تاریخ امروز10 فروردین 1403

پاک کننده آرایش چشم مناسب بخرید

زیبا بودن و زیبا ماندن ارزان نیست، اما گاهی اوقات هزینه‌ها خیلی بیشتر از آن هستند که باید باشند و این اصلا منطقی نیست. بسیاری از محصولاتی که برای زیبایی‌مان استفاده می‌کنیم، آن حس خوبی که توقع داریم به ما نمی‌دهند. یکی از بارزترین این محصولات، لوازم آرایشی هستند. بسیاری از لوازم آرایشی به راحتی چشم را تحریک می‌کنند و حتی راه را برای آلودگی‌های جدی باز می‌کنند. یکی از اولین توصیه‌هایی که اکثر مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی دریافت می‌کنند این است که همیشه، به طور روزانه و مرتب آرایش خود را پاک کنند و این توصیه بسیار ارزشمند است، اما نیاز به راهنمایی بیشتر در این رابطه وجود دارد. انتخاب یک پاک کننده آرایش چشم مناسب، که چشم را اذیت نکند امری ضروری است، اما چند هشدار را در این زمینه جدی بگیرید. استفاده از یک محصول اشتباه و نامناسب خطر بیشتری نسبت به اینکه اصلا آرایش خود را پاک نکنید، برایتان دارد. ما چند دستورالعمل‌ اصلی و ضروری را برای استفاده از لوازم آرایشی مناسب و  پاک کننده آرایش خوب در این مطلب در اختیارتان می‌گذاریم.

پاک کننده آرایش چشم

ایمنی لوازم آرایشی

اکثر افرادی که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، هرگز با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند، اما برخی آسیب‌ها و خطرات چشمی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها آگاه باشید. یکی از خطرات جدی احتمالی، آسیب یا سوزش قرنیه است، و زمانی رخ می‌دهد که ناخن یا هر شی دیگری باعث خراشیدگی چشم شود. ممکن است آسیب ناشی از آن عفونی شود و در بدترین حالت ممکن است باعث از دست دادن چشم شود.

در حالی‌که تقریبا تمام لوازم آرایشی حاوی مواد نگهدارنده برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها هستند، اما آن‌ها هم بدون خطا و مشکل نیستند. باکتری‌ها می‌توانند در محصولات مختلف رشد کنند، اما اقدامات احتیاطی نسبتا ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند از این مسئله جلوگیری کند. تعویض محصولات به طور مداوم، احتمال رشد باکتری‌ها را کاهش می‌دهد. ممکن است برخی محصولات خاص را با دیگران به اشتراک بگذارید که این مسئله هم خطرناک است و باید لوازم آرایشی خود را منحصر به خود نگاه دارید و آن‌ها را به دیگران قرض ندهید چرا که دیگر بحث بهداشت در میان است.

هم‌چنین لوازم آرایشی خود را از دیگر منابع خارجی آلودگی نیز باید دور نگاه دارید. به عنوان مثال، عطسه کردن درون یک ظرف باز لوازم آرایشی یا استفاده از رژ لب پس از غذا خوردن، از جمله مواردی است که ممکن است هیچ وقت به آن فکر هم نکنید و ندانید که می‌توانند منبع آلودگی باشند.


همراهان عزیز مجله زیبایی روژه، توصیه‌هایی برای داشتن دستان زیبا و جوان را مطالعه کنید.

همان مواد نگهدارنده موجود در این لوازم که قبلا در موردش صحبت کردیم هم می‌توانند یک مشکل باشند. اکثر محصولات از پارابن استفاده می‌کنند، که یک ماده شیمیایی بی خطر است و برای اکثر مصرف‌کنندگان مشکل زا نیست؛ اما بعضی از مردم به پارابن آلرژی دارند. اگر پس از استفاده از لوازم آرایش احساس خارش، التهاب یا قرمزی داشتید، ممکن است به این مواد حساسیت داشته باشید.

بعضی از محصولات نیز ممکن است شامل مواد نگهدارنده‌ای مانند نیکل، روغن و لانولین باشند. اکثر این موارد امن هستند، اما هنوز هم می‌توانند مشکلاتی را برای درصد کوچکی از افراد ایجاد کنند.

