تاریخ امروز28 فروردین 1403

روشهایی برای از بین بردن حلقه سیاه زیر چشم

شاید همیشه از خود بپرسید که حلقه سیاه زیر چشم به چه علتی بوجود می‌آید؟ باید بگوییم که غالبا ژنتیک در این تغییر رنگ نقش اساسی دارد. اگر والدین شما هر دو در این ناحیه این مشکل را داشته باشند، شما هم احتمالا این مشکل را خواهید داشت. افزایش سن نیز می‌تواند باعث کاهش حجم در زیر چشم‌ها شود و در نتیجه سایه‌هایی در این قسمت ایجاد می‌شود. بعضی از افراد، مخصوصا کسانی که پوست نازکی دارند، عروق خونی قابل مشاهده دارند که این امر منجر به ایجاد رنگ قرمز یا بنفش تیره می‌شود. آلرژی نیز یکی از علل مهم ایجاد حلقه سیاه زیر چشم است و اغلب مالیدن چشم می‌تواند این مساله را حادتر کند. البته، یک مساله مهم این است که عادات خوابیدن شما می تواند بر روی این امر تاثیر بگذارد.

اما این مساله چندان نگران کننده نیست و با روشهای گوناگون قابل حل است. در این مطلب سعی داریم نظر متخصصین پوست جهت پیشگیری از ایجاد حلقه سیاه زیر چشم و روشهای از بین بردن آن را به تفصیل توضیح دهیم.

اقدام پیشگیرانه : خواب کافی

شما نیاز به استراحت کافی در موقعیت و حالت مناسب دارید. خوابیدن بر روی صورت میتواند سینوس های صورت شما را مسدود کرده که باعث جمع شدن آب در زیر چشم و بدتر شدن شرایط کیسه‌های زیر چشم می‌شود.  توصیه می‌شود که یک یا دو بالش در پشت سر خود قرار دهید تا سر خود را بالا بیاورید و گردش خون را از این طریق بهبود بخشید.

اقدام پیشگیرانه : استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب

طبق نظر متخصصین پوست، شما نمی‌توانید کاملا از ایجاد حلقه سیاه زیر چشم پیشگیری کنید، اما می‌توانید آنها را به حداقل برسانید. برای این کار مصرف الکل و نمک را کنار بگذارید. این دو باعث دفع رطوبت از بدن میشوند که منجر به پف کردن چشم شده و حلقه سیاه زیر چشم شما را بدتر می‌کند. از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید، تمیز کننده های ملایمی انتخاب کنید که پوست ظریف این ناحیه را تحریک نکند. هرگز کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید  زیرا اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب می‌زند و این مشکل را حاد می‌کند.


قبل از انجام لیفت ابرو، حتما مطلب اگر قصد انجام لیفت ابرو دارید بخوانید … مطالعه کنید.

اقدام درمانی سریع: استفاده از پچ زیرچشم، ماسک صورت و کرم ضد لک

اگر شما نیاز به یک اقدام سریع برای کاهش پف و تیرگی زیر چشمتان دارید، از پچ زیر چشم یا ماسک صورت استفاده کنید! رطوبت رسانی سریع و شدید که از طریق یک پچ یا ماسک انجام می‌شود، می‌تواند خطوط و چین و چروکهای زیر چشم را از بین ببرد و باعث کاهش چشمگیر پف چشم های خسته شود. اگر از ماسکهای صورت زمانی که خنک هستند استفاده کنید، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

اقدام درمانی سریع: آنچه در خانه می‌توانید انجام دهید.

اگر به دنبال یک راه حل سریع برای رفع حلقه سیاه زیر چشم خود میگردید و به هیچ نوع کرم هم دسترسی نداشتید به سراغ یخچال منزل خود بروید. خیار خنک همیشه در این راه موثر است زیرا آنتی اکسیدان های قوی و فلاونوئیدهای قویتری دارند و باعث کاهش قرمزی و حساسیت پوست و پف زیر چشم می شوند. کیسه های چای اگر سرد باشند نیز در این راه بسیار مفید هستند زیرا کافئین به پوست شما اضافه میکنند و نتایج بادوام‌تری هم به همراه دارند. اگر هیچ یک از آنها را در دسترس ندارید دو قاشق را در فریزر قرار دهید و پس از سرد شدن و کمی یخ زدن آنها را دقایقی زیر چشمان خود بگذارید.

