تاریخ امروز8 اردیبهشت 1403
راهنمای خرید بهترین مرطوب کننده ایرانی

راهنمای جامع خرید بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی

این مقاله، یک راهنمای خرید جامع برای بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی است که سعی کرده‌ایم در آن، به اهمیت استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و نحوه درست استفاده از آن اشاره کنیم. در پایان این مقاله نیز، قصد داریم 6 عدد از بهترین کرم‌های مرطوب کننده ایرانی را که براساس میزان فروش، تاثیرگذاری، قیمت ، کیفیت و ... توسط کارشناسان روژه بررسی شده‌اند را برایتان مورد بررسی قرار دهیم تا شما را در خرید بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی یاری کرده باشیم.

 

ظهور برندهای ایرانی

شاید اگر به گذشته نه چندان دور کمی بیشتر توجه کنیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که برندهای خارجی همیشه حرف اول را در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانیان زده‌اند و به دلیل کیفیت ایده‌آل و تاثیر گذاری بالایی که ارائه می‌دادند، مصرف کنندگان را ترغیب می‌کردند تا به جای محصولات مشابه ایرانی و بومی، فراورده‌های خارجی را مصرف کنند. البته این موضوع تا حد زیادی طبیعی و معقول به نظر می‌رسید زیرا اکثر تولیدکنندگان ایرانی و کمپانی‌های فعال به دلیل کمبود امکانات و دلایل دیگر، محصولاتشان را با کیفیت نامطلوب و البته، قیمت نسبتا پایین تحویل مشتریان می‌دادند. اما امروزه و به ویژه در طی یک دهه اخیر، وضعیت کاملا فرق کرده است و اطمینان مردم و مصرف کنندگان نسبت به برندها و محصولات ایرانی به طرز شگفت انگیزی بالا رفته است.

کمپانی‌های ایرانی سعی کرده‌اند دانش خود را در تولید فراورده‌های طبیعی و گیاهی بالا ببرند و به دلیل مشورت با کمپانی‌های خارجی موفق و فعال در این زمینه، فرمولاسیون و ساختاری را در محصولاتشان(ضد آفتاب، ضد لک قوی، مرطوب کننده و ...) ارائه می‌دهند که سلامتی شما را تضمین خواهند کرد. محصولات ایرانی نسبت به رقیب‌های خارجی خود از قیمت بسیار کمتری برخوردار هستند و از این رو، مصرف این فراورده‌های بومی بسیار منطقی و معقول به نظر می‌رسد.


اگر دغدغه پوستی در فصول سرد سال را دارید، سری به مقاله آبرسانی پوست در فصل سرما چگونه است بزنید.

کرم مرطوب کننده

فرقی نمی‌کند پوست شما چرب، خشک، حساس یا مختلط است زیرا هر نوعی از پوست، نیاز به مراقبت دارد و عدم توجه به آن، می‌تواند اثرات ناخوشایندی را برای ما داشته باشد. آب یک فاکتور بسیار مهم برای پوست و لایه اپیدرم محسوب شده و از طریق بافت میانی، به سطح پوست می‌رسد. کرم‌های مرطوب کننده نیز، به دلیل ساختار و فرمولاسیونی که دارند، رطوبت پوست ما را تامین می‌کنند و درست مانند دیگر محصولات مراقبتی، انواع مختلفی دارند و همان طور که به آن اشاره کردیم، با توجه به انواع پوست، تولید و عرضه می‌شوند. این محصولات با توجه به میزان آب و چربی که در خود دارند، متفاوت هستند و به شکل‌های امولسیون، کرم، پماد و سرم دیده می‌شوند.


مقاله جذاب ارزان ترین راه جلوگیری از بیماری های پوستی را در مجله زیبایی روژه بخوانید.

انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

بدون شک مهم‌ترین نکته برای انتخاب هر محصول آرایشی و مراقبتی، توجه به نوع پوست است و این موضوع برای محصولات مرطوب کننده نیز، صدق می‌کند. برای مثال، بهتر است ساختار کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست‌های چرب، سبک و بدون چربی باشد تا منافذ باز پوست مسدود نشوند. به طور کلی، این نوع از مرطوب کننده‌ها باید حاوی مواد مغذی مانند سالسیلیک اسید و گلیکولیک اسید باشند تا رطوبت پوست‌های چرب را تامین کنند. برای پوست‌های خشک نیز استفاده از مرطوب کننده‌های سنگین‌تر، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت. این نوع از مرطوب کننده‌ها باید حاوی موادی مانند اوره، گلیسیرین، روغن‌های معدنی، لانونین و... باشند زیرا به پوست این امکان را می‌دهند تا رطوبت بیشتری را حفظ کند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوستی خشک دارید، از ترکیبات دارای آلفا هیدروکسی اسیدها، رتینوییک اسیدها، سالیسیلیک اسیدها و گلیکولیک اسیدها دوری کنید زیرا این مواد موجب شکننده‌تر شدن پوستتان خواهند شد. برای پوست‌های حساس نیز، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید و سپس برای انتخاب مرطوب کننده، اقدام نمائید.

