تاریخ امروز6 اردیبهشت 1403
فواید کرم موبر

فواید و معایب استفاده از کرم موبر

به موهایی که ضخیم و تیره رنگ هستند، مو های زائد گفته می شود. این مو ها در نواحی خاصی از بدن مانند صورت، گلو، سینه ، چانه و اطراف ناف روییده می شود. این مو ها با موهایی که در قسمت های دیگر بدن روییده می شود بسیار متفاوت است و ممکن است مشکلاتی را برای خانم ها به وجود آورد. در این میان، یک راه حل عالی و راحت برای حل این مشکلات وجود دارد. کرم های موبر محصولاتی هستند که برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت زنان و مردان در حداقل زمان ممکن استفاده می شود. امروزه طیف گسترده ای از کرم های موبر در برند ها و مدل های متنوع در بازار موجود است. این کرم ها در قالب لوسیون ها، ژل ها و اسپری در دسترس افراد قرار دارد که به دلیل سهولت در استفاده از آن، نظرات گوناگونی را به خود جلب کرده است. فواید و معایب کرم موبر بسیار است که در این مقاله به بررسی و تحلیل این موارد می پردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کارکرد کرم های موبر چگونه است؟

مهم ترین بخش ساختار مو را ماده ای پروتئینی به نام کراتین تشکیل می دهد که حجم زیادی از فیبر مو را شامل می شود و در ایجاد قدرت مو نقش اساسی ایفا می کند. ترکیبات اصلی این کرم ها از کلسیم هیدروکساید و هیدروکسید سدیم تیوگلیکولات تشکیل شده است که سبب شکسته شدن کراتین مو و مو زدایی می شود اما قابل توجه است که در این مرحله ریشه موها از بین نمی رود. لازم به ذکر است که این نوع کرم ها حتما باید روی پوست خشک و تمیز استفاده شود.

فواید کرم موبر

کرم های موبر چه مزایایی دارد؟

از فواید کرم موبر می توان به موارد زیادی اشاره کرد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • کرم های موبر باعث صافی پوست می شود.

یکی از مهم ترین فواید کرم موبر، صافی و لطافت پوست است. برای رفع موهای زائد روش های مختلفی مانند استفاده از ژیلت، وکس، اپیلاسیون و لیزر وجود دارد اما این روش ها ممکن است التهاب و قرمزی پوست را به همراه داشته باشد. کرم های موبر برای افرادی که  پوست حساس تری دارند، روش بی ضرر تری به شمار می رود و می تواند سطح پوست را صاف و نرم کند.

  • استفاده از کرم موبر آسان است.

از دیگر فواید کرم موبر می توان به سهولت استفاده آن اشاره کرد. کرم های موبر روش های استفاده آسانی دارند.دستورالعمل های لازم  برای انجام رفع موهای زائد در جعبه قرار گرفته است. تنها لازم است پوست خود را خشک و تمیز کنید و طبق دستورالعمل ها مرحله به مرحله پیش بروید.

استفاده از این محصول مقرون به صرفه است.

از فواید کرم موبر نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد می توان به قیمت مناسب این محصول اشاره کرد. این محصول در قیمت ها و انواع گوناگونی در داروخانه ها و فروشگاه ها موجود است. برخلاف تیغ ها و نوار های وکس که یکبار مصرف هستند و پس از استفاده باید دور ریخته شوند، از این کرم ها می توانید به مدت چند ماه براساس نیاز خود استفاده کنید.

با این روش موهای زائد به مدت طولانی رشد نمی کند.

نتایج حاصل از این محصول در مقایسه با روش هایی مثل استفاده از ژیلت به مراتب طولانی تر خواهد بود. بنابراین ، صرفه جویی در زمان از مهم ترین فواید کرم موبر است که می تواند برای ماه ها شما را از شر موهای زائد خلاص کند.

فواید کرم موبر

این روش یک روش مو زدایی بدون درد است.

