تاریخ امروز10 فروردین 1403
بهترین کرم ضد لک

راهنمای جامع خرید بهترین کرم ضد لک

در این مقاله که یک راهنمای خرید جامع محسوب می‌شود، سعی داریم درباره یکی از مشکلات شایع پوستی، یعنی لک‌های صورت صحبت کنیم. به کمک این مقاله شما علاوه بر آشنایی با ضرورت استفاده از کرم ضد لک، با موضوعاتی مانند نحوه مصرف کرم ضد لک، دلایل ایجاد لک‌های پوستی و معیارهای انتخاب بهترین کرم ضد لک آشنا خواهید شد. در پایان، 9 عدد از بهترین کرم‌های ضد لک را که براساس ویژگی و معیارهای مختلفی مانند تنوع، محبوبیت، مواد تشکیل دهنده و قیمت انتخاب شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نوع پوست خود داشته باشید.

کرم ضد لک

معمولا این نوع از کرم‌ها، ویتامین C و ترکیبات موثر هیدروکینون را در فرمولاسیون خود دارند که به دلیل وجود این فراورده‌ها، هنگامی که از کرم‌های ضد لک استفاده می‌کنید، پوست شما رنگ سازی را خیلی سریع متوقف می‌کند و در نتیجه، پوست به رنگ طبیعی خود باز گشته و لک‌های پوستی به طور کامل از خواهند رفت.

ساختار انواع کرم‌های ضد لک

بعضی از کرم های ضد لک هستند که خاصیت روشن کنندگی دارند و موجب می‌شوند پوست یک درجه روشن تر شود. باید به این نکته توجه کنید که غلظت هیدروکینون موجود در انواع ضد لک قوی باید مساوی عدد 4 باشد زیرا درصد‌های بالاتر ممکن است نتیجه برعکس دهند و لک یا سوختگی را تشدید کنند. علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم ، در ترکیبات و ساختار بعضی از کرم‌های ضد لک از موادی مانند عصاره توت ، آربوتین ، نیاسینامید و عصاره شیرین بیان استفاده شده است که همه این موارد باعث می‌شوند رنگ پوست هماهنگ شود و در نتیجه ، پوست زیبا و درخشان به نظر بیاید. معمولا توصیه می‌شود انواع کرم‌های ضد لک را باید به صورت مداوم و حداقل دو الی سه ماه و به صورت روزانه صبح و شب مصرف کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.


مقاله جالب زمان لازم برای اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست چقدر است را در مجله زیبایی روژه بخوانید.

لک های پوستی و دلایل ایجاد آن‌ها

لکه هایی هستند که هرگاه در پوست التهابی ایجاد شود، پوست به صورت رفلکسی تیره می‌شود. شدیدترین حالت آن بعد از آکنه است به صورتی که وقتی لکه‌ای از بین می‌رود، تا مدت‌ها ناحیه لکه به شکل یک لکه روی پوست می‌ماند. لکه‌های بعد از لیزر یا سوختگی‌های خفیف، بعد از گزش حشره، حساسیت به یک دارو یا گیاه و بعد از التهاب‌های اگزامایی از دیگر لکه‌های ناشی از التهاب هستند که جزو لکه‌های موقت محسوب می‌شوند. البته شدت هر لکه به رنگ پوست بستگی دارد، هر چه پوست روشن‌تر باشد این لکه ها کمرنگ‌تر و زودگذرتر و هرچه پوست تیره‌تر باشد، پررنگ‌تر و طولانی‌تر روی پوست می‌مانند. البته باید به این نکته اشاره کرد که لکه‌ها معمولا نگران کننده نیستند و در بیشتر مواقع، فقط شکل و ظاهر پوست را دستخوش تغییر می‌کنند.

در ادامه به بررسی اصلی‌ترین دلایل ایجاد لک‌های پوستی خواهیم پرداخت.

لک در اثر مصرف بعضی داروها : مصرف بعضی داروها از قبیل کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان باعث ایجاد لک به اشکال گوناگون به همراه علائم دیگر می‌شوند. مصرف طولانی مدت قرص ماینوسیکلین در درمان جوش و غرور جوانی، باعث تیرگی پوست در نواحی جوش های ملتهب و قرمز خواهد شد.

