تاریخ امروز8 مهر 1403

آسیب‌های روحی و جسمی خیانت بر زنان

آسیب های خیانت بر زنان ، می‌تواند تا حدی جبران ناپذیر باشد. اگر همسر و نامزد فردی به او خیانت کند. بی‌شک شخص حال روحی خوبی نخواهد داشت. در این شرایط فرد خیانت دیده ممکن است به دنبال علت خیانت همسر خود باشد و با حالات روحی نامناسب خود واکنش‌های منفی بروز دهد.

اگر فرد نتواند با این اتفاق کنار بیاید، از نظر جسمی و روحی آسیب‌های زیادی به او وارد می‌شود که عواقب آن ممکن است تا مدت‌ها باقی بماند. برخی افراد دچار خشم و عصبانیت، سردرگمی، افسردگی و شوک می‌شوند و ممکن است به فکر انتقام باشند. بهترین شخصی که در این مواقع می‌تواند به فرد خیانت دیده کمک کند؛ خودش است. بنابراین بهتر است با خونسردی و آرامش با این قضیه برخورد کنید. در این اتفاق، شما مقصر نیستید و زندگی برای شما به پایان نرسیده است. در این مقاله می‌خواهیم درمورد آسیب های خیانت بر زنان توضیح دهیم، تا اگر در این دوران قرار گرفتید، کمی بیشتر مراقب حال و احوالات خود باشید.

 

مهمترین آسیب روحی و جسمی خیانت

در نظر داشته باشید که عوارض روحی خیانت تنها شامل یک نفر نخواهد بود. این عوارض روحی و جسمی هم شخص خیانت کننده و هم شخص خیانت دیده را درگیر می‌کند و آسیب‌های جدی به هر دو وارد خواهد کرد. یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها، از بین رفتن خانواده‌ای است که سال‌ها در کنار هم زندگی کرده و با یکدیگر عشق را تجربه کرده‌اند.

آسیب روحی و جسمی خیانت

موثرترین عوامل خیانت

این امر به دلایل بی‌شماری اتفاق می‌افتد. یک دلیل اصلی ممکن است عدم رضایت از روابط باشد. یک رابطه موفق، غالباً به معنای ثبات و امنیت هر دو نفر است. همچنین اغلب نیاز به صمیمیت جسمی و عاطفی دارد. کمبود در این مسائل، می‌تواند رضایت رابطه را کاهش دهد. عدم رضایت در رابطه می‌تواند احتمال خیانت را در بین زوجین افزایش دهد.

در نظر داشته باشید، خیانت همسر در ازدواج، همیشه به دلیل عدم رضایت اتفاق نمی‌افتد. شریک زندگی ممکن است بر اساس نارضایتی شخصی، وارد یک رابطه شود. آنها ممکن است برای اطمینان یا تقویت اعتماد به نفس این کار را انجام دهند. تمایل به یک تجربه جنسی جدید، همچنین می‌تواند به یک رابطه منجر شود. برخی دیگر به دنبال صمیمیت عاطفی، خیانت را شروع می‌کنند. برخی دلایل دیگر که ممکن است شخص را درگیر خیانت کند. عبارتند از:

  • عزت نفس پایین
  • برای پایان دادن به رابطه اصلی
  • عدم صمیمیت عاطفی
  • اعتیاد جنسی
  • اجتناب از مشکلات شخصی یا رابطه‌ای
  • افسردگی

 

انواع خیانت

برخی از انواع مختلف خیانت ممکن است در یک رابطه رخ دهد. به طور مثال:

 

روابط جنسی

ممکن است فرد، یک شریک زندگی خارج از رابطه جنسی داشته باشد. آنها اغلب احساس وابستگی عاطفی به آن شخص را تجربه نمی‌کنند.

 

خیانت مجازی

این خیانتی است که از طریق چت و گفت و گو انجام می‌شود. ممکن است آنلاین بماند و هرگز به نقطه صمیمیت جنسی نرسد. این نوع از خیانت همچنین ممکن است شامل مشاهده فیلم و عکس مستهجن باشد. برخی افراد این عمل را نیز نوعی خیانت می‌دانند.