یکی از دیگر فواید کرم موبر که توانسته این محصول را برای مشتری محبوب کند، بدون درد بودن این روش است. افراد در استفاده از این محصول متحمل هیچ گونه درد و ناخوشایندی نخواهند شد اما روش هایی مانند لیزر ،وکس و اپیلاسیون با درد همراه هستند و ممکن است پوست دچار التهاب و قرمزی شود.

استفاده از این روش ضخامت مو را کم می کند.

هر چه از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود به مدت طولانی تر استفاده کنید، ضخامت موهای شما کمتر می شوند. این امر سبب می شود زمان رویش مجدد مو به تاخیر بیافتد. از این رو، با گذشت زمان نه تنها موهای بدن نازک تر می شود بلکه مدت زمان طولانی تری برای رویش مجدد مو نیاز است.

 استفاده از کرم موبر چه مضراتی دارد؟

هر محصول آرایشی بهداشتی جدا از فوایدی که دارد، برای مصرف کننده مضراتی  را نیز به همراه دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • ممکن است پوست صورت شما به این محصول واکنش نشان دهد.

یکی از معایب کرم موبرعوارض ترکیبات شیمیایی استفاده شده در آن است . این محصول از مواد شیمیایی ساخته شده است و ممکن است در برخی از پوست های حساس، باعث حساسیت  شود. سوزش ، تاول، لکه شدن پوست، خارش و پوسته پوسته شدن از دیگر معایب  استفاده از این محصول است. بنابراین، قبل از استفاده از آن حتما مقدار کمی را روی پوست خود تست کنید. علاوه بر این، این محصول گاها می تواند باعث خشکی و حساسیت پوست شود که پس از استفاده از آن حتما باید پوست خود را مرطوب نگه دارید . در این حالت باید از مرطوب کننده و آبرسان متناسب با پوست خود استفاده کنید و خشکی پوست را درمان کنید.

  • این محصول بوی بدی دارد.

تقریبا تمام افرادی که از این محصول استفاده می کنند از بوی بد آن شکایت دارند. امروزه انواع عطری و بدون بو این محصول در بازار موجود است، با این حال بوی بد این محصول در فضای بسته غیرقابل تحمل است.

هنگام استفاده از آن حتما احتیاط را رعایت کنید.

اگر از کرم های موبر به منظور از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می کنید باید دقت لازم را داشته باشید تا این ماده شیمیایی وارد چشم یا سایر نقاط حساس نشود. در برخی موارد به دلیل عدم رعایت دستور العمل ها نیازمند مراقبت های پزشکی خواهید بود. در صورت بروز هرگونه مشکل حتما به مراکز پزشکی مراجعه کنید.

از کرم موبر به صورت مداوم استفاده نکنید.

یکی از مهم ترین معایب کرم موبر حساس شدن پوست است. به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند از این محصول به صورت مداوم استفاده نکنید. همچنین در برخی موارد، وجود مواد شیمیایی  موجود در این محصول می تواند باعث تیرگی برخی از نواحی پوست شود.

روش استفاده از کرم موبر

ابتدا این کرم را با کاردکی که در بسته بندی محصول موجود است بردارید، سپس بر روی تمام قسمت های پوست بمالید و بعد از 5 دقیقه کرم را با کاردک از پوست خود جدا کنید. در نهایت پوست را با آب فراوان بشویید. در این حالت اگر موهای بدن به صورت کامل جدا نشده اند بهتر است چند دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب سرد بشویید . به هیچ عنوان از این کرم در نواحی بریدگی استفاده نکنید زیرا به دلیل وجود مواد شیمیایی می تواند باعث تحریک و عفونت زخم شود.

سخن آخر

هر محصول آرایشی بهداشتی جدا از مزایایی که برای مشتری به همراه دارد، تعدادی معایب هم دارد. مزایا و معایب کرم موبر در قسمت بالا اشاره شد، اما نکته قابل اهمیت این است که قبل از استفاده از این محصول حتما آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید و در صورت بروز هر گونه خارش و قرمزی حتما پوست خود را بشویید تا از عوارض بعدی آن جلوگیری شود. علاوه براین، تحت هیچ شرایطی از این محصول روی نواحی زخم و بریدگی استفاده نکنید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.