تاریخ امروز10 فروردین 1403

روش‌های درمان آکنه بدن

آکنه صورت می‌تواند آزاردهنده باشد و اعتماد به نفس افراد را کم می‌کند اما برخی از افراد نیز با جوش و آکنه در قسمت گردن، قفسه سینه و پشت دست و پنجه نرم می‌کنند. حتی به نظر می‌رسد آکنه بدن به علل نامعلومی در مقابل درمان مقاوم‌تر است و مقدار زیادی زمان میبرد تا از بین بروند.

قطعا راه‌هایی برای کنترل آکنه بدن وجود دارد اما تنها با دنبال کردن توصیه های علمی به اثبات رسیده این امر محقق می‌شود. ما قطعا نمیخواهیم شما از محصولات با فرمول و ترکیبات ضعیف و ناکارامد استفاده کنید یا باعث حادتر شدن این معضل پوستی شویم  بنابراین سعی می‌کنیم در این مطلب با توصیه‌ها و راهنمایی های مفید و علمی به شما در داشتن پوستی واضح، نرم و صاف کمک کنیم.


اگر قصد خرید ضد آفتاب را دارید، قبل از آن مقاله بایدها و نبایدهای ترکیبات ضد آفتاب را مطالعه کنید.

درمان آکنه بدن

قبل از هر چیز دیگر، یک نکته مهم را باید بدانید. تحقیقات در مورد آکنه بدن به این نتیجه رسیده محصولات و فرمولهایی که برای درمان آکنه بدن نیاز است هیچ تفاوتی با محصولات درمانی آکنه صورت ندارد.درست است که انواع مختلفی از جوش وجود دارد، اما همان موادی که در درمان جوش صورت موثرند برای بدن شما هم مورد نیاز است.

اصول اولیه برای برنده شدن در جنگ علیه آکنه بدن به این ترتیب است:

  • تمیز کردن پوست به آرامی و بدون صابون! اولین گام در جهت بهبود پوست استفاده از یک پاک کننده ملایم بر پایه آب است. شستشوی بدن با شوینده بدون عطر، بدون روغن و حاوی مرطوب کننده مانند کره شیا یک قدم بسیار مهم است.صابون ها و شوینده‌های صابونی غالبا برای پوستهای حساس مناسب نیستند. این محصولات معمولا پوست را خشک میکنند که این مساله برای جوشها خوب نیست و حتی باعث بدتر شدن اوضاع هم می‌شود. علاوه بر این، صابون ماهیت قلیایی دارد (در حالیکه پوست به طور طبیعی اسیدی است)، و این مساله بدین معنی است که صابون می‌تواند پوست را به طور غیرطبیعی خشک کند و به تدریج به سطح پوست آسیب میرساند.
  • هر روز از محصولات لایه بردار BHA استفاده کنید. محصولات لایه بردار حاوی BHA که فرمول حرفه‌ای و تخصصی مناسبی دارند به طور قابل توجهی برای درمان آکنه بدن مناسب هستند! BHA به عنوان بتا هیدروکسی اسید شناخته می شود و بر روی لیبل محصولات آرایشی بهداشتی تحت عنوان اسید سالیسیلیک ذکر می‌شود. این ماده با تمیز کردن منافذ پوست، متعادل سازی چربی پوست و کاهش قرمزی پوست روند درمان آکنه را سریع تر میکند. شما می‌توانید از محصولات ضد آکنه و لایه بردار حاوی در فرم مایع استفاده کنید و با استفاده از یک پنبه آن را به نواحی مبتلا به آکنه بمالید. اگر دسترسی به قسمتهایی از بدنتان مانند پشت مشکل است که از اسپری های حاوی استفاده کنید!
  • از محصولات حاوی عنصر ضد آکنه طلایی یعنی بنزوئیل پراکسید استفاده کنید. بنزوئیل پراکسید یک عنصر ضد آکنه بسیار موثر است. برای کسب بهترین نتایج در هنگام استفاده برای نواحی بزرگتری از بدن، لوسیون‌هایی که حاوی 2.5 تا 5 درصد بنزویل پراکسید هستند را انتخاب کنید. لوسیونها بسیار سبک و ملایم هستند و سریع جذب می شوند، به همین دلیل آنها را پیشنهاد میکنیم. این محصولات را طبق برنامه و به طور مداوم استفاده کنید نه فقط هنگامی که دچار حمله ناگهانی آکنه ها میشوید. به این ترتیب نتایج بهتری میگیرید.
  • کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید! اشعات مضر نور خورشید موادی را در سطح پوست افزایش می‌دهد که می‌توانند آکنه را بدتر کنند. به همین دلیل محافظت روزانه پوست در مقابل نور خورشید روز با استفاده از کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر دارای اهمیت زیادی است. انجام این کار کمک خواهد کرد که پوست به روش های متعدد بهبود یابد و برای مدت طولانیتری جوان و شاداب بماند.

اگر دچار معضل ترک پا شده‌اید، مقاله همه چیز درباره ترک پا بهترین راهنما و کمک برای شماست.

آنچه که آکنه بدن را شدیدتر می‌کند

فراتر از اصول ذکر شده در مورد مراقبت از پوست در مقابل آکنه بدن، اشتباهات رایجی وجود دارد که می‌تواند اوضاع آکنه بدن شما را بدتر کند. در اینجا چند مورد را با هم مرور می‌کنیم:

  • نرم کننده مو: ترکیبات و فرمول های بسیاری از ماسک ها و نرم کننده‌های مو به گونه‌ای است که اگر به طور کامل شسته نشوند، می‌توانند هنگام تماس با بدن منافذ بر روی پشت، گردن و قفسه سینه را مسدود کنند. اطمینان حاصل کنید که این مواد به خوبی از روی بدن و موهای شما تمیز شده‌اند و حتما در مرحله آخر دوش گرفتن خود، بدن خود را کاملا آبکشی کنید.
  • تمرین کردن و ورزش: به محض اینکه ورزش روزانه خود را به پایان رساندید، به حمام بروید و از یک پاک کننده ملایم بدن استفاده کنید. عرق با چربی پوست ترکیب شده و در تماس با لباسهای ورزشی تبدیل به محیطی ایده آل برای رشد باکتریها و ایجاد جوش و آکنه میشود،. بنابراین پاک کردن آن در اسرع وقت پس از تمرین و ورزش روزانه خطر آکنه بدن را کاهش می‌دهد.
  • اسکراب بدن یا لیف شما: واقعیت این است که خود اسکراب ها و لیف‌ها باعث آکنه بدن نمی‌شوند اما نکته ای که باید بدانید این است که آکنه‌ها با اسکراب یا لیف کشیدن از بین نمیروند، بلکه حتی ممکن است در اثر این عمل سایشی قرمزتر شوند و یا دیرتر بهبود پیدا کنند.
  • ملحفه‌های رختخواب : بر خلاف تصور عامه مردم باکتریهای مولد جوش و آکنه در هوا زندگی نمیکنند که بخواهند در ملحفه‌های رختخواب تکثیر شوند و آکنه را بدتر کنند. اما شستن منظم آنها میتواند از حادتر شدن مشکل آکنه بدن جلوگیری کند اما به رفع آن هم لزوما کمکی نخواهد کرد.

راه‌های درمان منافذ باز پوست، بهترین مقاله برای کسانی که می‌خواهند از شر جوش‌های صورت راحت شوند.

با پیروی از نکات بالا و اجتناب از عادتهایی که باعث بدتر شدن آکنه بدن می‌شود، شما می‌توانید پوست پاک، صاف و ملایمی داشته باشید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.