تاریخ امروز16 اردیبهشت 1403
آرایش در روزهای بارانی

در روزهای بارانی چگونه آرایش کنیم ؟

دغدغه بسیاری از خانم‌ها در فصول سرد برای برهم نخوردن آرایش‌شان، همیشه بحثی داغ و چالش برانگیز بوده است. طبیعتا در فصول سرد سال بارش باران‌های ناگهانی همچنین در نقاط مرطوب این دغدغه خانم‌ها را بیشتر از قبل کرده است. آرایش در روزهای بارانی ترفندهایی دارد که به کمک آن دیگر نگران برهم خوردن آرایش تان نخواهید بود.

آیا می‌دانستید روش‌هایی برای برهم نخوردن آرایش‌تان وجود دارد؟

شما از چه راه هایی برای حل این مشکل استفادی می‌کنید؟

ما می‌خواهیم در اینجا ترفندهای ماندگاری آرایش در روزهای بارانی را به شما معرفی کنیم تا بهتر جذابیت خود را در این روزها حفظ کنید.

بهتر است ابتدا شما را با نحوه‌ی صحیح آرایش آشنا کنیم

 

گام اول

 ابتدا از یک محصول مرطوب کننده سبک مانند کرم مرطوب کننده پوست خود استفاده کنید. سپس از پرایمر برای یک دست کردن و افزایش ماندگاری آرایش استفاده نمایید.


اگر ابروهای به هم ریخته‌ای دارید، مقاله روش های ساده اصلاح ابروهای نامتقارن را بخوانید.

گام دوم

از کانسیلر مناسب با رنگ پوست خود برای نواحی تیره صورت مثل زیر چشم‌ها، روی پیشانی و چانه به کمک یک اسفنج استفاده کنید تا ظاهری درخشان‌تر و روشن‌تری داشته باشید.

آرایش در روزهای بارانی

گام سوم

از یک کرم پودر پایه، متناسب با رنگ پوست تان استفاده نمایید. مقداری از کرم پودر را بر روی نواحی صورت بزنید و به کمک یه برس نرم و بزرگ، آن را به تمام نقاط صورت بمالید.

همچنین اگر قسمتی از صورتتان نیاز به کرم پودر بیشتری دارد، سعی کنید مقدار زیادتری کرم پودر را به آن نواحی با فشار بمالید، تا منافذ آن قسمت را به خوبی پوشش دهد.

گام چهارم

از گذشته های دور، رژ گونه ظاهر فریبنده و گیرایی را به چهره‌ی خانم‌ها بخشیده است. اگر شما هم می‌خواهید طراوت چهره‌ی خود را بیشتر کنید؛ از یک رژ گونه‌ی ملایم و متناسب با آرایش‌‌تان، به کمک یک برس متراکم و با موهای فراوان استفاده نمایید.

گام پنجم

استفاده از هایلایتر مناسب، درخشش و لعاب لازم را به آرایش شما می‌دهد. البته این شما هستید که انتخاب می‌کنید آرایشی چشمگیر داشته باشید یا طبیعی‌تر به نظر برسید.

آرایش در روزهای بارانی

گام ششم

در این هنگام از خط چشم و سایه چشم استفاده کنید. متناسب با حالت و مدل چشم خود می‌توانید خط چشم های مایع، ژل چشم و یا مداد چشم به کار ببرید. برای استفاده‌ی بهتر، کمی چشم خود را به سمت بیرون بکشید و یک خط باریک از بن مژه به سمت بیرونی ایجاد نمایید. سپس بقیه قسمت ها را مناسب با سلیقه‌ی خود کامل کنید.

گام هفتم

ابتدا خط لب بکشید. سپس از رژ لب استفاده نمایید و وسط لب پایینی را کمی براق‌تر و روشن‌تر کنید. این کار لب شما را خوش فرم‌تر و حجیم‌تر خواهد کرد.

گام آخر

اسپری‌های تثبیت کننده آرایش ( فیکساتور ) در آخر، ماندگاری را بر روی صورت شما افزایش می‌دهد و حتی آرایش در روزهای بارانی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.


مقاله اگر آرایشی طبیعی می‌خواهید، با کاربردهای کانسیلر آشنا شوید را در مجله زیبایی روژه بخوانید.

نکات آرایشی ویژه در روزهای بارانی که بهتر است بدانید …

 

معجزهی پرایمر را نادیده نگیرید

پرایمر یکی از روش‌های ثابت نگه داشتن آرایش در روزهای بارانی است. بسیاری از خانم‌ها از کاربرد پرایمر اطلاعی ندارند و یا علاقه‌ای به استفاده از آن را نشان نمی‌دهند.