ملاسما یا لک حاملگی : ملاسما یکی از شایع ترین علل ایجاد لک صورت است و اغلب در خانم های مراجعه کننده برای درمان لک صورت دیده می‌شود که یک لک اکتسابی قهوه‌ای رنگ است که به صورت آهسته به وجود می‌آید. به دلیل اینکه این لک‌ها بیشتر در زنان حامله ظاهر یا عود می‌کند، به لک‌های حاملگی شهرت دارد ولی می تواند در خانم های مجرد و به ندرت در مردان نیز دیده شود. این نوع از لک‌ها بیشتر در گونه‌ها، پیشانی و چانه دیده می‌شود و در افراد سبزه مشخص است.

لکه های ناشی از جای جوش : بعضی از افراد مبتلا به آکنه یا جوش ، دچار لکه‌های بعد از بهبودی جوش خواهند شد. به این ترتیب که فرد ابتدا دچار جوش‌های قرمز یا چرکی شده و به مرور زمان وقتی جوش‌ها خشک می‌شوند، لک قهوه‌ای یا بعضا لک قرمز به جای می‌گذارد، خصوصا اگر فرد جوش خود را دستکاری کند، احتمال بروز لک قهوه‌ای یا لک تیره بعد از جوش زیاد می‌شود.

تماس با نور خورشید : اشعه ماورای بنفش خورشید باعث تحریک ملانوسیت شده و درواقع تنها با کمی ماندن در معرض آفتاب موجب بازگشت ملاسما بعد از محو شدن می‌شود. اشعه‌های تند آفتاب یکی از دلایل عمده‌ی شدت گرفتن ملاسما در تابستآن‌ها است.

اختلال‌های سیستم ایمنی : مشکلات دفاعی بدن، استرس، بیماری‌های سیستم ایمنی و عمل جراحی از جمله عواملی هستند که مانع از تشکیل برخی آنتی کورها می‌شوند و در همین زمان آنتی کورهای دیگری تکثیر می‌کنند که با سلولهای تولید کننده ملاتونین مقابله می‌کنند.

با بدترین اشتباهات رایج در مراقبت از پوست آشنا شوید.

ضرورت استفاده از کرم ضد لک

شما می توانید با تهیه بهترین کرم ضد لک متناسب با پوستتان و مصرف آن، مشکلات پوستی خود را حل کنید و لک‌های آزاردهنده را برای همیشه از بین ببرید. به این نکته توجه کنید که با استفاده از ضد لک‌ها می‌توانید لک‌های ناشی از ملاسما که به رنگ قهوه‌ای، قرمز و گاهی خاکستری به وجود می‌آیند را کم کنید و در گذر زمان آن‌ها را به طور کامل از بین ببرید. لک هایی که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب به وجود می‌آیند، به کمک کرم‌های ضد لک از بین خواهند رفت. همچنین، کک و مک هایی که به صورت مادر‌زادی و یا در اثر آفتاب به وجود می‌آیند، یکی دیگر از انواع لک‌هایی هستند که به سادگی توسط این کرم‌ها ناپدید خواهند شد.

معیارهای انتخاب بهترین کرم ضد لک

به طور کلی هنگام خرید هرگونه محصولات مراقبتی، باید به نکات مهمی توجه کنید. اول از همه نوع پوست خود را بشناسید و سپس با توجه به آن، نسبت به خرید بهترین کرم ضد لک اقدام کنید. نکته دوم اینکه از خرید محصولات بی کیفیت و بسیار ارزان خودداری کنید زیرا پوست، جزو مهمترین بخش های بدن است و بی توجهی به آن می‌تواند اثرات ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. نکته آخر هم اینکه محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان تهیه کنید تا بتوانید بهترین کرم ضد لک را انتخاب کنید.

