تاریخ امروز7 اردیبهشت 1403
راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب پوست حساس

راهنمای خرید بهترین ضد آفتاب پوست حساس

در این مقاله اختصاصی که یک راهنمای خرید جامع بهترین ضد آفتاب پوست حساس به حساب می‌آید، قصد داریم ابتدا درباره پوست‌های حساس، چگونگی تشخیص پوست حساس، دلایل حساسیت پوست، ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست حساس، نحوه مصرف کرم ضد آفتاب صحبت کنیم و در پایان، مانند دیگر راهنماهای خرید مانند ضد آفتاب، ضد لک قوی و ... چند عدد از بهترین ضد آفتاب پوست حساس را که براساس ویژگی‌های متمایز کننده‌ای مانند میزان تاثیر، درصد فروش، قیمت و ... انتخاب شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین و معقول‌ترین انتخاب را داشته باشید.

 

پوست حساس

معمولا هر فردی با هر نوع پوستی، ممکن است پوست حساسی داشته باشد. حساسیت پوست یک امر طبیعی است که امکان دارد به دلیل عوامل گوناگونی بوجود بیاید. پوست حساس معمولا ویژگی‌های پوست‎های خشک، چرب یا مختلط را همراه خود دارد، مستعد انواع واکنش‌های پوستی از جمله چروک، ورم و جوش است، گرایش شدیدی به سرخ شدن و قرمزی داشته و به راحتی تحریک شده و آسیب می‌بیند. این پوست به شدت به مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبتی، آرایش زیاد، کم آبی بدن و نور خورشید واکنش نشان داده و نسبت به سایر پوست‌ها، بیشتر مستعد خارش، قرمزی و خشکی است که البته این درجه حساسیت در هر فردی ممکن است متفاوت باشد.

 

آیا پوست شما حساس است؟

معمولا مسئله تشخیص نوع پوست، برای هر فردی یک امر ضروری است زیرا اگر شما از نوع پوست خود و راه‌های مراقبت از آن خبر نداشته باشید، پوستتان دچار آسیب شده و مجبور هستید با صرف هزینه‌های چند برابر، پوستتان را به حالت اولیه برگردانید. در ادامه شما با پاسخ به چند سوال، متوجه این موضوع خواهید شده و می‌توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید.

- آیا پوست شما در فضاهایی که خشک است، دچار خارش شدید می‌شود؟

- پوست شما 2بار یا بیشتر، نسبت به یک محصول مراقبتی از پوست مانند کرم، صابون، شامپو و ... واکنش نشان می‌دهد؟

- آیا به داروهای تجویزی که ممکن است لوسیون، ژل و ... بوده‌اند، واکنش پوستی داشته‌اید؟

- سابقه آسم، آلرژی و اگزما دارید؟

- هنگام قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید یا باد گرم و سرد، پوست شما به سرعت ملتهب و قرمز می‌شود؟

اگر پاسخ شما به این سوالات بله بود، احتمالا دارای پوستی حساس هستید ولی معمولا توصیه می‌شود برای تشخیص بهتر نوع پوست، حتما به پزشک مربوطه مراجعه کنید.


مقاله بایدها و نبایدهای ترکیبات ضد آفتاب را در روژه مگ بخوانید.

7 دلیل حساس شدن پوست

1- استفاده بیش از حد از صابون‌های قوی.

2- مصرف محصولات پاک کننده‌ای که سولفات سدیم زیادی در ساختار خود دارند.

