تاریخ امروز18 اردیبهشت 1403
روتین حمام

با انجام روتین حمام به جذابیت بیشتر پوست و مو کمک کنید

روتین حمام یکی از موضوعاتی است که شاید کمتر کسی به آن توجه کند. اما رعایت همین روتین برای پوست و مو می تواند در سلامت و زبیایی شما تاثیرگذار باشد. این روزها اهمیت به پوست و مو به کمک روش های مختلف و محصولات متنوع باب شده است. بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که به زیبایی خود اهمیت می دهید؛ پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب با ما همراه باشید که ما قصد داریم تا شما راه به سمت بهترین خودتان سوق دهیم.

 

اهمیت انجام روتین حمام

طبیعتا در طول روزمره آلودگی های زیادی پوست و مو را در معرض خطر قرار خواهد داد که باید مراحل پاکسازی و احیا انجام شود، تا شادابی پوست و مو بازگردد. عده ای بر این باورند که روتین مخصوص حمام تنها باید بعد آن انجام شود؛ اما هرگز این چنین است. در واقع شما نیاز دارید مراحل روتین پوست و مو را قبل، حین و بعد از حمام رعایت کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید. در ادامه برخی از این مراحل را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

روتین قبل از حمام برای پوست و مو

 

موهایتان را شانه بکشید

نخستین کاری که باید قبل از حمام انجام دهید؛ شانه کردن موهای خود با برس چوبی است. نکته ایی در این روش قرار دارد بدین شرح است که اگر موهای خود را فارق از اینکه چه جنسی دارد، به بهانه رفتن به حمام شانه نکنید و بگویید بعد از حمام این کار را انجام می دهید؛ باعث ریزش بیش تر موهای خود خواهید شد. به این دلیل که موهای شما قبل از حمام گره هایی دارد و در هنگام شستن نیز گره های جدید در آن ایجاد خواهد شد. اگر از آن دسته از افرادی باشید که هیچ اعتقادی به نرم کننده مو، ماسک مو و غیره ندارید؛ کارتان سخت تر از این ها خواهد شد .

روتین حمام

آرایش خود را پاک کنید

این مرحله بسیار مهم و ضروری است. بنابراین نباید به امید این باشید که قرار است به حمام بروید؛ پس دیگر نیزی به پاک کردن آرایش خود نخواهید داشت. این یک تفکر غلط است؛ چرا که نه تنها آرایش شما به صورت عمیق از صورتتان پاک نمی شود؛ بلکه پوست شما تحریک شده و باعث ایجاد جوش و آکنه می شود .پس در نتیجه حتما قبل از گرفتن دوش صورت خود را با میسلارواتر و فوم پاک کننده صورت کاملا پاک کنید .

روتین حمام

روغن تراپی موهایتان را فراموش نکنید

برای روتین حمام ، قبل از دوش گرفتن باید برای حفظ سلامت موهایتان روغن تراپی مو انجام دهید. برای انجام این روش، می توانید از انواع روغن مو گیاهی مانند جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آرگان و استفاده نمایید. از آن جایی که این روغن ها جزو روغن های طبیعی هستند و پایه گیاهی دارند؛ سازگاری و اثرگذاری طولانی مدت بهتری نسبت به روش های درمانی خواهند داشت. با انجام روغن تراپی موهایتان، لایه های مو، عمیقا ترمیم و درمان می شوند.

برخلاف تصور عموم مردم که برای روغن تراپی موها یک الگوی خاصی را مشخص کرده اند، این روش درمانی، الگوی خاصی ندارد و برای هر فردی، باید متناسب با نیاز او انجام شود. برای این کار بهتر است پیش از استفاده از روغن های گیاهی، با مشاور متخصص در این زمینه، مشورت نمایید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

روتین حمام

روتین پوست و مو در داخل حمام

شاید با خواندن این بخش کمی متعجب شوید؛ اما باید بدانید مراحل انجام روتین در داخل حمام نیز از اهمیت بالایی برخورد دار است. به طور مثال:


بررسی مهم ترین عوامل در روتین پوستی

 

در داخل حمام از اسکراب های بدن استفاده نمایید

در هنگام حمام می توانید از اسکراب و شامپوهای بدن حاوی اسکراب استفاده کنید. به این خاطر که هم می تواند پوست مرده بدن را از بین ببرید و هم شادابی آن را بازگردانید.

