تاریخ امروز8 اردیبهشت 1403
از بین بردن خط خنده

چگونه خط خنده را از بین ببریم؟

از بین بردن خط خنده اگر بخواهد یک‌باره اتفاق بیفتد، مستلزم مراقبت‌های شدید یا عمل‌های جراحی و یا تزریق ژل و فیلر است. در این میان از بین بردن خط خنده به روش طب سنتی به صورت تدریجی ولی طبیعی‌تر اثر می‌کند. ما در این جا انواع روش های درمان خط خنده را بیان می‌کنیم.

 

روش‌های از بین بردن خط خنده در خانه

روغن ماهی

خوردن مکمل‌های روغن ماهی و خوردن ماهی چرب می‌تواند کمک کند تا از شر خطوط لبخند دور دهان خلاص شوید. روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و از آسیب پوست که منجر به چین و چروک و خطوط خنده اطراف دهان می‌شود جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید از روغن ماهی در اطراف ناحیه دهان استفاده کنید تا چروک اطراف دهان و خطوط لبخند را کاهش دهید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از راه‌های بی‌نظیر از بین بردن خطوط خنده است. این روغن حاوی ترکیبات ضدپیری است. همچنین چربی موجود در آن در حالی که به محوتر شدن خطوط خنده کمک می‌کند، از به وجود آمدن خطوط جدید در این ناحیه هم جلوگیری می‌کند. به علاوه روغن زیتون برای مرطوب ماندن پوست و بازسازی سلول‌ها بسیار مفید است.

مقداری روغن زیتون بر روی پوست تان بمالید و آن را آرام ماساژ دهید تا به درون پوست نفوذ کند. از این درمان 2 بار در روز استفاده کنید.

 

ماسک کلم برای رفع خط خنده

ماسک‌های کلم به طور منظم می‌توانند چین و چروک و شل شدن پوست اطراف دهان را کاهش دهند. برای از بین بردن خط خنده 30 میلی لیتر از عصاره کلم را در یک کاسه با 1 قاشق سوپ خوری عسل در آن بریزید. مخلوط کلم را روی پوست اطراف دهان ماساژ دهید. این درمان خانگی به سفت شدن ماهیچه‌ها در اطراف دهان کمک می‌کند و به عنوان درمان عالی برای چین و چروک پوست اطراف دهان عمل می‌کند.

 

روغن آرگان

روغن آرگان حاوی 80 درصد اسیدهای چرب است که از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این روغن در طی زمان باعث محو شدن خطوط خنده می‌شود.

بعد از شستن صورت یا پاک کردن آرایش، چند قطره روغن آرگان بر روی پوست تان بریزید و صورت را به آرامی با حرکات دایره وار ماساژ دهید. این درمان را 1 بار در روز و قبل از خواب انجام دهید.

 

ماسک آرد ذرت

ماسک صورت آرد ذرت بهترین درمان طبیعی برای از بین بردن خط خنده است. اگر چین و چروک اطراف دهان و خطوط خنده دارید، دو بار در هفته ماسک صورت عسل و آرد ذرت را امتحان کنید. مقداری آرد ذرت را با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. آن را به هم بزنید تا خمیر شود. این ماسک را روی خطوط اطراف دهان بمالید تا 30 دقیقه بماند. این ماسک صورت خانگی خوب برای کاهش خطوط لبخند و چین و چروک لب فوقانی یا خطوط سیگاری‌ها است.

 

ژل آلوئه ورا

درمان خانگی دیگر برای از بین بردن خط خنده استفاده از ژل آلوئه ورا است. ژل آلوئه ورا تازه را روی برگ بردارید و به آرامی در چروک‌های عمیق اطراف دهان به کار ببرید. ژل آلوئه ورا می‌تواند به خلاص شدن از شر پوست رها شده در اطراف دهان کمک کند. همچنین می‌توانید ژل آلوئه ورا را به پوست ظریف اطراف دهان بمالید تا چین و چروک خطوط خنده را کاهش دهید.

 

لیمو

لیمو به عنوان درمان ضدپیری عمل می‌کند و می‌تواند چین و چروک و جوش‌های سر سیاه را از بین ببرد. اگر چین و چروک دور دهان و چانه را تجربه می‌کنید، از تکه‌های لیمو و یا عصاره لیمو برای خلاص شدن از شر آن‌ها استفاده کنید. اسید در عصاره لیمو به سفتی پوست کمک خواهد کرد که می‌تواند به از بین بردن خطوط ظریف ناشی از سن کمک کند. کرم شیر را با عصاره لیمو به عنوان درمان خانگی برای درمان خطوط خنده استفاده کنید. همچنین می‌توانید عصاره لیمو را برای از بین بردن تیرگی اطراف دهان استفاده کنید.

