تاریخ امروز9 فروردین 1403
نکات قبل از لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد که نباید فراموش شوند!

تا حالا بعد از شنیدن واژه ی << لیزر موهای زائد بدن >> براتون سوال پیش اومده که اصلا چرا باید موهای اضافی بدنمون رو لیزر کنیم؟ و یا این که لیزر چطوری باعث از بین رفتن موهای زائد ما می شود؟ لیزر کردن یکی از رایج ترین راه های جلوگیری از رشد موهای اضافی است ما میخواهیم در این مطلب به همه سوالات احتمالی شما نظیر تعداد جلسات، روش شیو کردن، اندازه مو و … پاسخ بدیم. همچنین به مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد که فراموش می شوند بپردازیم.

 

لیزر موهای زائد چطور صورت می گیرد؟

لیزر موهای زائد یکی از بهترین و ساده ترین روش های ازبین بردن مو های نا خواسته (موهای زائد) است. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگیم، لیزر در واقع یک نوع طیف نور تقویت شده است که دارای اشعه های خاصی می باشد. این نوع اشعه ها (بر خلاف تصور اکثریت افراد) برای بدن بی عارضه است  که فقط  به محل مورد نظر تابیده می شود. این نوع لیزر تا عمق حداکثر 5 میلی متری پوست نفوذ کرده و فقط به فولیکول موهای زائد و ریشه های آن آسیب می زند. کسانی که از انجام لیزر میترسند، بهتر است که بدانند افرادی که موهای پرپشتی دارند (پر ریشه و ضخیم ) کمی احساس سوزش می کنند که اگر مطابق گفته های دکتر پیش بروند مشکلی پیش نمی آید. در نهایت باید گفت که انجام لیزر در مدت زمان چیزی حدود 10 دقیقه (هر جلسه) طول میکشد که دکتر متخصص بسته به محل و نوع پوستتان تعداد جلسات مورد نیاز را برایتان مشخص می کند.


اگر به دنبال روش‌های خانگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مقاله آموزش وکس در خانه دیدن فرمائید.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

اقدامات لازمی که باید قبل از لیزر موهای زائد به اون بپردازیم رو با هم مرور می کنیم :

انتخاب مرکز لیزر موهای زائد مناسب

انتخاب یک کیلنیک به عنوان مرکز لیزر موهای زائد با کادری مجرب و دکتری به نام، یکی از مهمترین نکات قبل از لیزر موهای زائد است. همچنین مرکز لیزری که انتخاب می کنید باید مجهز به دستگاه های روز باشد تا بهترین نتیجه بعد از عمل لیزر دریافت شود.

مناسب ترین دستگاه لیزر موی زائد کدام است؟

بهتر است قبل از هرچیز تحقیق کنید،حتی مراجعه حضوری داشته باشید و با مشاوران مرکز لیزر مورد نظر صحبت کنید. پیشنهاد می شود که از سایت کیلینیک هم دیدن کنید، به صفحات شبکه های اجتماعی سر بزنید و نظرات کاربران را بخوانید.

مهمترین فاکتور برای انتخاب یک مرکز لیزر برای شما این است که :

  1. دارای دستگاه بروزی باشد و حتما با پوستتان سازگاری داشته باشد.
  2. کادری مجرب و توانمند داشته باشد.
  3. مشاوره و اطلاعات کافی برای نکات قبل از لیزر موهای زائد در اختیارتان قرار دهد (همچنین بعد لیزر).
  4. محیطی آرام و مناسب برای مراجعه کنندگان داشته باشد.
  5. دسترسی خوب از نظر رفت و آمد داشته باشد. زیرا ممکن تعداد جلسات زیادی نیاز داشته باشید.
  6. از همه مهمتر این که بعد از هر جلسه دچار عارضه های پوستی نشوید  (در ادامه مطلب خواهید خواند).
  7. احساس رضایت و گرفتن نتیجه مطلوب از لیزر موهای زائدتان داشته باشید.

می توانید برای مورد 6 و 7 از کسانی که به کلینیک مورد نظر مراجعه کردند، پرس و جو کنید.

پیشنهاد می کنیم برای انتخاب بهترین مرکز لیزر در تهران این مطلب را بخوانید.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد

قبل از لیزر نباید برنزه کنیم!

شاید برایتان سوال باشد که چرا بعضی از افراد برای حذف موهای زائد خود فصل زمستان را انتخاب می کنند؟ علت اصلی این است که برای عمل لیزر، باید با پوست حدالامکان روشن اقدام کنید. برای همین آفتاب گرفتن و برنزه کردن ممنوع است. پس این نکته را هم فراموش نکنید که قبل از انجام لیزر موهای زائد پوستتان نباید آفتاب دیده باشد یا مثلا برنزه شده باشد. چون در این صورت ( چون پوستتان تیره است ) اشعه های لیزر برای پوستتون به شدت مضر بوده و ممکن است باعث تاول و یا حتی سوختگی شود. توصیه اکثر دکتر ها این است که حداقل ۴ هفته قبل از انجام لیزر در معرض آفتاب قرار نگیرید که کاملا اثر آن از پوستتون محو شود.