تا این قسمت از مقاله شما با انواع لک‌ها و دلایل ایجاد آن‌ها آشنا شدید و علاوه بر آن، به ضرورت استفاده از ضد لک و معیارهای انتخاب آن پی بردید. حال نوبت آن رسیده تا شما را با لیست 9 عددی بهترین کرم ضد لک که محصولاتش براساس ویژگی‌های متمایز کننده توسط کارشناسان روژه برگزیده شده‌اند، آشنا کنیم.

 

9 عدد از بهترین کرم‌های ضد لک به انتخاب روژه

 

1- کرم ضد لک یونیتون 4 آیسیس فارما

آیسیس فارما برندی لوکس و فرانوسی در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است که کرم ضد لک یونیتون 4 آیسیس فارما، محصولی قوی برای از بین بردن لک‌های صورت است. این ضد لک بواسطه ویتامین C استفاده شده در ساختار آن، خاصیت روشن کنندگی بالایی دارد و از ارزش خرید بالایی برخوردار است. کرم ضد لک یونیتون 4، دارای ترکیبات موثر جهت درمان انواع لک با خاصیت روشن کنندگی و لایه برداری پوست است. هم چنین این محصول به مهار ترشح آنزیم تیروزیناز کمک کرده و باعث کند شدن روند رنگدانه‌سازی می‌شود و از ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

  • ضد لک قوی پوست
  • دارای خاصیت ضد التهاب
  • آنتی اکسیدان قوی
  • لایه بردار و روشن کننده پوست
  • شاداب کننده پوست

کرم ضد لک یونیتون 4 آیسیس فارما

2- کرم درمان فوق العاده لک های تیره پوست الگوترم

وجود عصاره شکوفه گیلاس در ساختار کرم درمان لک های تیره پوست الگوترم، موجب بهبود روند پاکسازی پوست شده و تمام ناخالصی ها و عوامل مسبب تیرگی و لک های پوستی را به طور کامل از بین می برد. علاوه بر این، کرم درمان لک های تیره پوست الگوترم سرشار از ویتامین C برای افزایش روشنی و شفافیت پوست است. با استفاده از این کرم، تعادل از دست رفته به سلولهای پوست بازگشته و ملانین سازی و روند تولید رنگدانه های پوستی نیز تنظیم و متعادل می شود. این محصول با تاثیرگذاری بی نظیر خود، نه تنها لک ها و تیرگی های پوست را برطرف می سازد بلکه بواسطه ترکیب ALGOBLANCE CX+ از بروز مجدد تیرگی ها و لک های پوستی جلوگیری کرده و از پوست محافظت می نماید.

  • کاهش اندازه لک ها و تیرگی های پوستی
  • افزایش شفافیت و شادابی پوست
  • سرشار از ویتامین C به عنوان آنتی اکسیدان
  • پاکسازی پوست بواسطه عصاره شکوفه های گیلاس
  • ایجاد پوستی یکدست و شاداب

بهترین کرم ضد لک

3- کرم ضد لک قوی حاوی هیدروکینون ام کیو

محصولی از برند ام کیو که مخصوص از بین بردن لکه‌های ناشی از لیزر، جای جوش، بارداری و ... تولید شده است و قابلیت این را دارد که از پوست شما در برابر تابش نور خورشید محافظت کند. این ضد لک برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است و به دلیل عملکرد چندگانه خود، خیال شما را از بابت خرید محصولی با کیفیت و موثر راحت می‌کند. روند اثرگذاری کرم ضد لک قوی حاوی هیدروکینون ام کیو MQ در درمان لک های پوستی پس از دو هفته استفاده مداوم و صحیح قابل مشاهده بوده و موجب تسریع درمان تیرگی های پوست خواهد شد.

