تاریخ امروز5 اردیبهشت 1403
راه های درمان سلولیت

راه های درمان سلولیت

مشکلات مربوط به پوست حتی اگر در نقاطی باشند که معمولا زیر لباس قرار داشته و کمتر دیده می‌شوند، بازهم آزاردهنده بوده و همه افراد به خصوص بانوان همیشه سعی می‌کنند آنها را به هر نحوی که شده برطرف کنند. سلولیت یکی از همین مشکلات یا به اصطلاح ناهمواری‌های پوستی است که در خیلی از افراد دیده شده و به دلیل ظاهر نامناسبی که دارد، زیبایی پوست آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر جزو افرادی هستید که دچار این مشکل شده‌اید و به دنبال راه حلی اساسی و البته بدون دردسر برای حل آن می‌گردید، در این مقاله ما را همراهی کنید تا مشکلتان حل شود و همچنین به صورت کلی با سلولیت و انواع آن آشنا شوید.

در پایان نیز یکی  از بهترین کرم های ضد سلولیت را برایتان معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز بهترین انتخاب را داشته باشید.

سلولیت چیست؟

قبل از اینکه راه های درمان سلولیت را بررسی کنیم، می‌خواهیم درباره ماهیت و شکل آن برایتان بگوییم. احتمالا شاهد پوست هایی در نواحی بدن خود و یا دیگران بوده اید که به صورت برآمدگی و تورفتگی های کوچک هستند و تشابه بسیار نزدیکی به پوست پرتغال پیدا کرده اند. این پدیده در هر ناحیه از بدن را سلولیت می نامند. سلولیت (Cellulitis) در واقع همان تجمع بافت چربی در نواحی خاصی از بدن مانند ران پا و قسمت های تحتانی بدن می باشد و از لحاظ فیزیولوژیکی هیچگونه تفاوتی با دیگر چربی های انباشته شده در بدن ندارد. بسیاری از متخصصان عقیده دارند که سلولیت یک نوع چربی بسیار مقاوم است که فقط در زیر پوست قرار دارد و از بافت همبند بیرون زده است.

علت ایجاد سلولیت

سلولیت بیش از 90 درصد از زنان بالای 30 سال را تحت تاثیر قرار داده و از عوامل متعددی از جمله موارد زیر ناشی می‌شود:

ژنتیک: اگر مادرتان سلولیت داشته باشد، احتمال خیلی زیاد شما هم به آن مبتلا خواهید بود.

هورمون ها: استروژن سبب تشدید و تقویت سلولیت می شود زیرا این هورمون بدن را تشویق کرده تا چربی را تولید و ذخیره کند.

رژیم غذایی: اگر بیش از حد از کربوهیدرات، چربی یا نمک استفاده کنید، اما برایتان مصرف کردن فیبر سخت باشد، احتمال دارد که زیر پوستتان سلولیت ایجاد شود.

عوامل سبک زندگی: عدم فعالیت بدنی و سیگار کشیدن می تواند شما را به سلولیت نزدیک تر کند.

لباس نامناسب: محدودیت در جریان خون ممکن است به تشکیل سلولیت کمک کند. برای مثال پوشیدن مداوم شلوار جین و ساق شلواری می تواند سلولیت را تشدید کند.

جالب است بدانید برخی از زنان نیز تصور می کنند که سلولیت دارند، در حالی که این طور نیست. این زنان در واقع شل شدگی و افتادگی پوست دارند نه سلولیت. این افتادگی پوست معمولا بر روی کناره های ران ایجاد می شده و خطوط ایجاد شده در افتادگی پوست تمایل دارد به سلولیت شبیه باشند، اما این افتادگی سلولیت نیست و برای تشخیص دقیق‌تر آن بهتر است به متخصصان پوستی مراجعه کنند.


پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله همه چیز درباره کرم ترمیم کننده زخم بزنید.

بیشتر در کدام قسمت از بدن ایجاد می‌شود؟

سلولیت یک نوع چربی مقاوم است که فقط در زیر پوست قرار دارد و از بافت همبند بیرون زده است. به عبارت ساده، فرورفتگی پوستی است که ممکن است در هرجایی از بدن باشد ولی بیشتر در نواحی تحتانی بدن مانند بین زانو، باسن، کفل، مفصل و بین ران ها، شکم و شانه ها قابل مشاهده خواهد بود..

سلولیت در چه سنی خود را نشان خواهد داد؟

این عارضه معمولا بعد از بلوغ اتفاق می افتد و هر کسی می تواند صرف نظر از وزن و یا اندازه بدنش، به دلیل وراثت به این عارضه مبتلا شود.