 

چند نکته مهم هنگام انتخاب و مصرف کرم مرطوب کننده

  • اولین نکته قابل توجه این است که استفاده و مصرف مرطوب کننده مانند هر محصول دیگری باید به طور مداوم و روتین صورت بگیرد تا بهترین نتیجه را ببینید.
  • قبل از مصرف مرطوب کننده حتما صورت خود را شستشو دهید و در حالی که صورتتان نم دارد، کرم مرطوب کننده را به آرامی روی صورت خود بمالید و آن‌را به آرامی ماساژ دهید تا به صورت کامل و یکنواخت جذب پوستتان شود.
  • توصیه می‌شود برای پوست صورت از مرطوب کننده سبک‌تری نسبت به بدن استفاده کنید و در فصل‌های سرد، از کرم‌های مرطوب کننده سنگین استفاده نمائید تا از پوست شما در برابر خشکی هوا محافظت شود.
  • اگر پوست شما حساس یا خشک است، از مرطوب کننده‌هایی که بیش از اندازه قوی هستند، استفاده نکنید زیرا ترکیباتی مانند الکل و عطر، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و در نتیجه، پوست شما آسیب خواهد دید.

 

حال که تا اینجای مقاله با کرم‌های مرطوب کننده آشنا شدید و به اهمیت استفاده از آن پی بردید، همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، قصد داریم 6 عدد از انواع بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی را برایتان معرفی کنیم.

 

1- لوسیون مرطوب کننده صورت و بدن سی گل

اولین محصول از لیست بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی، یک لوسیون مخصوص صورت و بدن از کمپانی قدیمی سی گل است. این مرطوب کننده، ترکیبات روغن شی باتر، عصاره دانه پنبه، بادام شیرین، سدیم لاکتات، پروتئین سویا و دکسپانتول را در ساختار خود جای داده است که بواسطه وجود این مواد مغذی، رطوبت پوست تنظیم می‌شود و لطافت و نرمی به پوست شما بازخواهد گشت. همچنین، لوسیون مرطوب کننده سی گل یک محصول تخصصی و ویژه برای از بین بردن هرگونه خشکی و تسکین التهابات پوستی محسوب می‌شود.

  • برطرف کننده ترک‌های پوستی و محافظت از پوست‌های آسیب دیده
  • با اثر اکسیژن رسانی به پوست در برابر آلودگی هوا
  • نرم کننده و مرطوب کننده پوست صورت و بدن
  • سرشار از روغن‌های گیاهی ارزشمند و‌ موثر
  • مناسب پوست‌های حساس و خشک

لوسیون مرطوب کننده صورت و بدن سی گل

2- کرم مرطوب کننده قوی مای

کرم مرطوب کننده قوی مای سرشار از ترکیبات مغذی و آبرسان است که باعث ترمیم و احیا بافت آسیب دیده می‌شود. این محصول بافتی بسیار نرم و سبک دارد، به سرعت جذب پوست شده و به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. ویتامین E به کار رفته در ترکیبات این محصول اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از تخریب سلول‌ها جلوگیری می‌کند. این ویتامین همچنین می‌تواند از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند. عسل از دیگر ترکیبات موثر در این کرم است که خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی دارد. به همین دلیل کرم مرطوب کننده مای التهابات پوستی، سوزش و خارش را به طور کامل از بین می‌برد.

  • قدرت مرطوب کنندگی عالی پوست
  • افزایش انعطاف پذیری و لطافت پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس پوست
  • جذب پوستی بسیار سریع و آسان
  • مناسب پوست های خشک

بهترین مرطوب کننده ایرانی

 

3- کرم مرطوب کننده کامان حاوی ب کمپلکس و عصاره آووکادو

اگر با برند ایرانی و موفق کامان آشنایی داشته باشید، حتما از این موضوع باخبر هستید که این کمپانی ایرانی در تولید محصولات مرطوب کننده تخصص خاصی دارد و گواهی بالاترین سطح استاندارد کیفیت را از لابراتور اتو و گارنو سوییس دریافت کرده است. یکی از بهترین محصولاتی که توسط کامان به فروش می‌رسد، کرم مرطوب کننده ب کمپلکس و عصاره آووکادو کامان است. این مرطوب کننده که مخصوص پوست‌هاس خشک و حساس است، حاوی عصاره منحصر به فرد آووکاو بوده و به همین دلیل، به راحتی می‌تواند از پوست شما در برابر انواع آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