3- پاکیزه نکردن پوست از باکتری‌ها، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده به طور کامل

4- استفاده مداوم از فراورده‌هایی مانند موم عسل، روغن‌های اسنشیال و لانولین

5- استرس و فشار عصبی

6- تماس با گیاهانی مانند سماق سمی، بلوط سمی و پیچک

7- مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک

 

ضد آفتاب و اهمیت آن

همه ما به خوبی می‌دانیم باید از پوستمان در برابر آفتاب محافظت کنیم و این مسئله برای پوست‌های حساس از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مشکلات ناشی از حساسیت پوست را دو چندان می‌کند. بنابراین لازم است همیشه از یک ضد آفتاب مخصوص پوست حساس استفاده کنید. این محصولات معمولا دارای ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان هستند و بواسطه اینکه مخصوص پوست‌هاس حساس تولید شده‌اند، در ساختار آن‌ها از فیلترهای شیمیایی کمی استفاده شده و خیلی سریع جذب می‎شوند.


همچنین اگر پوستی چرب دارید، سری به راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب بزنید.

ویژگی‌های بهترین ضد آفتاب پوست حساس

کسانی که پوستی حساس دارند، اگر از ضد آفتاب‌های با spf 30 یا بالاتر استفاده کنند حداکثر تاثیر ممکن را خواهند دید. معمولا در ساختار بهترین ضد آفتاب پوست حساس، باید موادی از جمله شامل زینک اکساید و تیتانیوم اکساید وجود داشته باشد. این دسته از ترکیبات بدون آسیب به پوست از آن در برابر نور آفتاب محافظت خواهند کرد. البته ضدآفتاب‌های حاوی ترکیبات ضدالتهابی مانند عصاره چای سبز یا هیالورنیک اسید بهترین محصولات برای پوست‌های حساس به حساب می‌آیند. این ترکیبات به سرعت جذب پوست شده و التهاب ناشی از خشکی پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

 

نحوه مصرف ضد آفتاب پوست حساس

اغلب افراد وقتی ضدآفتاب می‌زنند،‌ مقدار کافی از آن را به پوست نمی‌مالند و میزان مصرف آن‌ها تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار لازم است. همه ضدآفتاب‌ها مخصوصا برای پوست حساس، باید به قدری استفاده شود که یک لایه نازک بر روی پوست تشکیل دهد و بتواند اثر محافظتی خود را به طور کامل اعمال کند. علاوه بر این، در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید، باید ضدآفتاب را روی پوست خود بزنید چون در حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا ضدآفتاب جذب پوست شده و اثرش آغاز شود. نکته دیگر اینکه همیشه ضدآفتاب باید بعد از همه آرایش‌ها استفاده شود،‌ چون در غیر این صورت مواد آرایشی که بر پایه آب یا چربی باشند می‌توانند باعث بی‌اثر شدن ضدآفتاب شوند. همچنین، هنگام استفاده از ضدآفتاب باید به بینی‌،‌گوش و اطراف آن توجه خاصی داشت.

تا این قسمت از مقاله سعی نمودیم شما را با پوست‌های حساس آشنا کرده و ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای پوست‌های حساس را برایتان شرح دهیم. حال نوبت آن رسیده تا شما را با لیست 10 عددی بهترین ضد آفتاب پوست حساس که محصولاتش براساس ویژگی‌های متمایز کننده توسط کارشناسان روژه برگزیده شده‌اند، آشنا کنیم.

 

لیست برگزیده بهترین ضد آفتاب پوست حساس به انتخاب روژه

 

1- کرم ضد آفتاب سیکابیو بایودرما

این محصول یک کرم ضد آفتاب است که خارش، سوزش و جراحت پوست را تسکین می دهد . همچنین قابل استفاده بعد از جراحی های پوست حتی بلافاصله روی بخیه، بعد از پیلینگ، لیزر، میکرودرم، کرایوتراپی می باشد . کرم ضد آفتاب سیکابیو SPF 50 بایودرما دارای اثر سینرژیک Resveratrol و مس می باشند که خاصیت ترمیم کنندگی پوست را بسیارتقویت می کند و جراحت پیش آمده را به سرعت از بین می رود. این محصول باایجاد یک لایه نامرئی و نفوذناپذیر مانند یک باند عمل می کند که پوست آسیب دیده را نسبت به آلودگی های محیط و نفوذ میکروب ها محافظت می کند.
  • مناسب پوست های حساس و آسیب دیده حتی نوزادان
  • محافظت بالا از پوست آسیب دیده در برابر اشعه آفتاب با +SPF 50
  • دارای خاصیت مرطوب کنندگی بواسطه دارا بودن اسید هیالورونیک
  • دارای بافت غیر چرب و غیر چسبناک و مقاوم در برابر آب
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال بواسطه دارا بودن مس و روی