چرا ظاهر سلولیت به شکل تورفتگی و برآمدگی است؟

بدون شک یکی از مشکلات اصلی سلولیت ها ظاهر نامناسبی است که به شکل تورفتگی و برآمدگی و یا به اصطلاح به شکل پوست پرتغال ظاهر می شود که دلیل اصلی آن رشد و انباشتگی نامنظم بافت چربی در زیر پوست می باشد. بافت چربی به مانند کیسه های چربی در نواحی تورفتگی بافت و عضلات بدن شروع به تجمع کرده و شاید در روزهای اول قابل مشاهده نباشد اما بعد از مدتی که افزایش وزن و یا جمع شدن پوست در بدن صورت بگیرد، این تجمع بافت چربی خود را نمایان خواهد کرد و به دلیل اینکه نظم و پیوستگی خاصی را در حین تجمع نداشته، آنرا به صورت تورفتگی و بیرون زدگی خواهیم دید.

انواع سلولیت

سلولیت ها به دو گونه سفت که با تراکم بالاتری هستند و شل که بافت نرم دارند تقسیم بندی شده و به این نکته توجه داشته باشید که به لحاظ فیزیولوژیکی با هم تفاوتی ندارند.

سلولیت متراکم و سفت : از مشخصات ظاهری آن می‌توان گفت که به راحتی با انگشتان قابل لمس و گرفتن نیستند چرا که در بین عضلات چسبیده و متراکم شده اند و اغلب در بین افراد نوجوان و جوان دیده می‌شود. سلولیت نرم و شل : این گونه سلولیت برعکس سلولیت های متراکم و سفت، وابستگی خاصی به عضلات نداشته و به راحتی قابل لمس و جابجایی بوده و در مرحله حادتر از پوست آویزان شده اند. این مورد بیشتر در افرادی که به سرعت مرحله لاغری را انجام داده اند و هیچکونه تحرکی نداشته اند دیده می شود.

راه های درمان سلولیت

امیدواریم تا اینجای مطلب با این عارضه پوستی و انواع آن آشنا شده باشید. حال وقت آن رسیده تا شما را با مهم‌ترین موضوع این مجله یعنی راه های درمان سلولیت آشنا نمائیم. توجه داشته باشید که برخی از راه های درمان سلولیت که به آنها اشاره خواهیم کرد باتوجه به تاثیرگذاری کم و زیادشان و مدت زمان درمان، عوارض خاص خود را به همراه خواهند داشت و به همین دلیل در پایان این تیتر، یکی از بهترین و موثرترین راه های درمان سلولیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بدون کمترین آسیب بتوانید مشکلتان را حل کنید.

استفاده از پودر قهوه: شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی استفاده از پودر قهوه به عنوان یک لایه بردار، به خوبی سلول های مرده پوست را از بین برده و رشد سلول های جدید را تشویق می‌کند و  در نتیجه باعث سفتی پوست خواهد شد. شما می‌توانید پودر قهوه را به تنهایی استفاده کنید و یا آن را با روغن نارگیل، روغن زیتون یا شکر مخلوط کنید. قهوه را به مدت چند دقیقه روی ناحیه دارای سلولیت به آرامی بمالید. به علاوه می توانید مخلوط تهیه شده را به مدت 10 دقیقه بگذارید روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. پودر قهوه برآمدگی های پوست را کاهش می‌دهد، گردش خون را تحریک کرده و جریان لنف را بهبود می‌بخشد. بنابراین اگر به دنبال روش های طبیعی هستید، مصرف پودر قهوه یکی از بهترین راه های درمان سلولیت است.

امگا 3 مصرف کنید: مصرف چربی های ناسالم و غیر مفید منجر به عدم تعادل اسیدهای چرب در بدن می شود که وجود این مواد برای لطافت و نرمی پوست ضروری است. براساس تحقیقات انجام شده، مصرف اسیدهای چرب امگا 3 به میزان کافی و ویتامین های چرب محلول، به درمان سلولیت به مرور زمان کمک خواهدن کرد.. به علاوه امگا 3 و ویتامین های چرب محلول در آب، برای سایر عملکردهای بدن مهم هستند. بنابراین اگر دچار این مشکل هستید، بدون نگرانی می‌توانید اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید.

درمان با جراحی(روشی که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود)

جراحی، یکی دیگر از راه های درمان سلولیت است که البته انجام آن پیشنهاد نمی‌شود. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها برای درمان سلولیت به روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن، رو می آورند. لیپوساکشن یک فرایند جراحی است و مانند بسیاری از جراحی های دیگر دارای خطرات و عوارضی است. یکی از مهم ترین عوارض درمان سلولیت با لیپوساکشن التهاب و کبودی است که به مرور زمان برطرف می شود، اما عوارض جدی تری به دنبال دارد که به ترتیب زیر است:

جراحی همراه با بیهوشی کامل انجام شده که بیهوشی به خودی خود عوارض زیادی دارد.

