تاریخ امروز9 فروردین 1403
کرم لایه بردار

لایه برداری پوست و معرفی بهترین کرم لایه بردار

خرید و مصرف محصولات آرایشی و زیبایی یک عضو جداناپذیر در زندگی روزانه خانم‌ها محسوب شده، به صورتی که در کشورمان سرانه استفاده از این فراورده‌های جذاب به شدت بالا بوده و بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به صنعتی حجیم و پرطرفدار تبدیل شده است. یکی از نکاتی که متاسفانه خیلی از افراد به آن توجه نکرده و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند، مصرف این محصولات بدون اطلاع کافی و آگاهی کامل است که در ادامه برای ‌آن‌ها مشکل ساز خواهد بود. کرم لایه بردار پوست، یکی از محصولاتی است که نیاز به بررسی تخصصی داشته و در مقایسه با کرم‌های مرطوب کننده و حتی فراورده‌های ضد آفتاب، استفاده از آن بدون داشتن اطلاعات کافی، کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. در این مقاله هدفمان این است شما را با انواع کرم لایه بردار پوست آشنا نموده و به تفاوت‌های لایه بردار فیزیکی و شیمیایی اشاره خواهیم داشت. علاوه بر این، انواع پوست را مورد بررسی قرار خواهیم داد و شما بعد از خواندن این مطلب به راحتی و با خیالی راحت می‌توانید بهترین کرم لایه بردار را باتوجه به نوع نیاز خود خریداری کنید. در پایان نیز، 4 عدد از بهترین لایه بردارها را برایتان معرفی می‌کنیم.

دلایل نیاز پوست به لایه برداری

اصولا پوست ما هر 28 روز یکبار به صورت تدریجی سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌های مرده کرده که با افزایش سن، این روند کند می‌شود و سلول‌های مرده در سطح پوست تجمع می‌کنند. به‌این‌ترتیب، این فرایند به‌درستی انجام نمی‌شود و در سنین بالاتر، شاهد چین‌و‌چروک، جای جوش و لک‌های بیشتری هستیم. در نتیجه برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید کاری کنیم تا روند تجدید شدن سلول‌های پوستی سریع‌تر انجام شود که همه این فرایندها توسط محصولاتی مانند ضد لک قوی، ضد آفتاب و البته کرم لایه بردار انجام می‌شود.

شناخت نوع پوست اهمیت دارد؟

جواب ما به این سوال قطعا بله است. کرم لایه بردار درست مانند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی برای هر پوستی متفاوت بوده و شما باید در ابتدا نوع پوست خود را تشخیص دهید. در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کوتاه، انواع پوست را بررسی کنیم.


همراهان عزیز، سری به مقاله راهنمای خرید بهترین کرم لیفتینگ بزنید.

پوست چرب

سطح پوست‌های چرب به‌دلیل وجود چربی براق است. منافذ پوستی بزرگ و قابل‌رویت هستند. بافت پوست ضخیم بوده و معمولا دارای جوش‌های سرسیاه فراوان، آکنه و سایر عوارض پوستی است.

پوست خشک

پوست خشک منافذ ریز و تقریبا غیرقابل‌رویت داشته، بافت آن نازک و خشن است و نسبت به پوست‌های دیگر چروک‌های بیشتری دارد. در بعضی قسمت‌ها هم قرمزی و التهاب دیده می‌شود. حالت ارتجاعی پوست کم بوده و سطح آن اصلا براق نیست

پوست معمولی

پوست معمولی معایب و مشکلات پوست معمولی چندان به چشم نمی‌آید. نه زیاد براق است و نه زیاد مات. حساسیت قابل‌توجهی ندارد. بافت آن روشن است و منافذ پوست به سختی دیده می‌شوند.

پوست ترکیبی

این نوع پوست، ترکیبی از پوست چرب و خشک است. در این نوع پوست معمولا قسمت T شکل صورت یعنی کل پیشانی، بینی و چانه دارای پوستی چرب همراه با جوش‌های سرسیاه هستند، اما در نقاطی مثل اطراف چشم‌ها و لب‌ها پوست خشک است.