ضد آفتاب پوست حساس

2- کرم ضدآفتاب مولتی پروتکشن SPF50 دکتر ژیلا

محصول شماره 2، ضد آفتابی کاملا ایرانی و با کیفیت از برند قدیمی دکتر ژیلا است. این کرم دارای SPF 50 درصد بوده و به دلیل ساختار خاص و منحصر به فردی که دارد، در مقابل پرتوهای خورشیدی محافظت سه گانه‌ی بسیار قوی‌ ایجاد کرده و مانع از ایجاد پیری زودرس و انواع چروک بر روی پوست خواهد شد. همچنین، از پوست در مقابل آلودگی‌های محیطی محافظت کرده و موجب جوانی و شادابی پوست می‌شود. این کرم علاوه بر تأثیر گذاری مثبت بر روی پوست، حاوی ترکیبات بسیار مهمی است که بر روی مسیرهای داخل سلولی تأثیر گذاشته و از اثرات مخرب پرتو‌های فرا بنفش و آلودگی های موجود در هوا جلوگیری می‌کند.

  • حفاظت مناسب پوست در برابر پرتو های UVA و UVB
  • محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از آلودگی های محیطی
  • ضد چروک و ممانعت از پیری زودرس
  •  شاداب کننده پوست
  • مناسب انواع پوست

 

کرم ضدآفتاب مولتی پروتکشن SPF50 دکتر ژیلا

3- کرم ضد آفتاب فاقد جاذب های شیمیایی SPF50 سان سیف

این محصول سان سیف و بومی با داشتن بازتابنده‌های فیزیکی و معدنی با کیفیت بالا و انتخاب آن‌ها بر اساس آخرین دستاورد‌های علمی در ایجاد فاکتور حفاظتی بالا، از یک سو از پوست در برابر کلیه طول موج‌های اشعه ماورای بنفش UVB به طور کامل و طولانی مدت و تا حداکثر 4 ساعت محافظت نموده و از سوی دیگر، با داشتن PA در سیستم اندازه گیری بین المللی و همچنین 3 ستاره در سیستم اندازه گیری Boots، حفاظت بسیار بالایی را در برابر اشعه UVA داشته و در نتیجه،باعث جلوگیری از بروز ضایعات بدخیم پوستی می‌شود.

  • مناسب برای پوست های تحریک پذیر و حساس به نور خورشید
  • فاقد اسانس و مواد نگهدارنده مانند پارابن ها
  • ترمیم و بازسازی پوست های آسیب دیده
  • فاقد روغن های ایجاد کننده جوش (Non Comedogenic)
  • بازسازی کننده و تقویت کننده ساختار پوست

کرم ضد آفتاب فاقد جاذب های شیمیایی SPF50 سان سیف

4- کرم ضد آفتاب SPF 60 سنسی سول آردن

کرم ضد آفتاب آردن دارای قدرت حفاظتی بسیار بالایی است که در برابر آفتاب یا درمان با لیزر، پیلینگ شیمیایی و درم ابرژن، در تمام طول موج های پرتوهای ماورای بنفش از پوست محافظت می‌کند. این محصول عاری از جاذب‌های شیمیایی بوده و در فرمولاسیون آن از بازتاب‌ دهنده‌های پرتوهای نور آفتاب معدنی و طبیعی با کیفیت بالا و دانه بندی بسیار ریز استفاده شده است. این محصول از آمار فروش بالایی برخوردار بوده و در کنار کیفیت قابل قبول، لیاقت این را دارد که در لیست بهترین ضد آفتاب پوست حساس جایی داشته باشد.