روتین حمام

از نرم کننده و ماسک مو استفاده نمایید

نرم کننده مو محصولی است که بعد از شست و شوی کامل مو باید از آن استفاده شود. طرز استفاده از نرم کننده بسیار آسان است؛ تنها کافی است بعد از شست و شوی کامل موهای خود، موهایتان را از ساقه به پایین آغشته به نرم کننده کرده و بعد از دو دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از استفاده طولانی مدت از نرم کننده موهایتان شروع به ریزش کرده است؛ می توایند ماسک مو داخل حمام را جایگزین نرم کننده کنید .

روتین حمام

به تفاوت و کاربرد نرم کننده مو و ماسک مو توجه کنید:

استفاده دوره ایی از ماسک مو بسیار مفیدتر از نرم کننده است. به خاطر که نرم کننده تنها باعث می شود موهای شما آسان تر شانه شود؛ اما ماسک مو علاوه بر اینکه شانه پذیری موهای شما را افزایش می دهد؛ ساقه موهای شما را تقویت خواهد کرد. این مسئله می تواند یک دلیل منطقی باشد برای اینکه شما از ماسک مو استفاده کنید .

توجه داشته باشید که استفاده مدوام از یک مارک ماسک مو اصلا درست نیست. در واقع شما باید ماسک مورد استفاده خود را دو دوره یک بار تعویض کنید تا موهای شما به آن عادت نکند .

 

روتین بعد از حمام

اگر شما این روتین ها را بعد از حمام اجرا کنید؛ می توانید یک روز پر از انرژی را برای خود بسازید و از شادابی و سلامت پوست و مو لذت ببرید.


چرا پوستمان بعد از حمام دچار خارش می شود؟

 

از بادی اسپلش استفاده کنید

در این روزهای گرم تابستان می توانید بعد از حمام هنگامی که کاملا بدنتان خشک شد یک بادی اسپلش خنک انتخاب کنید و آن را روی بدن خود اسپری کنید. این کار باعث می شود هم بدنان بویی خوبی بگیرد و هم حس خنکی را تجربه نمایید. البته باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد بادی اسپلش در یک نقطه از بدن باعث چسبانکی می شود .

 

از کرم مو استفاده کنید

بعد از حمام موهایتان را تا زمانی که کمی نمدار است شانه بزنید و سپس از کرم مو متناسب با موهایتان استفاده نمایید. کرم مو علاوه بر ویتامین بخشی و آبرسانی به ساقه مو باعث بیشتر شدن حال پذیری موها شما می شود. اگر شما موهای فر جذابی دارید؛ به راحتی می توانید با استفاده از کرم مو فرهای خودتان را زیبا تر کنید. این مرحله یکی دیگر از مراحل روتین حمام به شمار می آید.

 

استفاده از اسپری دو فاز را فراموش نکنید

شاید تا به حال از اسپری دو فاز استفاده نکرده باشید. اسپری دو فاز بیش تر قبل از خشک کردن موها از آن استفاده کرده و تا یک لایه نازکی روی موهای شما جای بگیرد تا موهای شما را از گرما سشوار، اتو مو و غیره در امان باشد و باعث آسیب موهایتان نشود.

پس حتما این گزینه را داخل روتین بعد از حمام خود بگذارید تا موهای زیبا تری را داشته باشید.

روتین حمام

نتیجه گیری

روتین حمام یکی از مراحل اصلی در زیبایی و سلامت پوست و مو به شمار می آید. به همین منظور انجام  این مراحل قبل، حین و بعد از حمام از مهمترین مراحلی است که می تواند به شادابی و جذابیت هرچه بیشتر شما کمک کند. پیشنهاد می کنیم تا حد امکان مراحل نام برده شده را به خاطر بسپارید و انجام آن سهل انگاری نکنید تا به بهترین خودتان نزدیک شوید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.