  • مناسب پوست خیلی خشک
  • مرطوب کننده دست و صورت و بدن
  • رفع سریع چروک‌های ناشی از خشکی دست و صورت
  • محافظت کامل از پوست
  • تغذیه موثر پوست

کرم مرطوب کننده کامان حاوی ب کمپلکس و عصاره آووکادو

4- کرم مرطوب کننده رنگی پریم

محصول چهارم، یک فراورده ویژه با خاصیت ضد آفتابی از برند تازه تاسیس و موفق پریم است. این کرم مرطوب کننده رنگی 24 ساعته، حاوی تعدادی از مواد ضروری و مغذی از جمله لیپیدها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها است که به لطف وجود این ترکیبات، رطوبت مورد نیاز پوست تا حد زیادی تامین خواهد شد. این محصول ایرانی ترشح چربی پوست را تنظیم کرده و از بروز انواع جوش جلوگیری خواهد کرد. کرم مرطوب کننده پریم، برای پوست‌های چرب و دارای آکنه مناسب است و به دلیل آمار فروش بالا و رضایت مشتریان، جزو یکی از انواع بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی محسوب می‌شود.

  • مرطوب کننده
  • فاقد چربی و کنترل کننده ترشح سبوم
  • پوشاننده لک و جای جوش با ماندگاری بلند مدت
  • کاهش دهنده جوش های سرسیاه و سرسفید
  • رفع براقی پوست

کرم مرطوب کننده رنگی پریم

5- کرم مرطوب کننده پوست چرب مدیلن

کرم مرطوب کننده‌ی مدیلن دارای ساختاری سبک و فاقد چربی بوده و برای افرادی که پوست چرب دارند عرضه شده است. پوست چرب و مستعد جوش نیاز به مرطوب ‌کننده دارد. زیرا اگر پوست مرطوب نباشد، سلول‌های ترشح کننده‌ی چربی تحریک می‌شوند که چربی بیشتری بسازند تا سبب حفظ رطوبت پوست شوند. این مرطوب کننده حاوی کوآنزیم Q10 است که از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. شفاف کننده، شاداب کننده و آرام بخش پوست است.

  • برطرف کننده سبوم (چربی) پوست
  • افزایش شفافیت پوست
  • کاهش خطوط و چروک
  • التیام بخش و احیا پوست
  • بازسازی پوست

بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی

6- کرم مرطوب کننده هیدرودرم

آخرین محصول از لیست بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی، یک کرم مرطوب کننده مناسب انواع پوست است. این مرطوب کننده یک انتخاب ایده‌آل برای استفاده روزانه به حساب می‌آید و به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارد، در تامین رطوبت مورد نیاز پوست، دست، صورت و گردن نقش مهمی را ایفا کرده است. همچنین کرم مرطوب کننده هیدرودرم، با بهره‌گیری از ترکیبات و عصاره‌های شی باتر، روغن جوانه گندم، ویتامینE و آووکادو به راحتی می‌تواند از پوست شما در برابر آلودگی هوا و دیگر عوارض نامطلوب مراقبت کند.

  • آبرسانی و مرطوب کنندگی
  • مناسب برای هر نوع پوست
  • داشتن ویتامین E
  • غنی از جوانه گندم و دارای روغن آووکادو
  • نرم کردن پوست

کرم مرطوب کننده هیدرودرم

7- کرم مرطوب کننده صورت پوست معمولی تا خشک سینره

این کرم دارای ترکیبات فعالی مانند روغن سبوس برنج، روغن آرگان، سرامیدون، اسکوالن، عصاره مخمر و شی باتر است. روغن سبوس برنج موجود در این محصول، غنی از استرول‌های گیاهی و آنتی‌ اکسیدان‌های ارگانیک است. این روغن خاصیت مرطوب کننده‌گی قوی‌ای دارد. روغن آرگان نیز یک ماده جاذب است، سازگاری بالایی با پوست دارد و به راحتی نیز جذب پوستتان می‌شود. روغن آرگان به واسطه‌ی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E موجود در خود، ضمن رطوبت‌رسانی به پوست، آن را به خوبی تغذیه کرده و خاصیت ضد چروک نیز دارد. سرامیدون یکی از ترکیبات پیرولیدون کربوکسیلیک اسید است. این ترکیب عملکردی مشابه سرامید‌های طبیعی پوست انسان دارد‌. سرامیدون‌ها عملا پوست را بازسازی می‌کنند و از ساخت چربی‌های اضافه پوست جلوگیری به عمل می‌آوردند.

