تاریخ امروز10 فروردین 1403
بهترین مرطوب کننده پوست مختلط و بهترین آبرسان پوست مختلط

راهنمای خرید بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست مختلط

راهنمای خرید بهترین مرطوب کننده پوست مختلط و بهترین آبرسان پوست مختلط ، موضوعاتی هستند که قصد داریم در این مقاله اختصاصی به آنها بپردازیم. در ادامه این مقاله به مسائل رایجی مانند چگونگی تشخیص پوست مختلط ، دلیل کم آبی پوست و دلایل آن ، تفاوت مرطوب کننده و آبرسان ، نحوه مصرف مرطوب کننده پوست و انتخاب و معرفی آبرسان پوست مختلط خواهیم پرداخت و در پایان این مقاله ، 9 عدد از بهترین مرطوب کننده ها و آبرسان های پوست مختلط را که بر اساس قیمت ، رضایت مشتری ، میزان فروش و تاثیر گذاری ارزیابی و بررسی شده اند را برایتان معرفی کرده ایم تا شما را در خرید بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست مختلط راهنمایی کنیم.

 

پوست مختلط و نشانه های آن

پوست مختلط به طور همزمان دو یا چند نوع وضعیت پوستی مختلف را در برمی‌گیرد. افرادی که پوست مختلط دارند بعضی از قسمت‌‏های پوستشان خشک و پوسته‌پوسته است و وسط صورتشان یعنی بینی، چانه و پیشانی که به آن ناحیه T می‌گویند، چرب است. در پوست‏‌های مختلط به طور هم زمان چین و چروک، جوش و خشکی پوست مشاهده می‌‏شود. عوامل گوناگونی در داشتن پوست‌‏های مختلط دخالت دارند؛ ولی گاهی فقط عامل ژنتیکی تأثیرگذار است. درست مثل رنگ چشم و رنگ مو که از پدر و مادرتان به ارث می‏برید، نوع پوست خود را نیز به ارث می‏برید. معمولاً نواحی اطراف بینی، چانه و پیشانی غدد چربی فعال‏تری نسبت به سایر قسمت‏های صورت دارند.

بعضی افراد روزاسه و پوست خشک دارند درحالی‌که برخی دیگر پوستی لکه‌‏دار، پوسته‌پوسته و ملتهب دارند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست یکی دیگر از علل شایع پوست‏‌های مختلط است. ترکیبات این محصولات گاهی پوست را تحریک می‌کند و باعث ترشح چربی در ناحیه T و هم ‌زمان خشکی و قرمزی در قسمت‌های دیگر پوست می‌شود. اگر هنوز از مختلط بودن پوست خود مطمئن نیستید ، سعی کنید پوست خود را با پاک‌کننده ملایم بشویید. سپس با پد خشک کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. اگر در ناحیه گونه احساس خشکی می‏کنید ، درحالی‌که بینی ، چانه و پیشانی با دانه‏‌های سر سیاه و جوش به صورت چرب و براق هستند ، شما پوستی مختلط و به اصطلاح ترکیبی دارید.


همچنین راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب پوست مختلط را در روژه مگ بخوانید.

کم آبی پوست

پوست کم آب (دهیدراته) بیشتر یک مشکل پوستی است که فارق از نوع پوست شما ممکن است برای پوست شما ایجاد شود و یک نوع پوست محسوب نمی شود. یعنی ممکن است پوست شما چرب دهیدراته (کم آب) باشد. از نظر ظاهر، پوست کم آب کدر و فاقد درخشندگی به نظر می رسد و برای افرادی با پوست تیره‌تر ممکن است ظاهری خاکستر مانند داشته باشد. پوست کم آب سفت و زمخت احساس می شود و می تواند خطوط و نشانه های پیری مانند چین و چروک های عمیق را هرچه بهتر نمایان سازد. کم آبی پوست می تواند برای هر فردی رخ داده و به یک گروه سنی خاص محدود نمی شود. استفاده از محصولات مراقبتی مانند بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست مختلط و در کنار آن‌ها، کرم دور چشم، ضد لک و ...  کمترین کاری است که می توانید انجام دهید. در ادامه به دلایل اصلی کم آبی پوست اشاره خواهیم کرد.