  • مناسب پوست حساس
  • فاقد جاذب‌های شیمیایی (ضدآفتاب فیزیکال)
  • مناسب استفاده پس از لیزر درمانی و دوران بارداری
  • رنگی (بژ روشن)
  • مقاوم در برابر اشعه های مضر خورشید

کرم ضد آفتاب SPF 60 سنسی سول آردن

5- کرم ضد آفتاب SPF60 هیدرودرم(فیزیکال)

 فرمولاسیون کرم ضد آفتاب SPF60  هیدرودرم به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر تعریق و شست و شو با آب معمولی مقاوم باشد و در هنگام انجام فعالیت های بدنی از سطح پوست پاک نشود. با توجه به اینکه وجود مواد جاذب شیمیایی ممکن است باعث بروز آلرژی در افراد با پوست‌های حساس گردد، در تهیه این کرم از هیچ‌گونه جاذب شیمیایی استفاده نشده است. این کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی 60، از طریق بازتاب دهنده‌های معدنی از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب محافظت می‌کند. ویتامین E از جمله مواد موثره موجود در این کرم است که اثرات آنتی اکسیدان داشته و باعث خنثی شدن اثرات رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از بروز پیری زودرس پوست می‌شود.

  • فاقد جاذب‌های شیمیایی مناسب برای پوست‌های خشک و حساس، خانم‌های باردار و کودکان
  • هماهنگ با رنگ طبیعی پوست
  • مقاوم در برابر تعریق و شستشو
  • تایید شده در کشور فرانسه
  • پایدار در برابر نور

کرم ضد آفتاب SPF60 هیدرودرم(فیزیکال)

6- کرم صورت هیدرولیپید و محافظ ضد آفتاب +۵۰ فارماسریز

کرم صورت هیدرولیپید و محافظ ضد آفتاب +۵۰ یک محافظ قوی برای محافظت از پوست کودکان بالای 6 ماه و بزرگسالان در برابر آفتاب است. این محصول علاوه بر داشتن فیلترهای ضد آفتاب، سرشار از ترکیبات مغذی و آبرسان بوده و از بروز خشکی، التهاب و نشانه‌های پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. این محصول یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد کرده و احتمال بروز لک، تیرگی، کک و مک را کاهش می‌دهد. کرم صورت هیدرولیپید و محافظ ضد آفتاب فارماسریز حاوی عصاره درخت شی باتر و تیتانیوم دی اکساید است.

  • محافظت کننده قوی در برابر اشعه‌های نور خورشید
  • جلوگیری از بروز کک و مک و لک‌های پوستی
  • مقابله با بروز نشانه‌های پیری پوست
  • جلوگیری از بروز سوزش و قرمزی بر روی پوست
  • تسکین دهنده و التیام بخش

ضد آفتاب پوست حساس

7- ضد آفتاب کرم پودری SPF40 پوست چرب و حساس مدیسان

این محصول نیاز افراد به ضد آفتاب و کرم پودر را مرتفع میکند و به افردی که پس از استفاده از ضد آفتاب رنگی (Teinted) به پوشش دلخواه نمیرسند توصیه می شود. کرم پودر مدیسان با داشتن عوامل آنتی باکتریال و ضد التهابی مناسب پوست های چرب و جوشدار است. ضد آفتاب کرم پودری مدیسان دارای سه رنگ بژ خیلی روشن، بژ روشن و بژ طبیعی می باشد که با پوشش بالا می تواند انواع ناهماهنگی های پوستی را پوشش دهد. ضد آفتاب مدیسان SPF 40 با داشتن فیلتر های فیزیکی و شیمیایی از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.