پوست حساس

با اینکه همه پوست‌ها می‌توانند بنا به شرایط خاص دچار حساسیت شوند، اما پوست‌های حساس به پوست‌هایی گفته می‌شود که معمولا خیلی سریع به هر تغییری روی پوست واکنش نشان می‌دهند. پوست‌های حساس ممکن است چرب یا خشک باشند. شاید این نشانه‌ها در پوست شما دقیقا قابل‌مشاهده نباشند و نتوانید به راحتی نوع پوست‌تان را تشخیص دهید. در این صورت باید با متخصص پوست مشورت کنید.


راهنمای جامع خرید بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی را در روژه مگ بخوانید.

انواع کرم لایه بردار

معمولا روی لایه‌بردارها برچسبی که نشان دهد مخصوص کدام نوع پوست است وجود ندارد. به‌طورکلی برای پوست چرب، ترکیبات محلول در چربی و برای پوست خشک، ترکیبات محلول در آب مناسب‌اند. برخی از لایه‌بردارها مخصوص چین‌وچروک و برخی دیگر مخصوص آکنه هستند. برای اینکه لایه‌بردار مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید، باید به قوی یا ضعیف‌بودن آن، عادات مصرف و نتیجه‌ای که می‌خواهید بگیرید دقت کنید. فراموش نکنید که کرم لایه بردار بسیار قوی با غلظت زیاد فقط برای موارد نادر به کار می‌روند و پزشک آنها را تجویز می‌کند. از نظر کارایی، کرم‌های لایه‌بردار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: کرم‌های لایه‌بردار فیزیکی، کرم‌های لایه‌بردار شیمیایی. بنابراین اگر به‌دنبال لایه‌برداری سریع و آسان هستید، از لایه‌بردار شیمیایی استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید به‌شکل آنی پوستی صاف و نرم داشته باشید، لایه‌بردار فیزیکی برای شما مناسب‌تر است.معمولا پزشکان برای درمان کمبودهایی که در بدن و به خصوص ناحیه پوست و مو وجود دارد، علاوه بر راه‌حل های طبیعی مانند مصرف آب، میوه‌‌جات و مرکبات، استفاده از سرم‌ها و کرم‌های حاوی ویتامین و مواد مغذی را پیشنهاد می‌کنند که یک راه حل منطقی و آسان برای حل این مشکلات محسوب می‌شود. در خصوص ویتامین c نیز، محصولات آبرسان و نرم کننده بواسطه ساختاری که دارند، می‌توانند پوست شما را درخشان کنند و از قرمزی آن تا حد زیادی بکاهند و علاوه بر موارد گفته شده، سرم‌های تقویتی مخصوص مو نقش مهمی را در جبران کمبود ویتامین ث در موهایتان ایفا خواهند کرد.

لایه بردار فیزیکی

این لایه بردارها معمولا شامل اسکراب، کیسه یا لیف زیر حمام هستند که کیسه حمام بهترین لایه بردار برای پوست‌های حساس تلقی می‌شود. در ادامه می‌خواهیم درباره اسکراب توضیح دهیم.

اسکراب چیست؟

اسکراب‌ها را معمولا به‌شکل کرم یا ژل درست می‌کنند. درون اسکراب ذرات ریز برجسته‌ای وجود دارد و با ماساژدادن این دانه‌ها و سایش آنها روی پوست، عمل لایه‌برداری انجام خواهد شد. دقت کنید که ذرات موجود در کرم نباید آن‌قدر خشن و برنده باشند که سطح پوست را خراش دهند. بعضی اسکراب‌ها دارای خرده‌های هسته میوه یا پوست سخت آجیل‌ها مثل پوست گردو هستند. این ذرات می‌توانند پوست را زخمی ‌کنند و جای زخم و لک‌های غیرقابل‌درمان در آن به وجود بیاورند. البته اسکراب‌های ملایم هم موجود هستند که ذرات نرمی دارند و پوست را زخمی نمی‌کنند. این اسکراب‌ها حاوی موادمغذی و آبرسان هستند که برای پوست بسیار مفید است. در برخی از اسکراب‌ها هم، مخلوطی از یک لایه‌بردار شیمیایی و اسیدهای میوه به کار می‌رود. اسکراب‌ها بیشتر برای پوست‌های چرب مناسبند. افراد دارای پوست خشک یا حساس در صورتی که اصرار به استفاده از اسکراب دارند، بهتر است از انواع ملایم اسکراب بدون الکل استفاده کنند.