 

خیانت عاطفی

هنگامی که یکی از شرکای عاطفی به شخص دیگری علاقه مند می‌شود. فرد ممکن است ساعت‌ها با تلفن یا برقراری ارتباط با کسی غیر از شریک زندگی خود داشته باشد. یک رابطه عاطفی، می‌تواند بر روابط زوجین تاثیرات منفی بگذارد. ممکن است شخصی در یک رابطه عاطفی درباره مشکلات رابطه با شخص خارج از رابطه بحث کند. آنها همچنین ممکن است از انجام این کار با شریک زندگی خود خودداری کنند. رابطه جنسی همیشه جزئی از یک رابطه عاطفی نیست. یک رابطه ممکن است صمیمیت جنسی و عاطفی را با هم ترکیب کند. این اغلب یک رابطه ثانویه محسوب می‌شود. بیشترافراد اینگونه روابط را خیانت می‌دانند.

خیانت

آسیب های خیانت بر زنان با مردان متفاوت است!

خیانت یکی از بدترین رویدادهایی است که در زندگی زناشویی اتفاق می‌افتد. فردی که همسرش به او خیانت کرده است از نظر عاطفی و روحی به‌ شدت آسیب می‌بیند. در برخی موارد این ضربه عاطفی تا حدی است که فرد به مواد مخدر، مصرف الکل، اعتصاب غذا و یا پرخوری بیش ‌از اندازه و کارهای دیگری رو می‌آورد. در صورتی‌ که فرد خیانت کننده نیز از این کار خود پشیمان بوده و برای اولین بار دست به خیانت زده باشد؛ ممکن است دچار مشکلات روحی و روانی شده و احساس پشیمانی کند. آثار روحی و جسمی بعد از خیانت در انواع مختلف آن و در جنسیت زن و مرد متفاوت خواهد بود. در ابتدا در مورد تفاوت‌های آسیب های خیانت در زنان و مردان بر روح آنها صحبت خواهیم کرد:

 

شوک یکی از آسیب های خیانت بر زنان

در این مرحله فرد خیانت دیده بعد از مطلع شدن از موضوع خیانت، مسئله را انکار می‌کند. به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌تواند خیانت همسرش را بپذیرد و با دلایل زیادی سعی می‌کند این مسئله را باور نکند.

آسیب های خیانت بر زنان

اضطراب یکی از آسیب های خیانت بر زنان

ازنظر جنسیتی زنان بعد از خیانت همسرشان، بیشتر دچار اضطراب می‌شوند. بنابراین زنان بعد از خیانت از نظر روحی و روانی بیشتر آسیب می‌بینند و احتمال بروز رفتارهای ناسالم و مخاطره‌ آمیز در آنها بیشتر خواهد بود.

 

خشم یکی از آسیب های خیانت بر زنان

بعد از مرحله انکار، زمانی که فرد خیانت دیده به این باور می‌رسد که همسرش به او خیانت کرده است؛ دچار خشم و عصبانیت می‌شود. در نتیجه با بلند کردن صدای خود سعی می‌کند این خشم را تخلیه کند و در برخی موارد ساکت و گوشه‌ گیر می‌شود. همانطور که اشاره شد برخی از افراد خیانت دیده ممکن است خود را مقصر بدانند و سرزنش کنند.

 

افسردگی یکی از آسیب های خیانت بر زنان

بعد از اینکه فرد مرحله خشمگین شدن را پشت سر گذاشت؛ با افسردگی مواجه می‌شود. حس اعتماد به ‌نفس خود را از دست می‌دهد و احساس می‌کند هیچ‌ گونه جذابیت و ارزشی ندارد. این علائم به مرور به ‌صورت فیزیکی نیز ظهور خواهد کرد. فرد خیانت دیده ممکن است میل به غذا نداشته باشد و یا آنقدر پرخوری کند که به خود آسیب بزند. در برخی موارد افراد آنقدر عاجز و ناتوان می‌شوند که به فکر خودکشی و مرگ هستند. این افراد روابط اجتماعی خود را محدود می‌کنند. اعتماد خود نسبت به سایرین را از دست می‌دهند و ممکن است تا آخر عمر نتوانند به هیچ مردی اعتماد کنند.