هیچ یک از این هشدارها ممکن است اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب را نشان دهند اما دلایل دیگری هم داریم…

پاک کننده آرایش چشم

چرا پاک کردن آرایش مهم است؟

خواب، به طور کلی فرصتی را برای بازسازی و بهبودی تمام بدن ما، پس از یک روز پرکار و مشغله را فراهم می‌کند. لوازم آرایشی حداقل بخشی از این فرایند را می‌تواند مختل کند. تمام آلودگی، عرق و گرمایی که در طول روز ایجاد می‌شود، جذب لوازم آرایشی می‌شوند. عدم پاک کردن آن قبل از خواب، به این معنی است که شما پوست خود را به یک باره در معرض مواد آلاینده قرار می‌دهید.

حتی بعضی از متخصصین پوست ادعا می‌کنند رادیکال‌های آزادی که توسط لوازم آرایش جمع و جذب می‌شوند، می‌توانند کلاژن را تخریب کنند که منجر به ایجاد چین و چروک زودرس می‌شود. خوابیدن با لوازم آرایشی باعث افزایش خطر آکنه نیز می‌شود، زیرا مواد آرایشی باقی مانده می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند و محیط مناسبی برای باکتری‌های تولید کننده جوش ایجاد کنند.

متاسفانه باید بگوییم که چشم شما نیز از این مسئله رنج می‌برد. آن‌چه که تاکنون به آن اشاره کردیم، بیشتر مربوط به مواد آرایشی مانند کرم پودر و زیرسازها ( پرایمر ها ) و رژگونه و امثال آن‌هاست؛ در حالی که ریمل مژه و خط چشم و سایه چشم هم می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مشابه موارد ذکر شده، شود. لوازم آرایش چشم در تماس با بالش‌ها، پتوها و یا  فقط کشیدن ناگهانی دست می‌تواند وارد چشم شود، که باعث تحریک و ایجاد حساسیت قابل توجه در چشم می‌شود. حتی اگر آن‌ها روی پلک و پوست اطرافش باشند و وارد چشم نشوند، می‌توانند فولیکول‌های کوچک را در آن قسمت مسدود کنند. این مشکلات می‌تواند منجر به ایجاد گل مژه هم بشود که بسیاری از آن‌ها، به راحتی و  بدون هیچ مداخله‌ای حل می‌شوند، اما در برخی موارد هم مشکلات جدی ایجاد می‌کنند، که فقط با مراجعه به پزشک و استفاده از دارو حل می‌شوند. بنابراین همانند پاک کردن صورت، انتخاب و استفاده از یک پاک کننده آرایش چشم نیز کاملا ضروری و لازم است.


اگر هنوز پاک کننده مناسب پوستتان را پیدا نکرده‌اید، مقاله انتخاب پاک کننده صورت متناسب با نوع پوست را مطالعه نمائید.

انتخاب یک پاک کننده آرایش چشم مناسب

متاسفانه، حتی راه حل خطرات بالا نیز می‌تواند چشم شما را در معرض خطر قرار دهد. طیف گسترده‌ای از پاک‌کننده‌های موجود در بازار می‌تواند موجب تحریک و آسیب دیدن چشم‌ها شود که حتی هدف اصلی خود را نیز درست انجام نمی‌دهند.

هنگام انتخاب یک پاک کننده آرایش چشم، از فوم‌های پاک کننده دوری کنید. این محصولات معمولا حاوی ماده‌ای هستند که به عنوان سدیم لوریل سولفات شناخته می‌شود، که اغلب در صابون‌ها وجود دارند؛ اما می‌تواند پوست اطراف چشم‌ها را خشک کرده، آن‌ها را تحریک کند و راه را برای عفونت باز کند.

هم‌چنین دور هر پاک کننده آرایش چشم که حاوی مواد مسدود کننده منافذ است خط بکشید. وازلین یکی از بدترین این نوع ترکیبات است. به طور کلی از هر چیزی که حاوی عطرها و رایحه‌های غیر ضروری یا نگهدارنده‌ها است، اجتناب کنید. صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی اگرچه صنعت قدرتمند و بزرگ و پیشرفته‌ای است، اما وقتی که در مورد حفظ سلامت چشم‌ها صحبت می‌کنیم، ضعف‌های زیادی وجود دارد.

پاک کننده آرایش چشم

نتیجه گیری

برخی از گزینه‌های بهتر و مناسب‌تر برای پاک کردن آرایش چشم، روغن‌های نسبتا ملایم هستند. قبل از خرید هر نوع پاک کننده آرایش چشم مناسبی به دقت منابع آنلاین را بررسی کنید و گزینه‌های مختلف و نظر مشاوران و متخصصان را مطالعه کنید. با یک انتخاب صحیح چشمان‌تان سپاسگزار شما خواهند بود و آسیبی به آن‌ها نمی‌زنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.