکشد، Spf کرم ضد آفتاب برابر 30 خواهد بود. بر این اساس، اگر آفتاب سوختگی پوست حفاظت نشده شما هنگامی که اشعه فرابنفش به آن می‌تابد در مدت زمان 10 دقیقه اتفاق بیفتد، با یک ضد آفتاب که Spf آن برابر 30 است، می‌توانید به مدت 5 ساعت یا 300 دقیقه، از آفتاب سوختگی در امان بمانید.

میزان و زمان استفاده از ضد آفتاب ضد جوش

پاسخ به این سوال باتوجه به تفاوت ترکیبات ضد آفتاب‌ها، متفاوت است ولی معمولا حتی مرغوب‌ترین کرم‌های ضد آفتاب نیز، بیشتر از 4 ساعت روی پوست باقی نمی‌مانند و نیاز به تمدید دارند. جالب است بدانید، ساعات 10 صبح تا 2 بعد از ظهر، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب کاملا ضروری است. میزان درست استفاده از این محصولات نیز، در حدود 30 گرم است و دیگر نکته ضروری این‌که، حدود 15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن ضد آفتاب را به پوستتان بمالید تا بیشترین تاثیر را ببینید.

نحوه صحیح مصرف بهترین کرم ضد آفتاب و ضد جوش

برای افرادی که با مشکل جوش و آکنه سر و کار دارند، توصیه می‌شود ابتدا با یک شوینده ملایم صورت خود را شستشو داده و سپس به اندازه کافی، کرم ضد آفتاب ضد جوش را روی صورت بمالید. همچنین، برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر، می‌توانید بعد از 3 یا 4 ساعت پوستتان را بشویید و دوباره ضد آفتاب خود را تجدید کنید.


مهم‌ترین نکات در انتخاب پاک کننده صورت متناسب با نوع پوست چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره نمودیم، در ادامه قصد داریم 5 عدد از انواع بهترین ضد آفتاب ضد جوش را که توسط کارشناسان تخصصی فروشگاه اینترنتی روژه برگزیده شده‌اند را برایتان معرفی کنیم.

1- لوسیون ضد آفتاب SPF 30 هیدرودرم

این محصول دارای بازتاب‌ دهنده‌ های فیزیکی نور خورشید (تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید) است و می‌ تواند ‌در برابر تمام طول‌ موج‌های پرتوهای ماورای بنفش آفتاب مقاومت کرده و پوست را در برابر خطرات این پرتوها به بهترین شکل ممکن محافظت کند‌‌. این محصول فاقد چربی اضافی است، پس اگر پوستی چرب و یا دارای آکنه دارید، نگران استفاده از این محصول نباشید زیرا پس از مصرف، پوست شما را براق نمی‌کند و چربی اضافه از خود بر جای نمی‌گذارد.

  • تغذیه کننده پوست
  • جلوگیری از آثار مخرب رادیکال‌های آزاد به واسطه‌ی ویتامین E موجود در ترکیبات اصلی خود
  • ضد جوش و آکنه
  • ضد پیری
  • فاقد مواد چربی و جاذب های شیمیایی

کرم ضد آفتاب ضد جوش

2- کرم ضد آفتاب فاقد چربی با پوشش کرم پودر الارو

یکی از مواد تشکیل دهنده این کرم، سیلیون است. سیلیکون‌ها بر روی پوست خاصیت ضد آب ایجاد می‌کنند و  علاوه بر آن می‌توانند در نرم کردن و رطوبت‌ دهی به پوست بسیار موثر عمل نمایند. یکی از فرم‌های پایدار ویتامین C، آسکوربیل پالمیتات است. این نوع ویتامین C می‌تواند مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و رادیکال‌های آزاد شده توسط اشعه UVB خورشید را خنثی کند و از پوست در برابر این تشعشعات محافظت کاملی انجام دهد‌. این محصول برای افرادی که پوستی چرب و آکنه دار دارند توصیه می‌شود.

  • فاقد پارابن و چربی
  • مات کننده پوست صورت پس از هر بار مصرف
  • کنترل کننده عملکرد غدد چربی
  • دارای پوشش بالا معادل پوشش کرم پودر
  • حفظ تنفس طبیعی پوست

 

بهترین ضد آفتاب ضد جوش

3- کرم ضدآفتاب آنتی آکنه SPF 50 اریکه

کرم ضدآفتاب فاقد چربی آنتی آکنه SPF 50 منحصرا برای پوست های چرب و مستعد آکنه با حفاظت بالا در برابر نور خورشید SPF50 طراحی شده است و دارای فیلترهای UVA و UVB با کارایی بالا و طیف گسترده می باشد تا حفاظت را به حداکثر مطلوب برساند. این ضد آفتاب حاوی فیلترهای قوی و موثر Tinosorb M & Avobenzon است. در نتیجه حداکثر محافظت را بدون ایجاد حساسیت برای شما فراهم می‌کنند. این محصول دارای ساختاری سبک است و به دلیل داشتن مواد مرطوب‌کننده و ضد چروک، پوست را نرم و لطیف می‌کند.

