تاریخ امروز7 مهر 1403

هایفوتراپی یا کشیدن صورت با فراصوت

استفاده از هایفوتراپی در موارد زیبایی قدمت چندانی ندارد. هایفوتراپی را می‌توان امن‌ترین روش برای لیفت پوست صورت، گردن و حتی دست‌ها دانست. تکنیک‌های درمانی مختلفی برای لیفت و سفت‌کردن پوست صورت و گردن وجود دارد. اما بسیاری از این روش‌ها، تهاجمی هستند و عوارض و مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می‌کنند.

 

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی، مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound است. این عبارت در فارسی به امواج فراصوت پرتوان ترجمه می‌شود. درواقع برخلاف بسیاری از روش‌های بهبود زیبایی، در هایفوتراپی این امواج فراصوت هستند که وظیفه درمانی را به عهده دارند. هم‌چنین این روش، کاملا غیرتهاجمی محسوب می‌شود.

در هایفوتراپی امواج فراصوت با انرژی بالا، به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند و بافت‌ها را گرم می‌کنند. این باعث ایجاد یک آسیب کوچک کنترل شده می‌شود که مکانیزم ترمیم طبیعی بدن را تحریک می‌کند تا تولید کلاژن را افزایش دهد.

هایفوتراپی

مراحل انجام هایفوتراپی

‎برای انجام هایفو نیازی به آمادگی و یا مراقبت خاصی قبل از آن نیست. فقط در ابتدا باید تمام مواد آرایش و یا مراقبت از پوست روی ناحیه مورد نظر را تمیز کنید. پزشک یا تکنسین این کار را برای شما انجام می‌دهد.

‎هم‌چنین قبل از شروع، مقداری کرم بی‌حس کننده موضعی را روی محل درمان استفاده می‌کنند و مقداری ژل سونوگرافی را روی آن می‌زنند. سپس دستگاه هایفو را در مقابل پوست قرار داده و آن را تنظیم می‌کنند. برای این کار از نمایشگر سونوگرافی استفاده می‌کنند. سپس به مدت ۳۰ الی ۹۰ دقیقه امواج را به صورت پالس‌های کوتاه به محل مورد نظر می‌فرستند و در پایان چنان‌چه نیاز به درمان دیگری باشد آن را انجام می‌دهند.

‎همان‌طور که گفته شد اعمال این پالس‌ها ممکن است با سوزش و گرما همراه باشد. در صورتی که برایتان آزار دهنده باشد می‌توانید از یک مسکن یا ضدالتهاب استفاده کنید. بعد از عمل نیز نیازی به مراقبت نبوده و بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را شروع کنید.


[ویدئو] با جوش‌هامون در اثر زدن ماسک چیکار کنیم؟ (Maskne) دیدن این ویدئو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دستگاه‌های کشیدن صورت با فراصوت

انواع مختلفی از تجهیزات مراقبت از پوست توسط برندهای مدیکال اسپس و استیک پرکتیسز تولید می‌شوند. سایر برندها معمولا قیمت مناسبی دارند، اما اثربخشی آن‌ها باید توسط آژانس‌های تنظیمی به رسمیت شناخته شود.

آلتراپی

آلتراپی تنها وسیله هایفوتراپی (HIFU) تایید شده توسط FDA برای کشیدن و سفت کردن پوست است. این برند استاندارد طلایی را در میان دستگاه‌های مراقبت از پوست با فراصوت دارد. در حقیقت، اغلب می‌شنوید که نام “آلتراپی” برای اشاره به همه روش‌های درمان مراقبت از پوست با فراصوت استفاده می‌شود. هزینه‌های این روش درمانی به عوامل مختلفی مثل محل بیماری، تجربه پزشک و حجم صورت یا گردن بستگی دارد.

درماسوند

این دستگاه از امواج فراصوت، کیسه‌های الکتریکی و محصولات مراقبت پوستی برای پاکسازی و هیدرات کردن پوست استفاده می‌کند. اگر چه درماسوند فراصوت تولید می‌کند، این یک روش درمانی با شدت پایین، شکل فرکانس پایین امواج است که به اندازه درمان هایفو (HIFU) به عمق پوست نفوذ نمی‌کنند. این ابزارها و وسایل مشابه نیز به اندازه آلتراپی مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند. درماسوند به جای مطب پزشکان اغلب در مراکز درمانی و فروشگاه‌ها یافت می‌شوند. یک جلسه درمان مراقبت از پوست با فراصوت با استفاده از درماسوند می تواند تا ۷۰ دلار در آمریکا برای شما هزینه داشته باشد.

دستگاه‌های دیگر هایفوتراپی:

دوبلو، دستگاه درمان سه بعدی پوست، اسماسترا و آلترا تک، دستگاه‌های HIFU هستند که به روشی مشابه به آلتراپی عمل می‌کنند. این دستگاه ها در خارج از کشور، به ویژه در کره جنوبی و بریتانیا محبوب هستند.

در حالی که برخی از روش‌ها در ایالات متحده ممکن است این درمان‌ها را برای قیمت کمتری از قیمت آلتراپی ارائه دهند، مهم است ذکر کنیم که هیچ یک از آن‌ها توسط FDA تایید نشده است.


سبک‌ها و ترندهای آرایشی 2021 را در روژه مگ بخوانید.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

روش‌های درمان و مراقبت‌های پوست با استفاده از فراصوت برای افزایش گردش و تحریک پروتئین که کشسانی و سفتی پوست را به همراه دارد، استفاده می‌شود.

