تاریخ امروز28 مهر 1403
رژیم سم زدایی برای پوست

پوست خود را سم زدایی کنید!

پیروی از رژیم سم زدایی برای پوست می تواند شادابی را برای پوست شما به همراه داشته باشد. همانطور که بدن سمومی دارد و باید با روش های موجود به دفع آن پرداخت؛ پوست نیز هر از چند گاهی سمومی زیر آن جمع می شوند که باید دفع شوند. راه های مختلفی برای از بین بردن سموم پوست وجود دارد. اما در این میان بهترین گزینه پیروی از یک رژیم غذایی خاص است. مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم؛ در رابطه با رژیم سم زدایی برای پوست است. اگر دوست دارید در این باره اطلاعات خود را افزایش دهید پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید.

 

رژیم سم زدایی برای پوست شامل چه خوراکی هایی می شود؟

برخی از مواد غذایی و خوراکی هایی که در طول روز مصرف می کنیم خاصیت سم زدایی دارند. از جمله این خوراکی ها که با استفاده از آن ها پوستی سالم تر و شفاف تر خواهید داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

جلبک دریایی خشک شده Dulse

با استفاده از دولس یا جلبک دریایی خشک شده می توان حلقه های سیاه دور چشم را از بین برد. تقریبا تمامی افراد در اطراف چشم خود این حلقه ی سیاه را دارند. اما با افزایش سن و بالا رفتن میزان سموم در بدن این حلقه نیز در اطراف چشم ها بزرگ تر و سیاه تر خواهد شد. در صورتی که زیر چشم شما پف زیادی دارد به احتمال قوی آب زیادی در بدن شما قرار دارد و این موضوع نشان از عدم عملکرد صحیح کلیه ها است. با مصرف جلبک دریایی که حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین B است می توانید بین الکترولیت های بدن تعادل برقرار کرده و مایعات نیز در بدن تعادل پیدا کنند. می توانید از آن به عنوان نمک در سالاد استفاده کنید؛ چرا که طعم شوری دارد.


موثرترین راهکارها در درمان وز مو

 

کلم

زمانی که کورتیزول بدن زیاد شود آثار آن در پوست قابل مشاهده است. چین و چروک های اطراف لب این موضوع را اثبات می کنند. جالب است بدانید در رژیم سم زدایی برای پوست ، کلم یکی از بهترین ها به شمار می آید. در غدد فوق کلیه کوتیزول ترشح می شود؛ اما شما می توانید با مصرف هر گونه مواد غذایی که دارای خواص ضد التهاب یا ویتامین های A، C و E است میزان این هورمون را در بدن کاهش داده و به نحوی به پاکسازی پوست کمک کنید. کلم قرمز از لحاظ دارا بودن از ویتامین C، 6 تا 8 برابر قوی تر از کلم سبز است. برای این که تاثیر آن روی پوست بیشتر باشد توصیه می کنیم در هفته سه بار استفاده کنید.

رژیم سم زدایی برای پوست

شاهی آبی Watercress

شاهی آبی نیز از دیگر مواد موجود در رژیم سم زدایی برای پوست است. با مصرف این ماده ی غذایی می توانید از شر لکه ها و ناهمواری های سطح پوست خود خلاص شوید. در واقع زمانی که گردش خون به درستی صورت نگیرد؛ نتیجه آن روی پوست مشاهده می شود. از مزیت هایی که شاهی برای پوست دارد این است که جریان خون را بهبود بخشیده و به شفافیت و پاکسازی پوست منجر می شود.

 

گشنیز

مزیتی که گشنیز دارد این است که به دفع فلزات سنگین از بدن کمک می کند. در واقع این سموم باعث بزرگ شدن سلول های چربی می شوند. در نتیجه در صورتی که در بدن بمانند سلولیت نیز در بدن به وجود خواهد آمد. بر اساس مطالعات صورت گرفته روی خواص گشنیز مشخص شد که قدرت پاک کنندگی زیادی دارد. در نتیجه می توان گفت که این سبزی نیز در دسته رژیم سم زدایی برای پوست قرار دارد.