  • مناسب پوست‌های بسیار چرب و آکنه‌ای
  • محافظت بسیار بالا در برابر اشعه UVA و UVB
  • حاوی ترکیبات کنترل کننده ترشح چربی پوست
  • حاوی ترکیبات ضدجوش و میکروب زدا
  • دارای خاصیت مات کنندگی و ضد براقی پوست

کرم ضد آفتاب ضد جوش

4- ضد آفتاب کرم پودری و پرایمری سان سیف

این محصول کاور بالا تمامی لک ها و ناهمواری های پوست را کاور می کند و ظاهری یکدست و یکنواخت میدهد. با راهنمای انتخاب رنگ، میتوانید رنگ مورد نظر را مطابق با رنگ پوست خود را انتخاب کنید. رنگ پوست سرد cool (زمینه‌ی پوست صورتی، قرمز و آبی) رنگ پوست طبیعی Natural (ترکیبی از رنگ پوست سرد و گرم) رنگ پوست گرم warm (زمینه‌ی پوست زرد، هلویی و طلایی) برای خرید ضد آفتاب های خوب با تنوع بسیار می توانید از فروشگاه اینترنتی مو تن رو که مدعی به دارا بودن ضمانت اصالت کالا است اقدام به خرید نمایید.

  • مناسب برای انواع پوست
  • دارای 6 تنوع رنگی با پوشش‌دهی بالا
  • زیرساز آرایش و فاقد چربی
  • مات‌کننده 12 ساعته پوست
  • مرطوب‌کننده پوست

بهترین ضد آفتاب

5- فلویید ضد آفتاب فتودرم مکس آکوا بایودرما

فلویید ضد آفتاب فتودرم مکس آکوا بایودرما با استفاده از ویتامین E در فرمولاسیون خود، موجب تسکین التهابات و آفتاب سوختگی های پوست شده و خاصیت ضد التهاب نیز برای پوست دارد. این فلویید با بافت بسیار سبک و مانند آب، و با ساختار فاقد چربی خود به سرعت جذب پوست شده و هیچ گونه اثر چربی و احساس سنگینی بر روی پوست بر جای نمی گذارد. فلویید ضد آفتاب فتودرم مکس آکوا بایودرما چربی و برق ناخوشایند پوست را از بین برده و پوست را مات می نماید. این محصول بسیار مناسب برای پوست های نرمال تا مختلط می باشد.

  • محافظت کننده قوی بواسطه ترکیبات انحصاری
  • حاوی گلیسیرین و دیگر عوامل رطوبت رسان پوست
  • جلوگیری از بروز خشکی بر روی پوست
  • حاوی ویتامین E به عنوان عامل ضد التهاب و تسکین دهنده
  • جلوگیری از بروز لک و آثار پیری زودرس

فلویید ضد آفتاب فتودرم مکس آکوا بایودرما

6- ضد آفتاب رنگی درموبای

ضدافتاب درموبای ترشح غدد چربی پوست را کنترل و تنظیم کرده و پوست های چرب و براق را به طرز منحصر به فردی مات و متعادل می‌کند. کرم ضد آفتاب مینرال رنگی SPF65 درموبای حاوی کرم پودری سبک با توانایی پوشانندگی بالا بوده و ویتامـین E مــوجود در ضد افتاب درموبای، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و آلانتوئین موجود در آن از ایجاد التهاب ناشی از آفتاب سوختگی جلوگیری خواهد کرد. همچنین، این ضد آفتاب حاوی فیلترهای فیزیکی و رنگ طبیعی بوده و از ارزش خرید بالایی برخوردا است.

  • پوشانندگی بالا
  • کنترل کننده ترشح چربی
  • دارای ساختاری سبک
  • بدون ایجاد هیچ گونه اثر براق بر روی پوست
  • مناسب پوست‌های چرب و مستعد آکنه

بهترین ضد آفتاب ضد جوش

7- کرم ضد آفتاب +SPF 50 بدون رنگ سینره

کرم ضد آفتاب SPF50+ بدون رنگ سینره دارای فیلتر اکتوکریلن است. اکتوکریلن یک ترکیب موثر است و ماهیت ضد آفتابی دارد. این ترکیب در واقع یک ترکیب یک ترکیب شیمیایی است، اما هیچ گونه آسیبی به پوست نمی‌رساند و جاذب دو اشعه UVA و UVB است. این ماده ضمن اثر مرطوب کنندگی عمقی خود، پایداری و‌ ماندگاری فیلترهای دیگر شیمیایی درون کرم ضد آفتاب SPF50+ بدون رنگ سینره را افزایش می‌دهد. تینوسرب اس، که یکی از فیلترهای مهم در این محصول به شمار می‌آید از اثرات دو اشعه UVB و UVA بر روی پوست جلوگیری می‌کند و مانع حساسیت و تحریک‌پذیری پوست می‌شود.