مزایای دیگر:

– تحریک جریان خون

– پاکسازی سلول‌های مرده پوست

– پاک کردن جوش

– سفت کردن نواحی صورت

– کاهش چین و چروک و خطوط ظریف

– رفع گودی‌های زیر چشم

– رفع چروک‌های ناشی از پیری، سرخی و جاهای زخم

 

هایفوتراپی برای چه کسانی بهتر است؟

‎ اگرچه برای جوانسازی پوست، هایفوتراپی روش بسیار مناسبی است و جایگزین خوبی برای عمل جراحی است، اما برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

به طور کلی، اثرگذاری این شیوه برای افراد بیشتر از ۳۰ سال با پوست ملایم، بیشتر است و موارد زیر ممکن است موارد مناسبی برای استفاده از هایفو نباشند:

– کسانی که پوست خیلی شل یا فشرده دارند. این افراد ممکن است برای نتیجه مطلوب نیاز به درمان‌های دیگری نیز داشته باشند.

– افراد مسن‌تر که پوستی بسیار شل و یا کرکی دارند. برای این افراد ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.

– افراد مبتلا به عفونت و دارای ضایعات پوستی و یا ایمپلنت فلزی در ناحیه مورد نظر

 

هایفوتراپی درد دارد؟

ممکن است به هنگام انجام هایفوتراپی درد بسیار خفیف و جزئی به صورت پالس‌های ضعیف و ریز وجود داشته باشد. برای افرادی که این احساس برایشان خوشایند نیست، به هنگام شروع، پزشک از استامینوفن یا یک داروی ضدالتهاب مثل ایبوپروفن استفاده می‌کنند. بعد از انجام درمان، قرمزی خفیف در موضع تحت درمان ظاهر می‌شود که طی چند ساعت برطرف می‌شود. در برخی موارد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن تا چند روز در محل ادامه داشته باشد.

درد

هایفوتراپی چقدر دوام دارد؟

نتایج انجام هایفوتراپی حداقل 6 ماه و حداکثر 3 سال پس از انجام آن قابل مشاهده هستند. البته ماندگاری نتایج هایفو به عوامل بسیاری از جمله سن، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و میزان کلاژن‌های پوست بستگی دارد و ماندگاری هایفو در افراد مختلف می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

 

هایفوتراپی گران است؟

هزینه درمان با هایفوتراپی، از بسیاری از روش‌های درمانی مشابه ارزان‌تر است. به طور کلی می‌توان هایفو را یک تکنیک اقتصادی برای درمان افتادگی پوست در نظر گرفت.

قیمت اعلام شده توسط پزشکان، به مساحت مد نظر از صورت، دستگاه استفاده شده و میزان شهرت و تجربه پزشک مرتبط است.

با این حال می‌توان انتظار داشت که در کلینیک‌های مختلف بتوان با قیمت‌هایی بالاتر از ۱ میلیون تومان و پایین‌تر از ۵ میلیون تومان، هایفوتراپی را انجام داد. در نظر داشته باشید که یک جراحی ساده پوست، بسیار بیشتر از یک میلیون‌ تومان هزینه دارد و البته عوارض زیادی را نیز برای شما به دنبال خواهد داشت.

هزینه هایفوتراپی

عوارض جانبی کشیدن صورت با فراصوت چیست؟

در حالی که بسیاری از مردم و حتی برخی پزشکان درمورد خطرات احتمالی درمان‌های اولترافراصوت محتاط هستند، شواهد بالینی هیچ عارضه جانبی جدی نشان نداده است.

در مقالات منتشر شده، عوارض جانبی هایفوتراپی بیشتر به قرمزی، تورم، کبودی و درد و یا ناراحتی در طول درمان محدود می‌شود. ناراحتی و یا درد شدید، معمولا در طول جلسه درمان مشاهده می‌شود و بعد از کامل شدن درمان از بین می رود. عوارض جانبی نادر ممکن است شامل بی‌حسی موقتی و تغییر در رنگ پوست باشد.

یک پزشک با تجربه می‌تواند به شما دارو تزریق کند. کرم بی حس کننده، یا داروی خوراکی به شما بدهد تا میزان ناراحتی را به حداقل برساند. شدت درمان را می‌توان براساس واکنش ویژه هر بیمار و تحمل درد تنظیم کرد.

دکتر تی مایوریکیو، متخصص پوست در بورلی هیلز، هشدار می‌دهد:

” آلتراپی می‌تواند دردآور باشد و زمان زیادی ببرد تا برای بیماران قابل رویت شود. بیماران ممکن است انتظار بهبود چشمگیری را برای پولی که آن‌ها پرداخت کرده‌اند و رنجی که در طی این روند متحمل شده‌اند، داشته باشند. ”

هایفوتراپی

نتیجه گیری

طبق آمار انجمن جراحی زیبایی آمریکا در سال‌های اخیر استفاده از هایفوتراپی در لیفتینگ صورت رشد چشمگیری داشته است. این آمار نشان می‌دهد که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ استفاده از این روش حدود ۶۵ درصد افزایش یافته است. در یک تحقیق، بیش از ۶۵ درصد افراد تحت درمان بعد از سه ماه تفاوت چشمگیر و مطلوب در صورت و گردن خود مشاهده کردند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.