  • درمان قوی و سریع انواع لک
  •  اثرگذاری قابل رویت پس از دو هفته
  •  مناسب جهت از بین بردن لکهای مقاوم به درمان
  • موثر در درمان لک های ناشی از آفتاب، جای جوش، لیزر، پیلینگ، افزایش سن و بارداری
  • دارای فیلتر ضد آفتاب

کرم ضد لک قوی حاوی هیدروکینون ام کیو MQ

4- کرم روشن کننده پریم

این محصول، برخلاف کرم‌های روشن‌کننده پوست موجود در بازار، فاقد هیدروکینون است. هیدروکینون به پوست آسیب می‌رساند. در ترکیبات این محصول مواد نرم کننده و آبرسان استفاده شده است. کرم روشن کننده پریم همچنین دارای یک آنتی اکسیدان قوی است. استفاده‌ی مداوم این ‌محصول لک و پیس‌های موجود روی صورت را کاهش می‌دهد و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

  • قابل استفاده به صورت روزانه
  • فاقد هیدروکینون
  • مناسب انواع پوست
  • رفع لکه‌های پوستی و جلوگیری از به وجود آمدن آن‌ها
  • دارای ترکیبات فعال فنیل اتیل رزورسینول، سدیم پی‌ سی آ، آسکوربیک اسید، تیتانیوم دی اکساید، کریزین و شی‌ باتر

کرم روشن کننده

5- کرم ضد لک پیگمازوم فیس دوکس

کرم پیگمازوم فیس دوکس سیستمی حاوی آنتی اکسیدان ، ویتامین و مواد ضد پیری و دیگر مواد موثره طبیعی است که می تواند باعث رفع تیرگی ها و لکهای پوستی ناشی از عوامل مختلف گردد. مصرف مداوم این محصول نه تنها سبب روشن تر شدن پوست میگردد،بلکه می تواند موجب برطرف شدن تیرگی های روی اسکار جوش یا زخم ، لک های ناشی از نور آفتاب ، بارداری و یا پیری گردد. این کرم حاوی مواد روشن کننده و ضد پیری موثر مانند آلفا آربوتین طبیعی ، مخلوطی از پپتید های متعدد،گلوتاتیون و ویتامین C میباشد که به فرم لیپوزومال تهیه گردیده اند.

  • رفع لک های ناشی از آفتاب،افزایش سن،یارداری،جای جوش و زخم
  • قابلیت استفاده همزمان بر روی صورت و دستها
  • روشن کننده پوست های تیره
  • کمک به جمع شدن منافذ باز پوست
  • قیمت مناسب

کرم روشن کننده

6- سرم ادونس اکتیو رادیانس دکتر مورد

این سرم ضد لک به راحتی می‌تواند لک‌های ناشی از آفتاب را محو کند و چین و چروک های پوستی را نیز از بین ببرد. سرم رادیانس مورد محصولی کاملا لوکس به حساب می‌آید که در طی مدت زمان کوتاهی، تولید کلاژن را تا 60 برابر افزایش داده و برای افرادی که در شهر‌های آلوده ساکن هستند، کاملا مناسب است. وجود این ترکیبات غنی در سرم ضد لک مورد مدل ادونس اکتیو رادیانس موجب از بین بردن لک های ناشی از نور خورشید و حتی محو چین و چروک های ناشی از آن می شود. با استفاده از این محصول علاوه بر اینکه از پوست در برابر آسیب های محیطی و نفوذ آلودگی ها محافظت می شود، از افتادگی و شل شدگی پوست نیز جلوگیری شده و قوام و سفتی آن افزایش می یابد

  • درمان لک های ناشی از آفتاب یا افزایش سن
  • برطرف نمودن ناصافی پوست
  • محو خطوط ریز و چروک ها
  • تقویت سیستم دفاعی پوست
  • جلوگیری از ایجاد لک

سرم ادونس اکتیو رادیانس دکتر مورد

7- کرم روشن کننده و ضد لک ناندل

در میان دیگر محصولات ضد لکی که در این لیست قرار دارند، این کرم از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و به دلیل عملکرد قابل قبول، در لیست ما قرار داده شده است. این محصول روشن کننده و ضد لک از برند ناندل، به دلیل ترکیبات مرطوب کننده و آبرسانی که در ساختار خود دارد، می‌تواند مشکلات پوستی شما را حل کند و علاوه بر این، انواع لکه‌های شما را محو کرده و از ایجاد آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. به کارگیری هنر فرمولاسیون و تکنولوژی نانو در کرم روشن کننده و ضد لک ناندل، انواع ترکیبات موثر را با غلظت‌های مشخص، چنان گرد هم آورده است که بدون هیچ گونه عارضه و محدودیت در استفاده، بیشترین اثر گذاری را بر انواع لک ناشی از هایپر پیگمانتاسیون (لک های تیره) داشته باشد.

