تاریخ امروز10 فروردین 1403

روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

پاک کردن آرایش صورت به طور روزانه، بخش مهمی از برنامه مراقبت از پوست شماست، اما استفاده از پاک کننده آرایش اشتباه می‌تواند آسیب زیادی به پوست شما بزند به طوریکه گاهی جبران این اشتباه بسیار سخت و پرهزینه است. بنابراین انتخاب نوع پاک کننده آرایش صورت متناسب با نوع پوست شما، انتخاب پاک کننده آرایش چشم مناسب و اجتناب از برخی ترکیبات و مواد خاص می‌تواند به شما کمک کند  پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

انتخاب پاک کننده آرایش متناسب با نوع پوست

  1. اگر پوست چربی دارید، از اسید سالیسیلیک استفاده کنید. اگر پوست شما چرب یا ترکیبی است یک پاک کننده آرایش را انتخاب کنید که اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید داشته باشد. هر دوی این مواد تشکیل دهنده کمک می‌کنند تا چربی بیش از حد پوست از بین برود.
  2. از فوم پاک کننده برای پوست خشک استفاده کنید. ماساژ این نوع محصولات بر روی پوست خشک رطوبت لازم را به پوست شما میرساند.
  3. از پاک کننده آرایش بدون روغن استفاده کنید. اگر شما نگران این موضوع هستند که پاک کننده آرایش باعث انسداد منافذ پوستتان شود، یک محصول بدون روغن را امتحان کنید. این نوع از محصولات ملایمتر هستند و به یاد داشته باشید که شاید لازم باشد دو یا سه بار با این نوع پاک کننده، صورت خود را تمیز کنید. پاک کننده های آرایشی بدون روغن برای انواع مختلف پوست مناسب هستند، بنابراین بدون توجه به نوع پوستتان، می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  4. برای پوست حساس کرم امولسیون را انتخاب کنید و حتی الامکان از فوم پاک کننده دوری کنید. در عوض، یک کرم پاک کننده آرایش را  برروی پوست خود ماساژ داده و کمی بعد آن را بشویید.
  5. صورت خود را پس از استفاده از این محصولات با آب بشویید تا مواد شیمیایی موجود در آنها نیز از روی پوست شما پاک شوند . بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید می‌‎توانید از محصول شستشوی روزانه خود استفاده کنید.

برای دستیابی به زیبایی حداکثری، با 15 روش برای زیبایی پوست صورت آشنا شوید.

روش صحیح پاک کردن آرایش چشم

پاک کننده آرایش چشم

  1. برای پاک کردن آرایش چشم خود از فوم اجتناب کنید. استفاده از پاک کننده صورت به خصوص فوم‌ها برای چشم، کار درستی نیست زیرا پوست اطراف چشم بسیار حساس است و آنها به راحتی می‌توانند داخل چشم شما بروند که احتمالا باعث می‌شد چشمان خود را بمالید که نتیجه همه اینها، آسیب بیشتر به چشم است.
  2. میسلار واتر را امتحان کنید. نوعی پاک کننده که از ترکیب آب با مواد معدنی و مولکولهای روغن تشکیل شده و آلودگی را جذب می‌کنند. البته شاید شما برای پاک کردن مواد آرایشی ضد آب مجبور شوید دو یا سه بار از این محصولات استفاده کنید.
  3. از یک پاک کننده بر پایه روغن استفاده کنید. از آنجایی که لوازم آرایشی چشم به ویژه ریمل مژه و ابرو و خط چشم معمولا ضد آب هستند، پاک کننده آرایش بر پایه آب همیشه کارایی لازم را ندارند بنابراین سعی کنید یک پاک کننده آرایش بر پایه روغن به کار گیرید تا راحتتر و سریعتر این کار را انجام دهید.
  4. آرایش چشم خود را به آرامی پاک کنید. پلکها و مژه‌ها را نمالید و به ناحیه بسیار حساس زیر چشمانتان دست نزنید. در عوض، مقدار کمی از پاک کننده آرایش را به یک پنبه یا پد مخصوص این کار بمالید و اجازه دهید برای یک یا دو دقیقه روی مژه و پلک شما بماند سپس آرام آرایش خود را پاک کنید.

همراهان عزیز مجله زیبایی روژه، توصیه‌هایی برای داشتن دستان زیبا و جوان را مطالعه کنید.

پاک کردن آرایش صورت

از ترکیبات آسیب زا دوری کنید.

  1. از پاک کننده های آرایش بر مبنای الکل اجتناب کنید. الکل یکی از مواد اصلی در ترکیبات بسیاری از این محصولات است زیرا می‌تواند از پس ترکیبات شیمیایی سخت بسیاری از لوازم آرایشی برآید. با این حال، مصرف منظم آنها می‌تواند به پوست آسیب برساند، بنابراین از آنها دوری کنید.
  2. از پاک کننده های غیر متعارف استفاده نکنید. برخی از وب سایت ها پیشنهاد استفاده از پاک کننده‌های آرایشی غیر متعارفی مانند روغن یا شامپو بچه را می‌دهند. این امر به شما کمک می کند تا از محصولاتی که الکل دارند دور بمانید اما آنها می‌توانند منافذ پوست شما را نیز مسدود کنند بنابراین انتخاب درستی به نظر نمی‎‌رسند.
  3. اجتناب از عطرها و مواد نگهدارنده نیز امری ضروری است. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایش از عطرها و رایحه‌های دلپذیر در محصولات خود استفاده می‌کنند تا محصولات را برای مصرف‌کنندگان جذاب تر کرده و آنها را به خرید تشویق کنند. با این حال، اگر پوستی حساس و مستعد به انواع آلرژی دارید، عطرها واقعا می‎توانند پوست شما را تحریک کنند. بنابراین تا می‌توانید از آنها اجتناب کنید. اگر پوست شما مبتلا به آکنه هست و یا به تازگی درمان آکنه را به اتمام رسانده‌اید نیز سراغ این دسته از پاک کننده ‌ها نروید. و در پایان اگر هیچ یک از این مشکلات را ندارید و از پوست سالمی برخوردارید میتوانید این محصولات را در انتخابهای خود داشته باشید اما هر چه کمتر سراغ آنها بروید بهتر است.
برای مشاهده بهترین آرایش پاک کن ها برای چشم، مطلب پاک کننده آرایش چشم مناسب بخرید را مطالعه کنید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.