از روش‌‌های درمان جوشهای سرسیاه خبر دارید؟

لایه بردار شیمیایی

این نوع از لایه بردارها به 4 دسته کلی شامل آلفاهیدروکسی اسیدها (AHA)، بتا هیدروکسی‌اسیدها (BHA)، رتینوئیدها و آنزیم‌های طبیعی تقسیم ‌می‌شوند. ویژگی‌هایی از جمله لایه‌برداری عمقی، درمان آفتاب‌سوختگی و تغییر رنگ پوست، جوان‌سازی پوست، بازکردن منافذ مسدودشده پوست، درمان آکنه، کاهش عمق چروک‌ها و کم‌رنگ‌کردن لک‌های به‌جا مانده از جوش‌ها جزو مواردی هستند که باید به آن‌ها اشاره کرد.

آلفاهیدروکسی اسیدها (AHA): متداول‌ترین لایه‌بردار در این دسته، گلیکولیک اسید است که بسته به غلظت آن می‌تواند جزو لایه‌بردارهای با قدرت متوسط قرار بگیرد. گلیکولیک اسید تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، بافت پوست را تمیز می‌کند و سبب طراوت و شادابی آن می‌شود.

بتا هیدروکسی‌اسیدها (BHA): یکی از بهترین لایه‌بردارها برای درمان آکنه، سالیسیلیک اسید است که می‌تواند چربی را در خود حل کند. این ماده به ‌درون منافذ پوست نفوذ می‌کند و چربی اضافی آنها را از بین می‌برد. برخلاف گلیکولیک اسید و سایر اسیدهای AHA، سالیسیلیک اسید حساسیت پوست را نسبت به نور آفتاب افزایش نمی‌دهد. این لایه‌بردار برای ازبین‌بردن آفتاب‌سوختگی، تغییر رنگ پوست، ملاسما، لک‌های کبدی، کک ‌و مک، جوش‌ها و آکنه‌ها بسیار مناسب است. سالیسیلیک اسید برای پوست‌های چرب بهترین لایه‌بردار است.

لایه بردارهای آنزیمی: این نوع لایه‌بردار سبک‌ترین و ضعیف‌ترین نوع لایه‌بردار است که از آنزیم‌های میوه تهیه می‌شود. برخلاف اسیدهای AHA و BHA لایه‌بردارهای آنزیمی کمترین تغییر و تبدیل را در سلول‌های پوستی ایجاد می‌کنند. این کرم‌ها فقط سلول‌های مرده را از بین می‌برند و پوست را به خوبی پاک‌سازی می‌کنند و برای پوست حساس، بهترین گزینه هستند.

رتینوئیدها: به گفته بسیاری از متخصصان پوست، یکی از موثر‌ترین انواع کرم لایه بردار پوست رتینوئیدها هستند. رتینوئید از مشتقات ویتامین آ است. این محصولات از دیرباز به‌ منظور درمان آکنه مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از نام‌های تجاری این لایه‌بردار می‌توان به رتین آ، رتینول و ترتینوئین اشاره کرد. اگر برای اولین‌ بار و بدون نسخه می‌خواهید از این محصولات استفاده کنید، بهتر است از ترکیباتی با نام‌های رتینول و رتینیل پالمیتیت شروع کنید. این محصولات برای افراد بالای ۳۰ سال مناسب‌تر است. رتینوئیدها وقتی از طریق پوست جذب شوند، به رتینوئیک اسید تبدیل شده‌ و سپس عمل لایه‌برداری را انجام می‌دهند.


راهنمای جامع انتخاب و خرید بهترین ماسک صورت را در روژه مگ بخوانید.

همان‌طور که در اوایل مقاله به آن اشاره کردیم، قصد داریم 10 عدد از بهترین محصولات لایه بردار را برایتان مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که این لیست ترتیبی و محصولات آن براساس نظرات کارشناسان تخصصی روژه قرار داده شده‌اند و جزو بهترین فراورده‌های لایه بردار محسوب می‌شوند.

1- کرم شب لایه بردار 10% ام کیو MQ

اولین محصول از بهترین‌های کرم لایه بردار، مربوط به کمپانی ام کیو است. این محصول دارای خاصیت لایه برداری قوی و کنترل کنندگی سختی لایه رویی پوست و مرطوب کننده های قوی بوده و جوان سازی و کاهش عمق چروک ها تا ۵۵%، تحریک لایه کلاژن و جلوگیری از افتادگی پوست شفاف سازی و روشن کردن رنگ پوست و تنظیم PH پوست از دیگر خاصیت های این کرم است.