 

کرم‌های موضعی برای از بین بردن خط خنده

اگر شما تمایل به انجام عمل یا ایجاد شکاف در صورت خود ندارید می‌توانید برای رفع خط خنده‌های جزئی از کرم ضد چروک استفاده کنید. درمان‌های موضعی معمولاً حاوی رتینول یا کلاژن هستند که حالت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند. کرم‌های موضعی دیگر مثل اسید هیدروکسی آلفا با جذب رطوبت، پوست را فربه می‌کنند. برخی از مردم از درمان‌های موضعی همراه با تمرینات صورت برای سفت کردن پوست صورت خود استفاده می‌کنند. البته درمان‌های موضعی پوست نمی‌تواند خطوط خنده را به طور کامل رفع کند و باید همراه با تزریق ژل و بوتاکس استفاده شود.

 

فیلر‌های تزریقی برای از بین بردن خط خنده

فیلر‌های تزریقی از بهترین انتخاب‌ها برای از بین بردن خط خنده بدون عمل جراحی هستند. خیلی از این فیلر‌ها از هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند و به خطی تزریق می‌شوند که از دهان به سمت بینی‌تان می‌رود. تاثیرات تزریق فیلر فورا دیده می‌شوند و اگر از نتیجه خوش‌تان نیامد هم می‌توانید تغییرش دهید. نتیجه‌ی تزریق فیلر معمولا تا چند ماه می‌ماند، اما باید بدانید که بعد از تزریق‌های مکرر، ممکن است بافت اسکار باقی بماند که سبب می‌شود تاثیر فیلر، دائمی‌تر شود. فیلر‌هایی که از کلسیم هیدروکسی آپاتیت یا پلی ال لاکتیک اسید ساخته شده‌اند، نتایج ماندگارتری دارند و می‌توان آن‌ها را به بافت‌های عمیق‌تر صورت تزریق کرد.

 

لایه برداری شیمیایی و بازسازی پوست

بسیاری از بزرگسالان برای رفع خطوط خنده از روش‌های لایه برداری برای برداشتن پوست مرده استفاده می‌کنند. با لایه برداری شیمیایی و بازسازی پوست می‌توان سلول‌های مرده روی پوست را بدون ایجاد عوارض جانبی قابل توجه به طور مؤثر از بین برد. این دو روش غیر از تحریک پوست و لایه برداری هیچ مشکل دیگری برای پوست ایجاد نمی‌کنند. البته ترکیب شیمیایی پوست هر شخص منحصر به‌فرد بوده و شما باید با دقت از هر یک از این روش‌ها استفاده کنید.

 

از بین بردن خط خنده با ورزش‌های صورت

ورزش‌های صورت نیز می‌توانند از جلوه‌ی خط لبخند کم کنند. این ورزش‌های خاص، عضلات صورت را هدف گرفته و آن‌ها را سفت می‌کنند. در نتیجه چین و چروک‌ها محو می‌‌شوند. می‌توانید برای جوانی پوست از ماساژ صورت نیز کمک بگیرید. ورزش‌ به طور کلی باعث می‌شود بدن‌تان اندورفین ترشح کند که برای سلامت پوست مفید است.

تمرین اول :

دندان‌ها را به هم جفت کنید، حالا لبخند بزنید، یک لبخند کاملا پهن و بزرگ. این وضعیت را 10 ثانیه حفظ کنید، آزاد کنید و تکرار کنید. این تمرین را هر روز 10 تا 20 بار انجام دهید.

تمرین دوم :

لب‌هایتان را کمی از هم فاصله بدهید، حالا با استفاده از انگشتان، گوشه‌های دهان را تا جایی که می‌توانید به عقب صورت بکشید. این وضعیت را 10 ثانیه نگه دارید، ریلکس کنید و تکرار کنید. این تمرین را هر روز 10 تا 25 بار انجام دهید.

 

چند توصیه…

برخی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از شکل گیری خطوط خنده اطراف دهانتان پیشگیری کنید عبارتند از:

– اجتناب از استعمال دخانیات

– استفاده از ویتامین A و سرم ویتامین C

– پیروی از یک رژیم غذایی سالم

– حفاظت از کلاژن و الاستین پوست

– خواب کافی

– مرطوب نگه داشتن پوست صورت به شکل روزانه

– عدم قرار گرفتن در معرض آفتاب

– پرهیز از استرس

– شل کردن عضلات صورت

 

نتیجه گیری

در مورد روش‌های از بین بردن خط لبخند، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شماست. شما چه به دنبال یک روش جراحی (تهاجمی) برای رفع خط لبخندتان باشید و چه سایر روش‌های اصلاحی و ترمیمی زیبایی، بهترین کار این است که با متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنید. کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی نیز برای محو کردن خط لبخند وجود دارند، اما راهکار‌هایی موقتی‌اند. برای پیشگیری از خط لبخند ناشی از آسیب نور خورشید، یک کرم ضد آفتاب با کیفیت تهیه کنید و از آن استفاده کنید. زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفتن نیز می‌تواند به پوست آسیب بزند.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.