راهنمای خرید بهترین کرم لیفتینگ را در مجله زیبایی روژه بخوانید.

دلایل کم آبی پوست

 

افزایش سن

با افزایش سن ، حفظ سطوح رطوبت در پوست نیز دشوارتر می شود. افزایش سن بدن را کم آب‌تر می کند و پوست نیز از این شرایط مستثنی نیست. تغییرات ساختاری مرتبط با روند پیری نیز موجب کم آبی بیشتر می شوند. زمانی که پوست کم آبی را تجربه می کند، ظاهری پیرتر نیز به خود می گیرد.

 

حمام داغ 

آب سخت حاوی سنگ آهک است که می تواند به کاهش میزان آب موجود در پوست منجر شود. استحمام با آب داغ نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند به کم آبی پوست منجر شود.

 

خورشید

پرتوهای فرابنفش خورشید یکی از مواردی است که باید برای پیشگیری از کم آبی پوست مد نظر قرار داد. خورشید می تواند موجب کم آبی پوست شود. پرتوهای UVA عامل اصلی تاثیرگذار بر پوست است که می تواند روند پیری را تسریع کند، میزان اکسیدان ها در پوست را افزایش دهد، آن را کم آب کند و میزان رادیکال های آزاد در سلول ها که به پوست آسیب می رساند را افزایش دهد.

 

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

آبرسان ها متشکل از ترکیباتی هستند که علاوه بر خاصیت رطوبت رسانی ، جذب کننده رطوبت نیز هستند. این در حالی است که کرم های مرطوب کننده غالبا دارای ترکیباتی هستند که با تشکیل یک سد محافظتی ، مانع از دست رفتن رطوبت پوست می شوند.  پوست های دهیدراته ، به دلیل این که آب و رطوبت کمتری دارند باید حتما از محصولات آبرسان در کنار کرم مرطوب کننده استفاده کنند. به طور کلی ، محصولات آبرسان و مرطوب کننده حاوی سه ماده جاذب آب ، ترکیبات نرم کننده یا امولیانت و ترکیبات سد کننده هستند. برای پوست های کم آب بهتر است که از محصولات حاوی ترکیبات جذب کننده استفاده شود.

این ترکیبات، مولکول های آب را از هوا و لایه های زیرین پوست جذب کرده و در خود نگه می دارد. در صورتی که لایه های چربی محافظ پوست آسیب دیده باشد و سد محافظتی پوست ضعیف باشد، این ترکیبات رطوبت را از لایه های زیرین پوست به سطح آورده و موجب تشدید خشکی و کم آبی پوست می شوند . این موضوع به خصوص در شرایط آب و هوایی خشک و کم رطوبت بیشتر حائز اهمیت است. همچنین ، امولیانت یا نرم کننده ها از جمله ترکیباتی هستند که آن ها را می توان هم در آبرسان ها و هم در مرطوب کننده ها یافت. این ترکیبات با نرم کردن لایه بالایی پوست از بروز خارش و پوسته پوسته شدن جلوگیری کرده و با ایجاد لایه محافظ در سطح پوست ، مانع از تبخیر رطوبت پوست می شود. ترکیبات سد کننده نیز با ایجاد یک لایه محافظ روی سطح پوست ، مانع از تبخیر رطوبت شده و بدون نفوذ به پوست، رطوبت را داخل آن نگه می دارند.


همراهان عزیز، راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب پوست مختلط را در روژه مگ بخوانید.