 

 چند روز قبل از لیزر باید شیو کنیم؟

نکات قبل از لیزر موهای زائد

بهترین زمان شیو کردن، برای کسانی که میخواهند عمل لیزر موهای زائد انجام بدهند ۲ یا ۳ روز قبل از جلسه لیزر است. تنها در این صورت فولیکول های مو در پوست باقی می ماند و برای لیزر موهای اضافی مناسب می باشد. همچنین بهترین روش برای شیو کردن استفاده از تیغ و ژیلت می باشد. چون هم بدون درد می باشد و با کمترین هزینه صورت می گیرد. فقط هنگام استفاده از ژیلت حواستان باشد که خراش یا بریدگی رو پوستتان ایجاد نکنید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان از وکس، بند، موچین و … استفاده نکنید. به هیچ عنوان از اپلاسیون هم استفاده نکنید. اگر بخواهیم به یکی دیگر از نکات قبل از لیزر موهای زائد اشاره کنیم باید به اپلاسیون بپردازیم. اپلاسیون به معنی از ریشه برداشتن موها می باشد و دیگر فولیکولی برای انجام لیزر پوست در بدن باقی نمی ماند (در لیزر فولیکول های پوست سوزانده می شوند). و اگر قبل از لیزر اپلاسیون انجام داده باشید به شدت پوستتان دچار حساسیت های پوستی، قرمزی و خارش می شود.

راه های دیگر از بین بردن موهای زائد هم وجود دارد که کاملا گیاهی و خانگی می باشد ( رفع موهای زائد بدن بدون هیچ هزینه ای ). بکارگیری از این روش ها هیچ ممانعتی با لیزر موهای زائد ندارند و میتوانید با خیال راحت به جلسات لیزر خود ادامه دهید.

آخرین نکات قبل از لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد

یکی دیگر از نکات قبل از لیزر موهای زائد این است که از لیزر یادتان باشد که حتما از محافظ چشم استفاده کنید. چون قرنیه و شبکیه چشم به شدت حساس بوده و باید در برابر اشعه های لیزر محافظت شود.

از ژل سرد کننده برای خنک کردن ناحیه ی مورد نظر پوست و نفوذ پذیری بیشتر لیزر استفاده کنید ( اکثر کلینیک های رفع موهای زائد بدن این کار را انجام می دهند).

 

لیزر موهای زیر بغل

نکات قبل از لیزر موهای زائد

ناحیه زیر بغل یکی از قسمت های بدن است که بیشترین مقدار موهای اضافی را شامل می شود و به سرعت بیشتری این موها رشد میکند. برای همین اکثر افراد تمایل بیشتری برای از بین بردن موهای آن دارند.

جالب است بدانید که ازبین بردم موهای زیر بغل توسط لیزر بدون درد است! حتی کمتر از ژیلت بعلاوه عوارض جانبی هم ندارد ( در صورتی که با نظارت پزشک متخصص صورت گیرد).

همچنین سوال مطرحی که شایع است این هست که آیا لیزر موهای زیر بغل سرطان زا است؟ در جواب باید بگیم خیر! حتی باعث بروز مشکلات غدد لنفاوی هم نمی شود. طبق مطالعات و عقیده دکتران متخصص هیج ضرری برای پوست به جز :

  • سوختگی
  • قرمزی
  • سوزش
  • درد
  • تیرگی پوست

ندارد. ضمن تاکید بر اهمیت نکات قبل از لیزر موهای زائد  زیر بغل نیز توجه داشته باشد که نباید خیلی موهای این ناحیه بلند باشد چون اکثر اشعه جذب مو می شود. همچنین بهتر است قبل از انجام لیزر در صورت داشتن بیماری موضعی پوستی و یا تیرگی بیش از حد از دکتر خود مشورت بگیرید.

 

اندازه ی مو برای لیزر باید چقدر باشد؟

اندازه ی مو نباید به قدری باشد که اشعه نتواند به پوست نفوذ کند، همچنین باید به اندازه ای هم باشد که اشعه های لیزر هم بتواند اثر خود را به خوبی بگذارد.  برای همین (اشعه لیزر حداکثر تا عمق ۵ میلی متری نفوذ می کند) اندازه ی مو باید حدود ۲ الی ۳ میلی متر باشد.

 

چطور با لیزر کردن برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

نکات قبل از لیزر موهای زائد

معمولا در همه جای بدن به طور یکسان مو رشد نمی کند و در لایه های زیرین مختلف، ریشه های مو پراکنده هستند. برای همین بعضی از فولیکول های مو دیر تر رویش می کنند و بعضی ها هم زود تر از بین می روند. برای رفع کامل مو (بطور همیشه) توصیه میشه چند جلسه (حدودا 6 تا 8 جلسه) به کلینیک مراکز رفع موهای زائد مراجعه کنید تا به صورت کامل از بین بروند. البته باید بگم که رفع موهای زائد به صورت حتمی و مادام العمر اتفاق نمی افتد. بسته به نوع پوستی که دارید باید بعد از این که جلسات لیزر کامل کردید، حدود 6 ماه یکبار و یا سالی 1 بار به مراکز لیزر مراجعه کرده و مانع از رشد دوباره ی مو شوید. بدن در حالت عادی تمایل به ترمیم و بهبود بافت های خود دارد، از این رو با این کار مانع از آن می شویم. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب به نکات قبل از لیزر موهای زائد خود اهمیت بیشتری بپردازید.

روژه مطالب مفید دیگری هم در زمینه ی لیزر موهای زائد دارد که توصیه می کنم حتما به آن ها سربزنید. نظرات و سوالاتتون درباره ی لیزر رو همین زیر برامون درج کنید.

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.