 

جو کامل

جو کامل از جمله مواد غذایی است که می تواند با سلولیت مبارزه کند. از آن جایی که جو کامل، فیبر بسیار زیادی دارد در صورت مصرف طولانی مدت می تواند با سلولیت ها مبارزه کند. مزیتی که فیبر موجود در این خوراکی دارد این است که به تمیز کردن سم درون سلول های چربی آزاد شده منجر می شود. سمی که از بدن پاک سازی شود به پوست نیز نخواهد رسید. جالب است بدانید که طبیعی ترین و فرآوری نشده ترین نوع جو، جو کامل است.

 

مرکبات

مرکبات به دلیل داشتن ویتامین C مورد دیگری از رژیم سم زدایی برای پوست به حساب می آیند. اگر به ترکیبات روی محصولات آرایشی و مراقبتی دقت کنید؛ می بینید که در تهیه برخی از آن ها از ویتامین C استفاده شده است. از این موضوع می توان نتیجه گرفت که برای سم زدایی پوست تاثیر دارد. از دیگر مزیت های آن می توان به افزایش کلاژن سازی، روشن کننده و ترمیم کنندگی پوست اشاره کرد.

رژیم سم زدایی برای پوست

بهترین روش ها برای سم زدایی پوست

علاوه بر رژیم سم زدایی برای پوست می توان از روش های دیگری نیز در کنار رژیمی که دارید استفاده کرده و پوست خود را از هر نوع آلودگی و سموم پاکسازی کنید. از جمله روش های فوق می توان به موارد زیر اشاره کرد:


به روتین های پوستی فصول گرم سال اهمیت دهید

 

پاکسازی پوست با بخور صورت

یکی از راحت ترین کارها که به پاکسازی پوست از سموم کمک می کند استفاده از بخور است. گرما و رطوبت باعث می شود تا آلودگی های نفوذ یافته به منافذ پوست نرم شده و به سطح پوست بیایند. در نتیجه صورت شفاف تر و تمیزتر می شود. می توانید از دستگاه های مخصوص بخور و یا حتی یک کتری آب جوش استفاده کنید. بدین شکل که سر خود را با فاصله مناسب از کتری قرار داده و یک حوله روی سرتان بیندازید. 10 تا 15 دقیقه زمان برای این کار نیاز است.

 

شکر

با دو قاشق شکر که به حالت پودر شده درآورده اید و نصف آب لیمو تازه همراه با کمی آب، خمیری تقریبا غلیظ تهیه کنید. سپس آن را روی پوست به مدت 5 دقیقه قرار دهید. در این مدت پوست را به آرامی ماساژ دهید سپس آن را با آب سرد شست و شو دهید. استفاده از این ماسک یک بار در هفته می تواند باعث پاکسازی منافذ پوست شود.

 

پاکسازی پوست با عسل

همانطور که می دانید عسل خواص درمانی بسیار زیادی دارد. اما می توان برای پاکسازی پوست از آلودگی ها و سموم نیز از آن استفاده کرد. بدون نیاز به هیچ ماده ی دیگری عسل را روی قسمت های آسیب دیده پوست قرار داده و آن را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. سپس با استفاده از آب ولرم بشویید. اگر در هفته دو تا سه بار این کار را انجام دهید؛ تاثیر شگفت انگیز آن را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

رژیم سم زدایی برای پوست

پاکسازی پوست با جوش‌ شیرین

برای پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی و سمومی می توانید دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری آب مخلوط کرده تا خمیری نرمی به دست آید. سپس آن را روی پوست قرار داده و پس از چند دقیقه ماساژ شست و شو دهید. استفاده از این ماسک یک بار در هفته کفایت می کند.

 

نتیجه گیری

سمومی که در زیر پوست جمع می شوند خود را به اشکال گوناگون نمایان می کنند. منافذ مسدود شده، جوش های سرسیاه، لکه های روی پوست، حلقه ی سیاه اطراف چشم و… از مواردی است که نشان دهنده ی سموم دفع نشده در پوست است. شما می توانید به کمک رژیم سم زدایی برای پوست از شر آن ها خلاص شوید و یا این که با استفاده از روش هایی که ذکر کردیم؛ در منزل و با کمترین هزینه پوست خود را از هرگونه سمومی پاکسازی کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.