نحوه مصرف بهترین مرطوب کننده پوست مختلط و بهترین آبرسان پوست مختلط

 

  1. توصیه می شود هنگام مصرف مرطوب کننده یا آبرسان پوست مختلط ، صورت خود را با یک شوینده شستشو دهید و سپس آنرا خشک کنید.
  2. مقداری از کرم را ترجیحا به اندازه یک چهارم دایره روی انگشت خود بریزید و به آرامی به هم بمالید. این کار باعث می شود تا هنگام مصرف ، کرم به اندازه و به صورت مساوی روی صورت شما پخش شود.
  3. آبرسان یا مرطوب کننده را روی پیشانی ، بینی ، گونه و گردن پخش کنید.
  4. سعی کنید با حرکات به سمت بالا و خیلی آهسته ، مرطوب کننده یا آبرسان را روی صورت خود بمالید تا به راحتی جذب پوستتان شود.
  5. پس از اینکه کرم به صورت کامل جذب روی پوست شما جذب شد ، ضربه های آرامی به تمام قسمت صورت بزنید سریع تر و کامل تر جذب شود.
  6. معمولا توصیه می شود کرم آبرسان و مرطوب کننده را هر روز و روزی 2 بار روی صورت خود بمالید تا نتیجه بهتری ببینید.

معرفی 10 برگزیده سایت روژه به عنوان بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست مختلط

 

1- کرم میوه ای سیلکی تاچ مای

کرم میوه‌ای تاچ مای حاوی عصاره لیچی، ویتامین E و B5 است و رطوبت و آب مورد نیاز پوست را به طور کامل تامین می‌کند. عصاره لیچی سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این عصاره پوست را به طور کامل تغذیه کرده و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد بر بافت پوست را خنثی می‌کند. ویتامین E نیز علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی، سطح مطلوبی از رطوبت را در بافت پوست فراهم کرده و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی می‌شود. این ویتامین با تامین پروتئین‌های ضروری سلول‌ها، تولید کلاژن را به طور موثری افزایش می‌دهد.

  • دارای کره گیاهی، با اثر نرم کنندگی قوی و ماندگار
  • موثر در بهبود خشکی و التهاب ناشی از اگزما و آفتاب سوختگی
  • پیشگیری از چین و چروک و علائم پیری زودرس پوست
  • آبرسان و مرطوب کننده پایدار پوست
  • خاصیت آنتی اکسیدانی و محافظت از پوست

مرطوب کننده مای

2- کرم آبرسان و مغذی شب ژاک آندرل

همان طور که می‌دانید ژاک آندرل برندی فرانسوی است که در سال 1960 و با استفاده از طب سنتی و ترکیبات ارگانیک اسید راه اندازی شد و در زمینه تولید محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو شروع به فعالیت کرد که امروزه به دلیل داشتن تنوع محصول، فرمولاسیون ویژه گیاهی و کیفیت بالا در بین مردم بسیار مشهور و مطرح است. کرم آبرسان و مغذی شب ژاک آندرل، مناسب برای استفاده انواع پوست است که به دلیل داشتن ویتامین A و E تغذیه کننده پوست است. این محصول دارای موم عسل است که به آبرسانی عمیق پوست و مرطوب کنندگی پوست کمک کرده و هم‌چنین باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست می‌شود.

  • مرطوب کننده و آبرسان عمیق پوست
  • دارای ویتامین A و E
  • حاوی موم عسل و اوره
  • جوان کننده پوست
  • رفع چین و چروک پوست

بهترین مرطوب کننده پوست مختلط

3- کرم مرطوب کننده ویتامین E الارو

کرم مرطوب کننده الارو دارای ویتامین E در ترکیبات اصلی خود است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است پس تعجبی ندارد اگر که گفته می‌شود این ویتامین می‌تواند پوست انسان را در برابر رادیکال‌های آزاد محیط مصون نگه دارد. این ویتامین همچنین می‌تواند پوست را از خطرات محیطی مانند تاثیرات مضر اشعه ماورای بنفش آفتاب و یا حتی آلودگی‌ها و ذرات آلاینده محیطی محافظت کند‌.  خواص آنتی اکسیدانی این ماده در دراز مدت مانع پیری زودرس پوست خواهد شد. غشاهای سلولی‌ای که از اسیدهای چرب اشباع نشده‌اند، به راحتی تحت تاثیر اکسیداسون قرار می‌گیرند‌. این ویتامین مانع از ادامه روند این امر می‌شود.