  • روشن کننده و ضد لک
  • آنتی اکسیدان و مرطوب کننده
  • فیلترهای ضدآفتاب
  • حاوی مرطوب کننده و آبرسان
  • از بین برنده هایپر پیگمانتاسیون (لک های تیره)

ضد لک

 

8- سرم روشن کننده قوی ژیورل

سرم روشن کننده قوی ژیورل بواسطه داشتن ترکیبات روشن کننده نظیر آربوتین و AHA  که هر دو از عوامل روشن کننده طبیعی پوست هستند، می تواند به سرعت بر روی پوست تأثیر گذاشته و تمام لک های آن را برطرف نماید. سرم روشن کننده قوی ژیورل به خاطر داشتن ترکیبات گیاهی برای انواع پوست مناسب بوده و هیچ گونه آسیبی به پوست شما وارد نمی کند. همچنین آربوتین به کار رفته در سرم روشن کننده قوی ژیورل این آنزیم را خنثی نموده و نواحی تیره پوست را روشن می سازد. این سرم فاقد هیدروکینون بوده و لک ها را بدون بازگشت درمان کرده و پوست را روشن می کند.

  • حاوی کمپلکس گیاهی روشن کننده پوست
  • از بین برنده لک های مقاوم
  • درمان بدون بازگشت انواع لک ها
  • درمان جای جوش
  • درمان لک های ناشی از بارداری، کک و مک، آفتاب سوختگی

سرم ضد لک

9- کرم ضد لک پیگماسل لایسل

آخرین محصولی که قصد معرفی آنرا داریم ، کرمی بومی و کاملا ایرانی است. این محصول در افزایش روشنی و شفافیت پوست تاثیر زیادی دارد و قابلیت این را دارد که از پوست شما در برابر انواع آلودگی‌ها محافظت کند. این ضد لک از برند لایسل، در کنار کیفیت خوبی که ارائه می‌دهد، از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است و یک گزینه ایده‌آل و کاملا مقرون به صرفه محسوب می‌شود. این کرم در حجم 30 میلی‌لیتر تولید می‌شود و برای استفاده انواع پوست مناسب است. خاصیت کرم ضد لک این است که لک‌های ناشی از موارد گفته شده را کم‌رنگ و به مرور زمان از بین می‌برد. البته بهتر است قبل از مصرف این محصولات به پزشک مراجعه تا ابتدا علت ایجاد لک مشخص شود و بعد از این کرم استفاده کنید.

  • از بین برنده انواع لک‌های پوستی
  • ایجاد ظاهر یکنواخت به پوست
  • روشن‌کننده پوست
  • درخشان کننده
  • محافظ پوست در برابر رادیکال‌های آزاد

کرم ضد لک پیگماسل لایسل

10- کرم روشن کننده لایه بردار AHA 12% ثمین

ثمین، تولید کشور ایران است و توسط شرکت گل افشان آرایش که در سال 1373 تاسیس و در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی آغاز به فعالیت کرده است وارد بازار شده است. لابراتوار گل افشان آرایش در سال 1384 برند ثمین را وارد چرخه تولید خود کرد که از جمله محصولات آن می‌توان به، انواع کرم مرطوب کننده، نرم کننده، بالم لب و… اشاره کرد. کرم روشن کننده لایه بردار AHA 12% ثمین، فرمولاسیون تخصصی و خاصیت ضد لک و کمرنگ کردن لک‌های پوستی را دارد، هم چنین این محصول دارای خاصیت لایه برداری ملایم، ضد چروک و روشن کننده پوست است و مناسب جهت از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی، افزایش سن، جای جوش و زخم است.

  • کمک به رفع انواع لک‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، کک و مک، جای جوش و زخم و…
  • تحریک کلاژن سازی و جوان سازی پوست
  • برطرف کننده خطوط ریز
  • دارای خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی ملایم
  • قیمت مناسب

کرم روشن کننده

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.