  • دارای ویتامین E
  • جذب ‌پذیری مناسب و سازگار با پوست‌های چرب و حساس
  • فاقد چربی و مواد حساسیت‌زا،
  • مستحکم در برابر تعریق و شستشو
  • مناسب برای پوست‌های حساس بزرگسالان و کودکان

 

ضد افتاب ضد جوش

8- کرم ضد آفتاب رنگی ژیورل، بهترین کرم ضد آفتاب و ضد جوش

کرم ضد آفتاب رنگی ژیورل با بهره گیری از عناصر محافظ و مؤثر در دفع مضرات و اثرات سوء اشعه نور خورشید، علاوه بر حداکثر محافظت از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش، از بروز چین و چروک، لک های قهوه ای ناشی از آفتاب سوختگی بر روی پوست و در نهایت سرطان پوست جلوگیری می نماید. فاکتور های محافظتی بکار رفته در ضد آفتاب ضد جوش رنگی عبارتند از: عناصر اکتیو CW که موجب جلوگیری از التهاب، آفتاب سوختگی و ایجاد جوش می شود، ROUMEX تایروستات معدنی که روشن کننده طبیعی پوست بوده و باعث روشن شدن و درمان لک های روی پوست می شود. کنار هم قرار گرفتن فاکتور های محافظتی مؤثر در این محصول علاوه بر اینکه کرم ضد آفتاب ژیورل را به محصولی منحصر به فرد مبدل نموده، شادابی، زیبایی و جوانی پوست را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

  • جلوگیری از التهاب و آفتاب سوختگی
  • ایجاد شادابی و جوانی پوست
  • جلوگیری از بروز چین و چروک
  • پیشگیری از ایجاد لک
  • محافظ در برابر اشعه مضر خورشید

ضد آفتاب

9- کرم ضد آفتاب فاقد چربی ام کیو MQ

کرم ضد آفتاب فاقد چربی ام کیو MQ علاوه بر اینکه بر روی پوست چربی اضافی و احساس سنگینی ایجاد نمیکند، بلکه با ساختار سبک به سرعت جذب پوست شده و از پوست حداکثر محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB را به عمل می آورد. از این رو افراد با پوست های چرب با استفاده از این محصول ضمن محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، شاهد ایجاد تعادل در چربی پوست خود خواهند بود. همچنین این ژل ضد آفتاب برای پوست چرب با استفاده از عوامل مرطوب کننده لطافت و نرمی از دست رفته را به پوست بازگردانده و خاصیت ضد چروک نیز دارد. ضمناً کرم ضد آفتاب فاقد چربی ام کیو MQ در چهار رنگ صورتی، بژ طبیعی، بژ روشن و بدون رنگ موجود می باشد.

  • مناسب برای پوستهای چرب و مستعد جوش و آکنه
  •  خاصیت ضد میکروبی و تنظیم کننده چربی پوست
  • دارای خاصیت پاک‌کنندگی و ضد براقی پوست
  •  مقاوم در برابر تعریق
  • کنترل کننده میزان ترشح چربی پوست

بهترین ضد آفتاب ضد جوش

10- کرم ضد آفتاب ویشی مدل وِلوِتی، بهترین کرم ضد آفتاب و ضد جوش

ضد آفتاب های IDEAL SOLEIL برند ویشی با استفاده از تکنولوژی نانو، موجب جذب سریعتر و نفوذ عمقی به لایه های زیرین پوست شده و به خوبی از سلولهای پوستی در برابر اشعه های فرابنفش نور خورشید محافظت می نماید. کرم ضد آفتاب ویشی مدل وِلوِتی که در این دسته قرار دارد، همانند دیگر ضد آفتاب های ویشی، بالاترین سطح محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB داشته و مانع از نفوذ این اشعه های مضر به سلولهای پوستی می شود. این کرم علاوه بر حفاظت از پوست، با بهره گیری از آب معدنی درمانی ویشی، رطوبت رسانی قوی برای سلولهای پوست انجام داده و بدین ترتیب چین و چروک های پوستی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

  • محافظت بالا در مقابل اشعه UV
  • حاوی عوامل رطوبت رسان
  • بهبود چین و چروک های پوستی
  • رفع التهابات و آسیب های ناشی از خشکی پوست
  • با فاکتور محافظتی SPF50

کرم ضد آفتاب ضد جوش

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.