در مقابل فرد خیانت کننده، نیز دچار مشکلات روحی می‌شود. طبق تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته زنان بعد از خیانت عاطفی احساس گناه بیشتری دارند. درحالی‌ که مردان این خیانت را عادی تلقی کرده و تنها بعد از خیانت جنسی دچار عذاب وجدان می‌شوند.

آسیب های خیانت بر زنان

 

انزوای اجتماعی یکی از آسیب های خیانت بر زنان

انزوای اجتماعی یکی دیگر از حالات بعد از خیانت همسر است که به آسیب ختم می‌شود. فرد خیانت دیده از روی شرم و احساس گناه، از دیگران فاصله می‌گیرد تا مجبور نباشد به سوالات آنها درباره خیانت شوهرش پاسخ دهد. بنابراین، مرد خیانت کار هم نیز از ترس سرزنش و ملامت دیگران، از آنها دوری می‌کند و خود را از چشم آنها پنهان خواهد کرد.

به علاوه، فشار روانی ناشی از مشکلات متعاقب با خیانت، مانند مشکلات کاری، تنش‌های زناشویی و … همگی می‌تواند انرژی زیادی را از فرد بگیرد و فرد را مجبور کند تا از همه فاصله بگیرد و در خلوت خود برای مشکل پیش آمده چاره‌ای بیندیشد و یا در غم و افسردگی فرو رود.

 

از بین رفتن روال زندگی یکی از آسیب های خیانت بر زنان

با وقوع رویداد ناخوشایندی مانند خیانت همسر در زندگی زناشویی، کاملاً طبیعی است که روال معمول زندگی به هم بریزد. مواردی مانند تغذیه، خواب، فعالیت‌های حرفه‌ای، رسیدگی به امور فرزندان، دنبال کردن درمان‌ها، همگی در واقع تحت تاثیر رویداد خیانت واقع می‌شوند و فرد آشفتگی‌هایی را در این حوزه تجربه می‌کند. با مشاهده هر یک از موارد مذکور، باید برنامه‌ای برای کاهش و کنترل خطر، تدارک دیده شود.

 

احتمال خیانت در چه افرادی بیشتر است؟

تحقیقات نشان دهنده آن است که برخی عوامل با افزایش خیانت ارتباط دارند. برخی از عوامل خطر برای خیانت، عبارتند از:

  • مردان تقریباً 80 درصد بیشتر از زنان درگیر خیانت در یک رابطه هستند.
  • زندگی در یک شهر بزرگ ممکن است شانس خیانت را 50 درصد افزایش دهد.
  • دو برابر تعداد موارد خیانت در ازدواج، در بین افراد 18 تا 30 ساله اتفاق می‌افتد. موارد کمتری برای افراد بالای 50 سال گزارش شده است.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که این عوامل نتیجه مطالعات هستند. فقط به این دلیل که فرد در یکی از این دسته‌ها قرار دارد به این معنی نیست که آنها خیانت می‌کنند. اگر نگران هستید که شریک زندگی خیانت کند، آنها را به عنوان شخص خودشان در نظر بگیرید. هر کسی می‌تواند با خیانت درگیر شود.

 

نتیجه گیری

آسیب های خیانت بر زنان از طرف همسر یک اتفاق بسیار سنگین است که می‌تواند شما را دل شکسته کند. حتی این اتفاق می‌تواند بر دیگر ابعاد زندگی و روح و روان فرزندان نیز تاثیر بسیار منفی بگذارد. در این شرایط شما باید علاوه بر خود، شرایط روحی آنها را نیز مدیریت کنید. از طرف دیگر تصمیم به طلاق یا ادامه زندگی نیز کار بسیار سختی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که از کمک یک فرد متخصص برای برخورد با خیانت مردان بهره‌مند شوید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.