پرایمر در لایه زیرین آرایش استفاده می‌شود؛ که برای زیر ساز و آماده کردن پوست قبل از آرایش به کار می‌رود.همچنین ویژگی‌های متعدد دیگری نیز دارند.

آرایش در روزهای بارانی

کرم پودر ضد آب یا BB کرم استفاده کنید

کرم پودرهای چرب و ضد آب معمولا تمام پوست شما را پوشش می‌دهد و حس سنگینی در صورت تان ایجاد می‌کند. اما اگر کرم پودر را نمی‌پسندید، بهتر است به جای آن از BB کرم بر روی پوست خود استفاده نمایید.

BBکرم ترکیبی از پرایمر، کرم ضد آفتاب ، کرم پودر و کانسیلر است. این کرم کاربردی، این روزها خانم‌های بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است. اگر شما هم تا به حال از این کرم استفاده نکردید؛ باید بگوییم یکی از کاربردی‌ترین ترفندهای ماندگاری آرایش در روزهای بارانی است. پس آن‌را جدی بگیرید.

ریمل ضد آب بزنید

یکی از ناراحت کننده‌ ترین اتقاق در آرایش روزهای بارانی برای خانم‌ها، پس دادن و سیاه شدن ریمل در زیر چشم است. بهتر است در این روزها آرایش چشم کمتری انجام دهید و سعی داشته باشید از ریمل ضد آب برای جلوگیری از پس دادن و سیاهی استفاده نمایید.

آرایش در روزهای بارانی

رژگونه کرمی بزنید

رژگونه صورت شما را طبیعی‌تر و شاداب‌تر خواهد کرد. آرایش در روزهای بارانی و مرطوب باعث می‌شود که اگر شما از رژگونه‌های پودری استفاده کنید، به سرعت پاک شود. در اینصورت سعی داشته باشید از رژگونه‌های کرمی و چرب استفاده نمایید. تا دوام آرایش صورتتان را بالاتر ببرید.

آرایش براق نکنید

معمولا آرایش‌های براق ماندگاری کمتری نسبت به آرایش‌های مات خواهند داشت. پس بهتر است برای افزایش ماندگاری، آرایش مات انجام دهید. این کار باعث می‌شود بر روی صورت شما حالت خود را مدت زمان بیشتری حفظ کند و ترکیب رنگ صورتتان را برهم نزند.

رژلب مات بزنید

سعی کنید از رژلب‌های با کیفیت و مات استفاده کنید. زیرا؛ این رژلب‌ها ماندگاری بیشتری دارند و دوام آرایش در روزهای بارانی را بیشتر خواهد کرد. همینطور اگر دوست دارید می‌توانیداز برق لب برای درخشان شدن بیشتر لب‌هایتان استفاده کنید.

فیکساتور یا تثبیت کننده را فراموش نکنید

فیکساتور معمولا بعد از تکمیل آرایش بر روی صورت استفاده خواهد شد. همینطور محصولی است که وظیفه‌ دارد آرایش شما را برای مدت طولانی، ثابت و بدون تغییر نگه دارد و مانع از چرب شدن، آب شدن و خراب شدن پوست وآرایش‌تان شود.

اصولا به دو صورت اسپری یا پودر وجود دارد، که نوع اسپری آن رایج‌تر است.

این محصول هم یکی دیگر از راه‌هایی است که نگرانی شما را برای آرایش در روزهای بارانی کاهش خواهد داد.

آرایش در روزهای بارانی

یک نکته‌ی جالب!

اگر موهای صاف یا فری دارید بهتر است در این روزها به موهای خود کرم مو بمالید و سپس محکم با یک کش بالای سر خود ببندید. این کار موجب خواهد شد موهایتان هم در اثر خیس شدن وز یا فر نشود.

نتیجه گیری

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده بود که چطور برخی افراد آرایش‌شان در روزهای بارانی بدون هیچ تغییری بر روی صورتشان می‌ماند. ما سعی داشتیم در اینجا با معرفی ترفندهای ماندگاری آرایش در روزهای بارانی به شما کمک کنیم تا جذابیت خود را حتی در این روزها از دست ندهید. با استفاده از این روش‌ها دیگر نگران نباشید زیرا حالا راه این جذابیت را می‌دانید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.