  • مناسب پوست چرب و آکنه ای در 4 رنگ، در نوع تیوبی
  • دارای پوشانندگی بسیار مناسب برای انواع لک مانند آکنه اسکار
  • فاقد چربی و تنظیم تعادل چربی پوست
  • موثر بر طیف وسیعی از باکتری های مولد آکنه
  • عدم تحریک پوستی

بهترین ضد آفتاب پوست حساس

8- ضد آفتاب پوست خشک و حساس رزالیا مدل Rosa Sun SPF50

کرم ضد آفتاب رزایلا با دارا بودن SPF50 از پوست در برابر اثرات مضر اشعه آفتاب از جمله لک های تیره پوستی و کک و مک و پیری زودرس و سرطان های پوستی  محافظت کرده و انتخاب بسیار مناسبی برای ورزشکاران، کوهنوردان و سایر مواردی که تماس طولانی با آفتاب دارند می باشد. بنابراین استفاده از یک کرم  ضد آفتاب با حفاظت بالا یکی از مهمترین گزینه ها برای  مراقبت از پوست می باشد که در هر نوع آب و هوا و در هر فصلی از سال باید استفاده شود. ضدآفتاب های کرم پودری (حاوی رنگدانه ) هم بدلیل اینکه همزمان دو نیاز پوستی را بر طرف می کنند گزینه ی مناسبتری برای خانمها می باشند.

  • ماندگاری ۶ ساعته
  • محافظت در برابر ایجاد لک های تیره پوستی، کک و مک و پیری زودرس
  • مناسب پوست های خشک و حساس
  • دارای خاصیت آبرسانی
  • در دو نوع بی رنگ و بژ روشن

ضد آفتاب پوست حساس

 

9- لوسیون محافظت از پوست Drops of Light spf50 بادی شاپ

این محصول یک لوسیون با قدرت مرطوب‌کنندگی، روشن‌کنندگی و محافظت قوی از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید است. این محصول دارای فاکتور محافظتی SPF 50+ و PA++++ است تا از پوست صورت شما در برابر آسیب ناشی از امواج UVA و UVB به خوبی محافظت کند. این ضد آفتاب ضد لک و روشن کننده Multi-Protection از پوست در برابر پیری زودرس و آلودگی هم محافظت کرده و برای پوست‌های حساس نیز مناسب است.

  • قدرت بالای محافظت از پوست در برابر UVA و UVB
  • مرطوب کننده ۲۴ ساعته و جلوگیری از خشکی و کم آبی پوست
  • محافظت از پوست در برابر آلودگی و رادیکال‌های آزاد
  • جلوگیری از پیری زودرس، تخریب کلاژن و ایجاد لکه‌های پوستی
  • روشن کننده، ضد لک و ضد تیرگی پوست

ضد آفتاب پوست حساس

10- کرم ضد آفتاب رنگی بژ طبیعی ویتالیر

کرم ضد آفتاب حاوی ویتامین سی رنگی ویتالیر Vitalayre با دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدان، رادیکال‌‌‌های آزاد ناشی از نور خورشید را خنثی می‌کند. این محصول spf۵۰ دارد و سبب محافظت از پوست در برابر UVB، UVA و IR اشعه آبی مضر مانیتور و موبایل می‌شود. این کرم ضد آفتاب، سبک است و به دلیل نداشتن پارابن و مواد حساسیت زا با انواع پوست سازگار است. این محصول نسبت به موارد نام برده شده از قیمت مناسبی نیز برخوردار خواهد بود. کرم ضد آفتاب حاوی ویتامین سی رنگی ویتالیر مناسب افرادی با پوست چرب و حساس می باشد.

  • محافظت کامل پوست در برابر UVA, UVB و IR
  • حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان جهت خنثی کردن رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید
  • دارای فیلترهای ارگانیک و پایدار
  • مناسب برای انواع پوست‌های چرب
  • مناسب برای استفاده روزانه

ضد آفتاب پوست حساس

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.