  • ضد چروک همراه با خاصیت جوانسازی پوست
  • لایه بردار و از بین برنده سلولهای مرده پوست
  • کاهش چشمگیر چروکهای صورت و گردن ناشی از افزایش سن
  • افزایش شفافیت و روشن شدن رنگ پوست
  • محرک ساخت کلاژن و پیشگیری از افتادگی پوست

کرم لایه بردار

2- لوسیون لایه بردار پوست مات Drops of Light بادی شاپ

لوسیون لایه بردار و روشن کننده صورت بادی شاپ Body Shop Drops of Light حاوی مواد موثر روشن کننده از جمله جلبک دریایی قرمز بدست آمده از آب های اقیانوس اطلس شمالی جهت افزایش شفافیت و روشنایی پوست و همچنین ویتامین C با خواص روشن کنندگی پوست می باشد. لایه بردار بادی شاپ دارای فناوری تبدیل ژل به دانه های لایه بردار است و با پاک کنندگی سلول های مرده پوست به نوسازی سلولی کمک کرده و سطح هموار و شفاف پوست را تجدید می کند.

  • حاوی جلبک قرمز دریایی اقیانوس اطلس شمالی
  • حاوی ویتامین C جهت روشن کنندگی پوست
  • افزایش شفافیت و روشن کنندگی پوست
  • پاکسازی سلول های مرده پوست
  • کمک به نوسازی سلولی

کرم لایه بردار

3- اسکراب مات کننده و جمع کننده منافذ باز نوتروژینا

اسید سالیسیلیک از مهم‌ترین عناصر موجود در اسکراب مات کننده‌ی نوتروژیناست که باعت پاکسازی عمیق در پوست می‌شود، هیچ منفذ کوچکی نیست که بتواند از این اسکراب در امان بماند. پوست‌های چربی که از این اسکراب بهره برده‌اند تا 77 درصد از سبوم خود را از دست داده‌اند و به تعادل چربی رسیده‌اند. این به معنای آن است که دیگر خبری از جوش و منافذ باز با آلودگی بر روی پوست نخواهد بود. رایحه‌ی مرکبات ( لیمو و نارنگی ) موجود در این اسکراب بسیار دل انگیز و خاطره ساز نیز خواهد بود.

  • از بین برنده‌ی مشکلات پوستی در صورت استفاده‌ی مداوم
  • کنترل چربی پوست
  • جلوگیری از براق شدن پوست
  • از بین برنده چربی اضافه پوست
  • پاک کننده‌ی عمیق پوست

بهترین کرم لایه بردار

4- اسکراب هسته انگور ژیورل

این محصول ژیورل پوست شما را بصورت حرفه ایی و بدون هیچ گونه آسیب پوستی پاک کرده و همچنین با لایه برداری سریع و دقیق از پوست شما، باعث جوان سازی پوست و روشن کنندگی آن خواهد شد. این اسکراب غنی از ویتامین های مورد نیاز پوست بوده و برای انواع پوست ها مناسب است.

  • شادابی و زیبایی پوست
  • ویتامینه و تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست
  • ضد پیری و پیشگیری کننده از بروز علائم پیری زودرس
  • لایه برداری ملایم بدون آسیب رساندن به پوست
  • پاکسازی حرفه ای

اسکراب ژیورل

5- کرم شب لایه بردار با ۱۰٪ ماندلیک اسید سبو آلموند پیل ۱۰٪ فارماسریز

این محصول شگفت انگیز حاوی پروتئین بادام شیرین و اسید ماندلیک است که موجب از بین برنده جوش و آکنه های پوستی، برطرف کننده چربی بیش از حد پوست، افزایش شفافیت و شادابی، جمع کننده منافذ باز پوست، برطرف کننده لک های ناشی از جوش، حذف سلولهای مرده از سطح پوست خواهد شد. این کرم لایه بردار مناسب برای پوست های چرب و مستعد آکنه است. بنابراین اگر به دنبال یک اسکراب خوب هستید؛ پیشنهاد ما به شما از برند فارماسریز است.