  • آبرسان قوی پوست و ضد رادیکال‌های آزاد
  • مغذی، ‎نرم‎ کننده بسیار قوی
  • محافظت از پوست در برابر رادیکال‎‌های آزاد و آلودگی هوا
  • مناسب انواع پوست حتی پوست‌های چرب
  •  فاقد پارابن و مواد نگهدارنده

بهترین مرطوب کننده پوست مختلط

4- امولسیون مرطوب کننده هیدرودرم

امولسیون مرطوب کننده هیدرودرم یکی از بهترین مرطوب کننده پوست مختلط به شمار می آید. اگر نتوان پوست را در مقابل تاثیرات مخرب اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کرد، لایه شاخی پوست افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند سبب ایجاد بستری مناسب برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها گردد. سبومین موجود در این کرم از تاثیرات اشعه ماورای بنفش بر روی پوست جلوگیری کرده و با خواص آنتی باکتریال خود نمی‌گذارد بستری مناسب برای رشد قارچ‌ها فراهم شود و باکتری‌ها را از بین می‌برد. این ماده همچنین در تنظیم ترشح چربی پوست موثر است و می‌تواند چربی اضافه پوست را از بین ببرد. لسیتین یکی دیگر از مواد اصلی تشکیل دهنده این امولسیون است که از دانه‌های سویا به دست می‌آید.

  • مرطوب کننده با چربی کنترل شده و غیرکومدون‌زا
  • موثر در کاهش چربی اضافی پوست
  • قابلیت جذب و پخش آسان
  • رفع خشکی و کشیدگی پوست، ناشی از کم آبی
  • حاوی ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچ

مرطوب کننده پوست مختلط

5- کرم مرطوب کننده سین بیونیم 

این کرم مرطوب کننده ساختاری کرم مانند داشته و به در عین حال اثری از چربی را بر روی پوستتان ایجاد نخواهد کرد. عملکرد کرم مرطوب کننده 24 ساعته سین بیونیم به نحوی است که 100% مصرف کنندگان بعد از استفاده از آن، رضایت کامل را داشته و در تمام روز احساس راحتی در پوستشان داشته‌اند. مانند اکثر محصولات مراقبتی تولید شده توسط سین بیونیم، در قلب فرمولاسیون این مرطوب کننده نیز از کمپلکس پرو-بی 3 استفاده شده است که هنگام ترکیب با عوامل مضر و سم زدا، سدهای دفاعی پوست را تقویت کرده، از آن در برابر انواع آلودگی‌ها مراقبت می‌کند و در نهایت، مانع از پیری زودهنگام آن می‌شود.

  • محافظت از پوست در برابر آلودگی ها
  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • بدون ایجاد احساس چربی بر روی پوست
  • تقویت لایه دفاعی پوست
  • جلوگیری از بروز نشانه های پیری زودرس

آبرسان پوست مختلط

6- کرم آبرسان دکلره مدل ﭐشنزبست

فرمولاسیون کرم آبرسان دکلره مدل ﭐشنزبست کاملا مناسب برای رفع آسیب های ناشی از حساسیت پوست نیز می باشد. این کرم درمان کننده فوری حساسیت پوست بوده و بواسطه ترکیب اس آر سی التهابات و عوارض ناشی از حساسیت های پوستی را کاهش می دهد. این محصول با ساختار مغذی خود نشانه های خستگی و استرس را برطرف کرده و انرژی سلولی را بهبود می بخشد. رطوبت رسانی پوست با کرم آبرسان دکلره مدل ﭐشنزبست، شادابی و طراوت پوست را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده و رطوبت پوست را برای مدت طولانی حفظ می نماید.

  • با قدرت آبرسانی و لطافت بخشی فوق العاده
  • سرشار از ترکیبات معدنی آبهای دریا
  • حفظ رطوبت پوست برای مدت طولانی
  • سرشار از روغن های مغذی و نرم کننده پوست
  • برطرف کننده نشانه های خستگی و استرس

مرطوب کننده پوست مختلط

7- کرم مرطوب کننده هیدراسل لایت لایسل

کرم لایسل مناسب پوست‌های چرب بوده و خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی دارد و در طول روز پوست شما را شاداب و سرحال نگه می‌دارد. همان‌طور که می‌دانید ویتامین C برای پوست بسیار مفید و ضروری است تا پوست شما را سرحال و شاداب نگه دارد، به همین منظور لایسل در این محصول با یک تیر دو نشان زده و در فرمولاسیون این محصول علاوه بر مرطوب کنندگی از ویتامین C استفاده شده است که برای تقویت و جلوگیری از چین و چروک پوست صورت و گردن شما بسیار موثر است.

