تاریخ امروز10 فروردین 1403

چگونه موهای درخشان داشته باشیم؟

موهای درخشان و شفاف نشان دهنده سلامت و سرزندگی شماست. زمانی که راجع به درخشندگی و براقی مو صحبت میکنیم، اگر پوست و موهای چرب دارید، احتمالا وحشت میکنید. اما باید بدانید که موهای درخشان و براق با موهای چرب متفاوت است و درخشندگی مورد نظر ما ناشی از چرب بودن مو نیست. در این مطلب شش نکته و روش برای به دست آوردن موهای سالم تر و شفاف تر به شما خواهیم گفت.

موهای خود را هر روز نشویید.

ریشه موهای شما دارای غدد سباسه است که پوست و مو را چرب می کند. هنگامی که موهای خود را می‌شویید، چربیها را از بین می برید، که باعث میشود این غدد، چربی بیشتری تولید کنند. هنگامی که موهایتان را برای یک یا دو روز خود کثیف می گذارید، پوست شما نیازی به تولید چربی بیشتر ندارد تا سالم باقی بماند. در نظر داشته باشید که ممکن است چند هفته طول بکشد تا پوست سرتان به تعادل برسد بنابراین صبور باشید و یک یا دو روز در میان موهای خود را بشویید.

به میزان کافی پروتئین دریافت کنید.

برای داشتن موهای درخشان در طولانی مدت، به رژیم غذایی خود دقت کنید. 20 نوع اسید آمینه برای تولید پروتئین نیاز است و پروتئین برای داشتن موهای سالم کلیدی است. بدن شما مقدار زیادی اسیدهای آمینه را تولید میکند اما کافی نیست، بنابراین شما به یک رژیم غذایی متعادل به عنوان مکمل نیاز دارید .بدن از پروتئین و آهن برای رشد مو استفاده میکند. اگر با ریزش یا کند بودن سرعت رشد موهایتان مواجه هستید، با یک متخصص تغذیه در مورد چگونگی دریافت پروتئین بیشتر در رژیم غذایی خود مشورت کنید. استفاده از محصولات مراقبت از مو نظیر انواع شامپو و سرم مو اگرچه مفید است اما تاثیرات کوتاه مدت دارد و شما باید مواد غذایی لازم را هم حتما دریافت کنید.


اگر می‌خواهید موهایی حجیم داشته باشید، مقاله بهترین راه های پرپشت شدن مو را از دست ندهید.

راههای برای داشتن موهای درخشان

از کوتیکول مو مراقبت کنید.

 خارجی ترین لایه مو به عنوان کوتیکول شناخته می‌شود. کوتیکول در تلاش برای جذب رطوبت از هوا ضخیم میشود و در واقع موهای خشک و شکننده دارای کوتیکول بالا هستند، که باعث می شود موها درخشش خود را از دست بدهند. یک راه آسان برای مراقبت کوتیکول این است که موها را با آب سرد بشویید و آن را به درستی خشک کنید. اتوی مو و بابلیس باعث خشک شدن مو و ضخامت کوتیکول به مرور زمان میشوند. سعی کنید از اتو یا بابلیسی استفاده کنید که پوشش سرامیکی یا تورمالین داشته باشند که مانع آسیب به کوتیکول می‌شوند و درخشندگی مو را حفظ می‌کنند.


اگر از براش‌های آرایشی خود زیاد استفاده می‌کنید، مقاله چگونه براش‌های آرایشی خود را بشوییم؟ را مطالعه کنید.

از عناصر موجود در مو محافظت کنید.

موهای شما از موادی مشابه پوست یعنی (کراتین) ساخته شده است، بنابراین به طور مشابه نیاز به مراقبت دارد. همانطور که برای پوست صورت و بدن خود از کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، موهای شما نیز به توجه نیاز دارند. رطوبت هوا باعث می شود که مو درخشندگی نداشته باشد و خورشید نیز به طور طبیعی به آنها آسیب میزند، بنابراین ما همیشه باید خودمان رطوبت کافی را به موهایمان اضافه کنیم؛ در غیر این صورت موهای ما به طور طبیعی همه رطوبت مورد نیاز خود را از فضای خارجی میگیرد. برای رطوبت رسانی به مو میتوانید از یک روغن آرگان و سپس یک کرم مو با خاصیت مرطوب کنندگی استفاده کنید.


اگر به فکر خرید روغن آرگان هستید پیش از آن مقاله فواید روغن تراپی موها را مطالعه کنید.

بر روی کیفیت محصولات مورد استفاده تمرکز کنید.

برای دیدن اثرات مطلوب محصولات با کیفیت بالا نیازی به مصرف زیاد آنها ندارید. هنگامی که محصولات مناسب خود را پیدا می کنید، فقط یک سایز کوچک و مصرف مقدار کمی از آن می تواند شما را به نتایج دلخواه برساند. به عنوان مثال استفاده بیش از حد از یک محصول براق کننده مانند روغن آرگان باعث چرب شدن مو میشود و به داشتن موهای درخشان کمکی نخواهد کرد. اگر اتفاقی بیش از حد مورد نیاز را بر روی موهای خود ریختید بهتر است اضافه آن را با یک شامپو مو خشک از موهای خود پاک کنید.

راههای برای داشتن موهای درخشان

نوع موی خود را بشناسید.

اکثر سالنهای زیبایی مشاوره رایگان در مورد موهایتان به شما خواهند داد! با کمک آنها میتوانید تشخیص دهید که نوع موهای شما چیست. اما اگر دوست ندارید به این مشاوران مراجعه کنید، با چند تست ساده میتوانید نوع موهای خود را تشخیص دهید. به تراکم موهای خود دقت کنید. منظور از تراکم تعداد مو در هر سانتی متر مربع بر روی سر شما است. به طور متوسط ​​هر فرد دارای حدود 2200 رشته مو در هر سانتی متر مربع است. به جای شمارش موهای روی سر خود، موهای خود را از زوایای مختلف نگاه کنید. و دقت کنید ببینید موهای ضخیم، متوسط ​​یا نازک دارید. برای تست کشش پذیری موهای خود، پس از شستشو، یک رشته از موهای خود را بگیرید و به آرامی بکشید رشته های سالم مو هنگامی که خیس است می تواند تا 50 درصد طول خود کش بیاید اما موهای خشک و ناسالم به راحتی میشکنند. به بافت و قطر موی خود هم توجه کنید یک تار موی خود را بین شست و انگشت اشاره خود از بالا تا پایین بکشید و در مورد قطر آن قضاوت کنید. نتیجه‌گیری شما از نوع موی خود، بر روی نوع محصولاتی که انتخاب میکنید بسیار تاثیرگذار است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.