خطر بروز آریتمی قلبی در زمان جراحی وجود دارد

عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای مختلف لیپوساکشن وجود دارد زیرا این عمل یک روش تهاجمی است که برای درمان سلولیت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


همراهان محترم مجله زیبایی روژه، برای سلامت حداکثری پوستتان، مقاله مهم ترین نکات مراقبت از پوست در فصل بهار چیست؟ را مطالعه کنید.

 

دستگاه‌های درمان سلولیت

علاوه بر موارد گفته شده، استفاده از دستگاه‌های دستی یکی دیگر از راه های درمان سلولیت است که به آنها اشاره کرده‌ایم.

سلفینا: یک دستگاه دستی است که حداقل تهاجم را دارد و برای استفاده در مطب پزشکان ارائه شده است. این دستگاه از لحاظ بالینی برای درمان سلولیت کاربرد دارد. در این روش تیغه‌ای به اندازه سوزن زیر پوست وارد خواهد شد و نوارهای فیبری مسئول سلولیت را آزاد می کند. قبل از انجام این درمان از بی حسی موضعی استفاده می شود. این درمان کمتر از یک ساعت طول می کشد و بدون برش روی پوست انجام خواهد شد. نتایج حاصل از این روش را می توان در عرض 3 روز مشاهده کرد. این درمان می تواند حدود دو سال ظاهر سلولیت را بهبود دهد. زیرا باند های جدا شده تمایل دارند که دوباره به همان شکل قبلی به هم متصل شده و تشکیل سلولیت دهند.

دستگاه اندرمولوژی: یک دستگاه دستی حاوی غلطک و یک خلاء است که به کمک این دستگاه پوست ماساژ داده می شود. این ماساژ باعث کاهش ظاهر سلولیت و بهبود گردش خون می‌شود. در این روش متابولیسم سلول های چربی مجددا فعال شده و بدن خودش چربی ها را از بین می برد. این روش اغلب پس از لیپوساکشن برای خنثی کردن ظاهر منطقه تحت درمان و به حداکثر رساندن نتایج استفاده می شود. جلسات درمان نیز حدود 45 دقیقه طول می کشد.

Vaser Shape: ترکیبی از سونوگرافی و ماساژ درمانی است که به طور موقت باعث کاهش ظاهر سلولیت می شود. نتایج این روش بلافاصله پس از اولین درمان دیده می شود. اما معمولا برای رسیدن به نتایج مطلوب حداقل پنج جلسه زمان نیاز است. معمولا این روش نیز پس از لیپوساکشن برای کاهش زخم و صاف کردن بیشتر پوست استفاده می شود. این روش با ایجاد ماساژ با سنگ گرم روی بافت چربی باعث بهبود گردش خون می شود.

نکته: موارد گفته شده هرکدام باتوجه به نوع عملکردی که دارند، می‌توانند تاثیرگذار باشند اما همه این موارد موقت بوده و علاوه بر این باتوجه به هزینه‎‌های گزافی که به همراه دارند، شاید زیاد منطقی به نظر نرسند. به همین دلیل قصد داریم بهترین و منطقی‌ترین روش درمان سلولیت را به شما عزیزان معرفی کنیم. استفاده و مصرف دوره‌ای کرم و سرم‌های درمان سلولیت، جزو کم هزینه ترین و تاثیرگذارترین راه های درمان سلولیت است که طبق آمار برای بیشتر افرادی که با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند، مفید بوده و به آنها کمک نموده تا مشکل خود را به میزان قابل توجهی حل کنند. بنابراین در پایان این مقاله تخصصی ما یکی از بهترین سرم و کرم‌های درمان سلولیت را برایتان معرفی خواهیم کرد.

بهترین کرم ضد سلولیت به انتخاب روژه

کرم استرچ مارک بدن دکتر مورد: کرم رفع سلولیت و استرچ مارک دکتر مورد حاوی ترکیبات مغذی نظیر: عصاره گیاهان طبیعی، علف ببر، ویتامین C برای افزایش سفتی و خاصیت الاستیسیته پوست، و فلفل قرمز برای افزایش سرعت جذب محصول بوده و وجود این ترکیبات در این محصول باعث تأثیر هر چه بیشتر آن شده و با جذب سریع و نفوذ به لایه های عمقی پوست سبب بهبود قوام پوست، رفع افتادگی و استرچ مارک های ایجاد شده می شود. توجه داشته باشید که مصرف این کرم یکی از بهترین راه های درمان سلولیت است که توسط پزشکان زیادی تجویز می‌شود.

کرم ضد سلولیت

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.