  • مناسب برای پوست‌های چرب
  • کنترل کننده چربی پوست
  • رطوبت رسانی ۲۴ ساعته
  • دارای ویتامین C برای تقویت پوست
  • فرمولاسیون سبک

بهترین مرطوب کننده پوست مختلط

8- کرم رطوبت رسان رنگی Spf۲۰ آردن

محصول آردن به نام کرم رطوبت رسان رنگی spf20 آردن به دلیل داشتن فاکتور‌های ضد آفتاب، می‌تواند علاوه بر آبرسانی به پوست، از آن در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید تا حدودی محافظت و مراقبت کند. این محصول مناسب افرادی است که به ندرت از منزل خارج می‌شوند و نیاز اساسی به استفاده از محصولات ضدآفتاب قوی ندارند اما هر از گاهی، تمایل دارند از محصولات حفاظتی و مراقبتی پوست استفاده کنند. برخی افراد این محصول را یک بی بی کرم می‌دانند زیرا چند کاره است و علاوه بر محافظت پوست، می‌تواند آن را به صورت یکنواخت و کاملا یکدست، پوشش دهد.

  • محافظت از پوست در برابر تابش مستقیم اشعه‌های فرابنفش خورشید
  • دارای فاکتور حفاظتی SPF20
  • تامین رطوبت و آب مورد نیاز لایه‌های خارجی پوست
  • دارای عملکردی مشابه کرم پودر و پنکک
  • پوشاننده قوی نواقص و عیوب پوستی مانند انواع جوش‌ها و آکنه

آبرسان و مرطوب کننده

9- کرم مرطوب کننده سافت رینوزیت

کرم مرطوب کننده رینوزیت به علت دارا بودن مواد مرطوب کننده فعال از جمله پروپیلن گلایکول و گلیسیرین قدرت رطوبت رسانی فوق العاده ای به پوست داده و باعث حفظ آب در لایه خارجی پوست به مدت طولانی می شود . وجود روغن های گیاهی سرشار از امگا 3 و امگا  6 به کار رفته در فرمولاسیون این کرم باعث می شود که پوست سریعا بازسازی شده و ترک های پوست ترمیم گردد. این محصول مناسب برای پوست های نرمال و خشک بوده و سیلیکون بکار رفته در این محصول خشکی پوست را کامل از بین می برد . همچنین با جذب سریع نرمی و طراوت خاصی به پوست می بخشد .

  • ایجاد طراوت و شادابی
  • حاوی پروپیلن گلایکول و گلیسیرین
  • رطوبت رسانی عمقی پوست
  • سرشار از امگا 3 و امگا  6
  • جذب بالا

مرطوب کننده و آبرسان

10- ژل مرطوب کننده ویتامین E بادی شاپ

ژل کرم آبرسان و مرطوب کننده بادی شاپ محصولی فوق العاده برای مرطوب کردن و آبرسانی پوست صورت است. این ژل کرم بافتی نرم و سبک دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود. این محصول فاقد چربی بوده و پس از استفاده هیچگونه احساس سنگینی برای پوست ایجاد نمی‌کند. اسید هیالورونیک به کار رفته در ژل کرم بادی شاپ پوست را به صورت عمقی آبرسانی کرده و لطافت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. ویتامین E ترکیب اصلی ژل کرم آبرسان و مرطوب کننده بادی شاپ است. این ویتامین فواید بیشماری برای پوست دارد. ویتامین E یک ترکیب آنتی اکسیدانی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و سایر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

  • فاقد چربی
  • بافت سبک و جذب سریع
  • ماندگاری ۴۸ ساعته
  • مناسب برای پوست نرمال و مختلط
  • دارای اسید هیالورونیک

آبرسان و مرطوب کننده

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.