  • حاوی پروتئین بادام شیرین و اسید ماندلیک
  • از بین برنده جوش و آکنه‌های پوستی
  • برطرف کننده چربی بیش از حد پوست
  • افزایش شفافیت و شادابی پوست
  • جمع کننده منافذ باز پوست

 

کرم لایه بردار

6- اسکراب صورت گریپ فروت فریمن

اسکراب صورت گریپ فروت فریمن، دارای خاصیت پاک سازی و لایه برداری پوست است و به پوست شما لطافت و شادابی می‌دهد. این محصول حاوی ترکیبات طبیعی و گیاهی است و مناسب برای انواع پوست است و به کمک دانه‌های میکرو و ترکیبات گیاهی سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک سازی می‌کند.

  • پاک کننده عمیق پوست
  • خاصیت لایه برداری غیر ساینده
  • روشن کننده و شفاف کننده پوست
  • دارای ترکیبات گیاهی و طبیعی
  • از بین برنده سلول‌های مرده پوست

اسکراب

 

7- اسکراب روزانه نوتروژینا مدل Deep Clean

اسکراب نوتروژینا همانطور که از اسمش پیداست یک اسکراب بسیار قوی و عمیق خواهد بود که به آبکشی هم نیاز دارد. پوست صورت در طول روز با لمس دست و یا استفاده از مواد آرایشی چرب و آلوده خواهد شد، در آخر روز حتما باید به رفع آلودگی‌ها اقدام کنید تا شفافیت پوست از بین نرود، علاوه بر این منافذ پوست می‌توانند با مواد آرایشی، عرق و آلودگی بسته شوند و به طور خلاصه تنفس برای پوست سخت شود در نتیجه کلاژن سازی به خوبی صورت نخواهد گرفت، پاک کردن پوست از آلودگی‌های می‌تواند به سادگی جلوی خیلی از این مشکلات را بگیرد.

  • قابل استفاده به صورت روزانه
  •  اسکراب نوتروژینا مدل deep clean مناسب برای صورت
  • پاک کننده و تمیز کننده پوست صورت
  • پاک کننده عمقی پوست
  • نیازمند آبکشی و شست ‌و شو

اسکراب روزانه نوتروژینا مدل Deep Clean

8- ژل لایه بردار و مرطوب کننده قوی اوره ۳۰٪ ثمین

ژل لایه بردار و مرطوب کننده قوی اوره ۳۰٪، دارای خاصیت رطوبت رسانی قوی به پوست است و به رفع ضخیم شدن پوست و کاهش لایه‌های شاخی و فلسی کمک کرده و هم چنین مناسب برای درمان اگزما، پسوریازیس است و به دلیل داشتن اوره به درمان میخچه و پینه کمک می‌کند، به علاوه حاوی روغن شی باتر است که باعث حفظ و افزایش رطوبت پوست می‌شود.

  • رفع ضخیم شدن لایه‌های پوستی
  • کمک به درمان میخچه و پینه
  • دارای عصاره شی باتر
  • حاوی اوره و آمونیوم لاکتات
  • جلوگیری از خشکی و زبری پوست

کرم لایه بردار

9- کرم لایه بردار پوست گلیکولیفت درمالیفت

این محصول وظیفه ی لایه برداری شیمیایی و آنزیماتیک سلول های مرده پوست، افزایش روند نوسازی سلول های پوست و کمک به رفع جای جوش ها و لک های پوستی را برعهده دارد. کرم لایه بردار گلیکولیفت درمالیفت برای انواع پوست است.

  • لایه برداری شیمیایی و آنزیماتیک سلول های مرده پوست
  • افزایش روند نوسازی سلول های پوست
  • کمک به رفع جای جوش ها و لک های پوستی
  • مناسب انواع پوست
  • تقویت کننده پوست

کرم لایه بردار

10- اسکراب زردآلو سینت ایوز مدل Fresh Skin

اسکراب سینت ایوز St.Ives مدل Fresh با عصاره زرد آلو یک لایه بردار طبیعی و تمیز کننده قوی صورت میباشد که سلول های مرده پوست را از بین میبرد و به پوست درخشش و طراوت میبخشد.

  • تمیزکننده قوی و لایه بردار طبیعی پوست
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • صاف و شفاف کننده پوست
  • 100% طبیعی
  • حاوی عصاره زردآلو

کرم لایه بردار

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.