روشهایی برای از بین بردن حلقه سیاه زیر چشم

اقدام درمانی: استفاده از کرم دور چشم

اگر برای حل این مشکل نیاز به کمک بیشتری دارید میتوانید از میان تعداد زیادی از کرمهای موضعی که وجود دارد یکی را انتخاب کنید . اما بهتر است که این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای مانند رتینوئید، آلفا هیدروکسی اسیدها و ویتامین C نباشند یا میزان کمی از این ترکیبات را داشته باشند. زیرا این ترکیبات می توانند پوست حساس در اطراف ناحیه چشم را تحریک کنند. محصولاتی که رتینول خفیف دارند برای شما مشکل ساز نخواهند شد.

اقدام درمانی: آبرسانی روزانه

متخصصین پوست و آرایش همه بر این باورند که شما نیاز به یک کرم قوی مرطوب کننده دارید تا اطمینان حاصل شود که این محل هیدراته شده است. باید پیش از رفتن به رختخواب مطمئن شوید که پوست در اطراف چشم مرطوب است تا تحریک یا ملتهب نشود. کرم چشم روزانه خوب هم باید حاوی مواد نرم کننده مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشد. در واقع از این کرمها هم در شب هنگام خاب باید استفاده کنید هم در روز پیش از زدن کانسیلر و سایه چشم .


برای از بین بردن جوش های سرسیاه، مقاله روش‌‌های درمان جوشهای سرسیاه را مطالعه کنید.

راه حل آرایشی: استفاده از کانسیلر

اگر شما نیاز دارید که حلقه سیاه زیر چشم خود را پنهان کنید، مطمئن شوید که مانند یک حرفه ای این کار را انجام میدهید. برای این کار نیاز به یک محصول دارید که متناسب با رنگ و تناژ پوست شما باشد.  برای پوشش بهتر این تیرگی با استفاده از تئوری رنگ، مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید. رنگ های متضاد میتوانند یکدیگر را از بین ببرند یا خنثی کنند. این امر بدین معنی است که اگر شما در حال تلاش برای پوشش یک ناحیه با رنگ تیره متمایل به بنفش هستید، از یک سایه متمایل به زرد استفاده کنید. اگر قرمزی دارید، کانسیلری با رنگ متمایل به سبز به کار برید. با این حال، بیشتر این تیرگیها متمایل به رنگ صورتی هستند که برای کاور شدن نیاز به رنگ هلویی دارند. شما همچنین می توانید قبل از زدن کانسیلر، پرایمر را امتحان کنید، که به هر اصلاح رنگ در زیر چشم کمک میکند. نحوه استفاده از کانسیلر هم بسیار مهم است. پس از آماده سازی با یک کرم مرطوب کننده چشم، کانسیلر را فقط در جایی که نیاز دارید بمالید، و ممکن است لزوما کل ناحیه زیر چشم شما نیز به کانسیلر نداشته باشد. برای پخش کردن آن از یک قلم مخصوص کانسیلر استفاده کنید و بعد از اینکه به خوبی پخش شد چند ضربه با انگشتتان به زیر چشم خود بزنید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

روشهایی برای از بین بردن حلقه سیاه زیر چشم

اقدامات پزشکی: لیزر و پرکننده

برای رفع مشکل کاهش حجم یا کاهش چربی و درمان گودی وسیاهی زیر چشم تزریق ماده پرکننده اسید هیالورونیک هم توصیه میشود. فقط مراقب باشید که بیش از حد تزریق نشود زیرا در نهایت باعث میشود که کیسه های زیر چشم بیشتر دیده شود. اگر تیرگی مربوط به رگ های خونی قابل مشاهده است که به صورت رنگ قرمز مایل به بنفش دیده می‌شود، پزشک می تواند با یک لیزر عروقی مثل V-Beam آن را درمان کند. همیشه  به یک متخصص پوست و یا پزشک زیبایی ماهر و حاذق مراجعه کنید تا شانستان برای گرفتن بهترین نتایج افزایش یابد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.