  • حاوی روغن سبوس برنج و روغن آرگان
  • افزایش ترمیم لیپید‌های از بین رفته پوست و جلوگیری از خشکی غیر طبیعی پوست
  • آبرسانی عمیق و ماندگار
  • حاوی ویتامین E
  • ضد چروک

خرید کرم مرطوب کننده

8- امولسیون مرطوب کننده هیدرودرم

این محصول فاقد مواد گیاهی و معدنی تحریک کننده پوست‌های چرب و آکنه‌ای است و از بروز دوباره‌ی آکنه و ایجاد آن بر روی صورت ممانعت به عمل می‌آورد‌. سبومین، پیروکتون اولامین PMMA، لسیتین و گلیسرین موجود در ترکیبات اصلی این امولسیون موجب برطرف کردن ظاهر زننده و براق پوست چرب شما می‌شود و می‌تواند در عین حال، رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کرده و چربی پوست را تنظیم کند‌. اگر نتوان پوست را در مقابل تاثیرات مخرب اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کرد، لایه شاخی پوست افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند سبب ایجاد بستری مناسب برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها گردد.

  • مرطوب کننده پوست‌های چرب و جوش دار
  •  موثر در کاهش چربی اضافی پوست
  • مناسب به عنوان پایه آرایش با قابلیت جذب و پخش آسان
  • رفع خشکی و کشیدگی پوست، ناشی از کم آبی
  • حاوی ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچ

مرطوب کننده ایرانی

9- کرم مرطوب کننده و آبرسان کلاژن HA پوست معمولی آردن

یکی از ترکیبات به کار رفته شده در این کرم، هیالورونیک اسید است. در بسیاری از محصولات نرم کننده پوست و‌ کرم‌های آبرسان قوی از هیالورونیک اسید به عنوان مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. گاهی اوقات لایه اپیدرم پوست رطوبت مورد نیاز خود را از دست می‌دهد، با کاهش رطوبت لایه اپیدرم، پوست حالتی خشک و کدر به خود می‌گیرد. هیالورونیک اسید به دلیل جذب سریع بلافاصله پس از مصرف به صورت موضعی، به لایه‌های زیرین اپیدرم پوست نفوذ کرده و می‌تواند به افزایش خواص کشسانی پوست نیز کمک شایانی کند.

  • از بین برنده تاثیر رادیکال‌های آزاد محیط و مراقبت از پوست
  • تنظیم رطوبت پوست
  • متعادل کننده چربی و رطوبت لایه‌های پوست
  • محافظت پوست در برابر عوامل محیطی
  • مناسب افراد با پوست معمولی

بهترین مرطوب کننده ایرانی

10- کرم آبرسان آلوئه ورا شون

کرم آبرسان آلوئه ورا شون محصولی منحصر به فرد برای افرادی است که پوست خشک و دهیدراته دارند. این کرم رطوبت و آب مورد نیاز سلول‌های پوستی را تامین کرده و خشکی شدید پوست را برطرف می‌کند. عصاره آلوئه ورا موجود در ترکیبات این کرم خاصیت ضد التهابی و التیام بخش دارد و التهاب ناشی از خشکی شدید، سوزش و خارش پوست را به طور موثری کاهش می‌دهد. هیالورونیک اسید، انواع ویتامین های مفید مثل ویتامین E و ویتامین B5 از دیگر ترکیبات کرم آبرسان آلوئه ورا شون است. این ترکیبات، آنتی اکسیدان‌های قوی هستند و از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی، اشعه مضر نور خورشید، رادیکال‌های آزاد و … محافظت می‌کنند.

  • بافت سبک
  • جذب سریع
  • رطوبت رسانی کامل پوست
  • قابل استفاده به عنوان پایه آرایش
  • افزایش لطافت، شادابی و نرمی پوست

مرطوب کننده ایرانی

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. 😉 پاسخ

    من مرطوب کننده سینره برای پوست چرب زدم خوب بوده راضیم ،فقط دنبال یه کرم ترمیم کننده زخم میگردم که عالی باشه واسه زخم های جراحی و عمیق روبتونه زود درمان کنه

    1. دانیال شاطرپور نویسنده پاسخ

      با سلام و عرض ادب خدمت شما
      برای انتخاب کرم ترمیم کننده زخم مناسب، توصیه می‌کنیم مقاله روژه درباره بهترین کرم ترمیم کننده زخم را مطالعه کنید تا در صورت نیاز بتونید بهترین انتخاب داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.